Mazda 6: Superbryka czy przeciętniak? Porównanie aut klasy średniej.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Maciej Loret » 26 sty 2008, 23:20

Globy napisał(a):PS. Nie wspominam, ze w Mazdzie nie otwiera sie maski, bo nie ma po co <lol>


Podstawowa rzecz – kontrola poziomu oleju...
Ciekawe ile jeszcze dziesięcioleci minie nim Mazda odkryje, że można to robić bez otwierania maski...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Globy » 27 sty 2008, 01:52

A pali Ci cos te 2.3?

Maciej Loret napisał(a):Ciekawe ile jeszcze dziesięcioleci minie nim Mazda odkryje, że można to robić bez otwierania maski...

Tyle, ile Francuzi potrzebowali na odkrycie, ze klakson mozna umiescic w kierownicy, a BMW – przyciski do regulacji elektrycznych szyb na boczku drzwi, zamiast konsoli srodkowej.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Maciej Loret » 27 sty 2008, 02:13

Globy napisał(a):A pali Ci cos te 2.3?


Sprzedający uprzedzał, że zdarza się w tych silnikach...
U mnie na razie nie chce... W każdym razie po 4kkm... Może później coś weźmie...
Ale jestem przyzwyczajony do sprawdzania przed każdą trasą i/lub co 2-3 tygodnie bez względu na to czy auto jeździło czy stało w garażu... Taki konik po Alfie, gdzie sporo benzynowych silników lubiło brać olej (mój brał jakieś 150-200ml na 8-10kkm), a to nie było w tym silniku zdrowe...

Globy napisał(a):Tyle, ile Francuzi potrzebowali na odkrycie, ze klakson mozna umiescic w kierownicy


Tego nie znałem, może dlatego że nigdy nie prowadziłem francuskiego auta... Jeszcze...

Globy napisał(a):a BMW – przyciski do regulacji elektrycznych szyb na boczku drzwi, zamiast konsoli srodkowej.


A to jest świetny wynalazek, miałem to w pierwszym aucie...
Potem kolejne już niestety tego nie miały...
O ile w Alfie byłyby niewygodne, bo Alfa miała genialnie długi podłokietnik – gdy ręka na nim spoczywała, to dłoń trafiała dokładnie na gałkę zmiany biegów... Genialne rozwiązanie na długie trasy – prawa ręka nigdy się nie męczyła (przynajmniej w aucie <lol> ), bo cała aż po nadgarstek mogła spoczywać na podłokietniku...
O tyle w Maździe, przyciski do sterowania szybami mogłyby być właśnie na tunelu centralnym, bo księgowi skrócili podłokietnik o jakieś 10cm...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Globy » 27 sty 2008, 02:53

Maciej Loret napisał(a):Taki konik po Alfie, gdzie sporo benzynowych silników lubiło brać olej (mój brał jakieś 150-200ml na 8-10kkm), a to nie było w tym silniku zdrowe...

Zupelnie symboliczna ilosc. Ale nie odchodzmy od tematu, superbryka z tej "szostki"! ;)
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez wksek » 28 sty 2008, 01:35

Nigdy bym nie zamienił żadnej mazdy na niemieckie zabawki lub francuskie wózki (mięciutkie jak wózek dla dziecka, a o to nie chodzi;) )

Odbijając od tematu w najnowszym Automoto jest test Mazda 2 vs Peugeot 207 vs Opel Corsa i... Mazda zwycięża:) ciekawe jest to o tyle, że w tej gazecie przeważnie wygrywają Ople ... a tu nagle zmiana na plus:D
Już mnie nie zobaczysz...

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight= <--- Moja Mazda :)
Początkujący
 
Od: 7 cze 2007, 19:46
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323c (BA) 1.3

Postprzez grze.gorz » 28 sty 2008, 08:37

Globy napisał(a):PS. Nie wspominam, ze w Mazdzie nie otwiera sie maski, bo nie ma po co <lol>
Płyn do spryskiwaczy....chyba, że w kiepską pogodę nie jeździmy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 11:14
Posty: 162
Skąd: Warszawa
Auto: szybkie sześć

Postprzez Maciej Loret » 28 sty 2008, 08:57

wksek napisał(a):Nigdy bym nie zamienił żadnej mazdy na niemieckie zabawki lub francuskie wózki (mięciutkie jak wózek dla dziecka, a o to nie chodzi;) )


Ale dopuszczasz myśl. że dla niektórych te niemieckie bądź francuskie zabawki mogą być lepsze?

wksek napisał(a):Odbijając od tematu w najnowszym Automoto jest test Mazda 2 vs Peugeot 207 vs Opel Corsa i... Mazda zwycięża:) ciekawe jest to o tyle, że w tej gazecie przeważnie wygrywają Ople ... a tu nagle zmiana na plus:D


A dopuszczasz do siebie myśl, że te testy mogą byc robione w miarę rzetelnie i obiektywnie? Oczywiście za dodawanie i odejmowanie punktów za 5mm dłuższe siedzisko pomijam...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez domin1979 » 29 sty 2008, 07:44

A teraz popatrzcie na artykuł z Motoru (4/08), kompletnie coś innego...
Materiały bardzo dobre i wspomaganie również. Hm... I komu tu wierzyć? Pewnie sobie najlepiej :D

Osobiście mnie rozwaliło: fotele 5 kg lżejsze... Ważyli je? :|

Obrazek

Obrazek

Obrazek :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez mcbeth » 29 sty 2008, 12:36

Co oni zrobili z tym dieslem ? 140KM/330Nm ? Mam nadzieję, że to słabsza wersja w ofercie :| . Może po lifcie będzie coś sensownijszego – nowe autko powinno mieć diesla > 160KM !
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez domin1979 » 29 sty 2008, 15:28

mcbeth napisał(a):Co oni zrobili z tym dieslem ? 140KM/330Nm ? Mam nadzieję, że to słabsza wersja w ofercie :| . Może po lifcie będzie coś sensownijszego – nowe autko powinno mieć diesla > 160KM !

Podobno na jesieni '08 ma być mocniejszy diesel. Też na niego czekam :D (popatrz na mój podpis). A ile w tym prawdy to będziemy widzieć...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Mali » 30 sty 2008, 14:55

Master Test- jedna z najlepszych niemieckich gazet przeprowadziła test aut segmentu D, szkoda że zabrakło Accorda, Alfy 159 i Avensisa.

http://www.freenet.de/freenet/auto/test ... 687_1.html

Co do oceny końcowej zgadzam się z "testerami", podkreślam, że pochodzą oni z całej Europy, gdyż jest to wydawnictwo, które gości w wielu krajach. Jest nawet jedna osoba z Polski.

P.S.
W najbliższym Auto Motor i Sport będzie przedruk tego testu, po polsku :D
Ostatnio edytowano 30 sty 2008, 15:23 przez Mali, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2008, 21:29
Posty: 53

Postprzez Globy » 30 sty 2008, 15:08

Mimo ze nie odczytalem ani slowa po niemiecku, jestem stanowczo zawiedziony wynikami – ciesze sie jednak, ze pewnie niedlugo spotkamy polski przedruk w AMiS i bedzie okazja do polemiki z autorami <usmiech>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Bolek » 1 lut 2008, 21:08

Nowa 6… miałem okazję tym dzisiaj pojeździć, posiedzieć, pogrzebać… i powiem Wam, że na kolana toto nie rzuca. Po przesiadce do swojej starej dobrej 6 miałem wrażenie, że jest w niej jakoś „fajniej”. Nowa jest wewnątrz znacznie bardziej plastikowa. Owszem, ma kilka dodatkowych dupereli (to, co rzuca się w oczy to więcej pstryczków przy kierownicy: bluetooth (w starej też chyba można mieć) i coś do sterowania navi – jednak nawet nie chciało mi się tym bawić) – poza tym w środku jakoś tak… bardziej zabawkowo. Stara 6 w wersji, która mam wydaje się wewnątrz solidniejsza, poważniejsza… – z zewnątrz zresztą też.

Siedzenia: owszem, jakby głębsze, miększe – jednak od razu czuć, że siedziska wsadzili tam za krótkie – serio, w porównaniu ze starymi z miejsca wyczułem różnicę na niekorzyść n6.

Tylna kanapa (niby mało kierowcę obchodzi, ale jednak): jakoś tak mniej na niej miejsca… – bardziej garbaty, łukowaty tył dachu ścina miejsce na łeb.

OK. – na zewnątrz wygląda bardzo współcześnie – ale chyba nie będzie się zbytnio wyróżniać: ot, taka nadmuchana 3 z elementami Lexusa… Stojącą w rzędzie Trójek można ją przegapić (szczególnie zachodząc od przodu).

W jeździe (była to wersja full – skóra, navi etc. z dieselkiem): nie czuję żadnej różnicy w stosunku do s6 – nasłuchiwałem czy ciszej – tak samo cicho przy jeździe do 120 – powyżej słychać może ciuuut ciszej powyżej 120 – ale pewności nie mam – szumy są, ich barwa podobna do starej.

Samochód fajny, ale nie rewolucja/rewelacja. Wystarczy jednak popatrzeć na konkurencję z segmentu… wybór… – nie ma wyboru – jest nowa 6!

Takie moje subiektywne wrażenie na gorąco…
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2005, 14:57
Posty: 192 (0/1)
Skąd: Luxembourg
Auto: 6 TRSi MZR-CD 143 5d 2007

Postprzez Riki » 1 lut 2008, 23:59

Bolek napisał(a):W jeździe (była to wersja full – skóra, navi etc. z dieselkiem): nie czuję żadnej różnicy w stosunku do s6


a jak dynamika?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez mcbeth » 2 lut 2008, 12:09

Bolek napisał(a):Takie moje subiektywne wrażenie na gorąco

Czytając to, co piszesz wychodzi na to, że nowa 6 TO PRZECIĘTNIAK :| .
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Bolek » 2 lut 2008, 14:27

mcbeth napisał(a):Czytając to, co piszesz wychodzi na to, że nowa 6 TO PRZECIĘTNIAK

Nie, nie – takiego wrażenia na mnie nie zrobiła. Chodziło mi o to, że między s6 a n6 jest raczej niewielki krok (w przód, a może trochę w bok). Po tym zapoznaniu się nie zapałałem jakiś szczególnym uczuciem do nowego, wręcz przeciwnie, jeszcze bardziej cieszę się z tego, co mam. Z pewnością jednak, podobnie jak s6, n6 przeciętniakiem bym nie nazwał.


Riki napisał(a):a jak dynamika?

– a dynamika... coś jak w starej (moc diesli niemal identyczna, masa bardzo zbliżona – nowy niby lżejszy, ma jednak więcej dupereli – pewnie wychodzi na jedno). Wymaga to pewnie dłuższego testowania, ale w czasie 45 minut jazdy zachowywała się jak moja. Chętnie spróbowałbym 2,5 z automatem – to musi być przyjemne zestawienie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2005, 14:57
Posty: 192 (0/1)
Skąd: Luxembourg
Auto: 6 TRSi MZR-CD 143 5d 2007

Postprzez Gawro57 » 2 lut 2008, 14:43

Już chyba w Polsce można się przejechać (odbyć jazdę próbną) "nową szóstką" , ale w Gdańsku .
Znalazłem na otomoto ogłoszenie dilera Mazdy o sprzedaży nowej "szóstki" to i na pewno musi być opcja "jazdy próbnej ".
Cena za 2.0(147 KM) benzyna 99 200 zł– to chyba nie tak dużo ?
Niżej link do tego ogłoszenia:

http://www.otomoto.pl/mazda-6-nowy-model-C4334786.html

Gdybym mieszkał bliżej to na pewno udałbym sie na taką jazde próbną.
Jestem zauroczony moją Mazdą...
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2006, 12:37
Posty: 87
Skąd: Głogów
Auto: Mazda6 2002 – 136 KM hatchback

Postprzez Riki » 2 lut 2008, 17:22

Bolek napisał(a):a dynamika... coś jak w starej


Czyli źle nie jeździ :) ale..... bez szaleństw... tego sie w sumie spodziewałem :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez domin1979 » 20 paź 2008, 19:59

Otwieram AŚ, a tu test długodystansowy tego świetnego Passata z testu jak w temacie, nawet lepszego bo 170KM i ze skrzynką 6-DSG. Żeby nie zanudzać: Ocena bezawaryjności – 2, 35. miejsce wg ichniejszych testów długodystanosowych.
Przyznaję, że mam niemałą satysfakcję czytając:

24.368km – gwar. wymiana przepływ. pow. i pompy paliw. z powodu utraty mocy,
27.275km – brak poprawy --> wymiana pompowtryskiwaczy (myślałem, że 170KM to common rail...)
40.297km – gwar. awaria czołowego airbaga pasaż.
69.599km – gwar. bypass pomiędzy czujnikiem ciśn. doładowania a komp. silnika
96.713km – gwar. po wielokrotnej utracie mocy :) wymiana czujnika spalin...
96.997km – gwar. brak efektów --> kolejna wymiana pompowtryskiwaczy...

Podsumowanie: Wynik byłby jeszcze gorszy gdyby wstąpiły typowe usterki dla 2.0 TDI czyli: uszkodz. koła 2M i pęknięcie głowicy...

VW twierdzi, że winny był czujnik temperatury i pierwsza wymiana pompowtr. niepotrzebna ale już druga była konieczna – tak żeby być obiektywnym.

Nie potrzeba lepszego komentarza do całego wątku.
A teraz porównajmy klasyczne awarie SCV w M6, które następują po 100.000. Nie ma co narzekać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Globy » 20 paź 2008, 21:51

Też lekko drżałem przed wynikiem tego testu... Ale po szybkim przekartkowaniu aż nie mogłem uwierzyć swoim spełnionym nadziejom <lol> Tak bardziej serio, MZR-CD to naprawdę rodzynek – nawet z DPF'em.

Stronę dalej zaś poczciwa MX-3 i opinia Jaksy <spoko>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy Moto