Ford Escape 3.0 v6 XLT – zamula i nie chce jechać – zapchany katalizator?

Mazda Tribute 2003–2007 (EP) / Mazda Tribute 2001–2003 (EP)

Postprzez larsson8 » 14 lut 2013, 20:47

Witam wszystkich. Jestem posiadaczem Forda Escape 3.0 V6 od jakiegoś czasu i dręczy mnie parę spraw:
Wydaje mi się, że strasznie zamula. Po wciśnięciu porządnie gazu jest dużo hałasu a marne przyspieszenie. Nie jestem pewien, może tak ma być? Niestety nie znam nikogo w okolicy Olsztyna z podobnym autem, żebym mógł porównać. Może jest ktoś na forum z okolicy? Wcześniej posiadałem Nissana Maxime 3.0 V6 i miała troszkę mniej mocy i była 80kg cięższa od Forda, ale w porównaniu z nim to był pocisk :) Wiem, że Ford to auto powiedzmy terenowe, ale na co dzień jeżdżę L200 z silnikiem 2.5 TD i łyka tego Forda jak chce. Pali jak smok a jeździ marnie! Sam nie wiem co o tym myśleć? <glupek2>

EDIT:
Nie pisać na Caps Lock'u, bo się czytać nie da.
// l3mur91
Ostatnio edytowano 15 maja 2014, 20:33 przez l3mur91, łącznie edytowano 3 razy
Powód: Poprawa tematu
Początkujący
 
Od: 8 lut 2013, 19:11
Posty: 6
Auto: Ford escape 3.0v6 xlt 4x4 2001r

Postprzez Bartek1986 » 14 lut 2013, 21:45

Pewnie jest popsuty :P
Zmierz o-100, porównaj z danymi fabrycznymi to zobaczysz.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez jukonek » 15 lut 2013, 16:09

Kolego, mój Tribute był tak zamulony od momentu zakupu (3 lata temu) do ubiegłego weekendu. Przez ten czas jeździła nim moja żona, a ja myślałem że ten typ tak ma, bo to automat, a do tego duży i ciężki (na co dzień jeżdżę zwykłą osobówką z manualem). Dopiero ostatnio zainteresowałem się tematem, jak kilku potencjalnych kupców zwróciło mi uwagę, że ten samochód nie jeździ. Sprawdziłem z zegarkiem i okazało się, że do setki przyspiesza w 16 zamiast fabrycznych 10 sekund. Moja diagnoza padła na katalizator w kolektorze, ponieważ miałem tam kiedyś przerwy zapłonu na jednym cylindrze i pomyślałem, że może być stopiony/zapchany i stąd zamulenie. Tłumikarz stwierdził, że nie można się dobrać do tego katalizatora bez wyjmowania silnika, ale że na pewno ostatni katalizator, ten pod samochodem jest rozsypany i on może być przyczyną zamulenia. 10 minut i 50 zł później w miejscu tego katalizatora pojawiła się rura, a Mazda w końcu zaczęła oddychać. Test przyspieszenia z zegarkiem – 11s i naprawdę czuć ogromną różnicę. Oczywiście powodów zamulenia może być więcej, ale mam nadzieję że to Ci pomoże.
Początkujący
 
Od: 13 lut 2010, 17:21
Posty: 19

Postprzez larsson8 » 15 lut 2013, 19:45

I do tego bym się skłaniał. Umnie też wypadał zapłon na jednym cylinrze, co gorsze facet od kturego kupiłem jeżdził tak 4 misiące bo mechanicy nie wiedzieli co jest. Dla mnie to było proste , spojrzałem na świece co prawda były nowe ale bosch , wsadziłem motorkraft i znalazł sie 6 cylinder. jest jeszcze jedno ale. Zaglądałem pod auto i jest tak. z cylinrów wychodzą kolektory , pużniej są zgrubienia wydaje mi się że to katalizatory w nie są wkręcone sądy, pużniej łączy się to w całość następnie jest pierwszy wydech, drugi, trzeci i dopiero końcowy. dobrze rozumuje????? czy to to pierwsze zgrubienie na pojedyńczej rurze to katalizator???
Początkujący
 
Od: 8 lut 2013, 19:11
Posty: 6
Auto: Ford escape 3.0v6 xlt 4x4 2001r

Postprzez jukonek » 18 lut 2013, 12:23

Jest dokładnie tak jak piszesz – 2 katalizatory są zaraz za kolektorami i tam są sondy (po jednej przed i po jednej za katalizatorami), a trzeci katalizator jest już po połączeniu w całość zaraz za łącznikiem elastycznym (plecionką) – czyli pierwsze zgrubienie na pojedynczej rurze.
Początkujący
 
Od: 13 lut 2010, 17:21
Posty: 19

Postprzez People_Hate_Me » 19 lut 2013, 14:06

Kolego larsson8 jeżeli chcesz aby ten temat został i dalej widnial na naszym Forum. Popraw pierwszy post (bo jest caly duzymi literami a to nam sie nie podoba) i zmień nazwę tematu. czas na poprawę do piątku.
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez larsson8 » 9 mar 2013, 20:16

Witam Przepraszam za te duże litery. Więcej sie to nie powtórzy <glupek2> . A wracając do tematu to Fordzik wreszcie odzyskał życie w sobie. Wyciąłem kata i jak ręką odjął. Teraz lata, śmiga, zapitala. <serduszka>
Dziękuje za podpowiedź i temat uważam za zamknięty. Pozdrawiam!!!!! :)
Ostatnio edytowano 15 maja 2014, 20:34 przez l3mur91, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Błędy ort.
Początkujący
 
Od: 8 lut 2013, 19:11
Posty: 6
Auto: Ford escape 3.0v6 xlt 4x4 2001r

Postprzez enkai » 9 mar 2013, 21:52

Czy ktoś może poprawić dysfunkcję ortograficzną kolegi?
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Pozostałe Modele