Strona 1 z 2

Wpływ opon na zachowanie samochodu

PostNapisane: 19 cze 2007, 23:38
przez sajko
Jak w temacie. Jaki jest wpływ opon na zachowanie samochodu. Chodzi konkretnie o inną wysokość opony na jednej osi. Jeszcze konkretniej – koło lewe 65, koło prawe 60. Czy ma to zauważalny wpływ na trakcję i osiągi? A może tylko wysokość przodu samochodu? Chodzi oczywiście o przednie koła!

PostNapisane: 19 cze 2007, 23:49
przez marakus
Przede wszystkim lewe koło kręci się wolniej niż prawe. 5mm różnicy to może nie wiele, ale na obwodzie daje to 3cm na obrót. W praktyce Twój dyferencjał ma cały czas coś do roboty przy jeździe na wprost, bo auto "myśli", że jest na zakręcie. Poza tym przy przyspieszaniu jedno koło mocniej ciągnie do przodu, co w pewnych warunkach może skończyć się poślizgiem. Myślę, że może to też powodować szybsze zużycie opon.

PostNapisane: 19 cze 2007, 23:58
przez sajko
Cała ta sytuacja jest przykładem na liberalizm przepisów i idiotyzm kierowców w UK... Kupiłem auto i takie właśnie opony miało... Ale już w sobotę idą do wymiany. Nie wspominam nawet, że wszystkie 4 opony są inne... Inny producent, bieżnik... A jak z osiągani auta? Jest zauważalna różnica? Pytam, bo do soboty nie sprawdze...

PostNapisane: 20 cze 2007, 00:07
przez Winetou
eksploatacja

PostNapisane: 20 cze 2007, 01:18
przez sajko
No fakt – niech bedzie Eksploatacja.

Ale czy ktos jeszcze sie odezwie w tym watku i odpowie na pytania?

PostNapisane: 20 cze 2007, 09:32
przez marakus
Jak masz każde koło inne, to życzę powodzenia na mokrym albo przy gwałtownym hamowaniu. Jak nie masz ABSu to masz duże szanse na kołowrotek. Co do osiągów, to jak dyferencjał pracuje cały czas, to chyba troszkę tej mocy ucieka, ale wątpię byś to zauważył.

PostNapisane: 20 cze 2007, 11:20
przez alf28
sajko napisał(a):koło lewe 65, koło prawe 60. Czy ma to zauważalny wpływ na trakcję
:| zauważalny wpływ"może" mieć nawet opona o tym samym rozmiarze, a z różnym typem bieżnika

PostNapisane: 21 cze 2007, 00:45
przez slav
sajko napisał(a):Jaki jest wpływ opon na zachowanie samochodu


to tak jakbys zalozyl jeden but prawidlowej wielkosci a drugi mniejszy , domyslasz sie jak bedziesz chodzil ?

sajko napisał(a):A jak z osiągani auta? Jest zauważalna różnica? Pytam, bo do soboty nie sprawdze...


ludzie pomyslcie troche o swoim i czyims bezpieczenstwie,
bez obrazy ale takie pytanie dyskwalifikuje w moich oczach pytajacego ,jezeli ma prawo jazdy i jest kierowca :|
jeszcze troche to beda lampy z przodu do tylu przekladac i odwrotnie .

PostNapisane: 21 cze 2007, 09:47
przez alf28
slav napisał(a):to tak jakbys zalozyl jeden but prawidlowej wielkosci a drugi mniejszy
hahaha

PostNapisane: 21 cze 2007, 11:47
przez Lukano
Ja jak kupiłem auto to miałem tylko bierznik inny na przedniej osi i jeździź się nie dało na koleinach. Rozmiar ten sam. Pozmianie na komplet nowych trzyma się łądnie.

PostNapisane: 21 cze 2007, 20:20
przez bazakbal
sajko napisał(a):koło lewe 65, koło prawe 60.

wartość, którą kolega wymienia to wskaźnik profilu opony (czyli stosunek wysokości opony do jej szerokości razy 100%) a nie wysokość!
zatem stwierdzenie:

marakus napisał(a):5mm różnicy to może nie wiele,

to po prostu wyssana z palca bzdura :)

PostNapisane: 21 cze 2007, 23:05
przez pehop
sajko kwestia różnicy w profilu opony, to raczej przyklad na cwaniactwo sprzedającego :|
Z oponami z róznym profilem bryka nie przejdzie Ci MOTu! – sam to przerabiałem (jak ktoś jest naiwny to nauka ograniczonego zaufania kosztuje – dobrze, jeżeli tylko kasę).
Jeżeli chodzi o zachowanie auta – to na pewno na zakrętach będzie Cię ściągać w tą stronę, gdzie masz mniejszy profil.

PostNapisane: 22 cze 2007, 00:08
przez marek
w UK mozna miec cztery rozne opony, poszukajcie sobie w przepisach. i MOT musi przejsc, chociaz oni wyciagaja lapowy strasznie na MOT wiec dobrze wiedziec co mozna albo robic w ASO za jednym rzutem przeglad okresowy i MOT

PostNapisane: 22 cze 2007, 21:04
przez pehop
Opony mogą być 4 różne (czyli rózni producenci, bieżniki, stan zużycia, itp.), ale profil musi być ten sam.

PostNapisane: 22 cze 2007, 21:07
przez marek
pehop napisał(a):Opony mogą być 4 różne (czyli rózni producenci, bieżniki, stan zużycia), ale profil musi być ten sam



o, dokładnie to mialem na myśli (co dla mnie jest bzdurą – szczególnie że opony o tym samym profilu ale innych producentów mają rózne wymiary faktyczne i różny kształ przekroju opony... Ja bym sobie nigdy nei założył dwóch różnych opon na jedną oś ani dwóch radykalnie różnych par na przód i tył – np tanie marketowe opony na jedna os i drogie sportowe na drugą oś.

PS. Sorki pehop ale nie doczytałem Twojego postu

PostNapisane: 23 cze 2007, 01:11
przez pehop
Żadnej urazy nie uczyniłeś :P
A swoją drogą, to te przepisy są idiotyczne

PostNapisane: 24 cze 2007, 08:55
przez Hazu
bazakbal napisał(a):sajko napisał:
koło lewe 65, koło prawe 60.

wartość, którą kolega wymienia to wskaźnik profilu opony (czyli stosunek wysokości opony do jej szerokości razy 100%) a nie wysokość!
zatem stwierdzenie:

marakus napisał:
5mm różnicy to może nie wiele,

to po prostu wyssana z palca bzdura


bazakbal ty to bzdury wypisujesz, do podstawówki było pod górke?

przy szerokości opony 195 i srednicy felgi 15" różnica średnicy opony (wysokości) bedzie wynosić 19,5 mm.


Nie ma mozliwości aby nie ściagało samochodu przy takie róznicy.

Chyba że ściagało i ktoś załozył tak (z taką różnicą średnic) aby kupujacy nie wykrył że auto jest krzywe.

PostNapisane: 24 cze 2007, 09:41
przez bazakbal
emmarek napisał(a):przy szerokości opony 195 i srednicy felgi 15" różnica średnicy opony (wysokości) bedzie wynosić 19,5 mm.

właśnie o tym napisałem. gratuluję umiejętności zastosowanie wzoru! chociaż, gdybyś dokładniej przeczytał to byś zauważył, że średnica nie ma tu żadnego znaczenia.

emmarek napisał(a):Nie ma mozliwości aby nie ściagało samochodu przy takie róznicy.

przecież nie twierdze, że nie będzie sciągało

emmarek napisał(a):marakus napisał:
5mm różnicy to może nie wiele,
to po prostu wyssana z palca bzdura

chodziło mi o prostą rzecz: kolega nigdzie nie napisał jaką szerokość mają dwie różne opony zatem w żaden sposób (z samego wskaźnika profilu w jednej oponie 60 w drugiej 65) nie da się wywnioskować różnicy w wysokości tych opon. mówiąc prościej profil opony został błędnie przyjęty jako wysokość opony.

emmarek napisał(a):bazakbal ty to bzdury wypisujesz, do podstawówki było pod górke?

proszę przeczytaj najpierw, a potem obrażaj

PostNapisane: 24 cze 2007, 11:31
przez Hazu
bazakbal napisał(a):chodziło mi o prostą rzecz: kolega nigdzie nie napisał jaką szerokość mają dwie różne opony


Nie napisał też jaka maja średnice felgi ;P

PostNapisane: 24 cze 2007, 12:08
przez bazakbal
emmarek napisał(a):Nie napisał też jaka maja średnice felgi

bo to akurat nie ma żadnego znaczenia, o czym również napisałem powyżej. być może miałem do szkoły pod góre, ale w przeciwienstwie do ciebie przynajmniej tam dotarłem i coś z tego wyniosłem i później było już tylko z górki :)