diesel, dla leniwych?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez scichy » 15 wrz 2009, 11:21

Udesky napisał(a):
M6 2.0 136KM vs Mitsu Galant 2.5 V6 170KM + LPG automat (oba kombi)
Wynik: M6 wygrało i to znacznie.

P.S. Co za bezsensowny temat. <lol>


<lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol>
I to ma byc test i argument za wyzszoscia diesla vs. benzyna ??

Co za bezsensowny przyklad...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 18:12
Posty: 157
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY/LF

Postprzez brii » 15 wrz 2009, 11:31

Jacek176 napisał(a):No chyba właśnie o to chodzi żeby sprawdzić możliwości auta i wyeliminować czynnik ludzki.

To to nie jest wyścig, ale test i do tego wystarczy kalkulator ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Jacek176 » 15 wrz 2009, 11:36

brii napisał(a):
Jacek176 napisał(a):No chyba właśnie o to chodzi żeby sprawdzić możliwości auta i wyeliminować czynnik ludzki.

To to nie jest wyścig, ale test i do tego wystarczy kalkulator ;)

No to musi być wielofunkcyjny kalkulator ;) uwzględniający moc, moment obrotowy, przebieg momentu względem obrotów, masę auta, współczynnik oporu powietrza, przełożenia skrzyni biegów itd. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Bimbak » 15 wrz 2009, 11:48

brii napisał(a):ale test i do tego wystarczy kalkulator

albo odpowiednie wydanie Auto Bild dzięki któremu dowiesz się także że VW Touran jest najlepszy w swojej klasie bo ma 2 schowki na okulary i odwrotnie działający przycisk od kilmy który nazywa się economy i mianem Autobilda jest rewolucją porównywalną tylko do heliocentrycznej teorii Kopernika.
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3093 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez brii » 15 wrz 2009, 11:48

Za dużo czynników chcesz uwzględniać, w przypadku jazdy na jedym biegu z prędkościami < 150km/h opory powietrza nie mają dużego znaczenia, przełożenia skrzyni też tak bardzo dużo nie zmieniają, bo biegów sie nie zmienia w sumie jedyne co trzeba wziąść pod uwagę to moc, masę i ewentualnie przebieg krzywej momentu, ale też nie jest to czynnik decydujący.

Bimbak napisał(a):albo odpowiednie wydanie Auto Bild dzięki któremu dowiesz się także że VW Touran jest najlepszy w swojej klasie bo ma 2 schowki na okulary i odwrotnie działający przycisk od kilmy który nazywa się economy i mianem Autobilda jest rewolucją porównywalną tylko do heliocentrycznej teorii Kopernika.

hahaha
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Gib » 15 wrz 2009, 11:55

brii zmienia się biegi, chodzi właśnie o odwieczne rozterki ludzkości: czy szybszy jest Lotus Carlton czy Alpina B10 Biturbo, start tymi autami wymaga niezłych umiejętności więc lecą z rolki 50-250.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8941 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez brii » 15 wrz 2009, 12:37

Szybszy jest ten w którym siedzi lepszy kierowca ;)
Ludzie za bardzo przywiązują uwagę do właściwości pojazdu, nie potrafiąc ich wykorzystać... Dobry "sterownik" w samochodzie posiadającym 100KM pojedzie przeciętniaka w samochodzie mającym 200KM ;) (Oczywiście nie na prostej) :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Globy » 15 wrz 2009, 15:41

Jeśli już jesteśmy przy tezie, to się nie zgadzam... Myślałem o tym przed zaśnięciem :P Są różne rodzaje lenistwa. Mój stary preferuje np. wrzucenie "piątki" przy 50 km/h, co spokojnie można zrobić w wolnossącym dieslu. Ja wolę dobre automaty, które nie boją się zredukować przełożenia o 2-3 biegi w dół. Optymalne dla leni są chyba samochody z długimi biegami, ciche. Dynamika nie ma tu nic do rzeczy.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Udesky » 15 wrz 2009, 18:23

scichy napisał(a):Udesky napisał:


M6 2.0 136KM vs Mitsu Galant 2.5 V6 170KM + LPG automat (oba kombi)
Wynik: M6 wygrało i to znacznie.

P.S. Co za bezsensowny temat. łoł


łoł łoł łoł łoł łoł łoł łoł łoł łoł łoł łoł
I to ma byc test i argument za wyzszoscia diesla vs. benzyna pytajnik

Co za bezsensowny przyklad...

To był przykład na to, że mocniejsza benzyna w automacie, w cale nie jest szybsza od słabszego diesla w manualu.

Globy napisał(a):Mój stary preferuje np. wrzucenie "piątki" przy 50 km/h, co spokojnie można zrobić w wolnossącym dieslu.

Dobrze, że zaznaczyłeś: w wolnossącym, bo w nowych turbo dieslach, taka jazda to zabójstwo dla koła dwumasowego.
Tak w ogóle w dieslu piaty bieg powinno się wrzucać dopiero powyżej 100km/h

Globy napisał(a):Optymalne dla leni są chyba samochody z długimi biegami, ciche.

Czyli benzyna, która ma czasem 2 krotnie większy zakres obrotów na każdym biegu, nie wspomnę już o prędkości i są ciche. <lol>
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez brii » 15 wrz 2009, 18:37

Udesky napisał(a):Czyli benzyna, która ma czasem 2 krotnie większy zakres obrotów na każdym biegu, nie wspomnę już o prędkości i są ciche.

Zakres obrotów a długość przełożenia to dwie różne sprawy – skrzynie w dieslach są znacznie dłuższe niż w benzynach, bo muszą kompensować niższy zakres obrotów (z resztą przez to traci się tą ogromną przewagę Nm ;)).
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Udesky » 15 wrz 2009, 20:25

brii ja patrze na to trochę z innej strony. Prędkości max. na każdym z biegów + zakres obrotów.
Co jak co, ale w dieslu, szczególnie w mieście, trzeba się nieźle namachać lewarkiem. Co za tym idzie, nie jest on dla leniwych, chyba, że ktoś lubi być zabójcą dwumasówki.
brii napisał(a):z resztą przez to traci się tą ogromną przewagę Nm

Diesel w ogóle ma spore straty KM i NM na kołach w stosunku do tego co ma na silniku.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez brii » 15 wrz 2009, 21:09

Udesky – w pełni się z Tobą zgadzam :)
Przyczepiłem się tylko do tego, że "długość biegu" została źle zdefiniowana ;)

Udesky napisał(a):Co jak co, ale w dieslu, szczególnie w mieście, trzeba się nieźle namachać lewarkiem.

Dlatego rozwiązaniem równania:
diesel + miasto
jest
= automat :)
Ostatnio edytowano 16 wrz 2009, 09:29 przez brii, łącznie edytowano 1 raz
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez scichy » 15 wrz 2009, 23:44

Udesky napisał(a):
scichy napisał(a):Udesky napisał:


M6 2.0 136KM vs Mitsu Galant 2.5 V6 170KM + LPG automat (oba kombi)
Wynik: M6 wygrało i to znacznie.

[ciach]

I to ma byc test i argument za wyzszoscia diesla vs. benzyna ?

Co za bezsensowny przyklad...

To był przykład na to, że mocniejsza benzyna w automacie, w cale nie jest szybsza od słabszego diesla w manualu.


Ok, rozumiem dobre intencje, ale podany przypadek rozpatrywałbym w kategoriach wyjątku...

Kiedyś taki wykresik zrobiłem: Teoretyczny moment na kołach w zależności od prędkości i biegu. Na pomarańczowo dla benzyny, na granatowo dla diesla (wartości pomniejszone o 10% aby uwzględnić większą masę). Dane dla M6 diesl 2.0 143KM i LF 2.0 benzyna 147KM. Skrzynia VIbiegowa, wykres dla pierwszych czterech biegów.

Obrazek

Dla diesla efektywny zakres obrotów (poza pierwszym biegiem) 2500 – 4500 obr/min. Dla benzyny 3500 – 6500.

Im wyższy moment, tym lepsze przyśpieszenie. Pole pod krzywymi poszczególnych biegów można interpretować jako łączny czas przyśpieszenia do danej prędkości.(im większe pole tym niższy czas).

Tak przy okazji, wychodzi jeszcze jedna rzecz – w benzynie aby uzyskać najlepsze przyśpieszenie trzeba jechać na możliwie najniższym biegu (czyli ciągniemy do odcięcie). Proste.
W dieslu sytuacja jest bardziej skomplikowana – ze względu na szybko spadający moment po przekroczeniu 3000-3500 obr/min. punkt optymalny zmiany biegu na wyższy znajduje się w okolicach 4000 obr/min i jest różny dla poszczególnych biegów – wymaga to od kierowcy większego wyczucia, albo doświadczenia aby wykorzystać na maksimum możliwości układu napędowego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 18:12
Posty: 157
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY/LF

Postprzez Maciej Loret » 16 wrz 2009, 06:58

scichy napisał(a):Tak przy okazji, wychodzi jeszcze jedna rzecz – w benzynie aby uzyskać najlepsze przyśpieszenie trzeba jechać na możliwie najniższym biegu (czyli ciągniemy do odcięcie).


Do odcięcia czy prawie do odcięcia (powiedzmy 500-1000 obrotów wcześniej)?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez scichy » 16 wrz 2009, 08:50

Maciej Loret napisał(a):Do odcięcia czy prawie do odcięcia (powiedzmy 500-1000 obrotów wcześniej)?


Zalezy jak przebiega krzywa momentu, o ile nie spada dramatycznie na ostatnich 500set obrotach, to w teorii jak najblizej odciecia.

W praktyce to ciezko mi powiedziec, rzadko katuje tak wlasny samochod. Pewnie im blizej do odciecia, tym wieksze ryzyko ze przegapisz ten moment i silnik sie zdlawi.[/list]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 18:12
Posty: 157
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY/LF

Postprzez mcbeth » 16 wrz 2009, 08:57

scichy napisał(a):Dane dla M6 diesl 2.0 143KM i LF 2.0 benzyna 147KM

Do zrobienia tego wykresu potrzebowałeś wykresu momentu dla MZR-CD 143KM. Skąd go masz ? Nie mogłem go nigdzie znaleźć. Możesz go udostępnić ?
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez scichy » 16 wrz 2009, 09:16

mcbeth napisał(a):
scichy napisał(a):Dane dla M6 diesl 2.0 143KM i LF 2.0 benzyna 147KM

Do zrobienia tego wykresu potrzebowałeś wykresu momentu dla MZR-CD 143KM. Skąd go masz ? Nie mogłem go nigdzie znaleźć. Możesz go udostępnić ?


Dobre pytanie, robilem to ze 3 lata temu.... musze sprawdzic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 18:12
Posty: 157
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY/LF

Postprzez Maciej Loret » 16 wrz 2009, 09:36

scichy napisał(a):Zalezy jak przebiega krzywa momentu, o ile nie spada dramatycznie na ostatnich 500set obrotach, to w teorii jak najblizej odciecia.


Zależy co masz na myśli pisząc "dramatycznie".
Wydaje mi się, że bieg można spokojnie 1000obr przed odcięciem zmienić w typowej benzynówce. U mnie chyba warto nawet wcześniej, gdzieś przy 5500.

scichy napisał(a):W praktyce to ciezko mi powiedziec, rzadko katuje tak wlasny samochod.


To nie jest katowanie, chyba że nonstop tak jeździć...

scichy napisał(a):Pewnie im blizej do odciecia, tym wieksze ryzyko ze przegapisz ten moment i silnik sie zdlawi.[/list]


Przegapić mozna raz czy trzy razy, potem już wiadomo przy jakich obrotach tak się dzieje.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez bazyl wspaniały » 16 wrz 2009, 09:38

Bimbak napisał(a):albo odpowiednie wydanie Auto Bild dzięki któremu dowiesz się także że VW Touran jest najlepszy w swojej klasie bo ma 2 schowki na okulary i odwrotnie działający przycisk od kilmy który nazywa się economy i mianem Autobilda jest rewolucją porównywalną tylko do heliocentrycznej teorii Kopernika.

<lol>

Niedawno przeturlałem się kilkaset kilometrów TDi 1.9 vw i chyba jednak wolę swoją benzynkę, od 60 do końca na 5biegu, tego w tym dieslu brakowało. Fantastyczne przyspieszenie ale tylko przez chwilę, w benzynie może nie tak brutalnie moment wchodzi (niewiele słabiej jednak) ale trwa duuużo dłużej. Takie moje subiektywne odczucie. Może to być jednak kiepskie porównanie bo 1.9 miało 100km a kl 165, ale moment ma o 100 większy dieselek, no i 4 gary a nie Vka.
O kulturze pracy taktownie nie wspomnę ;)
Suma summarum wolę benzynę mimo sporo większych nakładów na paliwo jest dużo przyjemniej.
Aha, jakiś czas temu miałem też okazję pojeździć Toyotą 2.0 D4D. W tym przypadku zdecydowanie wolę ciągnikowate TDI niż Toyotę. Zakres obrotów jeszcze mniejszy niż TDI i brak wybuchu momentu kiedy się przyciśnie.
Tyle moich wrażeń na temat diesel vs normalny samochód :P
A wracając do tematu to subiektywnie mniej "myślenia" mam w swoim niż w obu wymienionych alternatywnych źródłach napędu ;) . Może to przyzwyczajenie
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Globy » 16 wrz 2009, 11:22

scichy napisał(a):Kiedyś taki wykresik zrobiłem: Teoretyczny moment na kołach w zależności od prędkości i biegu. Na pomarańczowo dla benzyny, na granatowo dla diesla (wartości pomniejszone o 10% aby uwzględnić większą masę). Dane dla M6 diesl 2.0 143KM i LF 2.0 benzyna 147KM. Skrzynia VIbiegowa, wykres dla pierwszych czterech biegów.

Rewelacja.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Moto