Kontrolki check engine i air bag

Mazda Tribute 2003–2007 (EP) / Mazda Tribute 2001–2003 (EP)

Postprzez marcellus1971 » 4 gru 2008, 12:12

Witam wszystkich :)
proszę o info i wskazówki, aby rozwiązać kilka problemów w mojej mazdzie Ttibute 3,0 V6 LX , a mianowice :
1. co jakiś czas włącza się i miga kontralka air bag, w serwisie nie potrafią tego zresetować a trochę to swiecenie wkurza
i drugi problem :
2. wydaje mi sie ,że jeden z cylindrów słabo ciągnie i włacza się check engine i spadają obroty. Nie wiem jaka jest przyczyna , Byc moze cewka zapłonowa , bo wszystkie swiece juz wymieniłem.
Jesli ktos miał lub ma podobne problemy proszę o informacje
serdecznie pozdrawiam
marcellus 1971
marcellus1971
 

Postprzez Fiveopac » 4 gru 2008, 13:05

Witamy na forum, poprawilem troche twoj temat postu. Prosze o zapoznanie sie z regulaminem forum <czytaj> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=4306
Zycze milego korzystania z forum. Pozdrawiam.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez AREK00AR » 7 gru 2008, 15:23

WITAM MIAŁEM PODOBNE PROBLEMY CZASEM GUBIŁ ISKRE NA KTÓREJS ŚWIECY--ODPAL SAMOCHÓD NAJLEPIEJ PRZY SZARÓWIE ALBO W NOCY I ZOBACZ CZY NIE SKACZĄ ISKRY PO PRZEWODACH.JEŚLI NIE WYJMUJ POKOLEI FAJKI I ZOBACZ CZY NIEMA PRZEBICIA W KOŁO PLASTIKU TRZYMAJĄCEGO ŚWIECE--JESLI TAM BĘDZIE PRZEBICIE BĘDZIE TO SŁYCHAĆ --STRZAŁY ISKIER
Ostatnio edytowano 11 gru 2008, 21:00 przez AREK00AR, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 4 gru 2008, 18:56
Posty: 13
Skąd: ZIELONA GÓRA
Auto: MAZDA XEDOS V6 2.O 93 rok

Postprzez Tomash » 11 gru 2008, 14:42

No dobra, ale w temacie jest o silniku V6 3.0 a w nim nie ma kabli wysokiego napiecia tylko nakladane cewki na swiece... Co do kontrolki Airbag to w temacie przyklejonym juz sp[oro o tym pisalismy. Co do Checkengine to chyba zostaje test komputerowy w stacji obslugi lub salonie firmowym. Gaz masz zalozony? U mnie ta kontrolka swieci sie na stale ale to jest na 99% zwiazane z wyzsza temperatura spalania gazu i zaostrzonymi normami czystosci spalin. Najprawdopodobniej glupieje mi sonda lambda i osobiscie tej kontrolki juz nawet nie dostrzegam. I jesli to jest to, to nie ma powodu do zmartwien. W przypadku jesli sie pojawi nastepny blad kompa zwiazany z Checkengine to ta kontrolka zaczyna pulsowac jako oznaka wylapania kolejnego bledu. Zrob najpierw test gdzies gdzie sie na tym znaja, pozniej kombinuj jak temu zaradzic.
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 05:51
Posty: 209
Skąd: Trojmiasto
Auto: Tribute 3.0 V6

Postprzez Fiveopac » 11 gru 2008, 20:33

AREK00AR piszmey małymi literami i nie pogrubiamy, forum to nie gadu gadu. Popraw swoj post przyciskiem Obrazek .
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez adamplocha » 19 gru 2008, 21:32

Zrob reset pompki paliwowej pomaga na check engina tak jest w ksiazce.
Odnosnie air bagow to nie pekaj tylko podaj rok tego tributa
Początkujący
 
Od: 5 sie 2012, 11:31
Posty: 4
Auto: Mazda Tribute

Postprzez marcellus1971 » 31 gru 2008, 13:06

HEAVY4x4 napisał(a):Zrob reset pompki paliwowej pomaga na check engina tak jest w ksiazce.
Odnosnie air bagow to nie pekaj tylko podaj rok tego tributa


Hej,
odnosnie check engina – nie za bardzo wiem jak zrobic reset pompki, Właśnie wymieniłem cewkę zapłonową , ale po 300 km znowu się włączyła !!! Jesli chodzi o rok produkcji to jest to model 2003 / styczeń / i nie mam instalacji gazowej
zycząc wszystkim radosnego sylwestra i pomyślności w nowym roku czekam na pomoc :) pozdrawiam
marcellus
marcellus1971
 

Postprzez Tomash » 31 gru 2008, 23:55

O wlasnie, dolacze sie do pytania kolegi o ten reset pompki. Moze i u mnie cos to pomoze. Z ciekawostek, ostatnio komputer wyswietlil mi blad czujnika poziomu paliwa. Skasowali mi i poki co mam spokoj. Ale skad TO sie wzielo?
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 05:51
Posty: 209
Skąd: Trojmiasto
Auto: Tribute 3.0 V6

Postprzez adamplocha » 24 mar 2009, 12:21

Dojście do przełącznika znajduje się po stronie pasażera z przodu i jest po prawej taka zaślepka na dole, ściąga się ja i wciska reset pump fuel. Pozwoli to na skasowanie wszystkich błędów odnośnie check engine, jeżeli nie pomoże i problem wróci to polecam przejrzeć najpierw swieczki

Pozdrawiam (rzadko bywam na forum bo Madzia się nie psuje :D)
Początkujący
 
Od: 5 sie 2012, 11:31
Posty: 4
Auto: Mazda Tribute

Postprzez Tomash » 24 mar 2009, 12:42

Dobra, jak tylko bede mial mozliwosc to zaraz poszukam tej zaslepeczki... Jesli tylko jeszcze mozna zapytac – gdzie ona dokladnie jest? Gdzies po stronie tunelu, przy podlodze czy moze kolo drzwi? Swieczki byly wymieniane ze 20kkm temu na jakies cudo z platynowanymi koncowkami wiec chyba jeszcze za wczesnie na wymiane...
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 05:51
Posty: 209
Skąd: Trojmiasto
Auto: Tribute 3.0 V6

Postprzez Oloo66 » 29 wrz 2009, 21:45

na świecące lampki airbag lekarstwo jest w najdłuższym poście o Tribute – klemy aku
Początkujący
 
Od: 19 gru 2008, 09:23
Posty: 18
Skąd: Łódź
Auto: Tribute 3.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Pozostałe Modele