Strona 1 z 4

Komentarze do artykułu maxkls

PostNapisane: 28 paź 2008, 22:28
przez banasr
O systemie CR jest wiele w necie, ale opis systemu z wszystkimi jego elementami zamontowany w naszych mazdach napewno rozjaśni wiele wątpliwości użytkowników tych dieselków :D . Ja czekam na CDN <faja> .
Brawo, ładny opis.

lob

PostNapisane: 28 paź 2008, 23:12
przez Enduro
takich ludzi trzeba na tym forum!!!
i szkoda, ze medali tu nie daja
to jest fachowosc...
proponuje, abys osiedlil sie gdzies strategicznie w kraju
gdzie wielu mazdowiczow mieszka...
otworzyl biuro pomocy uzytkownikom mazdy
musisz zainwesowac w kilka testerow
i do roboty....
najwazniejsza jest wiedza: ta praktyczna
pozdrawiam
E.

PostNapisane: 28 paź 2008, 23:29
przez Ukman
Ten opis pomaga na wieczne bolączki i niewiedze forumowiczow .
Wszystko jasno wytlumaczone
I wszystko staje sie o niebo jasniejsze :)
I teraz pytanie do kolegi maxkls na PW :D Moze wreszcie bede wiedzial co i jak :) <glupek2>

lob

PostNapisane: 29 paź 2008, 17:24
przez Enduro
to jest wzorcowe...
teraz kazdy bedzie ekspertem..
a turbo kosztuje ok. 1800 Euro
o ile cena sie nie zmienila...
pozdr
E

PostNapisane: 29 paź 2008, 17:36
przez Grzyby
maxkls, brawo za informacje przekazane w tak czytelny sposób.

Temat obowiązkowo gdzieś podepniemy żeby nie zaginął w czeluściach forum :)

strona kultowa

PostNapisane: 29 paź 2008, 23:26
przez Enduro
ta strona to kolebka info mazdy 6 w dieslu..
moje gratulacje za zdobyta wiedze,
i przekazana tu bezinteresownie!!!
chyba nie z powodu niedomagan twojego auta?
gratualcje i podziekowania za trud
pozdr.
E.

PostNapisane: 29 paź 2008, 23:52
przez MAZVAGTECH
Enduro napisał(a):gratualcje i podziekowania za trud

Dziekuje
Do napisania takiego opracowania sklonilo mnie to ze przegladajac inne fora wszedzie znajduja sie takie opracowania dotyczace tego czy innego modelu. A na forum mazdy nie. Znam tego diesla rozpracowalem go i dziele sie tym. Nic mnie tak nie denerwuje jak ktos palcze w poscie bo ma jakas usterke potem jest nastepny z podobna usterka a ten ma dla niego jedna rade jedz tu i tu ja zaplacilem 300 i auto jezdzi. Czytajac taka pomoc mozna sie zastanowic o co tu chodzi? Czy o te 300 zl ja dalem to ty tez daj, a dlaczego masz miec darmo czy reklama? Nastepny przyklad Ktos prosi o pomoc a dostaje cytat z serwisowki, oczywiscie nie w jezyku polskim /najlepsza w tym jest litania czujnikow do sprawdzenia a na koncu jak zawsze sterownik PCM do wymiany/ Chyba nie o to chodzi na forum. Jesli chociaz jednemu uzytkownikowi mazdy pomoze ta moja pisanina i ustrzeze przed wizytami u pseudomechanikow, samo to juz jest duzo warte

PostNapisane: 30 paź 2008, 00:28
przez grzehoo
o kurde, szacun, maxkls, za twoje podejście <prosze>

PostNapisane: 30 paź 2008, 09:42
przez BlackM3
maxkls mistrzostwo. Właśnie o takie informacje chodzi na tym forum, które dają pogląd na sprawę. Nie są to suche wzmianki, tylko generalny rzut okiem na sprawę. Super robota :D

PostNapisane: 30 paź 2008, 10:33
przez Globy
I ja dziękuję, wspaniały materiał! Czy mogę go ukraść z odpowiednią informacją o autorze na stronę klubową? <usmiech>

PostNapisane: 30 paź 2008, 10:41
przez martinpl
dolaczam sie do slow podziwu kolegow wyzej :)

PostNapisane: 30 paź 2008, 11:27
przez dimas
Ja również <spoko> Pełna profesja!

PostNapisane: 30 paź 2008, 13:39
przez MAZVAGTECH
Globy napisał(a):Czy mogę go ukraść z odpowiednią informacją o autorze na stronę klubową?
Prosze bardzo niech sluzy wszystkim
Mam prosbe Czy posiada ktos przekroj pompy wysokiego cisnienia Denso? nie moge nigdzie tego znalezc. A nie chcialbym opierac sie na boschu przy opracowywaniu nastepnego odcinka

PostNapisane: 30 paź 2008, 14:48
przez Dortann
Dzięki bardzo. Nawet taki techniczny głąb jak ja nie ma problemów ze zrozumieniem. <jupi>

PostNapisane: 30 paź 2008, 15:00
przez Bolek
maxkls napisał(a):Mam prosbe Czy posiada ktos przekroj pompy wysokiego cisnienia Denso?


Tu jest schemat (szczegółowy):

http://www.freepatentsonline.com/6796778.html


– co prawda, to jest jakiś patent ale prawa zostały przeniesione na Denso więc rysunek chyba dobrze oddaje konstrukcję ich pompy wysokiego ciśnienia (nie tylko dla Diesli). Może Ci się przyda przy kontynuacji tej świetnej roboty.

I jeszcze wtryskiwacz – może też do czegoś się nada:
http://www.freepatentsonline.com/7162355.html

PostNapisane: 30 paź 2008, 15:33
przez MarekW
Nie bojmy się mazd, system wtrysku Common Rail nie jest rzecza skomplikowana a zasada jego dzialania jest identyczna czy to będzie peugeot czy renault czy mazda. Roznice sa tylko w osprzecie /rozni producenci bosch,denso,delphi/
90% usterek w silniku CR jest spowodowanych w układzie doprowadzenia powietrza a 10% to jest wina układu paliwowego. Po co wyciągać wtryskiwacze, zawozic do „fachowcow” w celu sprawdzenia, wystarcza cztery menzurki, troche wyobrazni i już mamy gotowy wynik. Bez ingerencji w silnik, szybko i pewnie.


Szkoda, ze tak sie nie da w poczciwym DITD tam nie da sie sprawdzic wtryskiwaczy bez wyjmowania.
Chyba, ze sie myle to poprawcie prosze.

PostNapisane: 1 lis 2008, 02:48
przez domin1979
maxkls masz zacięcie! Pełne uznanie!

PostNapisane: 1 lis 2008, 11:23
przez Enduro
maxkls napisał(a): Roznice mogą być do 30% /uwazamy wtryskiwacz za dobry/.

z moich informacji serwisowych wynika ze
dopuszczalna roznica to od 15 %, jesli jest wiecej :mazda zaleca wymiane!
i jeszcze jedno( taki hak tego testu):
ale jesli wszystkie 4 wtryski sa do pupy!!!!
ale rowno paliwo przelewaja zwrotnie,
to ten test nam niestety prawdy nie powie!
ale mimo tego zagrozenia polecam ten test,
bo nic on nie kosztuje, a duzo wyjasni...
powodzenia w testach
E.

PostNapisane: 1 lis 2008, 19:04
przez MAZVAGTECH
Enduro napisał(a):dopuszczalna roznica to od 15 %,

Dzieki, poprawione.
Enduro napisał(a):ale jesli wszystkie 4 wtryski sa do pupy!!!!
ale rowno paliwo przelewaja zwrotnie,

Nie jest moja intencja rozpatrywanie skrajnych przypadkow, a takim wlasnie jest ten.

PostNapisane: 1 lis 2008, 19:35
przez Enduro
maxkls napisał(a):
Enduro napisał(a):ale jesli wszystkie 4 wtryski sa do pupy!!!!
ale rowno paliwo przelewaja zwrotnie,

Nie jest moja intencja rozpatrywanie skrajnych przypadkow, a takim wlasnie jest ten.


w pelni sie z tym zgadzam,
ale jesli ktos ma pecha i wszystkie wtryski ma uszkodzone,
a przy tym tescie na przelew, stwierdzi niewielki roznice,
to bedzie mial spory problem:
i to nie tylko finansowy,
ale tez, aby znalezc, gdzie licho siedzi....
pozdr
E.