Czy są na naszym forum posiadacze Mazdy 3 MPS?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Yoshi323 » 29 gru 2007, 21:36

Ja moim zrobiłem już 2000km i coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że to nie jest GTI dla początkującego :)
Mocniejsze wciśnięcie gazu przy 120km/h na 4 biegu powoduje zrywanie przyczepności przednich kół.
To potrafi być zaskakujące.
A frajda z jazdy jest nieprawdopodobna.
Nie ma się z kim ścigać...
Wielkość Tego podpisu była niezgodna z regulaminem #img]http://i21.photobucket.com/albums/b289/Yoshi3/logo1.jpg[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2004, 08:58
Posty: 138
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Xedos 9 2,5V6 2001

Postprzez DISItune » 29 gru 2007, 23:42

Yoshi323 napisał(a):Ja moim zrobiłem już 2000km i coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że to nie jest GTI dla początkującego :)
Mocniejsze wciśnięcie gazu przy 120km/h na 4 biegu powoduje zrywanie przyczepności przednich kół.
To potrafi być zaskakujące.
A frajda z jazdy jest nieprawdopodobna.
Nie ma się z kim ścigać...


bo zalozyles za waskie oponki <zeby> ;)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Faja » 30 gru 2007, 00:56

Yoshi323 napisał(a):Nie ma się z kim ścigać...

Noo właśnie mankament Polski....
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez Globy » 30 gru 2007, 01:01

Albo polskich drog i portfeli...

PS. Szal z tym uslizgiem, marzenie :D
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Faja » 30 gru 2007, 01:25

Globy napisał(a):Albo polskich drog i portfeli...

Albo :D
w 3 MPS jest bardziej sztywne zawieszenie ! miał ktoś porównanie i jechał 6 i 3 MPS ?
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez Adaś » 30 gru 2007, 03:05

chyba w piątek widziałem w Warszawie na Modlińskiej 3 MPS srebrną:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Yoshi323 » 30 gru 2007, 15:58

misiekwaw napisał(a):bo zalozyles za waskie oponki


Są o centymetr węższe od letnich.

Ale na wilgotnej nawierzchni na seryjnych oponach było to samo...



Globy napisał(a):PS. Szal z tym uslizgiem, marzenie


Wolałbym uślizgi tyłu :)
Wielkość Tego podpisu była niezgodna z regulaminem #img]http://i21.photobucket.com/albums/b289/Yoshi3/logo1.jpg[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2004, 08:58
Posty: 138
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Xedos 9 2,5V6 2001

Postprzez Puhcio » 30 gru 2007, 16:10

Yoshi323 napisał(a):Mocniejsze wciśnięcie gazu przy 120km/h na 4 biegu powoduje zrywanie przyczepności przednich kół.


Taki urok mocnych FWD. Wystarczy lekko wilgotna droga, i na zimowych 205 volvo mieli kołami :|

The_Man napisał(a):Przeciążenia wciskają w fotel...a autko jest póki co kręcone tylko do 4tys., coby sie dobrze turbina "ułożyła".


To za sprawą momentu. Wyżej już nie będzie takie "kopa" odczuwalnego – taki efekt daje nagły przyrost niutonometrów.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Yoshi323 » 30 gru 2007, 16:18

Puhcio napisał(a):To za sprawą momentu. Wyżej już nie będzie takie "kopa" odczuwalnego – taki efekt daje nagły przyrost niutonometrów.


Nie będzie tak źle :)
Wyżej będzie moc, zamiast momentu :)

No i przy wyższych obrotach obrotach wrażenie przyspieszenia będzie potęgować ryk silnika:)
Wielkość Tego podpisu była niezgodna z regulaminem #img]http://i21.photobucket.com/albums/b289/Yoshi3/logo1.jpg[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2004, 08:58
Posty: 138
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Xedos 9 2,5V6 2001

Postprzez Puhcio » 30 gru 2007, 16:21

Tak z ciekawości ... do ilu rpm kręcą się MPSy ?
Volviak chyba gdzieś 6700 ma odcięcie.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Yoshi323 » 30 gru 2007, 16:27

Jeszcze nie kręciłem go do odcięcia.
Czekam, aż pojawi się 3000km na liczniku ( tyle chcę go mniej więcej docierać). No i sucha jezdnia by się przydała, bo w taką pogodę lepiej nie przekraczać 3000 obr/min :)
Wielkość Tego podpisu była niezgodna z regulaminem #img]http://i21.photobucket.com/albums/b289/Yoshi3/logo1.jpg[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2004, 08:58
Posty: 138
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Xedos 9 2,5V6 2001

Postprzez The_Man » 30 gru 2007, 17:06

misiekwaw napisał(a):nie wiem co technicznego może być we wrażeniach

miałem na myśli ocenę techniczną zachowania autka, wg. moich subiektywnych odzuć :D

No więc po kolei:

1. Niesamowicie wcześnie dostęona cała masa niutonków, dziekii czemu prawie niezauważalna turbo-dziura.
2. Bardzo precyzyjny układ kierowniczy, reguje bezbłędnie na każde ruch kierownicy
3. Cudowne zawieszenie, nie wiem jak Maździe sie to udało. Idealny kompromis miedzy wygodą a sportem. Przy powolnym toczeniu sie po warszawskich dziurach, autoko sie niemalże buja na nierównościach. Przy pokonywaniu tej samej drogi z prędkością... niedozwoloną ;) zawias jakby nagle sie utwardzał.
4. LSD :D W końcu sie dowiedziałem co to jest i na własnej skórze sie przekonałem jak działa. Po prostu genialny wynalazek. Lewe koło na suchym asfalcie, prawe na piasku, obroty na 3500, ruszam.....a fura idzie równiótko po prostej, tracac niewiele ze swej mocy. Miodzio ;]

Kolejne punkty napisze jak w końcu bedzie można do odciecia pokręcić silnik :P



Yoshi323 napisał(a):Mocniejsze wciśnięcie gazu przy 120km/h na 4 biegu powoduje zrywanie przyczepności przednich kół


Puhcio napisał(a):Taki urok mocnych FWD. Wystarczy lekko wilgotna droga, i na zimowych 205 volvo mieli kołami


Hmmm...a mi sie wydaje że to w duzej mierze kwestia doboru opon. Ojciec na zimę nabył drogą kupna Dunlopy WinterSport 3D w słusznym rozmiarze 225/50/R17 i naprawde dużą sztuką było zerwać przyczepność. Nie mówiąc juz o genialnym trzymaniu na zakrętach. Jak zrobiłem ostry slalom przy 60km/h to mało co głowy o szybe boczną nie rozbiłem, a autko nie wpadło w poślizg. Tak wiec nie wiem nawet czy DSC działa :P

Pozdro
Proud CorollaClub member
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lis 2007, 14:28
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Auto: Corolla E11 & Mazda 3 MPS

Postprzez DISItune » 30 gru 2007, 19:28

Adaś napisał(a):chyba w piątek widziałem w Warszawie na Modlińskiej 3 MPS srebrną:)


to najprawdopodobniej mnie <zeby>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez DISItune » 30 gru 2007, 19:34

Yoshi323 napisał(a):
misiekwaw napisał(a):bo zalozyles za waskie oponki


Są o centymetr węższe od letnich.

Ale na wilgotnej nawierzchni na seryjnych oponach było to samo...


i tak i nie, bo ta szerokosc pomimo tego co jest na oponie napisane bywa dosc rozna, no i fabryczne letnie sa dosc porzadne ;)

ja założyłem 225 i na 4ce bardzo zadko mi sie zdarza poslizgnac :] a dzisiaj np byla super przyczepnosc w porownaniu z poprzednimi dniami

Puhcio napisał(a):Tak z ciekawości ... do ilu rpm kręcą się MPSy ?
Volviak chyba gdzieś 6700 ma odcięcie.


nie zdarzyło mi się chyba :] czerwone pole zaczyna sie 6500, odciecie jest wyzej ale dokladnie gdzie... powiem pozniej <zeby>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Faja » 30 gru 2007, 20:42

Odcięcie jest przy 7100 rpm.... Ale to już kretyństwo tam ciągnąć... chyba ze przy drifcie :D to wtedy jest takie ripimpimpimp, nagle wskazówka słabnie do 6500rpm i znów sie kreci...:D
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez Puhcio » 30 gru 2007, 21:11

Mnie to i tak rybka, bo to automat ;)

misiekwaw napisał(a):czerwone pole zaczyna sie 6500


Czyli tak samo :)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Adaś » 30 gru 2007, 22:28

misiekwaw napisał(a):
Adaś napisał(a):chyba w piątek widziałem w Warszawie na Modlińskiej 3 MPS srebrną:)


to najprawdopodobniej mnie <zeby>

bardzo szybko przemknąłeś obok Auchan, ja czekałem na lewoskręt;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez DISItune » 31 gru 2007, 00:02

Adaś napisał(a):
misiekwaw napisał(a):
Adaś napisał(a):chyba w piątek widziałem w Warszawie na Modlińskiej 3 MPS srebrną:)


to najprawdopodobniej mnie <zeby>

bardzo szybko przemknąłeś obok Auchan, ja czekałem na lewoskręt;)


dobra, no pewnie było szybko bo tak zwykle jeżdżę <zeby> prawdopodobienstwo ze to była inna srebrna 3ka MPS jest dążące ku zeru więc co się będe wypierał :D zwłaszcza że Modlińska do i od Toruńskiej jeżdżę conajmniej dwa razy dziennie ;)

pozdro :]
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Yoshi323 » 31 gru 2007, 01:22

The_Man napisał(a):Hmmm...a mi sie wydaje że to w duzej mierze kwestia doboru opon. Ojciec na zimę nabył drogą kupna Dunlopy WinterSport 3D w słusznym rozmiarze 225/50/R17 i naprawde dużą sztuką było zerwać przyczepność

No właśnie...
Ja mam 205/55 R16 i...czekam na śnieg, żeby doświadczyć wyższości węższej opony nad szerszą :):):)
Wielkość Tego podpisu była niezgodna z regulaminem #img]http://i21.photobucket.com/albums/b289/Yoshi3/logo1.jpg[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2004, 08:58
Posty: 138
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Xedos 9 2,5V6 2001

Postprzez DISItune » 31 gru 2007, 09:55

Yoshi323 napisał(a):
The_Man napisał(a):Hmmm...a mi sie wydaje że to w duzej mierze kwestia doboru opon. Ojciec na zimę nabył drogą kupna Dunlopy WinterSport 3D w słusznym rozmiarze 225/50/R17 i naprawde dużą sztuką było zerwać przyczepność

No właśnie...
Ja mam 205/55 R16 i...czekam na śnieg, żeby doświadczyć wyższości węższej opony nad szerszą :):):)


w warunkach miejskich doswiadczysz jej conajwyzej przez dzien lub dwa, a przez pozostały okres będziesz się ślizgał bo za wąskie ;)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 19 gości

Moderator

Moderatorzy Moto