Nowa Mazda 3 od 63900 zł | Test wesji 1.6 MZR Sedan na 2. stronie tematu

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Marco7 » 18 maja 2009, 23:52

malkolm napisał(a):co do wyglądu z przodu poprzedniczka ładniejsza była, z tyłu jest wielkie ok, straszliwie paskudne zegary ble , ceny też strasznie paskudne


Jak ja kocham takie komentarze <bicz>
RX-8 SP Titanium Grey Aero Kit :: Borla :: Greddy Air Diversion Panel :: Agency Power Pulley :: Tokico D-Spec Shocks + Tanabe GF Springs :: Racing Beat Endlinks ::
"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 00:08
Posty: 707 (0/1)
Skąd: Gdynia
Auto: RX-8

Postprzez grabu122 » 19 maja 2009, 01:17

Borys napisał(a):jestem staroświecki i muszę mieć kratkę między oczami..światłami znaczy


Choć zakup nowego auta klasy compact za gotówkę pozostaje dla mnie jak narazie w sferze marzeń (no chyba, że na kredyt i to na dobrych parę lat)
To ogólnie jestem już trochę znudzony tą stylistyką :] panującą dzisiaj- wszystko takie same.... i do tego jeszcze "przekombinowane" :(
Zdjęcia nowej 3...
Z przodu to chyba jakiś "perzocik" albo "renówka"
Z boku... "seacik" <lol>

a jeszcze z 10lat do tyłu z "gęsią skórką" oglądałem materiały- prospekty nowych popularnych aut pojawiających się na rynku, dzisiaj już bez emocji....
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez Waikiki » 19 maja 2009, 09:55

W Antyradiu leci zapowiedź jakiejś gry miejskiej. Sądząc po "Zoom-Zoom" chodzi promocję nowego modelu Mazda 3.
http://www.iamzoomzoom.pl/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2008, 12:43
Posty: 236 (0/9)

Postprzez Globy » 19 maja 2009, 12:52

Tak, w Esce też już wczoraj trąbili – wyszeptane "Zoom-Zoom" jest tylko jedno na świecie ;)

Trolix napisał(a):Globy było zgarnac jedna sztuke do testowania

Wczoraj dostałem sedana 1.6 do testu i jutro opublikuję swoje wrażenia z jazdy <usmiech>

grabu122 napisał(a):a jeszcze z 10lat do tyłu z "gęsią skórką" oglądałem materiały- prospekty nowych popularnych aut pojawiających się na rynku, dzisiaj już bez emocji....

Rozumiem Cię, ale dzisiaj samochody po prostu projektuje się inaczej. Od tego czasu zmieniły się priorytety (nacisk na bezpieczeństwo i ekologię), a Mazda w gąszczu konkurencji projektuje piękne i dopracowane auta. Dostarczają przyjemność z jazdy, mają indywidualny styl i wbrew pozorom całkiem klasyczną budowę bez technologicznych eksperymentów czy zalewania kierowcy ekranami poszczególnych systemów obsługi i to się chwali. Przesiadając się z 626 do Milleniii, czy z Millenii do ww. "trójki" nie mam najmniejszego problemu z odnalazieniem się w żadnej z nich, mimo że dzieli je 20 lat. Mam niewiele więcej <lol> Obawiam się, że za lat 10 czy 20 będziemy spoglądać na obecne auta podobnie, jak teraz traktujemy te z lat 80. i 90.

A piszę o tym dlatego, że jeszcze 10 lat temu Mazda była zagubioną marką. Produkowała nudne japońskie Volkswageny, które nie przepadały za skręcaniem i hamowaniem. Nie wyszło jej z atakiem na segment premium (osobiście boleję), a jednak otrząsnęła się i zapoczątkowała epokę Zoom-Zoom, pozostając w pełni wierną Japonii. Teraz nudne japońskie Volkswageny produkuje Toyota ;) Co do ceny "trójki", podobny Auris czy Civic często kosztują więcej, bo te auta są dla Niej bezpośrednią konkurencją. Możemy nawet zestawić C4 i Golfa z podobnym wyposażeniem oraz silnikami, a wtedy dyskutować o gustach i liczbach. Próżna to zaleta, ale dzięki tym pakietom wyposażenia nawet najtańsza będzie komfortowa i... nie straci indywidualizmu ;)
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez tarkan » 20 maja 2009, 00:02

Marcinku, dzięki za wspaniałą relację!! A nowa trójka – bosssska...
Moja nowa Mazda 6 "wyjechała z tłumu"... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59909&start=0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2006, 00:00
Posty: 426
Skąd: Warszawa / Sokółka
Auto: M6 '08 GH 2.5 MZR TOP

Postprzez kkk13 » 20 maja 2009, 16:52

tarkan napisał(a):Marcinku, dzięki za wspaniałą relację!! A nowa trójka – bosssska...



Fajna jest nowa Trojka, ale to nie jest rewolucja, tylko solidny lifting poprzedniego modelu. Zawieszenie bez zmian, czyli Foka II. Jeździła będzie bardzo podobnie do 3-ki BK – to dla tych co oczekują cudów.. W jeździe na pewno nic się nie zmieni, ale w sumie ustępująca 3-ka nie ma się czego wstydzić. W dodatku nowa ma gorsze osiagi (dynamika), pomimo że chwalą się 15kg kuracją. Niestety ekologia, i jeszcze raz ekologia. Wszystko poszło w kierunku ograniczenia spalania i redukcji CO-2. Zarówno 1.6 jak i 2.0 z bezpośrdenim wtryskiem jeżdzą słabo stosunkowo, w epoce downsizingu, doładowania, zmiennych faz rozrzadu po stronie wydechowej także, czy płynnej elektrycznej zmianie wzniosu zaworów..
Jak dla mnie fajny to będzie MPS i 2,2 diesel, czyli szansa na jakiś 'Zoom-zoom'.
Ostatnio edytowano 20 maja 2009, 17:04 przez kkk13, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2009, 15:35
Posty: 9

Postprzez Henki » 20 maja 2009, 17:03

Witam

Na Mazde 3 napalałem się odkąd usłyszałem że będzię. Wpatrywałem się w ten licznik na ich stronie odliczający premierę. I wreszcie dotarła do salonu... Pojechałem i zobaczyłem na własne oczy...
Mazda w kolorku grafit, czrny czy coś takiego – Beznadziejnie wygląda...
W środku mieszane uczucia... Niby ok ale coś nie tak chyba się spodziewałem czegoś lepszego...

Zegary podświetlane na niebiesko i czerwono oraz wydech i fotele sportowe tylko w wersji sport 93000zł nawet nie komentuje...
Silnik 1.6 benzyna bez rewelacji z osiągami 0-100 12s nie lepiej 2.0 10s – to chyba jakas kpina.
Ogólnie jestem mocno zawiedziony jeszcze pojade na jazde testowa... Ale w porównaniu z Hondą Civic ta nowa mazda to porażka... Honda podobnie cenowo 1.8 silnik 140km około 9s do100...
Henki
 

Postprzez Globy » 20 maja 2009, 18:21

Proponuję się przejechać i bardziej wnikliwie przejrzeć cenniki. Przyznam, że do tej pory właśnie Civic był moim faworytem w segmencie – zgrabny, z polotem i to dynamiczne serce... tylko bagażnik mniejszy niż w htb ;) Deska mi nie przeszkadza, choć pod palcami trochę zawodzi. Nie dziwię się, że w Stanach nastolatki za nim szaleją. Fanem niemieckiej szkoły projektowania samochodów nie jestem i razi mnie polityka VW pt. "znaczek w cenie, za resztę musisz dopłacić", chociaż akurat cena Jetty jest mile zaskakująca. Konstrukcja z początku XXI wieku (Golf V) już mniej. Polacy chyba są rozstrzeleni między segmentem low-budget poniżej 50 tys. złotych albo od razu celują w klasę średnią w okolicach 80-90 tys. złotych.

Tak czy inaczej segment kompaktów jest w Europie i na świecie tortem słodkim, ogromnym i... trudnym do poradzenia sobie z konkurencyjnymi składnikami. Przed testem obejrzałem sobie Hondę i Toyotę Corollę i będę tutaj bronić Mazdy ;) Jako fan marki dość alergicznie zareagowałem na pierwsze fotki, przywodzące na myśl Peugeota, ale z czasem obserwacja pozostałych szczegółów nadwozia i wreszcie spotkanie na żywo rozwiały to wrażenie. W Stanach śmieją się zresztą, że Laurens van der Acker – z pochodzenia Holender – chyba przy kreśleniu autach zatęsknił do swoich rodzinnych okolic, bo przecież Francja leży tuż obok ;)

O gustach się nie dyskutuje, ale na ten samochód chce się patrzeć. Pudełkowata klapa bagażnika i mocno wysunięty tylny zderzak dodają elegancji. Wnętrze spoko, raczej dla dwóch osób lub rodziny z dziećmi, chociaż dla mnie to nawet Millenia jest za mała ;) Kolejną sympatyczną rzeczą jest jakość montażu – o ile materiały dobrano do klasy pojazdu, o tyle spasowanie/mocowanie niektórych elementów jest lepsze niż w 6 (!). Co do silnika, naprawdę da się tym jeździć. Przesiadając się z auta, które waży 300 kg więcej i ma moc dwóch takich, byłem mile zaskoczony – szczególnie dołem w mieście, bo klasyczne 16-stki jednak żyją od 4 tysięcy obrotów. Na deser najlepsze, czyli zawieszenie. Jest zwyczajne, ale dokładnie tego się oczekuje od wielozadaniowego kompaktu – miękkości z dzieciakami i pazura w zakręcie, mmmmiauuu.

Powiem tak: obawiałem się, że w środku ekologia spowodowała, że wszystko ma jakość papieru, podstawowa wersja nie jeździ i ujawnia przepaść między silnikami z turbo, a zawieszenie usztywniono proporcjonalnie do zmiany designu samochodu. Otóż nie i dobrze. Nie można zapominać, że Mazda3 to tylko kompakt za niecałe 65 tysięcy – bardzo dobrze wyposażony, dopracowany i sprawdzony jakościowo. W tej formie łapie się do klasowej czołówki, gdzie zwyczajnie w grę wchodzą gusta. Nie sądzę, żeby pchała się na piedestał i błyszczała jak Golf... Tacy przepracowani prymusi jednak kosztem milimetrów, gramów i setnych sekund wyciskają z siebie charakter, więc ja na piwo wolę iść z kimś innym – właśnie z Mazdą.

Zapraszam do testu i nie bijcie ;) => http://www.wysokieobroty.pl/auto/1,4831 ... .html?bo=1

Przy okazji, Mazda3 zdobyła Design Award Auto Bild w kategorii A (auta małe i kompaktowe) w edycji polskiej i ogólnoeuropejskiej <usmiech> => http://autofoto.pl/blogs/prezes/archive ... iejsi.aspx

PS. W danych technicznych chwilowo jest błąd, chodzi rzecz jasna o sedana.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Adaś » 20 maja 2009, 18:40

10 litrów/100km w 1,6 ? Oesu moja V6tka pali 11 (czasami :P )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Henki » 20 maja 2009, 23:07

Czekając na Nową Mazde 3 spodziewałem się kompaktowego auta ze sportowym charakterem i dlatego się zawiodłem patrząc na to 10,4 s do setki w 2.0 silniku ,,, a ze sportowego charakteru jest tylko wygląd... Nie ma co się oszukiwać ale chyba wszyscy spodziewali się lepszych osiągów tego auta... nie podniecajmy się też wyposażeniem bo np. światła przeciwmgielne ma dopiero wersja Exclusive Plus w standardzie...
Henki
 

Postprzez CezaR83 » 20 maja 2009, 23:32

UUUuuu ceny faktycznie mogą odstraszyć dobrze ze ja zakupiłem ostatnia wersje przed ta nową i pewnie musiałbym teraz zapłacić duuuuuuzo wiecej za wersje wyposażeniową którą posiadam! Jesli chodzi o dynamikę to mysle ze silnik 1.6 MZR-CD daje rade moge spokojnie go polecić do tego kompaktu. Przód nowej 3 faktycznie... moze sie zlewać z Francuzami :P poza tym mi sie podoba... no ale te ceny... w porównaniu do tego co było w 2008.... ehh :|
Kiedy wszystko układa się naprawdę źle, aby zyskać spokój ducha, należy
odnaleźć w swym sercu Najwyższą Formę Akceptacji Stanu Rzeczy, która
brzmi "Pies To Je*ał"
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2110 (49/10)
Skąd: 100lica
Auto: Jest: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Bedzie: BP eSkyX AT FWD

Postprzez ntgale » 21 maja 2009, 14:05

Ceny są wysokie, ale to tak wygląda ponieważ brak jest silników w ofercie (gdyby silnik 1,8 wstawić zamiast 1,6 cena byłaby znacznie atrakcyjniejsza). Sytuacji nie poprawiają pakiety, w których są zarówno dodatki przydatne jak i te niechciane.
Moje spostrzeżenia dotyczące nowej 3 opisałem w dziale "3". Interesująca mnie wersja kosztuje naprawdę duże pieniądze i raczej skłaniałbym się do słabiej wyposażonej 6 z wyprzedaży niż do tej 3. Porównując do mojego Accorda, za którego dałem mniej niż teraz musiałbym dać za 3 sedan 2,0 sport to śmiech mnie ogarnia. Tak, teraz o takie ceny trudno ale przy kwocie 100 tyś dopłacić jeszcze kilka do auta o klasę wyżej to jednak rzecz do zastanowienia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 22:18
Posty: 145
Skąd: SC/WB
Auto: Accord Tourer 2.0 Exe '08 VIII

Postprzez kkk13 » 21 maja 2009, 15:51

Globy napisał(a):Proponuję się przejechać i bardziej wnikliwie przejrzeć cenniki.


Ja już się przejechałem i stwierdzam że dynamika 2.0 rozczarowuje. 1.6 chodzi faktycznie okey, jak na 105KM.. Do miasta, dla kapelusznika i przecietnej kobiety za kierownica w zupelności wystacza. Natomiast Trojka która ma w nazwie Sport, wyposażona jest rewelacyjnie i podobnie rewelacyjnie wygląda, ale ten 2.0 disi, z dużym stopniem sprężania, ale bez doładowania, poprostu nie jedzie.. Bezpośredni wtrysk działa dobrze z doładowaniem i Mazda powinna o tym świetnie wiedzieć (mają CXy i mps-y przecie)

Globy napisał(a):Jako fan marki dość alergicznie zareagowałem na pierwsze fotki, przywodzące na myśl Peugeota, ale z czasem obserwacja pozostałych szczegółów nadwozia i wreszcie spotkanie na żywo rozwiały to wrażenie. W Stanach śmieją się zresztą, że Laurens van der Acker – z pochodzenia Holender – chyba przy kreśleniu autach zatęsknił do swoich rodzinnych okolic, bo przecież Francja leży tuż obok ;)


Heh coś w tym chyba jest, pragnę przypomnieć, że Holender już nie pracuje dla Mazdy, tylko dla .. Renault. ;)
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2009, 15:35
Posty: 9

Postprzez Faja » 24 maja 2009, 12:12

Byłem z Ojcem na drzwiach otwartych w salonie Mazdy Voyager Club, Św. Michała 20 w Poznaniu, bardzo miła obsługa piękne Hostessy, konkurs ciekawy, odnośnie wrażeń do nowej 3, bezwarunkowo piękna, materiały na pewno lepsze od poprzedniej wersji, i co najważniejsze naprawdę jest wyjątkowa, nie jest podobna do żadnego innego samochodu.
Takie moje wrażenia.
Pozdrawiam.
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez DISItune » 24 maja 2009, 15:58

pojechaliśmy wczoraj z żoną do Odysseya obejrzeć to "cudo" moim zdaniem (mam do tego pełne prawo) na żywo przód tego samochodu jest tylko trochę mniej ochydny niż na zdjeciach :| wygląda jakby go ktoś przestraszył albo jakby mu szczęka opadła <zeby> <lol> z boku OK, z tyłu OK w środku też OK ale:

– ktoś tu gdzieś na forum napisał, że wnętrze jakościowo to inna klasa niż stara 3ka hahaha chyba jak sie porównuje starą w najbiedniejszej wersji do nowej w najbogatszej <glupek2>
– deska nowoczesniejsza ale ten daszek jak w Civicu jakos do mnie nie przemawia
– podlokietnik jednocześciowy, zdecydowanie wole rozwiazanie z mojej 3ki gdzie sa dwa schowki mniejszy i wiekszy
– brak schowka w konsoli centralnej
– schowek przed pasazerem rozwiazany dziwnie, nie otwiera sie do konca tylko opiera o kolana pasazerki, ktora i tak miala mocno odsuniete do tylu siedzenie :|
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez mckoper » 24 maja 2009, 23:39

Witam,
Byłem dzisiaj w salonie Mazdy BMG aby na żywo zobaczyc nową "trójkę"
Autko bardzo ładne i z charakterem.
W sumie to parę detali zniesmaczyło(tak jak przedmówcę) czyli"
– deska nowoczesniejsza ale ten daszek jak w Civicu jakos do mnie nie przemawia
– podlokietnik jednocześciowy, zdecydowanie wole rozwiazanie z mojej 3ki gdzie sa dwa schowki mniejszy i wiekszy
– brak schowka w konsoli centralnej

pozdrawiam,
mckoper
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3955 (0/2)
Skąd: GDYNIA
Auto: Toyota Land Cruiser VZJ90

Postprzez ntgale » 25 maja 2009, 12:11

– brak schowka w konsoli centralnej

Ba, ja tam nawet popielniczki nie widzę o półce/schowku nie wspominając.
Również byłem na dniach otwartych. Wcześniejsze moje (z wątku w dziale 3) spostrzeżenia mogę uzupełnić o:
– trzeszczącą część z otworami wentylacji w części centralnej
– próg po rozłożeniu siedzeń w wersji 5d
– tragiczne zamontowanie gaśnicy pod nogami pasażera (to szczegół do dagadania z dilerem)

Poza tym zabraliśmy z salonu fajny breloczek zoom-zoom.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 22:18
Posty: 145
Skąd: SC/WB
Auto: Accord Tourer 2.0 Exe '08 VIII

Postprzez DISItune » 25 maja 2009, 12:15

ntgale napisał(a):
– brak schowka w konsoli centralnej

Ba, ja tam nawet popielniczki nie widzę o półce/schowku nie wspominając.


bo generalnie chodzi o popielniczke <lol> tylko jako ze od dawna nie pale to traktuje popielniczke jako bardzo wygodny schowek na drobiazgi ;)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez CezaR83 » 25 maja 2009, 12:17

ntgale napisał(a):Poza tym zabraliśmy z salonu fajny breloczek zoom-zoom.

ja tez dostałem ale chyba nie zoom-zoom tylko firmowy salonu, nic specjalnego, kółeczko i kawałek aluminium do tego kawałek paska... poza tym wymalowali mnie farbami po twarzy i cykali foty po ciemku.. :D
Kiedy wszystko układa się naprawdę źle, aby zyskać spokój ducha, należy
odnaleźć w swym sercu Najwyższą Formę Akceptacji Stanu Rzeczy, która
brzmi "Pies To Je*ał"
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2110 (49/10)
Skąd: 100lica
Auto: Jest: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Bedzie: BP eSkyX AT FWD

Postprzez Kamil » 25 maja 2009, 15:32

ntgale napisał(a):tragiczne zamontowanie gaśnicy pod nogami pasażera

tak samo jest w M6 GH i tez mi się to nie podoba

ntgale napisał(a):to szczegół do dagadania z dilerem

tzn? przemontują w inne miejsce?
Kamil
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy Moto