Czy są na naszym forum posiadacze Mazdy 3 MPS?
Ja moim zrobiłem już 2000km i coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że to nie jest GTI dla początkującego
Mocniejsze wciśnięcie gazu przy 120km/h na 4 biegu powoduje zrywanie przyczepności przednich kół.
To potrafi być zaskakujące.
A frajda z jazdy jest nieprawdopodobna.
Nie ma się z kim ścigać...
Mocniejsze wciśnięcie gazu przy 120km/h na 4 biegu powoduje zrywanie przyczepności przednich kół.
To potrafi być zaskakujące.
A frajda z jazdy jest nieprawdopodobna.
Nie ma się z kim ścigać...
Wielkość Tego podpisu była niezgodna z regulaminem #img]http://i21.photobucket.com/albums/b289/Yoshi3/logo1.jpg[/img]
- Od: 15 sty 2004, 08:58
- Posty: 138
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda Xedos 9 2,5V6 2001
Yoshi323 napisał(a):Ja moim zrobiłem już 2000km i coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że to nie jest GTI dla początkującego
Mocniejsze wciśnięcie gazu przy 120km/h na 4 biegu powoduje zrywanie przyczepności przednich kół.
To potrafi być zaskakujące.
A frajda z jazdy jest nieprawdopodobna.
Nie ma się z kim ścigać...
bo zalozyles za waskie oponki
Albo polskich drog i portfeli...
PS. Szal z tym uslizgiem, marzenie
PS. Szal z tym uslizgiem, marzenie
chyba w piątek widziałem w Warszawie na Modlińskiej 3 MPS srebrną:)
misiekwaw napisał(a):bo zalozyles za waskie oponki
Są o centymetr węższe od letnich.
Ale na wilgotnej nawierzchni na seryjnych oponach było to samo...
Globy napisał(a):PS. Szal z tym uslizgiem, marzenie
Wolałbym uślizgi tyłu
Wielkość Tego podpisu była niezgodna z regulaminem #img]http://i21.photobucket.com/albums/b289/Yoshi3/logo1.jpg[/img]
- Od: 15 sty 2004, 08:58
- Posty: 138
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda Xedos 9 2,5V6 2001
Yoshi323 napisał(a):Mocniejsze wciśnięcie gazu przy 120km/h na 4 biegu powoduje zrywanie przyczepności przednich kół.
Taki urok mocnych FWD. Wystarczy lekko wilgotna droga, i na zimowych 205 volvo mieli kołami
The_Man napisał(a):Przeciążenia wciskają w fotel...a autko jest póki co kręcone tylko do 4tys., coby sie dobrze turbina "ułożyła".
To za sprawą momentu. Wyżej już nie będzie takie "kopa" odczuwalnego – taki efekt daje nagły przyrost niutonometrów.
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
Puhcio napisał(a):To za sprawą momentu. Wyżej już nie będzie takie "kopa" odczuwalnego – taki efekt daje nagły przyrost niutonometrów.
Nie będzie tak źle
Wyżej będzie moc, zamiast momentu
No i przy wyższych obrotach obrotach wrażenie przyspieszenia będzie potęgować ryk silnika:)
Wielkość Tego podpisu była niezgodna z regulaminem #img]http://i21.photobucket.com/albums/b289/Yoshi3/logo1.jpg[/img]
- Od: 15 sty 2004, 08:58
- Posty: 138
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda Xedos 9 2,5V6 2001
Jeszcze nie kręciłem go do odcięcia.
Czekam, aż pojawi się 3000km na liczniku ( tyle chcę go mniej więcej docierać). No i sucha jezdnia by się przydała, bo w taką pogodę lepiej nie przekraczać 3000 obr/min
Czekam, aż pojawi się 3000km na liczniku ( tyle chcę go mniej więcej docierać). No i sucha jezdnia by się przydała, bo w taką pogodę lepiej nie przekraczać 3000 obr/min
Wielkość Tego podpisu była niezgodna z regulaminem #img]http://i21.photobucket.com/albums/b289/Yoshi3/logo1.jpg[/img]
- Od: 15 sty 2004, 08:58
- Posty: 138
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda Xedos 9 2,5V6 2001
misiekwaw napisał(a):nie wiem co technicznego może być we wrażeniach
miałem na myśli ocenę techniczną zachowania autka, wg. moich subiektywnych odzuć
No więc po kolei:
1. Niesamowicie wcześnie dostęona cała masa niutonków, dziekii czemu prawie niezauważalna turbo-dziura.
2. Bardzo precyzyjny układ kierowniczy, reguje bezbłędnie na każde ruch kierownicy
3. Cudowne zawieszenie, nie wiem jak Maździe sie to udało. Idealny kompromis miedzy wygodą a sportem. Przy powolnym toczeniu sie po warszawskich dziurach, autoko sie niemalże buja na nierównościach. Przy pokonywaniu tej samej drogi z prędkością... niedozwoloną zawias jakby nagle sie utwardzał.
4. LSD W końcu sie dowiedziałem co to jest i na własnej skórze sie przekonałem jak działa. Po prostu genialny wynalazek. Lewe koło na suchym asfalcie, prawe na piasku, obroty na 3500, ruszam.....a fura idzie równiótko po prostej, tracac niewiele ze swej mocy. Miodzio ;]
Kolejne punkty napisze jak w końcu bedzie można do odciecia pokręcić silnik
Yoshi323 napisał(a):Mocniejsze wciśnięcie gazu przy 120km/h na 4 biegu powoduje zrywanie przyczepności przednich kół
Puhcio napisał(a):Taki urok mocnych FWD. Wystarczy lekko wilgotna droga, i na zimowych 205 volvo mieli kołami
Hmmm...a mi sie wydaje że to w duzej mierze kwestia doboru opon. Ojciec na zimę nabył drogą kupna Dunlopy WinterSport 3D w słusznym rozmiarze 225/50/R17 i naprawde dużą sztuką było zerwać przyczepność. Nie mówiąc juz o genialnym trzymaniu na zakrętach. Jak zrobiłem ostry slalom przy 60km/h to mało co głowy o szybe boczną nie rozbiłem, a autko nie wpadło w poślizg. Tak wiec nie wiem nawet czy DSC działa
Pozdro
Proud CorollaClub member
- Od: 10 lis 2007, 14:28
- Posty: 8
- Skąd: Warszawa
- Auto: Corolla E11 & Mazda 3 MPS
Adaś napisał(a):chyba w piątek widziałem w Warszawie na Modlińskiej 3 MPS srebrną:)
to najprawdopodobniej mnie
Yoshi323 napisał(a):misiekwaw napisał(a):bo zalozyles za waskie oponki
Są o centymetr węższe od letnich.
Ale na wilgotnej nawierzchni na seryjnych oponach było to samo...
i tak i nie, bo ta szerokosc pomimo tego co jest na oponie napisane bywa dosc rozna, no i fabryczne letnie sa dosc porzadne
ja założyłem 225 i na 4ce bardzo zadko mi sie zdarza poslizgnac a dzisiaj np byla super przyczepnosc w porownaniu z poprzednimi dniami
Puhcio napisał(a):Tak z ciekawości ... do ilu rpm kręcą się MPSy ?
Volviak chyba gdzieś 6700 ma odcięcie.
nie zdarzyło mi się chyba czerwone pole zaczyna sie 6500, odciecie jest wyzej ale dokladnie gdzie... powiem pozniej
misiekwaw napisał(a):Adaś napisał(a):chyba w piątek widziałem w Warszawie na Modlińskiej 3 MPS srebrną:)
to najprawdopodobniej mnie
bardzo szybko przemknąłeś obok Auchan, ja czekałem na lewoskręt;)
Adaś napisał(a):misiekwaw napisał(a):Adaś napisał(a):chyba w piątek widziałem w Warszawie na Modlińskiej 3 MPS srebrną:)
to najprawdopodobniej mnie
bardzo szybko przemknąłeś obok Auchan, ja czekałem na lewoskręt;)
dobra, no pewnie było szybko bo tak zwykle jeżdżę prawdopodobienstwo ze to była inna srebrna 3ka MPS jest dążące ku zeru więc co się będe wypierał zwłaszcza że Modlińska do i od Toruńskiej jeżdżę conajmniej dwa razy dziennie
pozdro
The_Man napisał(a):Hmmm...a mi sie wydaje że to w duzej mierze kwestia doboru opon. Ojciec na zimę nabył drogą kupna Dunlopy WinterSport 3D w słusznym rozmiarze 225/50/R17 i naprawde dużą sztuką było zerwać przyczepność
No właśnie...
Ja mam 205/55 R16 i...czekam na śnieg, żeby doświadczyć wyższości węższej opony nad szerszą :):)
Wielkość Tego podpisu była niezgodna z regulaminem #img]http://i21.photobucket.com/albums/b289/Yoshi3/logo1.jpg[/img]
- Od: 15 sty 2004, 08:58
- Posty: 138
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda Xedos 9 2,5V6 2001
Yoshi323 napisał(a):The_Man napisał(a):Hmmm...a mi sie wydaje że to w duzej mierze kwestia doboru opon. Ojciec na zimę nabył drogą kupna Dunlopy WinterSport 3D w słusznym rozmiarze 225/50/R17 i naprawde dużą sztuką było zerwać przyczepność
No właśnie...
Ja mam 205/55 R16 i...czekam na śnieg, żeby doświadczyć wyższości węższej opony nad szerszą :):)
w warunkach miejskich doswiadczysz jej conajwyzej przez dzien lub dwa, a przez pozostały okres będziesz się ślizgał bo za wąskie
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości