Na co zwrócić uwagę przy kupnie Mazdy z silnikiem DiTD?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez MAZDA11 » 27 sty 2008, 10:33

pompe nie naprawialem w mabi tak jak sugerowal salon mazdy w lublinie ale w zakladzie bosha kolo świdnika juz znaja tema dosyc dobrze bo robio je coraz czesciej (rozmawialem o tym z wlascicelem )
Początkujący
 
Od: 25 sty 2008, 21:54
Posty: 19
Skąd: OPOLE LUBELSKIE
Auto: 626 20DITD GW 1998

Postprzez badolog » 1 lut 2008, 23:26

co do częsci to sie nie zgodzę niektóre orginały są tańsze od zamienników hehehe a i zwróć uwagę na start silnika jak tylko bedziesz musial 2 razy zakręcić to szukaj innego auta ditd dosłownie odpala od dotyku jak nie to problemy z pompą napewno cie dopadną pozdrawiam
Tanz Der Teufel
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2005, 16:39
Posty: 101
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Auto: premacy 2.0 ditd 2000r.

Postprzez magicadm » 2 lut 2008, 00:35

badolog napisał(a):niektóre orginały są tańsze od zamienników

To samo można powiedzieć o relacji: ORY-używka.
Jak mi padł (typowy dla linii BJ i GF) lewy tylny czujnik ABS za używkę zawołano 300zł, a w ASO zapłaciłem 270żl za nówkę z gwarancją :|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez jackjn » 10 kwi 2008, 13:51

Jezdze Mazda 626 Kombi DiTD 2001r od roku czasu. Na poczatku wiadomo wymiana rozrzadu, pasek, napinacz, rolki wszystko kupilem zastepcze ok 800zl + wymiana chyba z 200zl. Alternator regenerowany to wydatek 500zl + wymiana 80zl. Amortyzatory 2szt na tyl Sachs 800zl + wymiana 110zl. Tyle co narazie moge powiedziec o cenach czesci.
Jack
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2008, 13:44
Posty: 4
Skąd: Kórnik
Auto: Mazda 626 Kombi

Postprzez magicadm » 10 kwi 2008, 17:36

jackjn napisał(a):Na poczatku wiadomo wymiana rozrzadu, pasek, napinacz, rolki wszystko kupilem zastepcze ok 800zl

Odezwij się za 90 tys km, bardzo ciekawy jestem jak spisały się zamienniki.

PS
Co to za zamienniki???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez siegu » 10 kwi 2008, 17:44

magicadm napisał(a):Odezwij się za 90 tys km, bardzo ciekawy jestem jak spisały się zamienniki.

Myślę że może nastąpić to wcześniej i to w dziale Diesel :(
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: 626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez alf28 » 10 kwi 2008, 22:02

siegu napisał(a):
magicadm napisał(a):Odezwij się za 90 tys km, bardzo ciekawy jestem jak spisały się zamienniki.

Myślę że może nastąpić to wcześniej i to w dziale Diesel :(
:| nie nabijajcie sie, przcierz narazie zaoszczędził ;)
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez ram » 22 kwi 2008, 22:16

jackjn napisał(a):Amortyzatory 2szt na tyl Sachs 800zl

Ja wymieniałem kilka miesięcy temu i do kombi polecano tylko KYB. Zapłaciłem za 2 sztuki plus osłony i odbojniki ok. 1000 zł.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 18:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Postprzez arek19 » 23 cze 2008, 14:51

Mam 626 2.0 tdvi 2000r -rozrząd+wymiana klocków hamulcowych ,olej ,filtry kosztawało mnie w łodzi 1800pln tak na raie wszystko chodzi ok.
ObrazekMazda 626 2.0 tdvi 2000r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 11:05
Posty: 35 (0/2)
Skąd: Łódż
Auto: Mazda 626 2.0 TDVI 2000r

Postprzez Autko » 23 cze 2008, 22:50

Witam!

Jestem nowy ale sie podziele swoimi informacjami. W 626 GW '99 DiTD we Wrocku w Autoart Jaremko (jak sie teraz dowiedzialem, to stali sie w miedzyczasie serwisem Mazdy ;) dalem 2600 za:
– wymiane rozrzadu (ori)+pompa wody
– wymiane wszystkich plynow (z olejem wlacznie- Mobil1 syntetyk 10W40)
– wymiane wszystkich filtrow (paliwa, powietrza, kabinowego i chyba jakichs jeszcze...)

Po okolo 1tys padly mi [jakie?] amortyzatory (to akurat nie dziwi, bo raczej tego samochodu niemcy nie kupowali by ladnie stal a raczej by zarabial na utrzymanie ;), a ze mialem pecha (system regulacji tylniego zawieszenia- oryginal takiego amortyzatora zaproponowano mi za 1,4tys sztuka...) to wymienilem na KYB za okolo 450PLN/szt+ przesylka (carspeed- polecam :). Calos niestety osiagnela z robocizna pulap 2,2tys, gdyz doszly [jakie?] laczniki i wahacz wzdluzny (?)+ nowe sprezyny (te co byly przy poprzednich amortyzatorach byly duzo slabsze i auto opadalo doslownie na opony).

To tyle moich spostrzezen- mam nadzieje, ze nie bede mial kolejnych ;) Jedyne co mnie irytuje to spalanie we Wrocku 8,5l ON/100km ale to pewnie wada mojej prawej nogi i stylu jazdy a nie samochodu.
If youre gonna DIE, DIE with your boots on!

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2008, 11:43
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez josif666 » 28 cze 2008, 23:33

Autko napisał(a): Jedyne co mnie irytuje to spalanie we Wrocku 8,5l ON/100km ale to pewnie wada mojej prawej nogi i stylu jazdy a nie samochodu.



To przeprowadź sie do Wielkopolski bo mi po Poznaniu udalo sie aż 6,5 spalić przy kilku remontach
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2008, 15:56
Posty: 35
Skąd: Swarzędz
Auto: BYŁA: 626 GF/GW 2.0 DiTD (110KM)
JEST Premacy, 1.8 (101 KM), 1999r

Postprzez MSI » 30 cze 2008, 14:41

Autko napisał(a):Jedyne co mnie irytuje to spalanie we Wrocku 8,5l ON/100km ale to pewnie wada mojej prawej nogi i stylu jazdy a nie samochodu.

witaj Autko.

W cyklu mieszanym (2/5 miasto, reszta przez wsi, przez pola, pomiar na 200km) wyszło mi ostatnio 6,6l. W czystym pozamiejskim drogą nr 8 zszedłem do 5,6l. W mieście i mega korku podbiłem też spalanko 9l/100. Także dochodzę do wniosku, że to DiTD pali tyle ile się wystoi, bo przy jeździe spala całkiem sensownie, tym bardziej, że mam pewnie zabity intercooler i dolot.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2008, 23:50
Posty: 48

Postprzez Autko » 30 cze 2008, 19:47

Te 8,5l/100km to mi wyszlo jak sie uczylem jezdzic Madzia i w sumie tylko miasto. Teraz jak sie patrze na bak to mi wychodzi (bardzo orientacyjnie) przy ciagle wlaczonej klimie na maks okolo 7,5l/100km przy jezdzie 50% zapchany maksymalnie Wrocek (z czego czesc to trasa niecale 4km do pracy, gdzie musialem podowozic swoj sprzet, wiec rower odpadl) 50% poza miastem (srednio okolo 80-110km/h). Dla mnie to juz calkiem zadowalajacy wynik.

Dopiero sie ucze jezdzic tym dieselkiem (moj pierwszy w zyciu) wiec coraz bardziej ekonomicznie mi wychodzi :) Zreszta zaczynam go lubic i juz nie twierdze, ze diesle to takie muly- DiTD calkiem ladnie pracuje i daje troche frajdy z jazdy (a w przypadku GW to ma co ciagnac ;)
If youre gonna DIE, DIE with your boots on!

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2008, 11:43
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 20 lut 2011, 01:29

Posiadacza mazdy z reguły nie pyta się o cenę części bo albo jej nie wymieniał albo było to tak dawno że zapomniał <lol>
Kupując ditd na standardzie trzeba włożyć około 1500 zł oczywiści w czasie na podstawowe czynności takie jak:
-rozrząd
-ustawienie zaworów, podkładki i uszczelka pod dekiel
-wymiana filtra paliwa
-dobry olej z filtrami
– ewentualnie świece żarowe albo akumulator

Trzeba zwracać uwagę czy pali dobrze na zimnym i na ciepłym silniku, czy mocno kopci, czy ma moc w dolnym i górnym zakresie obrotów, czy prawidłowo zachowuje się kontrolka świec żarowych, czy na biegu jałowym mocno drży lewarek, czy kostka od czujnika temp cieczy jest podłączona (kable). Czy zawór od spodu pompy nie jest w ropie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9475 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

Moderator

Moderatorzy Moto