Kącik rowerowy
Panowie chciałbym się pochwalić i poddać ocenie moją wydumkę dla żony. Wydumka złożona z części nagromadzonych przez dłuższy okres + zakup ramy i kilku drobnych podzespołów.
Kilka szczegółów:
– rama karbonowa (chińska) o geometrii S-Work's Stumpjumper rozmiar M
– koła Mavic Crossride 29"
– napęd 1x11 XT 8000 + korba SLX + Narrow Wide 32T
– kaseta SunRace 11-46
– hamulce: klamki XT + zaciski SLX
– kierownica ze wzniosem Spank
PS. Nie Patrzcie na kapcia bo nie mam przy sobie pompki
Chętnie przyjmę konstruktywną krytykę, więc do dzieła
Kilka szczegółów:
– rama karbonowa (chińska) o geometrii S-Work's Stumpjumper rozmiar M
– koła Mavic Crossride 29"
– napęd 1x11 XT 8000 + korba SLX + Narrow Wide 32T
– kaseta SunRace 11-46
– hamulce: klamki XT + zaciski SLX
– kierownica ze wzniosem Spank
PS. Nie Patrzcie na kapcia bo nie mam przy sobie pompki
Chętnie przyjmę konstruktywną krytykę, więc do dzieła
- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2293 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
Koła ze względu na częstotliwość używania roweru przez żonę, na dętkach.
Mleko nie zdaje u niej egzaminu, zasycha.
Mleko nie zdaje u niej egzaminu, zasycha.
- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2293 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
Ja rozpocząłem moją przygodę z rowerkiem właściwie dopiero w zeszłym roku.
Bardzo się zdziwiłem, że już po jednym sezonie i niecałych 3000km musiałem zmieniać łańcuch.
Ale jak trzeba...
A użyłem do sprawdzenia taki oto wichajster
Bardzo się zdziwiłem, że już po jednym sezonie i niecałych 3000km musiałem zmieniać łańcuch.
Ale jak trzeba...
A użyłem do sprawdzenia taki oto wichajster
- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2293 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
U mnie do tego roku zawsze w rowerze treningowym miałem łańcuchy XT (Ze względu na to, że wytrzymywały największe przebiegi)
W Wyścigowym XTR – niestety nie polecam – szybko się wyciągają i nie są warte swojej ceny.
W rowerze mojej Żony – XT
Od tego roku:
Treningowy – GX Eagle
Wyścigowy – XX1Eagle Rainbow
W żony rowerze – X01 Eagle
Czy będą lepsze w porównaniu do Shimano? nie wiem.... zobaczymy, ponoć X01 to najbardziej trwałe łańcuchy – tak się chwali Sram, a jak będzie to się okaże.
Oczywiście do każdego roweru są po 2 łańcuchy.
W Wyścigowym XTR – niestety nie polecam – szybko się wyciągają i nie są warte swojej ceny.
W rowerze mojej Żony – XT
Od tego roku:
Treningowy – GX Eagle
Wyścigowy – XX1Eagle Rainbow
W żony rowerze – X01 Eagle
Czy będą lepsze w porównaniu do Shimano? nie wiem.... zobaczymy, ponoć X01 to najbardziej trwałe łańcuchy – tak się chwali Sram, a jak będzie to się okaże.
Oczywiście do każdego roweru są po 2 łańcuchy.
O, dzięki za odpowiedzi. Ja z kolei jeżdżę na KMC. Długo jeździłem na Shimano, ale KMC wydaje mi się nieco trwalsze i bardziej odporne na korozję. Pewnie dużo zależy od modelu, ja raczej obracam się w sprzęcie ze średniej półki cenowej.
- Od: 7 lip 2016, 16:37
- Posty: 629 (6/20)
- Skąd: Wieleń nad Notecią
- Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09
U mnie schimano z tego względu, że po prostu kupiłem go naprawdę okazyjnie. Cały nowy (z demontażu) napęd XTR 9100 (przerzutka z manetką) z łańcuchem i kasetą xt za 1400zł co jest naprawdę w obecnym czasie Mega okazją. Po pierwsze ze względu na cenę a po drugie, na dostępność. A łańcuch z fotki wyżej też za niewiele ponad 100.
Miałem KMC w poprzednim Stevens-ie ale nie zdążyłem się najeździć bo kupił jeden z naszych kolegów forumowych. O trwałości Sram kompletnie się nie wypowiem. Nie używam bo nie lubię tych napędów ze względu na ergonomię manetki. Strasznie irytuje mnie przekładanie kcuika nad dźwignią... Kto raz spróbował, ten wie o czym mówię.
Miałem KMC w poprzednim Stevens-ie ale nie zdążyłem się najeździć bo kupił jeden z naszych kolegów forumowych. O trwałości Sram kompletnie się nie wypowiem. Nie używam bo nie lubię tych napędów ze względu na ergonomię manetki. Strasznie irytuje mnie przekładanie kcuika nad dźwignią... Kto raz spróbował, ten wie o czym mówię.
- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2293 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
risto77 napisał(a):Nie używam bo nie lubię tych napędów ze względu na ergonomię manetki.
Przyznam się bez bicia, że ja całe swoje rowerowe życie jeżdżę na shimano. Zajeździłem wiele grup, różne typy przerzutek, cały rozwój manetek shimano rapidfire itd. Kiedyś mówiłem, że nigdy nie przejdę na Srama bo mi wiele rzeczy przeszkadzało... przede wszystkim manetka. W sramie nie ma 2-way release. No i co? W tym roku zmieniłem w trzech rowerach na SRAM Eagle. Precyzja działania, prędkość zmian jest rewelacyjna i powiem szczerze, jak wsiadam na rower s osprzętem shimano (tak, mam jeszcze taki na trenażerze) to czuję się jak bym na jakiejś zabawce dla dzieci jeździł
Nie będę tu wychwalał sprzętu ani nikogo przekonywał nad wyższością jednych nad drugimi bo każdy ma swoje preferencję ale na dzień dzisiejszy w SRAMie już nie przeszkadza mi zupełnie NIC nawet brak w manetce 2-way. Ona działa tak szybko i precyzyjnie, że jest to w zasadzie zbędne. Tak samo z wchodzeniem na wyższe przełożenia. Ile przełożysz (a można do 5 przełożeń na raz) to się to zmieni tam gdzie trzeba. W shimano po jakiś czasie już takiej precyzji nie można stwierdzić.
Ja też miałem okazję kupić na 4k ale cały napęd full XTR M9100. To co mnie w Shimano odstrasza to przede wszystkim sprzęgło w przerzutce i prowadzenie w niej linki do mocowania. W pewnych zakresach jest ona praktycznie na ściankach przelotki co będzie powodowało z pewnością jej szybsze zużywanie się. A nie ma nic gorszego jak na wycieczce czy wyścigu strzeli Ci linka od przerzutki
risto77 napisał(a):Strasznie irytuje mnie przekładanie kcuika nad dźwignią... Kto raz spróbował, ten wie o czym mówię.
Nie bardzo rozumiem... w którym momencie w SRAM trzeba przekładać kciuk nad dźwignią??
To jest ruch nad dźwignią, o którym pisałem:
https://youtu.be/dGL0jzl3jl4
Tłumaczę: żeby sięgnąć do małej dźwigienki trzeba przełożyć kciuk ściągając go z kierownicy nad większą dźwignią.
W Schimano kolejność dzwigienek jest odwrotna...
https://youtu.be/dGL0jzl3jl4
Tłumaczę: żeby sięgnąć do małej dźwigienki trzeba przełożyć kciuk ściągając go z kierownicy nad większą dźwignią.
W Schimano kolejność dzwigienek jest odwrotna...
- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2293 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
Po pierwsze to chyba bardziej POD dźwignią, a nie nad...
PO drugie to we wcześniejszym poście pisałem o systemie 2 way release – to jest to pewnie o co Ci chodzi. Także ten tego... doczytujemy dokładniej o zagadnieniach rowerowych
PO drugie to we wcześniejszym poście pisałem o systemie 2 way release – to jest to pewnie o co Ci chodzi. Także ten tego... doczytujemy dokładniej o zagadnieniach rowerowych
a pro po łańcuchów to najlepsze robi Stihl nie rozciągaj się tak
Ja jeżdżę tylko na KMC X11 SL lub EL.
Zmieniłem siodło w szosie i wydaje mi się, że wreszcie trafiłem
W MTB udało się tez zjechać z wagą poniżej 10kg Rzecz jasna nic mi to nie dało
Zmieniłem siodło w szosie i wydaje mi się, że wreszcie trafiłem
W MTB udało się tez zjechać z wagą poniżej 10kg Rzecz jasna nic mi to nie dało
a ja zmieniłem kółka i z cichego napędu mam głośny Nie wiem może coś jest krzywe ale łańcuch nie chce chodzić po dolnym kółku tak w proporcjach 30/70 chodzi/nie chodzi. Może jeszcze jak wszystko w tym rowerze się ułoży.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości