Strona 1 z 2

Na co zwrócić uwagę przy kupnie Mazdy z silnikiem DiTD?

PostNapisane: 21 sty 2008, 16:11
przez fryda
witam wszystkich,w najblizszym czaise zamierzam zakupic mazdkę 626 combi diesel 101lub 110km z rocznika 200/2001(ostatnia 626).

na co musze zwrócic uwagę i w jaki sposób rozpoznac usterke w aucie z takiego roku z takim silnikiem?

co jest ich najczestrza bolaczka?-bo na razie słyszłaem tylko o piekielnei drogim rozrządzie-ok2000zł i zapiekającym sie recznym-ok500-600zł za strone o zgrozo...!!!!!!

co byście dołozyli do tego i jakie są orientacyjne ceny usunięcia tych "nowych"usterek?

pozdrawiam i seredzcznie dizkuję za odpowiedzi

temat edit by Adaś

PostNapisane: 21 sty 2008, 17:44
przez magicadm
fryda napisał(a):piekielnei drogim rozrządzie-ok2000zł

Co to za bzdura??? Rozrząd do VW to koszt 2500zł w ASO
Mazda jest tańsza – i lepsza :D

fryda napisał(a):zapiekającym sie recznym-ok500-600zł za strone o zgrozo...

Pierwsze słyszę :|


Pilnuj stanu pompy i rozrządu (tylko ory).
Sprawdź, czy nikt nie poemulował czujników itp

PS
Może chesz kupić 323??? :)

PostNapisane: 21 sty 2008, 19:04
przez siegu
magicadm napisał(a):Rozrząd do VW to koszt 2500zł w ASO

magicadm skąd masz takie dane? Jak dla mnie przesadziłeś z kosztami o prawie 1000zł

magicadm napisał(a):fryda napisał:
zapiekającym sie recznym-ok500-600zł za strone o zgrozo...

Pierwsze słyszę

Ja też sie nie spotkałem.


fryda napisał(a):bo na razie słyszłaem tylko o piekielnei drogim rozrządzie-ok2000zł

części razem z pompą – ok 1400zł (+)(–) 100zł
wymiana 300-500zł w zależnosci od warsztatu.

PostNapisane: 21 sty 2008, 22:22
przez fryda
no w Łodzi powiedzieli mi 1600-1700zł ale nie wiem czy z pompą...
rozrzad do vw ale nie w serwisie moj kolega do tdi 115 km zmieniła za 500zł z robocina...wiec róznica jest:)
ja tez za swój rorzad do mondka-w bezynie z pompa dałem ok 500zł...wiec mazda jest słońsza:(

ale czego sie nie robi dla fajnej fury:)

no o tym recznym czytałem na autocentrum-opinach kierowców uzytkowników:)

PostNapisane: 21 sty 2008, 22:34
przez Jajcek
U Jaksy rozrzad z pompa 2500zl ale i tak tam jade bo robi na orginalach a nie na zamiennikach ktorych mazda nie lubi :P

PostNapisane: 21 sty 2008, 22:39
przez magicadm
siegu napisał(a):magicadm skąd masz takie dane? Jak dla mnie przesadziłeś z kosztami o prawie 1000zł

TVN Turbo "Zakup kontrolowany" VW PASSAT TDI poprzedni model, wypowiedź przedstawiciela serwisu
PS
Nie wiem czy VW lubi druciarstwo, bo MAZDA nie.

PostNapisane: 22 sty 2008, 11:13
przez siegu
fryda napisał(a):rozrząd do vw ale nie w serwisie moj kolega do tdi 115 km zmieniła za 500zł z robocina...wiec róznica jest:)

Tylko, że zamiennik . Biorąc pod uwagę oryginalne części to koszt wymiany rozrządu w tych silnikach jest podobny.
magicadm napisał(a):siegu napisał:
magicadm skąd masz takie dane? Jak dla mnie przesadziłeś z kosztami o prawie 1000zł

TVN Turbo "Zakup kontrolowany" VW PASSAT TDI poprzedni model, wypowiedź przedstawiciela serwisu
PS
Nie wiem czy VW lubi druciarstwo, bo MAZDA nie.


ASO VW Piła
1,9 TDI 115KM do 2002r- kpl rozrząd oryginał 1240zł + wymiana 550zł
1.9 TDI 101 130KM od 2002r – kpl rozrząd oryginał 712zł + wymiana 550zł

PostNapisane: 22 sty 2008, 11:56
przez magicadm
siegu napisał(a):ASO VW Piła
1,9 TDI 115KM do 2002r- kpl rozrząd oryginał 1240zł + wymiana 550zł
1.9 TDI 101 130KM od 2002r – kpl rozrząd oryginał 712zł + wymiana 550zł

Najwyraźniej nie kręcili tego materiału w Pile :D

PostNapisane: 22 sty 2008, 13:05
przez siegu
magicadm napisał(a):Nie wiem czy VW lubi druciarstwo, bo MAZDA nie.

Fakt faktem VW toleruje zamienniki a madzia nie i stąd opinia że w madzi to dużo drorzszy zabieg. Bo większość właścicieli VW których znam wymienia w zamienniku.
Ale jak napisałem
Biorąc pod uwagę oryginalne części to koszt wymiany rozrządu w tych silnikach jest podobny.


magicadm napisał(a):siegu napisał:
ASO VW Piła
1,9 TDI 115KM do 2002r- kpl rozrząd oryginał 1240zł + wymiana 550zł
1.9 TDI 101 130KM od 2002r – kpl rozrząd oryginał 712zł + wymiana 550zł

Najwyraźniej nie kręcili tego materiału w Pile zeby

To świadczy jak niektóre serwisy potrafią zrobić na częściach

PostNapisane: 24 sty 2008, 13:28
przez fryda
pozwoliłem sobie ciutek zmienic temat-bo nie tylko o silnik chce was zapytać:)

dalej drążętemat 626 w combi w ditd-zie:)

interesuja mnie tera zjeszce kwestie innych niz "silnikow"wydatki-co mozecie mi powiedziec o cenach czesci zamiennych takich jak:

sprzegło kompletne

amortyzatory na przód i na tył

wahacze(czy tam wymienia się koncówki-sworznie same?)

tuleje metalowo gumowe

spręzyny

jakaś elektronika?

tarcze i klocki hamulcowe?

końcówki drążków kierowniczych

czyli to wszystko co może -sie psuc w wyniku jezdzenia po nasyzch pieknych super drogach....

co z tych rzeczy występouje tylko w orginale,a gdzie mozna stoswoac zamiennik?(jakiej firmy)i ile to kosztuje?


co jescze moze -nie musi -ale moze mi tam paść-typu jakies czujniki, wskaźniki przekaźniki?i jakie sa tego ceny.


nie ukrywam ze do tej pory miałem auta tylko niemieckie-i ceny tych rzeczy w ich przypadku znam(mam jeszcze doświadczenie z zony renault-ale to podobne ceny:),natomiast to bedzie moj pierwszy raz z japońcem dla tego tak wypuję, bo nie ukrywam ze kazdy mi mowi ze ceny czesci ,zwła orginałów sporo odbiegaja(w góre) od cen do niemców...


co wy ,doswiadzceni uzytkownicy mi o tym powiecie?

pozdrawiam i dizkuje:)

PostNapisane: 24 sty 2008, 14:25
przez Paweł Mo
Hmmm. przyznam, że nie mam pojęcia na temat cen części zamiennych do samochodów niemieckich, ale moje doświadczenia z japończykiem są pozytywne.
Jak zamawiałem filtry chłopak w sklepie przestraszył mnie, że bardzo drogi może być ten od paliwa. Trudno, pomyślałem. Przy odbiorze okazało się, że kosztował niecałe 30zł. Wysprzęglik wyniósł mnie 65zł a pompa sprzęgła (co prawda nie wymieniałem ale pytałem z ciekawości) kosztowała delikatnie ponad 100zł. Paski klinowe Good Year kupiłem 40 zł za dwie sztuki.
Z tego co pisali inni użytkownicy w temacie o poduszkach silnika w Tedgumie możesz kupić komplet za "psie pieniądze".
Z częściami nie ma problemu a największy błąd jaki można popełnić to kupować coś na hura. Tak jak pisał Magicadm, nie śpiesz się, bo czasem przy większym wydatku warto rozejrzeć się za czymś używanym. Kupuj z rozsądkiem a jeżeli chodzi o zamienniki warto się skonsultować z innymi użytkownikami forum.

PostNapisane: 24 sty 2008, 16:39
przez fryda
dziekuję-juz na kilka pytań mam odpowiedź.

wczoraj rozmawiałem z moim kolega który kupił własnie 6262 combi z 200o roku czy tam 99 ale po licie juz, i ma do wymiany sprzegło-w benzynie 2,0 -powiedizli mu za kompletne ok 1000zł-wiec uwazam ze to max drogo,chyba prwda?kolega zmieniał w VW bora diesel to zapłacił ok 500zł

a ze wydaje mi sie ze wszytsko co z silnikiem i skrzynia zwiazne do diesla jest drozsze,nie powiem wystraszyłem sie ze jak bym kupił madzie ze sprzegłem do roboty to kolejne ponad 1000zł bede musiał wydać...

"ponoć" amortyzatory terz sa drogie(w stosunku do niemca oczywiscie) -dla tego pytam i prosze o odpowiedzili jesli ktos zmieniał,lub moze pracuje w jakims sklepie motoryzacyjnym z czesciami do japonców?!


pozdrawiam serdecznie i proszę o dalsze info:)

PostNapisane: 24 sty 2008, 18:06
przez alf28
fryda napisał(a):"ponoć" amortyzatory terz sa drogie(w stosunku do niemca oczywiscie) -dla tego pytam
lepiej o cene nie pytaj bo to będzie
fryda napisał(a): max drogo


fryda napisał(a):tuleje metalowo gumowe
nie wiem ile kosztują do rocznika który Cię interesuje ale do modelu poprzedniego za 4 gumki na przednie [waaaco?] zapłaciłem około 800zł.

PostNapisane: 24 sty 2008, 20:23
przez magicadm
fryda napisał(a):jak bym kupił madzie ze sprzegłem do roboty to kolejne ponad 1000zł bede musiał wydać

W DITD pada tylko tarcza – koszt ORY ponad 300zł, wymiana – to od 200 do 400zł (zależy u kogo)
Do benzyny spokonie bym wsadził zamiennik.

Czyli bez szaleństw :)

A największy plus to brak koła dwumasowego :D

PostNapisane: 24 sty 2008, 21:54
przez Riki
magicadm napisał(a):brak koła dwumasowego


I to jest piękne w DiTD :D

PostNapisane: 24 sty 2008, 22:15
przez fryda
nie wiem ile kosztują do rocznika który Cię interesuje ale do modelu poprzedniego za 4 gumki na przednie [waaaco?] zapłaciłem około 800zł.

do mondeo 4sztuki kosztowały mnie cos koło 200zł...róznica jest spora...

fryda napisał:
"ponoć" amortyzatory terz sa drogie(w stosunku do niemca oczywiscie) -dla tego pytam
lepiej o cene nie pytaj bo to będzie

fryda napisał:
max drogo


czyli mniej więcej ile ????

co jeszcze wg was jest "godne zwrócenia uagi" bo moze być drogie????

PostNapisane: 25 sty 2008, 01:24
przez alf28
fryda napisał(a):za 4 gumki na przednie [waaaco?] zapłaciłem około 800zł.

do mondeo 4sztuki kosztowały mnie cos koło 200zł...róznica jest spora...
jeżeli mówisz o orginałach to różnica jest ,dodam tylko że kompletny [waaaco?] mozna było dostać za 250zł(zamiennik)
fryda napisał(a):czyli mniej więcej ile
nie wiem,amory w mazdzie są bardzo wytrzymałe i raczej nie zawracałbym sobie tym głowy,tylko dobrze je sprawdził przy kupnie bo na nowy komplet tysiąca napewno braknie. Fakt jest taki, że jak kupisz zadbane mazde to będziesz cieszył się z jazdy a twoim największym kosztem utrzymania oprócz paliwa będzie OC

PostNapisane: 25 sty 2008, 21:20
przez siegu
A ja nie znam cen <lol>
Bo od standartowej wymiany po zakupie madzi czyli: rozrządu, filtrów i płynów eksploatacyjnych, śmigam bezawaryjnie <jupi>

PostNapisane: 26 sty 2008, 17:08
przez MAZDA11
witam ja mam 626 juz 20 miesiecy i moge cos o niej nieco napisac po zakupie oczywiscie wymiana filtrów i rozrzadu ceny jak wszedzie czyli okolo 2tys nastepnie po6 miesiecach naprawa pompy i wydatek 2.6tys. nie dawno naprawa chamulca recznego mechanior 3 razy go naprawial i go nie naprawil i to co w niej robilem a co do zalet to napewno super male spalanie na trasie 4.8l jadec 90 a wokol domu do 5,5 jest bardzo duza w srodku szczegulnie na tylnej kanapie ktura jest przesówana i jeszcze jedno spotkalem sie ze chandlaze wstawiaja cos ze( przy uszkodzonej pompie )auto zapala i klijent nie czai ze jest uszkodzona pompa ja mialem tako propozycje aby u siebie to zrobic i obchnoc go dalej ale jestem zabardzo uczciwy aby to zrobic bo nawet nigdy nie cofam licznikow choc wtedy trudno spredac nie nalezy wiezyc w te przebiegi bo na zachodzie bardzo duzo jezdzo dislami a szczegulnie jak jest kombi

PostNapisane: 27 sty 2008, 00:47
przez Globy
Gdzie naprawiales pompe?

***

Do Moderatorow: prosze o wybranie przykladowych, najbardziej tresciowych tematow i dodanie ich do FAQ: kupno Mazdy z silnikiem DiTD oraz kupno Mazdy z silnikiem V6, a pozniej meldunek na PW – bede miec jeszcze jeden romans w kwestii usprawnienia FAQ, dziekuje.