Strona 1 z 4

Nowa Mazda 3 od 63900 zł | Test wesji 1.6 MZR Sedan na 2. st

PostNapisane: 14 maja 2009, 15:03
przez Globy
Wczoraj mieliśmy z Magdą (malutką) przyjemność uczestniczenia w imprezie Mazda Blue Night – pierwszych urodzinach polskiego przedstawicielstwa Mazda Motor Poland i jednocześnie polskiej premiery najnowszej Mazdy 3. Dzięki temu, choć dopiero dziś wieczorem odbędzie się impreza dla dziennikarzy, a niemiecka sprzedaż rozpoczyna się za 23 dni, możemy zdać Wam relację ze szczegółów premiery <usmiech> Nowa "trójka" wygląda naprawdę zjawiskowo – z pewnością można okrzyknąć ją królową piękności w ostro obsadzonej klasie kompaktów.

Pierwsze zdjęcia nowej Mazdy 3 mieliśmy okazję zobaczyć już w listopadzie ubiegłego roku. Model jest dłuższy od poprzednika o 45 mm, ale japońscy inżynierowie zaserwowali mu kurację odchudzającą i waży średnio o 15 kg mniej niż starszy odpowiednik. Wyrazisty design przykuwa wzrok, a lampy oraz charakterystyczne nadkola nawiązują do modeli 6 i RX-8. Ogromny grill i ostre linie wraz ze specjalnymi osłonami podwozia pełnią jeszcze inne ważne zadanie – obniżają współczynnik oporu powietrza, dzięki czemu "trójka" jest szybsza i bardziej oszczędna. Twórcy pojazdu podkreślają także znacznie poprawione wyciszenie kabiny pasażerskiej.

Polską premierę auta połączono z pierwszymi urodzinami przedstawicielstwa Mazda Motor Poland, które niedawno świętowało sprzedaż 3-tysięcznego egzemplarza Mazdy w Polsce. W wyposażeniu nowego modelu debiutują systemy znane dotychczas z większych modeli – asystent hamowania BSS, system monitorowania "martwej strefy" RVM i reflektory adaptacyjne AFS. Już podstawową wersję Comfort wyposażono w system kontroli trakcji i stabilności toru jazdy oraz podgrzewane fotele. Poza nią dostępne będą jeszcze opcje Exclusiv, Exclusiv+ i Sport.

Paleta dostępnych silników rozpoczyna się od 105-konnego benzyniaka 1.6. W ofercie jest jeszcze: nowy silnik 2-litrowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 150 KM (benzyna) oraz 1.6 diesel o mocy 109 KM. W opcji pojawi się wersja 2.0 i-stop ze zmodyfikowanym przez Mazdę systemem start-stop, gaszącym silnik po wciśnięciu sprzęgła podczas postoju na skrzyżowaniu. Dzięki specjalnemu ustawieniu tłoków ponowne uruchomienie trwa tylko 0,35 s. Miłośnicy wygody będą mogli skorzystać z wersji 2-litrowej połączonej z 5-biegowym automatem. Pozostaje mieć nadzieję, że z czasem do oferty wejdzie też wysokoprężna wersja 2.2 MZR-CD w dwóch wariantach mocy – 150 i 185 KM – oraz gratka dla fanów hot-hatch'ów, czyli nowa generacja Mazdy 3 MPS.

Na niemieckim rynku sprzedaż nowej "trójki" startuje za 23 dni, a polscy klienci już dzisiaj poznają ceny i specyfikacje przewidziane na nasz rynek. Podstawową wersję 1.6 Comfort będzie można kupić za 63900 zł. Mazda kusi niebanalną stylistyką, która kryje wygodne wnętrze i sprawdzoną technikę oraz wysoki poziom wyposażenia. Lada dzień rusza też kampania telewizyjna z nową reklamą Mazdy 3 pod nazwą "Uwolnij siłę wrażenia":

=> http://moto.pl/MotoPL/1,88389,6607217,N ... 00_zl.html

Ponadto na imprezie przedstawiono w zabawny sposób historię powołania polskiego przedstawicielstwa i podsumowano ubiegły rok finansowy oraz przyznano nagrody najlepszym dealerom. Swoje wyrazy uznania wyrazili dla sprzedaców również partnerzy Mazda Motor Poland, m.in. Santander, Generali i Allianz. Z ciekawszych wniosków statystycznych, Mazda jest na trzecim miejscu wśród wszystkich japońskich marek obecnych na polskim rynku w ilości sprzedanych aut przypadających na punkt dealerski. Wojciech Halarewicz podkreślał wagę obrotu i niezapychania magazynów aut oraz budowę siły marki. Zachęcił równiez do porównania rejestracji w CEPiKu i sprzedaży w Samarze – ilu producentów upłynnia swoją sprzedaż zagranicą, a ilu dzielnie radzi sobie na naszym rynku.

Mazda Blue Night gościła również przedstawcieli Mazda Motor Europe i dealera z Białorusi, który uzyskał rekordowy w światowej skali 7-procentowy udział w rynku. Wieczór zakończył się przedstawieniem teatralnym, przypominającym najlepsze amerykańskie musicale, bowiem impreza odbyła się w Teatrze Sabat Małgorzaty Potockiej. Oprawa, menu, hostessy – wyśmienite. Wybaczcie lakoniczną relację i niewiele konkretów, ale niestety nie pomyślałem o notowaniu przebiegu prezentacji. Dziękujemy za zaproszenie i gratulujemy dokonań całemu teamowi Mazda Motor Poland, trzymając kciuki za dalsze sukcesy!

Galeria zdjęć z imprezy => http://autofoto.pl/photos/globy/category9964.aspx
Galeria zdjęć nowej Mazdy 3 => http://autofoto.pl/photos/mazda/category6496.aspx

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Najbrzydsza i najpiękniejsza część Zarządu Klubu MazdaSpeed

PostNapisane: 14 maja 2009, 22:23
przez yoshiwwy
yeeee!!!!!
Zaczynam zbierać!!!!
Zajebiaszcza!!!!
I kolorek fajny;P
A będzie sedan????????

PostNapisane: 14 maja 2009, 22:29
przez Globy
Tak, sedan też jest w polskiej ofercie <usmiech>

PostNapisane: 14 maja 2009, 23:25
przez Borys
A są czerwone? :P
Szczerze, nie podoba mi się tendencja w motoryzacji do obniżania grilla i wlotów powietrza, jednak jestem staroświecki i muszę mieć kratkę między oczami..światłami znaczy ;) Ale z profilu wymiata, znów chyba najładniejszy kompakt w swoim roczniku nam się szykuje :)

PostNapisane: 15 maja 2009, 00:23
przez CezaR83
Łeeee Szkoda że mnie nie wzięliście ze sobą!!! :P Dawno nie byłem w Teatrze!! :)

PostNapisane: 15 maja 2009, 13:22
przez Globy
Mam już oficjalne cenniki i materiały:

Wyposażenie wersji Comfort: kontrola trakcji, ABS, asys. hamowania, 4 poduszki, klima, felgi stalowe 15", el. sterowane przednie szyby i lusterka w kolorze czarnym, podgrzewane fotele, audio/mp3 z 4 głośnikami, komputer pokładowy.

Exclusive: dodatkowo alusy 16", el. szyby z tyłu, lusterka składane elektrycznie i w kolorze nadwozia, klima auto. 2-strefowa, skórzana kierownica i gałka biegów, sterowanie audio z kierownicy + 6 głośników.

Exclusive Plus: dodatkowo alusy 17", czujnik deszczu i zmierzchu, podgrzewana przednia szyba, światła przeciwmgielne, fotochromatyczne lusterko wew., tempomat, czujniki parkowania, Bluetooth.

Sport: dodatkowo RVM, system kontroli ciśnienia, AFS i tylne światła w technologii LED, zestaw Sport Apperarance Pack, zamykanie i otwieranie kartą Smart, tapicerka skórzana z elektryczną regulacją i pamięcią fotela kierowcy, audio BOSE + zmieniarka 6CD + 10 głośników, interaktywny system oświetleniowy ILC i alarm.

Ceny:
1.6 Comfort 63900 zł
Exclusive 68900 zł
Exclusive+ 72900 zł

2.0 MZR DISI i-stop Exclusive+ 78900 zł (6 biegów M/T)
2.0 MZR DISI i-stop Sport 93900 zł (6 biegów M/T)

2.0 MZR Activematic Exclusive+ 82900 zł (5 biegów A/T)

1.6 MZ-CD Exclusive 81900 zł
1.6 MZ-CD Exclusive+ 85900 zł

(wersje sedan +1000 zł, lakier metallic/mica +1900 zł)

PostNapisane: 15 maja 2009, 16:12
przez tymon
Sedan jest poprostu doskonaly.
Hatchback o wiele ladniejszy niz poprzedni, ktory prawde mowiac srednio mi przypadl do gustu. Nowy juz jest OK, ale sedan to klasa sama dla siebie.

PostNapisane: 16 maja 2009, 23:21
przez andrzej 08
M3 sliczna ale ceny tez :(

PostNapisane: 17 maja 2009, 12:54
przez malkolm
co do wyglądu z przodu poprzedniczka ładniejsza była, z tyłu jest wielkie ok, straszliwie paskudne zegary ble , ceny też strasznie paskudne

PostNapisane: 17 maja 2009, 13:46
przez Mibay
Witam. Mam pytanko, kiedy Mazda 3 oficjalnie wchodzi na rynek Polski ? W jakim czasie można się spodziewać jazd próbnych :P ?

PostNapisane: 17 maja 2009, 15:40
przez Adaś
malkolm napisał(a):ceny też strasznie paskudne

to nie Chevrolet

PostNapisane: 17 maja 2009, 15:44
przez Hugo
Kicha, tylko wnętrze wygląda OK.

PostNapisane: 17 maja 2009, 17:02
przez Riki
Widziałem live chyba w Piątek. Mnie nie powala.. trzeba sprawdzić jak jeździ ;)

PostNapisane: 17 maja 2009, 18:20
przez Trolix
nawet i fajnie wyglada ciekawe jak sie prezentuje w realu.

Globy było zgarnac jedna sztuke do testowania

PostNapisane: 17 maja 2009, 20:08
przez NBR
malkolm napisał(a):poprzedniczka ładniejsza była

Riki napisał(a):Mnie nie powala

zgadzam się...

a w sedanie wygląda znacznie lepiej...

PostNapisane: 17 maja 2009, 21:12
przez Globy
Na żywo jest znacznie lepiej – mnie też się wcześniej tak sobie podobała ;) W sobotę byłem w dwóch salonach i w obydwu już stały nowe "trójki" do oglądania. Co do cen, Civic jest droższy, a Aurisa trzeba nieźle doposażyć, żeby dorównać 3. Mazda nie ma wersji bazowych w cennikach, stąd takie wrażenie.

PostNapisane: 17 maja 2009, 23:02
przez Mibay
Jeszcze raz kieruje pytanko, wiadomo coś na temat oficjalnej sprzedaży Mazdy w Polsce ? Wiadomo coś o jazdach próbnych ?

PostNapisane: 17 maja 2009, 23:10
przez Globy
Globy napisał(a):W sobotę byłem w dwóch salonach i w obydwu już stały nowe "trójki" do oglądania.

Przed salonami również, więc na jazdy można się na pewno umawiać. Jutro przekręcę do Bołtowicza i zapytam, ile się czeka na samochód w katalogowej specyfikacji.

PostNapisane: 18 maja 2009, 14:17
przez Devo_Y
trzydrzwiówkę by w końcu jakąś zrobili :P

PostNapisane: 18 maja 2009, 15:29
przez malkolm
Devo_Y napisał(a):trzydrzwiówkę by w końcu jakąś zrobili :P

trójka za bardzo się rozrosła na 3 drzwi. 20 lat temu 323 było wielkości obecnej 2