Technika jazdy

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Borys » 7 lut 2009, 14:10

Nie wiem jak to w mazdach ale ojciec kupił ostatnio nowego SY Actyona, czyli nowa konstrukcja, niby MB ;) i tam nie da się zapalić bez wciśniętego sprzęgła, biegi można zrzucać bez sprzęgła, a co ciekawe pozostawienie na postoju go na biegu nic nie daje, trzeba zaciągać ręczny.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez tekknoraver » 7 lut 2009, 14:55

Borysss napisał(a):a co ciekawe pozostawienie na postoju go na biegu nic nie daje, trzeba zaciągać ręczny.

y tzn? zjeżdża jak na biegu jest? może już nie ma kompresji silnik to i bieg nie trzyma :P taki żarcik ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez Borys » 7 lut 2009, 15:14

dokladnie, po wyłączeniu zapłonu objaw na biegu jest taki jakby auto miało wciśnięty pedał sprzęgła. nie wiem czy tak dzieje się tylko na biegach do przodu czy tez na wstecznym, to do sprawdzenia...

edit: auto ma napęd na tył i dolączany przód, a skrzynia z przodu więc może to ma jakieś znaczenie, odłączany jest wał lub coś..nie wiem :P mechanik ze mnie nie jest ;)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez yoshiwwy » 7 lut 2009, 17:27

1) czy odpalamy samochód z wciśniętym sprzęgłem czy bez, chodzi mi tu o tzw Crankwalk. Nie wiem czy dotyczy on wszelakich samochodów czy tylko tych z nieseryjnymi sprzęgłami i z mocnym dociskiem. Ja odpalam na luzie bez sprzęgła. Pomijam różne US-spece które aby odpalić muszą mieć wciśnięte sprzęgło.

Zgodnie z instrukcją obsługi silnik zawsze uruchamiamy z wciśniętym pedałem sprzęgła :)
Przynajmniej W 323 f BA
Jestem magiem posługuję się fragiem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 15:58
Posty: 482
Skąd: Wyszków
Auto: 323f BA BP '95 –> Dupowóz Grandtour 2,2 klekot

Postprzez domin1979 » 7 lut 2009, 22:47

Ad. 1. Na pewno ze sprzęgłem bo odciąża start + o czym nikt nie wspomniał eliminuje ryzyko startu na biegu, niby oczywiste ale znałem jednego zdolniachę... jeszcze się kłócił, że auto mam zostawiać na luzie!
Ad.2 Można na pewno zmieniać biegi bez sprzęgła na międzygazie, tak się wieki temu robiło w ciężarówkach. Natomiast wiem że niektóre skrzynie faktycznie bez zgrzytu pozwalają na wrzucenie luzu bez sprzęgła i sam jestem ciekawe czy to coś powoduje...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez sq2jul » 7 lut 2009, 23:41

domin1979 napisał(a): tak się wieki temu robiło w ciężarówkach. Natomiast wiem że niektóre skrzynie faktycznie bez zgrzytu pozwalają na wrzucenie luzu bez sprzęgła i sam jestem ciekawe czy to coś powoduje...


Zmiana biegu w starych ciezarowkach z tzw. miedzygazem nie polegala na nieuzywaniu sprzegla a na braku synchronizacji biegow ;) Zeby w takim redle zmienc bieg trzeba bylo wcisnac sprzegla, zdjac bieg, przegazowac(trzymajac wcisniete sprzeglo) i dopiero wtedy mozna bylo wrzucac bieg – bez przegazowania skrzynia zgrzytala wlasnie z braku synchronizacji ;)
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez tekknoraver » 8 lut 2009, 00:12

Borysss napisał(a):auto ma napęd na tył i dolączany przód, a skrzynia z przodu więc może to ma jakieś znaczenie

to akurat ni ma znaczenia bo któraś oś jest jakoby "na stałe" ze skrzynią połączona poprzez wał i sprzęgło...automat? :P


domin1979 napisał(a):Można na pewno zmieniać biegi bez sprzęgła na międzygazie,

newt w instrukcji do BG jest opis jak zmieniać biegi w razie uszkodzenia przęgła :P właśnie to jest całkiem podobny sposób ;]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez Myjk » 8 lut 2009, 11:48

W M3/5/6 czasem też trzeba gazować (zwłaszcza bieg 1/2 czasem 3).
Mazda ewidentnie uwaliła synchronizację. Nawet w nowej M6 jest kiszka.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Jaksa » 8 lut 2009, 12:11

Myjk napisał(a):Nawet w nowej M6 jest kiszka
A z czym jest kiszka bo u mnie nic sie nie dzieje , biegi zapinaja sie idealnie ( w gore i w dół – nawet 1-wszy bieg gdy auto sie toczy mozna zapiąc bez zgrzytu – mysle ze jest to nic innego jak technika uzywania sprzegła/obrotów silnika.)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez ntgale » 8 lut 2009, 13:11

Jaksa napisał(a):
Myjk napisał(a):Nawet w nowej M6 jest kiszka
A z czym jest kiszka bo u mnie nic sie nie dzieje , biegi zapinaja sie idealnie ( w gore i w dół – nawet 1-wszy bieg gdy auto sie toczy mozna zapiąc bez zgrzytu – mysle ze jest to nic innego jak technika uzywania sprzegła/obrotów silnika.)


Myjk pewnie pił do diesla.

W Escorcie kilka razy zdarzyło mi się wrzucić na luz bez wciskania sprzęgła. Na początku to było właściwie przez przypadek, ale kilka razy też tak spróbowałem. Oby obroty były stabilne i można spokojnie wrzucić na luz. Ja chyba całkowicie odpuszczałem gaz, auto się toczyło i wtedy na luz. Prędkość nie powinna mieć znaczenia. Spodziewam się też, że nic złego się nie dzieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 22:18
Posty: 145
Skąd: SC/WB
Auto: Accord Tourer 2.0 Exe '08 VIII

Postprzez Jaksa » 8 lut 2009, 14:47

ntgale napisał(a):Myjk pewnie pił do diesla.
Być moze ale nie powinno miec roznicy , zasada działania taka sama ....
ntgale napisał(a):W Escorcie kilka razy zdarzyło mi się wrzucić na luz bez wciskania sprzęgła
Zawsze łatwiej "rozdzielic" 2 koła zębate niz je zazębić podczas pracy tak ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez ntgale » 8 lut 2009, 15:56

Jaksa, w obu przypadkach zgoda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 22:18
Posty: 145
Skąd: SC/WB
Auto: Accord Tourer 2.0 Exe '08 VIII

Postprzez Myjk » 8 lut 2009, 15:58

Jaksa napisał(a):A z czym jest kiszka bo u mnie nic sie nie dzieje , biegi zapinaja sie idealnie

No to w takim razie forum kłamie ;)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez domin1979 » 8 lut 2009, 16:13

Ja ani w poprzedniej ani w obecnej nie mam problemu z wrzuceniem jedynki przy toczeniu się. W CX-ie skrzynia jednak sporo lepsza od M6 (przynajmniej mojej).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Jaksa » 8 lut 2009, 17:11

Myjk napisał(a):No to w takim razie forum kłamie
Ja tego nie napisałem , ile ludzi tyle opinii , mazd miałem sporo począwszy od GC skonczywszy na GH .... skrzynie działały zawsze poprawnie , moze czas abyś dał sie przejechac swoja madzią , przetestujemy i ocenimy a moze faktycznie masz jakiś problem o ktorym nie wiem ( wada fabryczna ? <lol> )
domin1979 napisał(a):Ja ani w poprzedniej ani w obecnej nie mam problemu z wrzuceniem jedynki przy toczeniu się

:D
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 8 lut 2009, 17:17

Ja nie wiem o czym mówicie :P GFka przelot 210tys.km biegi chodzą piknie... H-1 220tys.km i jest malina :) olej w skrzyni nowy co 30tys.km...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Myjk » 8 lut 2009, 17:55

Jaksa napisał(a):moze czas abyś dał sie przejechac swoja madzią

To zapraszam... ;) Ale jak do Ciebie dojadę, to już będzie mocno rozgrzana – wtedy chodzi lepiej. ;)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Gib » 8 lut 2009, 20:39

to zostaw na noc u Jaksy. Se rano śmignie po buły twoja to zobaczy.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8941 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Jaksa » 8 lut 2009, 22:32

Myjk napisał(a):To zapraszam
Zdzwonimy sie i wszystko uzgodnimy .... podjade do Ciebie ( sobota /niedziela )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez fazer72 » 8 lut 2009, 22:35

Nie dawaj Jarkowi samochodu, On się boi mocy ..... zobacz na jakiego kibla MPS'a zamienił :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Moto