Mazda bryluje w raprocie niezawodności

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Globy » 16 gru 2008, 13:52

Wszystkie modele Mazdy przewijają się na podium w statystykach niezawodności niemieckiej Dekry.

SAMOCHODY KLASY MINI/MAŁE
– Renault Clio III przed kolejno Toyota Aygo i Mazda2 (do 50 000 km)
– Mazda2 przed kolejno Honda Jazz i Mitsubishi Colt (od 50 000 do 100 000 km)
– Audi A2 przed kolejno Toyota Yaris i Ford Fiesta/Fusion (od 100 000 do 150 000 km)

KOMPAKTY
– Toyota Prius przed kolejno Ford Focus i Mazda3 (do 50 000 km)
– VW Golf V/Jetta/Golf Plus przed kolejno Mazda3 i Skoda Octavia (od 50 000 do 100 000 km)
– Skoda Octavia przed kolejno Ford Focus i VW Golf V/Jetta/Golf Plus (od 100 000 do 150 000 km)

KLASA ŚREDNIA
– Saab 9-3 przed kolejno Audi A4 i Toyota Avensis (do 50 000 km)
– Saab 9-3 przed kolejno Audi A4 i Toyota Avensis (od 50 000 do 100 000 km)
– Audi A4 przed kolejno Toyota Avensis i Mazda6 (od 100 000 do 150 000 km)

SPORTOWE/COUPE
– Mercedes SLK przed kolejno BMW Z4 Cabrio/Coupe i BMW 3 Cabrio (do 50 000 km)
– Mercedes SLK przed kolejno Audi A4 Cabrio i BMW Z4 Cabrio/Coupe (od 50 000 do 100 000 km)
– BMW 3 Cabrio przed kolejno Mazda MX-5 i Audi TT Cabrio/Coupe (od 100 000 do 150 000 km)

VANY
– Ford S-Max/Galaxy przed kolejno Mazda5 i Seat Altea/XL/Toledo (do 50 000 km)
– Seat Altea/XL/Toledo przed kolejno Ford C-Max i VW Touran (od 50 000 do 100 000 km)
– VW Touran przed kolejno VW Caddy i VW T5 (od 100 000 do 150 000 km)

Wśród wszystkich modeli objętych raportem niezawodności DEKRA 2009 najlepszy wynik uzyskał Ford S-Max/Galaxy, który w 96,7% przypadków (kategoria: do 50 000 przejechanych kilometrów) przeszedł przeglądy techniczne bez problemów. Na dalszych pozycjach uplasowało się natomiast Renault Clio III oraz Mazda5 <usmiech>

Więcej na samar.pl => http://www.samar.pl/index.html?__la=pl& ... &new=17838
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Pankuba » 16 gru 2008, 14:56

Przy okazji warto podać, jak wygląda awaryjność wśród poszczególnych klas:
1. klasa mini (najbardziej awaryjne)
2. auta sportowe
3. vany
4. klasa kompakt
5. terenowe
6. klasa średnia
7. klasa średnia wyższa i klasa wyższa
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Globy » 19 gru 2008, 16:04

Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Pankuba » 19 gru 2008, 21:19

Pełny raport:
http://www.derwesten.de/static/nachrich ... riesen.pdf

Ogólnie Mazda wypada nieźle. 323 i 626 zagościły co prawda w "żółtych przedziałach", ale jak się spojrzy na na "strefy pomarańczowe" utkane kilkoma tuzami niemieckiej motoryzacji, raport czyta się o wiele lepiej ;)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez artisan » 20 gru 2008, 22:40

zaskoczyła mnie zwłaszcza wysoka pozycja Clio, gdy ostatnio kumpel który jeździ w/w autem coś mi ględził jak to w ostatnich modelach Renault poprawił jakość to zbywałem go monosylabami typu uhu, hmm itp a tu proszę :)

ciekawa jest też dla mnie to że Fusion/Fiesta wypada tak dobrze powyżej 100 tyś a Mazda 2 nie, w końcu to praktycznie ten sam samochód, nawet produkowany w tej samej fabryce ?


Poza tym zaskoczyła mnie trochę tez Octavia, chociaż te auta raczej maja dobra opinię ale zawsze to Skoda więc brałem je zawsze na dystans :)

taki już jestem że jak coś nie jest mazdowe to się tym nie podniecam hahaha
pozdrówka z Madziolką w tle
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2004, 11:38
Posty: 293
Skąd: Białystok
Auto: Została juz tylko Mazda2 1.4

PostTen post został usunięty przez Paweł 6 sty 2012, 22:19.

PostTen post został usunięty przez Paweł 6 sty 2012, 22:19.

PostTen post został usunięty przez Paweł 6 sty 2012, 22:19.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy Moto