Mazda 6 2008
Odnośnie artykułu to dobrze, że Mazda będzie oficjalnie w Polsce, może dział PR będzie wychwytywał takie przypadki i stosował odpowiednie pisma do Redakcji z prośbą o sprostowanie – będzie to z korzyścią dla czytających, oraz może w końcu poprawi brak merytorycznego przygotowania redaktorów, które jest jak dla mnie ignorancją:)
Don Corleone napisał(a):Fagot daj jakbyś mógł skan tego artykułu, bo bez niego ciężko jest się połapać, o co Ci chodzi w tym poscie i co jest celem tego tematu.
Czy to jest krytyka redaktora, porównanie Mazdy 6 i Mondeo, czy też apel o ponowny test?
Chodzi mi o to, ze autor wytoczył najcięższe działa, twierdząć, że "szóstka" jest w pewnych sytuacja niebezpieczna dla kierowcy, a nie zadał sobie trudu, by podać podstawowe informacje o testowanym modelu. Ja od pewnego czasu próbuję się doczytać, co kryje w sobie podwozie nowej "szóstki" ale żedna poblikacja nie wyjaśnia dotychczas tej, wydawałoby sie podstawowej sprawy. Uważam, że takie testy są do pupy; ktos coś pisze i wie nawet o czym pisze.
Unreal Mazda Fan
- Od: 15 mar 2004, 19:55
- Posty: 6
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 3
***
Troche ciezko czytalo sie te dluga wypowiedz (nastepnym razem poprosze jakies akapity), ale calkiem sie usmialem i przyznam racje! Niestety musze dac bana na 24h z powodu przeklenstwa, na naszym forum obowiazuje zakaz uzywania slow niecenzuralnych
Przykro mi, ze tak sie zbulwersowales. Moim zdaniem to calkiem dobrze, ze zaprezentowano krytyczny punkt widzenia na temat tego auta, chociaz Twoja wypowiedz doskonale sie z nim komponuje i uzupelnia – szczegolnie w miejscach okreslajacych miejsca konkurencji w klasie. Ja juz sie przyzwyczailem, ze kolejne pismaki wytykaja Mazdzie wady z kosmosu, ktore kompletnie sie nie pokrywaja (poprzednia Mazda 6: swietne hamulce <=> kijowe hamulce, obecna: swietne wykonczenie <=> tandetny plastik) – na szczescie klienci jakos inaczej odbieraja rzeczywistosc, stawiajac "szostke" ponad niemiecka konkurencje i wcale nie trzeba Jej przyrownywac do Lexusa.
Troche ciezko czytalo sie te dluga wypowiedz (nastepnym razem poprosze jakies akapity), ale calkiem sie usmialem i przyznam racje! Niestety musze dac bana na 24h z powodu przeklenstwa, na naszym forum obowiazuje zakaz uzywania slow niecenzuralnych
Fagot napisał(a):Przecież wszyscy twierdzą, że to najlepiej jeżdżący samochód, ....tfu, tfu, chciałem powiedzieć AUTO, w klasie.
Przykro mi, ze tak sie zbulwersowales. Moim zdaniem to calkiem dobrze, ze zaprezentowano krytyczny punkt widzenia na temat tego auta, chociaz Twoja wypowiedz doskonale sie z nim komponuje i uzupelnia – szczegolnie w miejscach okreslajacych miejsca konkurencji w klasie. Ja juz sie przyzwyczailem, ze kolejne pismaki wytykaja Mazdzie wady z kosmosu, ktore kompletnie sie nie pokrywaja (poprzednia Mazda 6: swietne hamulce <=> kijowe hamulce, obecna: swietne wykonczenie <=> tandetny plastik) – na szczescie klienci jakos inaczej odbieraja rzeczywistosc, stawiajac "szostke" ponad niemiecka konkurencje i wcale nie trzeba Jej przyrownywac do Lexusa.
Fagot w końcu znalazł sie ktoś na tyle odważny by napisać prawdę przyznaje Ci ją iii naprawdę oni Ci jak na nich mówią redaktorzy są żałośni... chciałbym też przypomnieć ze w któryś z wydań "motoru" stwierdzono ze siedziska są za krótkie i niewygodne.... hmm a w tym teście który niedawno został przedstawiony na łamach pisma "auto-moto" napisano ze ma naprawdę wygodne siedziska... to jest jedno z takich nie wytłumaczalnych sytuacji....
Zoom-Zoom!
Faja napisał(a):chciałbym też przypomnieć ze w któryś z wydań "motoru" stwierdzono ze siedziska są za krótkie i niewygodne.... hmm a w tym teście który niedawno został przedstawiony na łamach pisma "auto-moto" napisano ze ma naprawdę wygodne siedziska... to jest jedno z takich nie wytłumaczalnych sytuacji....
a to pisala ta sama osoba?? bo o ile sie nie myle to redakorzy gazet motoryzacyjnych nie sa wszyscy z metra cieci zgodnie z dyrektywa uni europejskiej totez i odczucia na temat foteli moga miec rozne
Toyota Corolla / Nissan Murano + Infiniti G20
- Od: 11 kwi 2006, 18:25
- Posty: 291
- Skąd: 3miasto/Richmond,VA
- Auto: Corolla/ Murano+InfinitiG20
w tamtym teście z siedzeniami napisali że Mazda ma niewygodne, a Passat miał o wiele wygodniejsze a były tylko o 1cm dłuższe
Adaś napisał(a):w tamtym teście z siedzeniami napisali że Mazda ma niewygodne, a Passat miał o wiele wygodniejsze a były tylko o 1cm dłuższe
Trzeba by zapytać żony czy to faktycznie dużo czy mało
Odniosę się do paru rzeczy zamieszczonych w artykule:
1. wrażenie perfekcyjnego przemyślenia po najdrobniejsze detale psuje skandaliczne niepraktyczne otwieranie bagażnika: nie ma uchwytu, trzeba zawsze ubrudzić dłoń, wsuwając ją pomiędzy klapę, a zderzak.
Tu ciężko się nie zgodzić tylko małe ale... ciekaw jestem czy da się otworzyć bagażnik z kluczyka.
2.chytry system składania dzielonej tylnej kanapy (niestety, wymaga sporej siły)
Karakuri wymaga dużo siły?!?
3. Na początek powróćmy do arcybogatego wyposażenia: nawet w tej najwyższej wersji nie ma komputera pokładowego...brak komputera pokładowego nawet w topowej wersji auta jest nieporozumieniem
Arcywielkie niedopatrzenie p. redaktora. Jak już się pisze o poważnym uchybieniu należałoby to najpierw sprawdzić.
W niemieckim katalogu w wersji Exclusive, Dynamic i Top jest to standard, podobnie w polskim.
Pan go prostu nie znalazł... może trzeba pod siedzenie zajrzeć? WSTYD!
3. A ogrzewanie foteli?... albo jest potwornie parząco, albo tylko bardzo parząco. I nie gaśnie samo.
Tu się nie da odnieść nie przekonując sie na własnej skórze, jedyna uwaga to: pamięć ogrzewania foteli może być wadą ale dla niektórych zaletą, jeżeli zawsze go zimą używają.
4. Jeśli przykłada się tak wielką wagę do detali, nie wolno sobie pozwalać na niedoróbki w rodzaju dźwigni hamulca ręcznego przy fotelu PASAŻERA. Przeszło połowa sprzedawanych aut w Europie przez Mazdę to model 6, co chyba wystarczy za powód do przekonania księgowych, że jak kierownica jest po lewej, to i lewarek ręcznego tam powinien być. Dobrze, że choć pedały są, gdzie trzeba...
Eh, kolejne niedopatrzenie... też sobie nie zadał trudu chociaż wygooglować zdjęcie...
Nie przyszło p. redaktorowi do głowy, że po prostu Mazda uznała, że kierowca powinien mieć więcej miejsca między podłokietnikiem a lewarkiem? Czy używa się ręcznego podczas jazdy? Niektórzy tak Ja osobiście nie.
Do reszty niestety nie da się odnieść bo to już wrażenia z jazdy itd itp.
Nie mam nic przeciwko krytyce Mazdy, ale p. redaktor zrobił to nieco po łebkach.
1. wrażenie perfekcyjnego przemyślenia po najdrobniejsze detale psuje skandaliczne niepraktyczne otwieranie bagażnika: nie ma uchwytu, trzeba zawsze ubrudzić dłoń, wsuwając ją pomiędzy klapę, a zderzak.
Tu ciężko się nie zgodzić tylko małe ale... ciekaw jestem czy da się otworzyć bagażnik z kluczyka.
2.chytry system składania dzielonej tylnej kanapy (niestety, wymaga sporej siły)
Karakuri wymaga dużo siły?!?
3. Na początek powróćmy do arcybogatego wyposażenia: nawet w tej najwyższej wersji nie ma komputera pokładowego...brak komputera pokładowego nawet w topowej wersji auta jest nieporozumieniem
Arcywielkie niedopatrzenie p. redaktora. Jak już się pisze o poważnym uchybieniu należałoby to najpierw sprawdzić.
W niemieckim katalogu w wersji Exclusive, Dynamic i Top jest to standard, podobnie w polskim.
Pan go prostu nie znalazł... może trzeba pod siedzenie zajrzeć? WSTYD!
3. A ogrzewanie foteli?... albo jest potwornie parząco, albo tylko bardzo parząco. I nie gaśnie samo.
Tu się nie da odnieść nie przekonując sie na własnej skórze, jedyna uwaga to: pamięć ogrzewania foteli może być wadą ale dla niektórych zaletą, jeżeli zawsze go zimą używają.
4. Jeśli przykłada się tak wielką wagę do detali, nie wolno sobie pozwalać na niedoróbki w rodzaju dźwigni hamulca ręcznego przy fotelu PASAŻERA. Przeszło połowa sprzedawanych aut w Europie przez Mazdę to model 6, co chyba wystarczy za powód do przekonania księgowych, że jak kierownica jest po lewej, to i lewarek ręcznego tam powinien być. Dobrze, że choć pedały są, gdzie trzeba...
Eh, kolejne niedopatrzenie... też sobie nie zadał trudu chociaż wygooglować zdjęcie...
Nie przyszło p. redaktorowi do głowy, że po prostu Mazda uznała, że kierowca powinien mieć więcej miejsca między podłokietnikiem a lewarkiem? Czy używa się ręcznego podczas jazdy? Niektórzy tak Ja osobiście nie.
Do reszty niestety nie da się odnieść bo to już wrażenia z jazdy itd itp.
Nie mam nic przeciwko krytyce Mazdy, ale p. redaktor zrobił to nieco po łebkach.
Moja opinia po 2 dniach użytkowania i ok. 800 zrobionych kilometrach:
1. Współczynnik oporu powietrza producent określa jako 0,27
2. Otwierając bagażnik nigdy nie ubrudziłem dłoni. Otwiera się go elektronicznie gumowym przyciskiem na trzecim świetle stopu (lub na pilocie), a jak klapa odskoczy to element za który się ją chwyta jest zupełnie czysty, ponieważ był niedostępny podczas jazdy! Szanownego Pana redaktora zaprosiłbym do otwarcia bagażnika np, w Berlingo usmiech
3. Śliskość skóry – nie zauważyłem a mam inne auto też w skórze. Myślę, że jak w każdym aucie – świeżo po czyszczeniu będzie śliska, a podczas normalnego użytkowania wszystko wraca do normy.
4. Podparcie boczne foteli – nie za bardzo wiem o co chodzi autorowi.
5. Wycieraczki ok, ale spryskiwacz powyżej 160 km/h raczej całej szyby nie spryskają. Dla porównania w hondzie crv nie ma z tym problemu
6. Komputer pokadowy (którego ponoć nie ma) – jakie powinien mieć funkcje?
7. Instrukcja obsługi – beznadziejna. Nie ma słowa o audio, obsłudze wielu telefonów (która notabene jest rewelacyjna)
8. System audio BOSE – myślałem że mnie powali na łopatki, ale nie widzę dużej różnicy w stosunku do seryjnego audio z crv.
9. Hamulec ręczny po prawej stronie – racja tam jest. Ale że coś jest w związku z tym nie-halo to dopiero w tym artykule się dowiedziałem.
10. Widoczność – jak oglądałem zdjęcia, wydawało mi się, że widoczność do tyłu będzie gorsza niż w kabrioletach z miękkim dachem. Myliłem się – jest idealna!
11. Prowadzenie. W szybkich zakrętach jedzie jak po szynach. Dla porównania mam MX3, która niestety wg mnie ustępuje. Na trasie wiatru nie dało się odczuć.
12. Silnik. Nie jest to rakieta, ale na trasie nawet na 6 biegu umożliwia dynamiczne wyprzedaznie. Duża pojemność i niewielka moc przekładają się wg mnie na dużą elastyczność i bardzo niewielkie spalanie. (13l/100 na zatłoczonej autostradzie przy 150-210 km/h )
13. DSC – przy ruszaniu metodą na "dresa" czyli w gaz w podłodze faktycznie system zgłupiał i mało nie zgasł. Ale jak się rusza z wyczuciem to nawet z odczuwalnie działającym DSC można ruszyć z mocnego kopyta, ale podobnie mam w crv więc nie uznaję to jako wadę tego modelu.
14. Kupiłem tą samą wersję w podobnej cenie. Nie uważam aby cena była wygórowana w stosunku do tego co samochód oferuje.
Trochę nie mogę zrozumieć redaktora, który ocenia auto przez styl przełącznika podgrzewania foteli. Podgrzewanie służy do jednorazowego podgrzania, a nie utrzymania stałej temperatury! Jeśli zapomnę wyłączyć podgrzewania jednego dnia to nie będę płakał kolejnego dnia (pewnie równie chłodnego) jak poczuję ciepło na ... czterech literach.
1. Współczynnik oporu powietrza producent określa jako 0,27
2. Otwierając bagażnik nigdy nie ubrudziłem dłoni. Otwiera się go elektronicznie gumowym przyciskiem na trzecim świetle stopu (lub na pilocie), a jak klapa odskoczy to element za który się ją chwyta jest zupełnie czysty, ponieważ był niedostępny podczas jazdy! Szanownego Pana redaktora zaprosiłbym do otwarcia bagażnika np, w Berlingo usmiech
3. Śliskość skóry – nie zauważyłem a mam inne auto też w skórze. Myślę, że jak w każdym aucie – świeżo po czyszczeniu będzie śliska, a podczas normalnego użytkowania wszystko wraca do normy.
4. Podparcie boczne foteli – nie za bardzo wiem o co chodzi autorowi.
5. Wycieraczki ok, ale spryskiwacz powyżej 160 km/h raczej całej szyby nie spryskają. Dla porównania w hondzie crv nie ma z tym problemu
6. Komputer pokadowy (którego ponoć nie ma) – jakie powinien mieć funkcje?
7. Instrukcja obsługi – beznadziejna. Nie ma słowa o audio, obsłudze wielu telefonów (która notabene jest rewelacyjna)
8. System audio BOSE – myślałem że mnie powali na łopatki, ale nie widzę dużej różnicy w stosunku do seryjnego audio z crv.
9. Hamulec ręczny po prawej stronie – racja tam jest. Ale że coś jest w związku z tym nie-halo to dopiero w tym artykule się dowiedziałem.
10. Widoczność – jak oglądałem zdjęcia, wydawało mi się, że widoczność do tyłu będzie gorsza niż w kabrioletach z miękkim dachem. Myliłem się – jest idealna!
11. Prowadzenie. W szybkich zakrętach jedzie jak po szynach. Dla porównania mam MX3, która niestety wg mnie ustępuje. Na trasie wiatru nie dało się odczuć.
12. Silnik. Nie jest to rakieta, ale na trasie nawet na 6 biegu umożliwia dynamiczne wyprzedaznie. Duża pojemność i niewielka moc przekładają się wg mnie na dużą elastyczność i bardzo niewielkie spalanie. (13l/100 na zatłoczonej autostradzie przy 150-210 km/h )
13. DSC – przy ruszaniu metodą na "dresa" czyli w gaz w podłodze faktycznie system zgłupiał i mało nie zgasł. Ale jak się rusza z wyczuciem to nawet z odczuwalnie działającym DSC można ruszyć z mocnego kopyta, ale podobnie mam w crv więc nie uznaję to jako wadę tego modelu.
14. Kupiłem tą samą wersję w podobnej cenie. Nie uważam aby cena była wygórowana w stosunku do tego co samochód oferuje.
Trochę nie mogę zrozumieć redaktora, który ocenia auto przez styl przełącznika podgrzewania foteli. Podgrzewanie służy do jednorazowego podgrzania, a nie utrzymania stałej temperatury! Jeśli zapomnę wyłączyć podgrzewania jednego dnia to nie będę płakał kolejnego dnia (pewnie równie chłodnego) jak poczuję ciepło na ... czterech literach.
- Od: 12 paź 2007, 15:28
- Posty: 98
- Skąd: Wrocław
- Auto: M6 '08 Sport Top L5 2.5
pawel-kowalski napisał(a):2. Otwierając bagażnik nigdy nie ubrudziłem dłoni. Otwiera się go elektronicznie gumowym przyciskiem na trzecim świetle stopu (lub na pilocie), a jak klapa odskoczy to element za który się ją chwyta jest zupełnie czysty,
Heh, wiedziałem
pawel-kowalski napisał(a):6. Komputer pokadowy (którego ponoć nie ma) – jakie powinien mieć funkcje?
Z ciekawości, gdzie znajduje się ten komp, tam gdzie klima czy na zegarach?
Na zegarach jest temperatura, licznik km i trip a/trip b, a na centralnym spalanie chwilowe, średnie, zasięg, średnia prędkość, buzzer ustawiany na predkość, zegarek + obsługa audio oraz klimy, wentylacji itp. Całość obsługuje się z kierownicy lub na konsoli centralnej.
- Od: 12 paź 2007, 15:28
- Posty: 98
- Skąd: Wrocław
- Auto: M6 '08 Sport Top L5 2.5
czyli pan "redaktorzyna" nie znalazł komputera bo ten był przełączony na zegar
to coś nowego – o co biega? Brzęczy jak przekroczysz ustawioną wartość?
pawel-kowalski napisał(a):buzzer ustawiany na predkość
to coś nowego – o co biega? Brzęczy jak przekroczysz ustawioną wartość?
Grzyby napisał(a):czyli pan "redaktorzyna" nie znalazł komputera bo ten był przełączony na zegar
Nie widzę, to nie ma! O!
Mógł popytać na forum Mazdy
pawel-kowalski napisał(a):buzzer ustawiany na predkość
Ooo, ciekawostka.
pawel-kowalski napisał(a):Moja opinia po 2 dniach użytkowania i ok. 800 zrobionych kilometrach:
1. Współczynnik oporu powietrza producent określa jako 0,27
2. Otwierając bagażnik nigdy nie ubrudziłem dłoni. Otwiera się go elektronicznie gumowym przyciskiem na trzecim świetle stopu (lub na pilocie), a jak klapa odskoczy to element za który się ją chwyta jest zupełnie czysty, ponieważ był niedostępny podczas jazdy! Szanownego Pana redaktora zaprosiłbym do otwarcia bagażnika np, w Berlingo usmiech
3. Śliskość skóry – nie zauważyłem a mam inne auto też w skórze. Myślę, że jak w każdym aucie – świeżo po czyszczeniu będzie śliska, a podczas normalnego użytkowania wszystko wraca do normy.
4. Podparcie boczne foteli – nie za bardzo wiem o co chodzi autorowi.
5. Wycieraczki ok, ale spryskiwacz powyżej 160 km/h raczej całej szyby nie spryskają. Dla porównania w hondzie crv nie ma z tym problemu
6. Komputer pokadowy (którego ponoć nie ma) – jakie powinien mieć funkcje?
7. Instrukcja obsługi – beznadziejna. Nie ma słowa o audio, obsłudze wielu telefonów (która notabene jest rewelacyjna)
8. System audio BOSE – myślałem że mnie powali na łopatki, ale nie widzę dużej różnicy w stosunku do seryjnego audio z crv.
9. Hamulec ręczny po prawej stronie – racja tam jest. Ale że coś jest w związku z tym nie-halo to dopiero w tym artykule się dowiedziałem.
10. Widoczność – jak oglądałem zdjęcia, wydawało mi się, że widoczność do tyłu będzie gorsza niż w kabrioletach z miękkim dachem. Myliłem się – jest idealna!
11. Prowadzenie. W szybkich zakrętach jedzie jak po szynach. Dla porównania mam MX3, która niestety wg mnie ustępuje. Na trasie wiatru nie dało się odczuć.
12. Silnik. Nie jest to rakieta, ale na trasie nawet na 6 biegu umożliwia dynamiczne wyprzedaznie. Duża pojemność i niewielka moc przekładają się wg mnie na dużą elastyczność i bardzo niewielkie spalanie. (13l/100 na zatłoczonej autostradzie przy 150-210 km/h )
13. DSC – przy ruszaniu metodą na "dresa" czyli w gaz w podłodze faktycznie system zgłupiał i mało nie zgasł. Ale jak się rusza z wyczuciem to nawet z odczuwalnie działającym DSC można ruszyć z mocnego kopyta, ale podobnie mam w crv więc nie uznaję to jako wadę tego modelu.
14. Kupiłem tą samą wersję w podobnej cenie. Nie uważam aby cena była wygórowana w stosunku do tego co samochód oferuje.
Trochę nie mogę zrozumieć redaktora, który ocenia auto przez styl przełącznika podgrzewania foteli. Podgrzewanie służy do jednorazowego podgrzania, a nie utrzymania stałej temperatury! Jeśli zapomnę wyłączyć podgrzewania jednego dnia to nie będę płakał kolejnego dnia (pewnie równie chłodnego) jak poczuję ciepło na ... czterech literach.
Super ze mamy już użytkownika nowej szóstki zapewne wielu ludzi sie za nią ogląda... Co do Audio hmm... siedziałem w środku trochę sie bawiłem z płyty eski, basy są naprawdę na wysokim poziomie i czystość dźwięku rewalka... jest [jakie?] niż w MPS-ie Gratuluje zakupu super
No iii masz 8 głośników tak?
Zoom-Zoom!
Ustawia się prędkość i po jej przekroczeniu odzywa się złowrogi dzwięk
Tak, jest ok. 8 głośników w tym subwoofer zamiast koła zapasowego.
Tak, jest ok. 8 głośników w tym subwoofer zamiast koła zapasowego.
- Od: 12 paź 2007, 15:28
- Posty: 98
- Skąd: Wrocław
- Auto: M6 '08 Sport Top L5 2.5
W Holandii oglądałem nową 6 i jak dla mnie nie zachwyca ... po prostu ładna.
- Od: 26 wrz 2005, 18:55
- Posty: 1100
- Skąd: Bełchatów
- Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i
Bawić to się nie bawiłem, ale gra bardzo ładnie, nie mam nic do zarzucenia.
- Od: 12 paź 2007, 15:28
- Posty: 98
- Skąd: Wrocław
- Auto: M6 '08 Sport Top L5 2.5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości