Nie jest łatwo być użytkownikiem

Mazda Tribute 2003–2007 (EP) / Mazda Tribute 2001–2003 (EP)

Postprzez mazdziaaaaa » 27 sty 2009, 22:43

już troszkę nim jeżdzę, zrobilam przegląd, wymieniono świece zapłonowe z przewodami i rozrząd w ASO, zrobił się bardziej czuły ale wydaje mi się że pokazuje za wysokie obroty , jest inaczej niż na kursie mo i jeszcze go nie wyczuwam bo muszę potrenować górkę tylko z takimi dziwnymi obrotami będę musiała słuchać silnika
wydaje mi się że skrzynia cięzko chodzi
mazdziaaaaa
 

Postprzez tomasz2 » 9 lut 2009, 11:20

Witam, jestem tutaj nowym użytkownikiem forum, ale Mazdę Demio (1998) mam od 2 lat.
Po mału przedstawię historię tego co przy niej robiłem.
Na dzień dobry wymiana tatcz i klocków 142 000 km- podobno ( z taki przbiegiem ja kupiłem 8 lat z niemiec ).
Powinny być naprawione blachy osłaniające rurę wydechową.
Niestety zmarnowałem klocki i tarcze, okazało się że klocki nie odbijały i po wielu poszukiwaniach ( obiawy dziwne bo stukało podczas hamowania nie ABS ) okazało się że zaciski od klocków były zapieczone i nie poruszały się na ślizgach.
Teraz mam problem z poduszkami.
Prawdopodobnie podczas montowania instalacji gazowej (konkretnie piszczka końca gazu) zrobiono to na włączonym silniku, spięcie i czujnik zaczoł migotać.
Problemem jest połączenie z komputerem, tylko firmowy Mazdy do radę, (próbowałem w JC Auto i kolega elektronik bez rezultatu) Komputer pokazał uszkodzenie sensora, teraz go mam wyjętego, a kontrolk pali się cały czas. Kupienie używanego mało prawdopodobne,a nowy około 4 tysiecy. Znalazłem firmę w Krzeszowie która to naprawia za 100 z programem 200.
Jak naprawię to dam wszystkim znać.
Mazda sprawuje się Ok, na trasie pali około 6,2-6,4 benzyny, miasto to 8,5-9,0 silnik 1,3.
Pozdrawiam.
tomasz2
 

Postprzez tomekef » 27 kwi 2009, 14:11

Przyczyna "ciezkiego chodzenia" skrzyni moga byc zapieczone ruchome polaczenia drazka zmiany biegow (u mnie tak bylo).Sa trzy takie miejsca na polaczeniach drazka (dwa skrecane i jedno nitowane).Smarowanie "z wierzchu" nic nie daje – trzeba rozkrecic (klucze 12) i posmarowac sruby i gumowe podkladki uszczelniajaco-amortyzujace.Dobrze tez sprawdzic czy przegu kulowy dzwigni zmiany biegow (dostepny od gory, po wyjeciu mieszka) jest wystarczajaco posmarowany (ale to juz mniej wazne).
Cala robota trwa pol godziny a efekt zadziwiajacy.
Sprzedam 323 ze zdjecia !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2006, 20:20
Posty: 31
Skąd: Lodz
Auto: 323BG1,3 16V 93 r+Demio1,3 99r

Postprzez ejsik » 1 maja 2009, 14:56

Witam szczęśliwych posiadaczy Madzi Demio :)
Od roku jestem właścicielem tego cacka i poza standardowymi wymianami płynów, filtrów itp. nic nie trzeba więcej robić. Ale do rzeczy.
Jako, że w sklepach do Demio nic nie ma, pozostaje więc zakup przez internet. Bardzo ważną sprawą (przynajmniej dla mnie) jest znajomość numerów katalogowych danej części. Szukając sobie w sieci natknąłem się na taką stronkę http://www.japancars.ru/cat/mazda/index.php (czegoż to ruskie nie mają) Wystarczy podać kod VIN swojej Madzi, lub wybrać z listy odpowiedni model i możemy się cieszyć wyszczególnieniem wszystkich części, nie pomijając śrubek. Oczywiście jest to pogrupowane tematycznie, są obrazki oraz nazwy katalogowe danych części.
Oczywiście stronka jest przydatna dla użytkowników wszystkich modeli Mazdy jak również innych Japończyków.
Dla zapaleńców polecam stronkę http://demio.info/index.php (wystarczy podpiąć stronkę pod translator Google i życie staje się prostsze.
ejsik
 

Postprzez darek.uj » 26 maja 2009, 22:31

Witam wszystkich , szczególnie użytkowników Mazdy Demio 98-2000
Też jestem zadowolony z tego autka, sylwetka, osiągi itd.
Konkretnie posiadam rok 98 1,3 z klimą ręczną, ABS, poduszki, elekt. szyby i lusterka
Niestety piękna kobieta uderzyła mi w przód , powiem szczerze że obawiałem się o części, ale nie było tak źle,najgorzej było ze skraplaczem do klimy oraz kierownicą do wentylatora.
Problem, który mnie irytuje to tykanie(częstotliwość w zależności od dodanego gazu) w momencie gdy rozgrzana jest sonda i naciskam pedał gazu podczas jazdy, podczas jałowego tego nie ma.
Wiem że związane to jest z sondą gdyż niedawno ją zamontowałem(uniwersalną 3 przewody), po wypadku miałem uszkodzoną i nie działała co ciekawe wtedy charakterystycznego tykania nie było.Z oryginalną sondą przed wypadkiem też był ten sam problem.
Nie ma to oczywiście wpływu na jazdę i prawdopodobnie nie jest to sprawa czujnika stukowego spalania.
Jeśli miałeś(aś)podobny problem napisz jak sobie poradziłeś lub doradź.
Szukam namiaru też na serwis(nie ASO) na terenie Śląska
darek.uj
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Pozostałe Modele