Strona 1 z 9

Mazda 929 HB Opinie

PostNapisane: 20 gru 2006, 23:31
przez MATRIX5000
Mam takie pytanko chce sobie kupic mazde 929 coupe z 87 roku i tak sie wlasnie zastanawiam jak z czesciami jest do tego samochodu. Moze ktos ma taka mazde chetnie z nim porozmawiam

Etit: 21 gru 2006 22:02
Chyba sie nic nie dowiem pewnie mało jest ludzi co posiadają takie auto . A właśnie te autko co ogladałem to jest 929 z roku 1982, od razu sie w nim zakochałem.

[Usunięte]

PostNapisane: 21 gru 2006, 23:02
przez MATRIX5000
PostTen post został usunięty przez radar88 25 wrz 2011, 01:25.
Powód: Post pod postem

PostNapisane: 21 gru 2006, 23:27
przez Italiano
MATRIX5000 napisał(a):Moze ktos ma taka mazde chetnie z nim porozmawiam

Dużo o takiej Mazdzie ci może powiedzieć Misiolot....i jeszcze ktoś ma taką....już nie pamiętam. Zobacz w dziale Nasze Mazdy.... :)

PostNapisane: 22 gru 2006, 01:13
przez MATRIX5000
Dzieki wielkie za jakie kolwiek info a napiszm i jeszcze jak mozesz jak goscia zlapac jakis kontakt do niego Misiolot

PostNapisane: 22 gru 2006, 18:41
przez Piotrek
MATRIX5000 napisał(a):A właśnie te autko co ogladałem to jest 929 z roku 1982



cos mi sie wydaje, ze ogladales wlasnie mazde misiolota <lol>

MATRIX5000 napisał(a):jak goscia zlapac jakis kontakt do niego


gg: 6829401
Pozdrawiam

PostNapisane: 31 gru 2006, 01:44
przez MATRIX5000
witam ponownie. No i ciach auto kupiłem dziś zatankowałem juz za 70 zł i mało jerzdzenia masakra nie chcialo mi sie z tej fury wychodzic :))))).

Ale mam jeden problem moze ktos cos pomoże. Wiec jest taki problem jak przycisne czyli obroty skocza gdzies na 4 tys to zaczyna sie dławić, czasem z rury strzeli no i gasnie potem przez jakis czas nie moge go odpalic, ale jak jeżdżę tak do 2.5 max obortów to jest ok. Moze ktos wie co jest ja z zawodu elektronik hee

PostNapisane: 31 gru 2006, 19:15
przez misiolot
A jak strzela to szarpie ? I napisz coś więcej o aucie pojemnośc typ silnika czy gażnik itp

PostNapisane: 2 sty 2007, 23:31
przez marian
Zapewne silnik gaźnikowy myślę że jest zły stosunek paliwa do powietrza oczywiście mowa o jeździe na benzynie a nie na gazie bo to zupełnie inna sprawa. W sprawie części używanych do 929 HB śmiało możesz udeżać mam troszkę gratów.
Pozdrowionka

PostNapisane: 3 sty 2007, 20:33
przez piotrek929
mam silnik z 929 sedan, 2,2, ze skrzynią, wałem dyfrem i polosiami, nawet tylne piasty, jakby tak CI podeszło to łądnie byś wymiatał ze 136 konnym motorkiem

PostNapisane: 4 sty 2007, 22:18
przez MATRIX5000
Witam ponownie :). Już trochę śmigam autem ale jak już pisałem gasnie czasem tak jak by zamulał sie, jak podciągnę ssanie to trochę lepiej się odpala- gaśnie nawet jak silnik rozgrzany jest.

podaje coś więcej

929 2.0 L , rok produkcji 1982
w dowodzie jest wpisane 1956 pojemność
nie znam się ale raczej to jest gaźnik
nie ma instalacji gazowej.

Pewnie najlepiej sie udać do jakiegoś mechaniora niech popatrzy i po ustawia, tak w ogóle jak go kupiłem była karteczka przyczepiona wymiana oleju przy 248 tys km a ja mam teraz 253 nie patrzałem poziomu dziś zobaczyłem a tu bagnet suchy ani kropli oleju.
Kolejne pytanie w tej mazdzie jest łancuszek czy pasek rozrządu,
trochę się zdziwiłem aż tak by dużo oleju brał
Pozdrawiam

[Usunięte]

PostNapisane: 4 sty 2007, 22:21
przez MATRIX5000
PostTen post został usunięty przez radar88 25 wrz 2011, 01:27.
Powód: Post pod postem

PostNapisane: 4 sty 2007, 22:49
przez piotrek929
i napisz skąd jesteś , to może ktoś się Tobą zaopiekuje i podpowie i oglądnie i zaprowadzi do zaufanego mechesa, dolej olej zanim zatrzesz motor, wlej 10 W 40 połsyntetyk, az złapiesz jakiś stan na bagnecie, tak bedzie na razie nalepiej.trzeba sprawdzić czy nie sra olejem przez uszczelnienia, a może siwy dym leci z rury, odkręć zbiornik wyrównawczy plynu chlodzącego na cieplym motorze i zobacz czy nie bulgota plyn.

wykonać

PostNapisane: 4 sty 2007, 23:01
przez MATRIX5000
jutro zrobić sprawdzić :)

A co do mnie to obejmuje okolice słupska i koszalina
z tego co mi sie przypomina to tam jest wlany 15 w 40 tak na karteczce napisane i w bagażniku był taki olej

PostNapisane: 4 sty 2007, 23:07
przez piotrek929
to go dolej takiego jak masz,
Słupsk, tam jest jakaś poważna uczelnia? :D żart.

PostNapisane: 4 sty 2007, 23:35
przez MATRIX5000
tam nie ma dokładnie to w koszalinie na politechnice :).
A wiesz może dlaczego mi nieraz gasnie i potem nie moge go odpalić przez jakąś chwile.

Edit: 12 sty 2007 2:32
Mam takie pytanie czy w tej mazdzie 929 z roku 82 jest wspomaganie kierownicy. Nie wiem czy jest a nie dziala czy wcale nie ma.
Kolejna kwestia od h....a pali !!!!!!!!!!!!!!!!!
Duzy jest koszt wymiany paska rozrzadu. Pozdrawiam

[Usunięte]

PostNapisane: 12 sty 2007, 03:32
przez MATRIX5000
PostTen post został usunięty przez radar88 25 wrz 2011, 01:28.
Powód: Porządki

PostNapisane: 12 sty 2007, 20:33
przez misiolot
wspomaganie powinno być ,pompa wspomagnia znajduje się z przodu silnika nieco u dołu po prawej stronie napędzana paskiem klinowym tak jak alternator który jest po drugiej stronie ,nieco powyżej pompy wspomagania powinien rezydować kompresor klimy jeśli masz .do wymiany rozrządu potrzebny będzie pasek i rolka napinacza ja płaciłem ok 140 zł za obie rzeczy z uwagi na niebotyczną ilość miejsca pod machą :) wymiana paska jest bajecznie prosta, mi w miescie jarała 14 litrów i nie było przebacz , co do tego szarpania to wmień świece NGK ok 8 zł szt i kablę WN ,mi jak padła cewka to wyjąłem ją z samochdu i poszedłem do sklepu pan dobrał od Poloneza czy Łady i działała znakomicie nie daj się mechaniorom wpuszczać w maliny masz bardzo prosty konstrukcyjnie samochód :)

PostNapisane: 12 sty 2007, 21:59
przez marian
Misiolot ty to chyba znasz ten samochód na wskroś.
Jutro zaczynam wymianę uszczelki pod głowicą, no i miedzy innymi wymiana paska rozrządu, no i zobaczymy co jeszcze jak zdejmę głowice. Uderze do ciebie jak się natknę na jakiś problem. A tak wogóle to na coś szczególnego powinienem zwrócić uwagę przy tej grzebaninie w silniku??

PostNapisane: 12 sty 2007, 22:11
przez misiolot
nic nie przychodzi mi do głowy to prosta osmiozaworowa czterocylindrowa rzędówka myk kryje sie w zasilaniu w miszankę i aparacie zapłonowym .

PostNapisane: 13 sty 2007, 22:35
przez marian
Tak też myślałem. dzieki. Zerkinij na moją furkę w
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 7&start=45