Wszystkie modele Mazdy przewijają się na podium w statystykach niezawodności niemieckiej Dekry.
SAMOCHODY KLASY MINI/MAŁE
– Renault Clio III przed kolejno Toyota Aygo i Mazda2 (do 50 000 km)
– Mazda2 przed kolejno Honda Jazz i Mitsubishi Colt (od 50 000 do 100 000 km)
– Audi A2 przed kolejno Toyota Yaris i Ford Fiesta/Fusion (od 100 000 do 150 000 km)
KOMPAKTY
– Toyota Prius przed kolejno Ford Focus i Mazda3 (do 50 000 km)
– VW Golf V/Jetta/Golf Plus przed kolejno Mazda3 i Skoda Octavia (od 50 000 do 100 000 km)
– Skoda Octavia przed kolejno Ford Focus i VW Golf V/Jetta/Golf Plus (od 100 000 do 150 000 km)
KLASA ŚREDNIA
– Saab 9-3 przed kolejno Audi A4 i Toyota Avensis (do 50 000 km)
– Saab 9-3 przed kolejno Audi A4 i Toyota Avensis (od 50 000 do 100 000 km)
– Audi A4 przed kolejno Toyota Avensis i Mazda6 (od 100 000 do 150 000 km)
SPORTOWE/COUPE
– Mercedes SLK przed kolejno BMW Z4 Cabrio/Coupe i BMW 3 Cabrio (do 50 000 km)
– Mercedes SLK przed kolejno Audi A4 Cabrio i BMW Z4 Cabrio/Coupe (od 50 000 do 100 000 km)
– BMW 3 Cabrio przed kolejno Mazda MX-5 i Audi TT Cabrio/Coupe (od 100 000 do 150 000 km)
VANY
– Ford S-Max/Galaxy przed kolejno Mazda5 i Seat Altea/XL/Toledo (do 50 000 km)
– Seat Altea/XL/Toledo przed kolejno Ford C-Max i VW Touran (od 50 000 do 100 000 km)
– VW Touran przed kolejno VW Caddy i VW T5 (od 100 000 do 150 000 km)
Wśród wszystkich modeli objętych raportem niezawodności DEKRA 2009 najlepszy wynik uzyskał Ford S-Max/Galaxy, który w 96,7% przypadków (kategoria: do 50 000 przejechanych kilometrów) przeszedł przeglądy techniczne bez problemów. Na dalszych pozycjach uplasowało się natomiast Renault Clio III oraz Mazda5
Więcej na samar.pl => http://www.samar.pl/index.html?__la=pl& ... &new=17838
Mazda bryluje w raprocie niezawodności
Strona 1 z 1
Przy okazji warto podać, jak wygląda awaryjność wśród poszczególnych klas:
1. klasa mini (najbardziej awaryjne)
2. auta sportowe
3. vany
4. klasa kompakt
5. terenowe
6. klasa średnia
7. klasa średnia wyższa i klasa wyższa
1. klasa mini (najbardziej awaryjne)
2. auta sportowe
3. vany
4. klasa kompakt
5. terenowe
6. klasa średnia
7. klasa średnia wyższa i klasa wyższa
Prezentacja raportu TUV 2009 => http://www.samar.pl/index.html?__la=pl& ... &new=17874
Pełny raport:
http://www.derwesten.de/static/nachrich ... riesen.pdf
Ogólnie Mazda wypada nieźle. 323 i 626 zagościły co prawda w "żółtych przedziałach", ale jak się spojrzy na na "strefy pomarańczowe" utkane kilkoma tuzami niemieckiej motoryzacji, raport czyta się o wiele lepiej
http://www.derwesten.de/static/nachrich ... riesen.pdf
Ogólnie Mazda wypada nieźle. 323 i 626 zagościły co prawda w "żółtych przedziałach", ale jak się spojrzy na na "strefy pomarańczowe" utkane kilkoma tuzami niemieckiej motoryzacji, raport czyta się o wiele lepiej
zaskoczyła mnie zwłaszcza wysoka pozycja Clio, gdy ostatnio kumpel który jeździ w/w autem coś mi ględził jak to w ostatnich modelach Renault poprawił jakość to zbywałem go monosylabami typu uhu, hmm itp a tu proszę
ciekawa jest też dla mnie to że Fusion/Fiesta wypada tak dobrze powyżej 100 tyś a Mazda 2 nie, w końcu to praktycznie ten sam samochód, nawet produkowany w tej samej fabryce ?
Poza tym zaskoczyła mnie trochę tez Octavia, chociaż te auta raczej maja dobra opinię ale zawsze to Skoda więc brałem je zawsze na dystans
taki już jestem że jak coś nie jest mazdowe to się tym nie podniecam
ciekawa jest też dla mnie to że Fusion/Fiesta wypada tak dobrze powyżej 100 tyś a Mazda 2 nie, w końcu to praktycznie ten sam samochód, nawet produkowany w tej samej fabryce ?
Poza tym zaskoczyła mnie trochę tez Octavia, chociaż te auta raczej maja dobra opinię ale zawsze to Skoda więc brałem je zawsze na dystans
taki już jestem że jak coś nie jest mazdowe to się tym nie podniecam
pozdrówka z Madziolką w tle
- Od: 1 kwi 2004, 11:38
- Posty: 293
- Skąd: Białystok
- Auto: Została juz tylko Mazda2 1.4
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości