Zmieniać już oponki na zimowe??

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez artisan » 24 paź 2004, 21:03

drodzy koledzy jesli nadal polecacie jazde na letnich oponach, na odśnieżonej nawierzchni np przy temperaturze – 30 stopni <glupek2> to ja sie wyłączam z dyskusji
pozdrówka z Madziolką w tle
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2004, 11:38
Posty: 293
Skąd: Białystok
Auto: Została juz tylko Mazda2 1.4

Postprzez artus » 24 paź 2004, 21:34

MiKo napisał(a):Nikt nie mówił o zaletach letnich na śniegu, tym nie mniej na odśnieżonej drodze, nawet mokrej letnie są najprawdopodobniej lepsze.
Poza tym to powinniśmy się chyba sugerować konretnymi danymi a nie własnymi domysłami i opiniami innych

I tu jest błąd!! Panowie jak sama nazwa mówi : letnie służą do jazdy w temp. dodatnich czyli powyżej 10st.C, wtedy mają najlepsze właściwiści jezdne tj.:przyczepność,trzymanie boczne i odprowadzanie wody, poza tym skład mieszanki jest inny niż opony zimowe – błędem jest rozumowanie, że zimówki są na zaśnieżone drogi. Opona letnia przy niskich temp. twardnieje i traci swe właściwości, natomiast opona zimowa dalej je zachowuje (odpowiedni skład mieszanki), ma więcej lameli czepnych, lepiej odprowadza wodę i błoto pośniegowe, lepsze ma trzymanie boczne. Pewnie wszyscy wiedzą o fakcie, że jeżdżąc zimówkami w lecie to szybciej zużyją się niż opony letnie. Więc Panowie coraz szybciej zbliża się czas zmiany na zimówki!!
ZSW M926 MAZDA MX-3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2004, 23:24
Posty: 152
Skąd: Świnoujście
Auto: Mazda MX-3 1.6

Postprzez marek » 24 paź 2004, 21:42

artus napisał(a):Panowie jak sama nazwa mówi : letnie służą do jazdy w temp. dodatnich czyli powyżej 10st.C, wtedy mają najlepsze właściwiści jezdne tj.:przyczepność,trzymanie boczne i odprowadzanie wody, poza tym skład mieszanki jest inny niż opony zimowe – błędem jest rozumowanie, że zimówki są na zaśnieżone drogi. Opona letnia przy niskich temp. twardnieje i traci swe właściwości, natomiast opona zimowa dalej je zachowuje (odpowiedni skład mieszanki), ma więcej lameli czepnych, lepiej odprowadza wodę i błoto pośniegowe, lepsze ma trzymanie boczne. Pewnie wszyscy wiedzą o fakcie, że jeżdżąc zimówkami w lecie to szybciej zużyją się niż opony letnie. Więc Panowie coraz szybciej zbliża się czas zmiany na zimówki!!


To ldaczego w jakimś teście w piśmie motoryzacyjnym wyszło że zimówki były lepsze TYLKO na ośnieżonej drodze niezależnie od temperatury??
I takie jest też moje odczucie subiektywne: suchy asfalt i -10 na zimówkach to gorsza przyczepność niż w tych samych warunkach na letnich!
A marketing czyni cuda :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez MiKo » 24 paź 2004, 23:04

Marek w teście wyszło dlatego, że najwyraźniej lobby oponiarskie niewystarczająco przekupiło pismo a ci na złość zrobili obiektywny test :)

Dajmy spokój tej dyskusji bo do niczego nie prowadzi.
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2004, 17:39
Posty: 294
Skąd: Katowice
Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF

Postprzez Robo » 25 paź 2004, 21:38

Jerry napisał(a):a kto tu coś takiego pierdzieli....?

JA a bo co ??

Pozdrawiam. :)
MAZDA ... To jest naprawdę ważne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 08:40
Posty: 255
Skąd: Wieluń
Auto: 323F & 350Z

Postprzez Robo » 25 paź 2004, 21:39

Nie wiem co się stało ale dwa razy wysłał mi wiadomość.

Pozdrawiam. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 08:40
Posty: 255
Skąd: Wieluń
Auto: 323F & 350Z

Postprzez lamare » 26 paź 2004, 11:46

artus napisał(a):natomiast opona zimowa dalej je zachowuje (odpowiedni skład mieszanki), ma więcej lameli czepnych, lepiej odprowadza wodę i błoto pośniegowe, lepsze ma trzymanie boczne.

Z przykrością stwierdzam , że to nieprawda.
Do odprowadzania wody najlepsze są opony z bieznikiem o grubych, głębokich nacięciach zarówno prostopadłych, czy lepiej skośnych w stosunku do osi jazdy, oraz minimum 3, a przy szerszych 4 obwodowych rowkach. Przykład Continental Premium Contact czy Dunlop SP 01. Opony klasy HP maja troche odmienny bieznik z bardziej agresywnym i z reguły asymetrycznym wzorem. Żadna zimówka z drobnymi lamelkami i skomplikowanym układem kostek bieżnika nie da rady kałuży.
Wszystkie testy (nawet te nieobiektywne) przyznają wyższośc opon letnich nad zimowymi w tej konkurencji.
Teraz trzymanie boczne – znów błąd w rozumowaniu.
Zimówka ma i mieć musi miękki bok, mniej sztywne barki by się lepiej wgryzać w śnieg. Dodajac do tego mieszankę gumową typu silca i temperaturę nawierzchni ponad 20 C mamy regularne pływanie i znoszenie boczne na granicy uślizgu. Nie zapominajmy, że jesienią przy słoneczku asfalt moze mieć nawet więcej. W sobotę widziałem taki obrazek – na tablicy przy moście na Wisle (wylot na Gdańsk) temp. powietrza 14, 3 C , temp nawierzchni 23,4 C.
Jeżdże na zimówkach wiele , wiele lat (opisałem to już na tym forum) i nikomu nie zyczę awaryjnego hamowania (nawet z ABS) ze 170 km/h przy słonecznej pogodzie. Opony poszły do wyrzucenia – były kwadratowe. A miejsce miało to w LUTYM na autostradzie Kraków – Katowice przy suchej nagrzanej nawierzchni choć temp powietrza to było raptem około 5 C.
Ja opony zmienię pod koniec listopada ( no chyba, że zima zaatakuje wcześniej w co wątpię) albo i później.
I jeszcze jeden przykład. NOKIAN z Finlandii sparzyła się na rynku europejskim. Ich opony konstruowane pod ostrą, śnieżna zimę nie sprawdziły się. Przykładen jest wyprzedaż Nokian Hakkapelita w rozmiarze 195/65/14 czyli do 626 Ge po 171 zeta!!!!!!
Ale nie dałem się nabrac, wolę Firestone Winerhawk za 2 x wyzszą cene.
Kocham Kobiety, szczególnie o imieniu MADZIA

Lamare
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2003, 15:49
Posty: 50
Skąd: Warszawa
Auto: 626 Cronos 2,0

Postprzez artus » 26 paź 2004, 19:16

No Panowie widzę rozpętałem troszkę wojenkę poglądów i odczuć na temat opon. Muszę wyjaśnić swój pogląd i doświadczenie. Mówiąc o oponach letnich miałem na myśli opony przeznaczone tylko i wyłącznie na sezon letni. Natomiast coniektórzy troszkę mylą właśnie te terminy, w europie tzw opona letnia w rzeczywistości jest oponą wielosezonową tj. wiosna-lato-jesień, czyli kiedy temp. są dodatnie ok 10stC. Opony zimowe możemy podzielić jakby na dwie grupy tj. snowy-do jazdy po zaśnieżonych drogach ( tzw.kosteczka lub dużo lameli czepnych) oraz opony do jazdy w niskich i ujemnych temp. W ostatnim okresie producenci opon szukają pośrednich rozwiązań opon na okres zimy. Ja osobiście zakładam GoodYear Ultra Grip5 i w odczyciu jest trochę głośniejsza i trochę więcej mi pali benzyny, ale zarówno na śniegu,czy drodze mokrej jeżdżą bardzo dobrze, co prawda są to opony już kierunkowe i z odprowadzaniem wody nawet przy większych prędkościach nie mają problemów. Teraz jeszcze mam założone Yokohamy typowo letnie i już powoli widzę różnicę w jeździe kiedy było ochłodzenie.
ZSW M926 MAZDA MX-3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2004, 23:24
Posty: 152
Skąd: Świnoujście
Auto: Mazda MX-3 1.6

Postprzez Carrrlos » 26 paź 2004, 23:29

radziu napisał(a):a ile na ten kluczyk wydałeś jeśli można spytać ?? no i ile kosztuje taki jakiś najtanśzy kompresorek do, ktorego można podłączyć klucz pneumatyczny ??

kompresor olejowy w zalezności od zbiornika, minimum to 50 L kosztuje od 800 zł wzwyż, tańsze to kicha,
klucz kupiłem za 100 zł od znajomego, ale wszystko to służy też dla klientów, więc jak na zakup do domowego garażu, nie ma to chyba sensu. chyba, że znjadziesz wiele innych zastosowań do użycia kompresora w domu.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 21:49
Posty: 543
Skąd: W-wa

Postprzez RALF » 9 lis 2004, 14:06

[b]Witam wszystkich . Po uważnym przeczytaniu wszystkich Waszych cennych uwag , postanowiłem zmienić oponki a właściwie całe koła ( chwała Niemcom za praktyczność!!! <jupi> ) na zimowe przy temperaturze +5 . Zauważyłem że każdy ma swoją teorię na sprawę terminu zmiany opon czy też kół ale to chyba norma :] . Pozdrawiam wszystkich miłośników MADZI <faja>
MAZDA MAZDA – UBER ALLES
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 paź 2004, 22:43
Posty: 9
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 121 DB 16V Canvas Top

Postprzez Carrrlos » 9 lis 2004, 17:26

dziś postanowiłem zmienić opony, sprawa byla prosta, bo drugi komplet na alu czekał na założenie, wziełem sobie żabę, 4 oponki i ,...... niespodzianka w jednej gumie brak powietrza (a montowałem je na fele 3 m-ce temu), bzyknęłem kompresorem na 2 atmosfery, zmieniłem gumy, ale zaniepokojony podjechałem do kolegi wulkanizatora, celem rozmontowania zestawu i obejrzenia opony od wewnątrz...... i dobrze zrobilem, mikro przecięcie plus delikatnie pękajaca guma od wewnątrz.... szkoda tego naprawiać.... więc poszukuje teraz jednej zimówki continentala M+S 195/65/15 :( , dobrze ze jeszcze nie spadl śnieg)
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 21:49
Posty: 543
Skąd: W-wa

Postprzez Jaksa » 9 lis 2004, 22:39

Carrrlos napisał(a):więc poszukuje teraz jednej zimówki continentala M+S 195/65/15
Nie mam takiej :(
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez adam626 » 10 lis 2004, 12:52

co do lobby oponiarskiego
jeżdząc na zimówkach mniej jeździmy na letnich
letnie z reguły są o wyższych parametrach i droższe
zmiana na zimówki powoduje że część roku jeździmy na tańszych oponach
więc mniej kupujemy droższych
a co do zachowania na mokrej jezdni przy niższych temperaturach nie komentuje
jeżdzę na zimowych już od 3 tygodni
miałem na letniakach czołówkę przy 30 km/h
bo spadło trochę sniegu

wolę delikatniej pojeździć na zimówkach niż liczyć na szczęście

używam zimowych od około 10 lat
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Carrrlos » 10 lis 2004, 19:24

Jaksa napisał(a):
Carrrlos napisał(a):więc poszukuje teraz jednej zimówki continentala M+S 195/65/15
Nie mam takiej :(


dzieki, juz załatwiłem w poniedziałek montaż, a dziś dla sportu przerzuciłem oponki w focusie, ręczny działa dobrze więc czekam tylko opad śnieżny :D
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 21:49
Posty: 543
Skąd: W-wa

Postprzez artisan » 15 lis 2004, 23:11

dzis zmieniłem oponki, ale jaja były już sa kolejki i niektórzy byli bardzo nerwowi <killer> nawet dochodziło do przepychanek kto był w kolejce, ogólnie jaja dobrze że juz jestem po , pozdro dla wszystkich !
pozdrówka z Madziolką w tle
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2004, 11:38
Posty: 293
Skąd: Białystok
Auto: Została juz tylko Mazda2 1.4

Postprzez Carrrlos » 15 lis 2004, 23:29

taka mała uwaga użytkownika:
po zmianie z letnich 205/50/16 Dunlop 9000 na
zimowe 195/65/15 Continental coś tam

mam wrażenie jakbym jeździł na balonach a nie na oponach – wysokośc opony robi swoje :D
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 21:49
Posty: 543
Skąd: W-wa

Postprzez Krasnal » 17 lis 2004, 00:07

Zmieniłem dzisiaj <jupi>

Rozmiar bez zmiany na tych samych felach ale wyważenie kółek odczułem już na pierwszych 300m. <wow> <jupi>

Jutro trasa – zobaczymy ;)
Nie czuć, że przyspiesza – tylko jakoś inni stoją zamiast jechać
V6 – no more questions...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 20:02
Posty: 611
Skąd: Pruszków
Auto: 323F (BA) – 2.0 V6 GT

Postprzez Xionc » 17 lis 2004, 00:18

Ja też już zmieniłem pare dni temu, traf chciał że na ciut mniejsze 175/70/13 –> 175/65/13 ale akurat wyczaiłem 4 dobre sztuki z pomocą kolegi. Dzieki Marcin :)
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez mazdyfan_tomek » 17 lis 2004, 00:24

No ja też dzisiaj zmieniłem, ale kicha na stalówkach, madzia straciła niesamowicie na wyglądzie . <płacze> <jupi> OBY DO WIOSNY <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2004, 23:08
Posty: 78
Skąd: Tarnów
Auto: HONDA ACCORD 2,0 136 PS

Postprzez Paweł » 17 lis 2004, 07:54

Ja jak zwykle twardo czekam do stycznia. :D
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/893)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy Moto