Mazda5 – Diesel czy benzyna? Którą wersję silnikową wybrać?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez brylek22 » 16 gru 2013, 11:18

Piasek napisał(a):Obecnie jeżdżę dieslem, stary dobry TDI na pompie, bez dwumasy i filtra cząstek stałych, czyli nie wiem w ogóle o czym wy mi tu piszecie: że się coś zepsuło, że jakiś filtr problemy stwarza a to drogie ustrojstwo (wywalenie i wyłączenie też tanie nie jest) i największa poracha diesla Mazdy to problemy z mroźnymi rozruchami. Zupełnie nie wiem o czym piszecie: ja przekręcam kluczyk, grzeję świece i odpalam silnik a za oknem -19*C np... 4 lata temu było -26*C i to była najniższa temperatura w jakiej miałem okazję odpalać ten samochód i wiecie co ?? Odpalił. <faja> Mało tego: odpalił i pojechał i nic nie zamarzło.


TDI na pompie jest archaiczną konstrukcją i nie porównuj jej do CR, Jeżdżę Mazdą w dieslu od 6lat, przez ten okres raz tylko nie odpaliła, jedynie -40st. mrozu mogło ją powstrzymać. Miała ochotę zapalić bo zaczynała z wydechu kopcić ale stanęło paliwo w filtrze, gorąca woda na filtr pomogła. Na parkingu na 30samochodów odpalił tylko jeden, Mercedes. Koło mnie stał Leon w TDI i też dychał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2009, 11:58
Posty: 87
Skąd: BiałobrzegiRad/Sandomierz/ kiedyś był jeszcze Lublin
Auto: Mazda6 GY 2,0D 136kM 2004
Honda VFR 800 FI

Postprzez gorylla » 21 gru 2013, 01:18

Już prawie 5 lat z piątka CR 143 dpf, to już o niej bardzo dużo wiem.
Teraz bym nie kupił tego auta w dieslu. Nie dlatego, że mam z nim specjalne problemy, ale istotnie benzyna jest dużo bardziej bezproblemowa. DPF jest naprawdę mniej lub bardziej problematyczny (chociazby nie wiem jakie Myjki mówiły co innego) i trzeba nabrać wielu nawyków, aby go nie zarżnąć- tu dużo zależy od stylu i tras jazdy. Jak zdechnie- problem, trzeba kastrować. Do tego padające dwumasy- właśnie mi się rozlatuje. Większy ciężar auta mocniej obciąża amory, końcówki, sworznie, które u mnie i w innych znanych mi piątkach w dieslu padają trochę za często. Do tego większe problemy zimą, jakieś żabki, marźnięcie ropy.
Następne auto na pewno będzie benzyną.

Chociaż zgadzam się z kolegami, że mazda pali świetnie, nawet w spore mrozy. Ale paliwo, nawet dobre i ze skyddem potrafiło mi zamarznąć.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez sebaas » 18 sty 2014, 18:50

No więc i ja dołożę swoje dwa grosze. Użytkuję auto od 2008 roku i przejechałem nim 70 tys. km.(obecnie 103 tyś.) Od tego czasu miałem tylko jedną usterkę, wymianę amortyzatorów z tyłu prawdopodobnie z mojej winy ( droga Września -Gniezno cztery lata temu jak ktoś znał to wie :| ) choć spotkałem się z opiniami na temat słabych amortyzatorów. Co do diesla jestem bardzo zadowolony, ja nawet nie wiem kiedy ten sławetny dpf się wypala, max moment obrotowy daje mi komfort przy wyprzedzaniu bez redukcji biegów. Auto użytkuję 50% miasto, 50% autostrada, zawsze trzymam obroty na poziomie ok. 2000. Moim skromny zdaniem jest to auto godne polecenia, komfortowe, bezpieczne, obszerne w środku bardzo ustawne, jednakże ze względu na kilometry które przejeżdżam (ok. 15000 tyś. rok) zdecydowałem się na zmianę auta na mniejsze i o mniejszej pojemności silnika ( silnika benzynowego niestety :( )
Początkujący
 
Od: 24 lis 2013, 18:23
Posty: 19
Auto: Mazda 5, Mazda3, Mazda CX5

Postprzez brencik » 24 sty 2014, 23:28

gorylla napisał(a):Większy ciężar auta mocniej obciąża amory, końcówki, sworznie, które u mnie i w innych znanych mi piątkach w dieslu padają trochę za często.

Te 60kg (niecałe 5%) chyba nie robi aż takiej róznicy...
gorylla napisał(a):Ale paliwo, nawet dobre i ze skyddem potrafiło mi zamarznąć.

Nie zamarz
sebaas napisał(a):autostrada, zawsze trzymam obroty na poziomie ok. 2000.
nie tlyko wytrącało parafine. Jak zostawiałes paliwa 1/4 baku to logiczne ze zamarznie.
Jezdzisz auto stradą 90km/h?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez sebaas » 28 sty 2014, 23:38

Przy prędkości 100 km/h okło 2000 obr./min na 6 biegu. ;P Na autostradzie przy prędkości 120 km/h około 2300 obr./min, tylko z taką prędkością max. mogę jeździć w kraju w którym mieszkam. Ale aby co poniektórzy poczuli się szczęśliwsi to napiszę ze trzymam obroty silnika na poziomie od 1800 do 2400. ;)
Początkujący
 
Od: 24 lis 2013, 18:23
Posty: 19
Auto: Mazda 5, Mazda3, Mazda CX5

Postprzez brencik » 5 lut 2014, 00:11

sebaas napisał(a):ylko z taką prędkością max. mogę jeździć w kraju w którym mieszkam.

Łomatko, gdzie to? NRD?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez nemi » 5 lut 2014, 11:03

brencik napisał(a):NRD?

Takiego kraju nie ma od ponad 20 lat.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7476 (100/270)

Postprzez Marianek » 5 lut 2014, 17:55

Takich krajów na zachodzie europy jest mnóstwo, naszpikowane kamerami i odcinkami pomiarowymi które skutecznie hamują tych co jada szybciej. Czy to jest słuszne to już inna kwestia.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez nemi » 5 lut 2014, 18:21

Marianek napisał(a):Takich krajów na zachodzie europy jest mnóstwo

Miałem na myśli nazwę ;).
sebaas napisał(a):Na autostradzie przy prędkości 120 km/h około 2300 obr./min, tylko z taką prędkością max. mogę jeździć w kraju w którym mieszkam.

I rzeczywiście takich krajów, gdzie można jechać tylko 120 km/h jest mnóstwo.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ograniczen ... 82ug_kraju

Także nie rozumiem zdziwienia co niektórych :)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7476 (100/270)

Postprzez Marianek » 5 lut 2014, 18:27

Nemi wiem :) Mi chodziło o post Brencika.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez brencik » 6 lut 2014, 20:39

nemi napisał(a): rzeczywiście takich krajów, gdzie można jechać tylko 120 km/h jest mnóstwo.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ograniczen ... 82ug_kraju

Caałe stado, z Albania na czele...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy Moto