Komentarze do artykułu maxkls

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez otiks » 2 lis 2008, 18:51

maxkls czytam Twoje opisy i wyjaśnienia i jestem pod wielkim wrażeniem. Opisałes to wszystko w sposó przystępny, jasny i dokładny.
Na zakończenie Twoich wykładów chciałbym to zebrać w całość i zmontować z tego "biblię MZR-CD".
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez Enduro » 2 lis 2008, 21:12

otiks napisał(a):maxkls czytam Twoje opisy i wyjaśnienia i jestem pod wielkim wrażeniem. chciałbym to zebrać w całość i zmontować z tego "biblię MZR-CD".


jestem za!!!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez banasr » 2 lis 2008, 23:14

Witam.
Pozwolę sobie dołączyć do tematu dane dotyczące czujników (solenoidów) zawierające parametry i diagnostykę. Może przyda się do opracowania.
http://rapidshare.com/files/160062373/mazda_diesel_czujniki.rar.html
W pdf, ale mogę zmienić na worda jeśli będzie taka potrzeba.
Pozdrawiam
banasr
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 14:13
Posty: 60
Skąd: Szczecin
Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM

Postprzez xANDy » 2 lis 2008, 23:25

maxkls – NA MODERATORA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Poza tym – może już nie dzisiaj, ale zrobię głosowanie (albo przez aklamację zostaniecie wylosowani i zatwierdzeni) oboje do tej pracy – opracować coś więcej jak poradnik!
Enduro i maxkls – już składam Wam gratulacje...

PS. nie żartuję.

Jeśli się zgadzacie, to jutro wyślę do "zarządu" stosowne info...





Kurka – a moglibyście być chociaż klubowiczami?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez domin1979 » 5 lis 2008, 13:48

Kolejne podziękowania! Zastanawia mnie tylko jedna rzecz, a mianowicie regulacja ciśnienia na SCV.
maxkls napisał(a):-cisnienie pompy wstepnej 1 Mpa, zawor SCV otwarty na 50%, cisnienie na szynie 100Mpa
-a teraz spadek cisnienia pompy wstepnej 0,5Mpa, zawor SCV otwarty 100% , cisnienie na szynie 100Mpa
Czy nie powinno być na odwrót? Jak przymykamy zawór ciśnienie rośnie, a jak otwieramy spada? W tym przypadku zamieniłbym miejscami 0,5 z 1 MPa.
Tak się głośno zastanawiam... :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Enduro » 5 lis 2008, 14:22

domin1979 napisał(a):
maxkls napisał(a):-cisnienie pompy wstepnej 1 Mpa, zawor SCV otwarty na 50%, cisnienie na szynie 100Mpa-a spadek cisnienia pompy wstepnej 0,5Mpa, zawor SCV otwarty 100% , cisnienie na szynie 100Mpa

Czy nie powinno być na odwrót? Jak przymykamy zawór ciśnienie rośnie, a jak otwieramy spada? W tym przypadku zamieniłbym miejscami 0,5 z 1 MPa.


wg. mnie to:
jak spada cisnienie na pompie wstepnej,
to zawor poprzez wieksze otwarcie z np. 60 do 100%
wyrownuje cisnienie na C-R listwie,
aby motor nie miał pod górke!
ale niech tu "maxkls" tu cos dopowie,
bo to on jest tu prawdziwym ekspertem!
E.
Ostatnio edytowano 5 lis 2008, 19:42 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez MAZVAGTECH » 5 lis 2008, 14:38

Zawor SCV jest pomiedzy tloczeniem pompy wstepnej a czescia zasdnicza pompy wysokiego cisnienia, czyli tloczkami. Reguluje on dawke /ilosc, przeplyw/ paliwa, pomiedzy tymi dwiema czesciami, czyli na dolot zaworu SCV doplywa juz paliwo pod cisnieniem Samemu pompy sie nie sprawdzi w warunkach domowych, przytoczylem to
maxkls napisał(a):/oczywiście sa to dane czysto abstrakcyjne/

tylko i wylacznie w celu zrozumienia co dzieje sie z paliwem w pompie wysokiego cisnienia
maxkls napisał(a):-cisnienie pompy wstepnej 1 Mpa, zawor SCV otwarty na 50%, cisnienie na szynie 100Mpa
-a teraz spadek cisnienia pompy wstepnej 0,5Mpa, zawor SCV otwarty 100% , cisnienie na szynie 100Mpa

mozemy obrocic to inaczej
-cisnienie pompy wstepnej 1 Mpa, zawor SCV otwarty na 50%, cisnienie na szynie 100Mpa
-cisnienie pompy wstepnej 1MPa, cisnienie na szynie spada ponizej 100MPa, zawor SCV zaczyna sie otwierac powyzej 50% do momentu az zostanie uzyskane cisnienie na szynie 100MPa
Ale opisalem tez taki spadek
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez Myjk » 5 lis 2008, 15:09

xANDy napisał(a):Kurka – a moglibyście być chociaż klubowiczami?

Z tego co wiedzę Panowie nie są zainteresowani. :P
Niestety zielona tablica wymaga AFAIK powyższego.

PS informacje są super, czytam pociuchuciemno ;)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez domin1979 » 5 lis 2008, 15:46

domin1979 napisał(a):Czy nie powinno być na odwrót? Jak przymykamy zawór ciśnienie rośnie, a jak otwieramy spada? W tym przypadku zamieniłbym miejscami 0,5 z 1 MPa.
Tak się głośno zastanawiam... usmiech
Heh, znalazłem odpowiedź na nurtujące mnie pytanie. Jest tak jak pisze maxkls, a wynika to z tzw "paradoksu hydraulicznego", który to z kolei wynika z równania Bernouliego :D (nienawidziłem mechaniki płynów na studiach :P ) A nazywa się to paradoksem bo właśnie, tak jak mi, wydaje się, że powinno być na odwrót. Zachęcam do "pasjonującej" lektury... ;)

Korekta: paradoks hydrodynamiczny

I sorry za OT!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Blondas » 6 lis 2008, 10:56

Przyłączam się do uznania poprzedników. Rozjaśnia się w łepetynie dużo. I pojawia się taka ukryta myśl. Jak to się dzieje, że tyle tego cholerstwa jest, a działa i rzadko się psuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2008, 14:51
Posty: 43
Skąd: Kraków
Auto: Mazda MPV, 2004, 2.0 MZR-CD

Postprzez Enduro » 6 lis 2008, 11:21

Blondas napisał(a):.... Jak to się dzieje, że tyle tego cholerstwa jest,
a działa i rzadko się psuje.


no nie jest niestety tak....
bo się to od czasu do czasu psuje,
a wynika to głównie z jakości elementów lub podatność ich na: zapychanie, rozszczelnianie lub uszkodzenia,
których potem nie jest łatwo znależć,
wg. mnie:
konstrukcja jest w porządku tzn. przemyslna,
ale detale niekiedy zawodzą..
E.
Ostatnio edytowano 6 lis 2008, 18:13 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez domin1979 » 6 lis 2008, 11:22

Enduro napisał(a):konstrukcja jest w porządku tzn. przemyslna,
ale detale niekiedy zawodzą..
lub po prostu "diabeł tkwi w szczegółach" :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Enduro » 6 lis 2008, 18:14

domin1979 napisał(a):
Enduro napisał(a):konstrukcja jest w porządku tzn. przemyslna,ale detale niekiedy zawodzą..
lub po prostu "diabeł tkwi w szczegółach" :)


tu kolega to idealnie po chłopsku ujął,
i bardzo trafnie...
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez xANDy » 9 lis 2008, 21:49

Enduro napisał(a):konstrukcja jest w porządku tzn. przemyslna,
ale detale niekiedy zawodzą..

domin1979 napisał(a):lub po prostu "diabeł tkwi w szczegółach"

Zapominamy prosze państwa o chemii w tym miejscu. Jak dobrze wiemy reakcje chemiczne zachodzą także w zależności od ciśnienia. Bywają sytuacje, że niektóre reakcje nie zachodzą wcale, póki nie ma ciśnienia, które staje się katalizatorem. Podobnie jest w przypadku dużych ciśnień obecnych w systemach wtryskowych.
Pompa diesla na pośrednim wtrysku daje ok 300bar (tak+/– 100), i musi przeżyć przynajmniej 100 lat ciągłej pracy aby zaszły w jej wnętrzu reakcje chemiczne (np. tworzenie się kwasu siarkowego z cząsteczek wilgoci i siarki), w przypadku wtrysków bezpośrednich z pompą wtryskową – ciśnienie 1000bar (na pompie) zwiększa gwałtownie albo w ogóle umożliwia syntezę chemiczną (gdyby nie ciśnienie to w ogóle by nie zaszła!!). W przypadku CR mowa o niemal 2000 bar, stąd podatność nie tylko na zużycie mechaniczne ale i chemiczne...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez grubby » 25 lis 2008, 20:18

witam,
mam male pytanko. czy moze ktos z okolic wroclawia sobie stworzyl takei urzadzenie do kontroli lania wtryskow jakie tu bylo zademonstrowane? :) moze ktos doswiadczony nawet za (niewielka :) oplata by sie podjal sprawdzenia u mnie bo mam male podejrzenia :/

dzieki za odp :)
pzdr
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez Enduro » 25 lis 2008, 20:37

grubby napisał(a): czy ....ktos sobie stworzyl takie urzadzenie do kontroli lania wtryskow jakie tu bylo zademonstrowane? .... sprawdzenia u mnie bo mam male podejrzenia :/


chyba chodzi tu tobie o te menzurki do wykonania testu przelewowego, ktore zaprezentowal maxkls....?
a do tego wystarcza cztery normalne strzykawki, np. 20 ml,
i ok. 2 metry rurki/przewodu elastycznego
o odp. srednicy: jak zwroty wtryskow, tzn. ok. 0,8 mm,
aby samemu go przeprowadzac, kiedy dusza zapragnie!
polecam: bo koszt zaden, mozliwosci nieograniczone,
brak uzaleznienia od kogos innego
a i troche doswiadczenia idzie przy tym samemu zdobyc!
pozdr.
E.
Ostatnio edytowano 30 lis 2008, 15:36 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez grubby » 26 lis 2008, 00:06

fakt... troche doswiadczenia zdobyc mozna... ale troche stresu jak na pierwsze zdjecie nawet oslony silnika ;)
ale tak sobie mysle... ekspertem nei jestem (ale umysl scislo-techniczny mam ;) ze tutaj sobie zmierzymy ile paliwka sie wydostaje z tych przelewow... a jak z laniem wtrysku na tlok? tego w ten sposob nie zmierzymy, prawda? a to jest najbardziej niebezpieczne. Czy moze sie lac na tlok a z naszego testu nic nie wyjdzie czy jest to jakos powiazane? a jesli jest to w jakim stopniu?
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez Enduro » 26 lis 2008, 00:21

tu mała sugestja z mojej strony co do fotek,
pokazujących, gdzie podpiąc rurki od menzurek lub strzykawek
z postu kolegi maxklsa ze strony pierwszej pod tytułem:
"test przelewowy":
pewnym usprawnieniem jest
zaślepienie zwrotu paliwa srubką M6,
wężyka ale tuż przed pierwszym rozwidleniem/trójnikem.
a tam gdzie kolega proponuje, jest też całkowicie poprawne!!!
i ja tego tu tego absolutnie nie krytykuje,
ale na deklu glowicy mamy zdecydowanie lepsze dojście
i mniejszy "trud nam tam pisany..."
aby zaslepić rurke centralną zwrotu ON
i oto mi tu chodzi...
a cel tego zaślepienia jest taki, aby nam paliwo ON ,
nie wypływalo podszas pomiaru na silnik,
bo do tej samej rurki jest podłaczony zwrot z pompy wtryskowej
a on pompuje regularnie nadmiar paliwa z powrotem do zbiornika.
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Enduro » 26 lis 2008, 00:45

grubby napisał(a): a jak z laniem wtrysku na tlok? Czy moze sie lac na tlok a z naszego testu nic nie wyjdzie czy jest to jakos powiazane? a jesli jest to w jakim stopniu?


nie mogę tu tego zobowiązująco potwierdzić, o co kolega pyta,
ale wydaj mi się, że: tak
bo wtedy lejący wtrysk będzie zmienionne ilosci paliwa wtryskiwał
no i jeszcze jedno,
kazdy powinnien wychwycić, że motor pracuje znacznie głośniej i
bardziej szorstko a i przy tym kopci i nie ma normalnej mocy
a to bardzo istotne sygnały, że coś jest nie tak!!!!
wyjątkowo niebezpieczny jest tempomat,
bo wtedy na trasie nie wyczujemy anomali..
bo on je wyrówna ....niestety!!!
polecam tu, co jakiś czas go wyłączyć i dać w pedał..
sprawdzając czy silnik ma normalną moc
i patrząc przy tym czy w prawym lusterku bocznym
nie dymi zbyt intensywnie!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Enduro » 30 lis 2008, 15:46

http://img504.imageshack.us/my.php?imag ... 378qi3.jpg
Vakum pompa oto ona.
bywa też tak, że powoduje ona słyszalne stukanie
szczególnie w zakresie ok. 2000-2500obr/min
i jest to spowodowane luzami łopatek, które są z jakiegoś dziwnego plastiku (<<bakelitu>>..)
i przez to nienaprawialne
i gdy one mają luzy... to hałasują!!!
zdarza się tez czasami, że jak jej wydajność jest gorsza,
to w systemie podciśnień wartości są nieodpowiednie
i wtedy dochodzi do zakłóceń pracy zawórkow elektrycznych (solenoidow) przez co też pracą EGR-a, turbiny...
a w efekcie końcowy wyrzuceniem błedu na zegarach
przez znane nam już kanarkowe kontrolki!
wtedy pompa jest do wymiany!
pozdr
E.[/img]
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: ravenger i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Moto