Lustrzanki – polecane/niepolecane aparaty fotograficzne

Nasze hobby i zainteresowania, sprawy niemotoryzacyjne.

Postprzez Dominooo » 23 lut 2011, 00:17

kryystian napisał(a):Dominooo masz jeszcze jakieś ciekawe szkiełka?


Canon 15mm f/2.8 Fisheye
Canon 24-105L f/4 IS USM
Canon 50mm f.1.4 USM
Canon 70-200L f/2.8 IS USM

W planach wymiana 24-105L na 24L II f/1.4 oraz zakup 85mm f/1.8 i na razie wystarczy mi :)

Topaz napisał(a):To jak bedziesz sie pozbywal to pomysl o mnie :) Tez mi sie nie spieszy.


Będę miał na uwadze :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez kryystian » 23 lut 2011, 06:46

słuszny arsenał :)
HARDLINE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 19:57
Posty: 722
Skąd: uk
Auto: gh sport
(6mps)

Postprzez Azazel85 » 19 mar 2011, 21:49

Seraf napisał(a):amatorski photoediting w moim wykonaniu :
co sądzicie <co?>


Jak dla mnie jedynka najlepsza – nieco jeszcze bym rozjaśnił przednią część auta i gicior.
Szkoda że chmura piachu wyszła jak wyszła – jakby miał lepszą fakturę, widziałbym tą fotkę w B&W z mocnym kontrastem, tak żeby niemal o HDR'a się ocierała.

Dwójka wyprana z kolorów, piach robi się dziwny :)
Trójka...dla mnie jak grafika nie fotka, jakby się myszka w dłoni omsknęła na kilku suwakach :) No offence oczywiście. Osobiście wolę bardziej "realne" foto, szczególnie w takiej tematyce.

To crop, czy oryginały?

People_Hate_Me napisał(a):to możę i ja się pochwale ostatnimi fotkami.
Tylko mam do was jedno pytanie. we wszystkich rawach światła wychodzą mi na niebiesko. co mogę robić źle? z góry dzięki za podpowiedzi :) Aparat to NEX-5

Jak dla mnie na fotkach 2-3-4 sporo za dużo masz też zieleni...
WB aparatu w takich warunkach mógł się trochę pogubić, ale jak piszesz robiąc w RAW i pisali przedmówcy, spokojnie możesz to skorygować w postprodukcji.
Pytanie tylko na czym obrabiasz? Może monitor masz rozjechany? Kalibrowałeś go jakoś?

People_Hate_Me napisał(a):ale ogolnie powiedzcie mi czy są spoko :P bawie sie raptem dopier drugi miesiąc aparacikiem i nie wiem czy jeszcze dużo muszę nadrobić czy już idzie mi to całkiem niezle :)

Co do samych fotek, to za przedmówcami, kadrowanie i kompozycja, trochę niedoświetlone jako ogół. Bo taki klimat byłby dla mnie ok, pod warunkiem że pokazywałbyś set np urzekających detali któregoś z aut, albo jakieś kontrasty miedzy nimi – tzn to co ważne, to co w zdjęciu by gadało, byłoby poprawnie naświetlone, reszta wg mnie mogłaby ginąć w mroku.

Poczytaj o kompozycji, złotym podziale. I przede wszystkim dużo foć i eksperymentuj ;)
Ponoć pierwsza miłość nigdy nie rdzewieje...
Ciekawe czy pierwsze auto też nie... :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 sty 2011, 04:19
Posty: 14
Skąd: 3miasto / Köln
Auto: Mazda 6 GY 2004 2.0 CiTD

Postprzez Sonic » 21 mar 2011, 19:34

to ja się też pochwalę swoimi fotkami :D

http://www.fluidr.com/photos/adam-aleksandrowicz

amatorsko, najbardziej budżetowa opcja sprzętowa – nikon d3000, 18-55 i 55-200
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sty 2011, 21:58
Posty: 26
Skąd: Wrocław
Auto: MX-3 V6

Postprzez People_Hate_Me » 22 mar 2011, 13:12

Azazel85 dzięki za wyczerpujące informacje :) coraz bardziej zaczynam ogarniać program w którym to obramiam (lightroom 2) do tego coraz więcej zdjęć i teżogarnięcie ustawień aparatu :) ostatnio robiłem poźniej się pochwale jak wyszło :) a o kompozycjach poczytam :) a co do monitora to robie to na iMac'u G5 PPC 21''
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez Artiks » 24 mar 2011, 00:15

Fu Golfy fuuu <rotfl>

Obrazek

Obrazek

Giugario cykane już D3100 ( jeszcze nie sprawdzona w bardziej dogodnych warunkach ta słynna potęga cmosa) +18-105 + Velbon 250R . Kolejnym krokiem będzie kupno dobrego mastera ( najprawdopodobniej Metz) i zabawa w strobist.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez Seraf » 24 mar 2011, 15:48

Obrazek
photoshop czy taka gra świateł?
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez People_Hate_Me » 24 mar 2011, 16:13

na moje gra świateł :)
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez kryystian » 24 mar 2011, 16:30

Seraf napisał(a):Obrazek
photoshop czy taka gra świateł?

to i to :)
HARDLINE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 19:57
Posty: 722
Skąd: uk
Auto: gh sport
(6mps)

Postprzez Artiks » 24 mar 2011, 19:32

To jest strobist. Aparat na statyw, lampa zdalnie wyzwalana i strzały w kilka punktów obiektu, potem multilayer w PS. Ważne krótkie czasy synchronizacji żeby zabić światło zastane. Haristobald pokazywał na YT backstage, jak to robić , używał do tego Canona G10 i lampę Speedlite , filmik niestety zablokowany na YT. Trochę z efektów można zobaczyć w jego profilu http://www.flickr.com/photos/haristobald/page11/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez kryystian » 24 mar 2011, 21:06

HARDLINE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 19:57
Posty: 722
Skąd: uk
Auto: gh sport
(6mps)

Postprzez Dominooo » 25 mar 2011, 07:43

Lampy studyjne i zabawa w odpowiednie ich ustawianie tak żeby pojawiły się charakterystyczne odbicia światła (co widać na karoserii, refletorach, szybie).
Później zabawa w Photoshop-ie.

Ostatnio widziałem backstage jak aparat ustawiony jest na statyw i fotograf korzysta z dwóch lamp studyjnych z płóciennym rozpraszaczem światła (tzw. butterfly). Lampy są przemieszczane w celu oświetlania różnych elementów i szczegłów w samochodzie, a na koniec wszystkie zdjęcia (coś na zasadzie HDR) poskładane w PS.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez Artiks » 25 mar 2011, 10:44

http://photography-on-the.net/forum/sho ... p?t=774069 Dobra stronka ze strobistem i ukazany backstage.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez Radex » 7 kwi 2011, 13:53

pierwsze zabawy w fotoszopie <czarodziej> :P

oryginał:
Obrazek

po przerobieniu:
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Ania_TM » 7 kwi 2011, 14:45

Też się chyba zacznę uczyć PS :)

ja mam na razie aparacik kompaktowy, na swoje mini potrzeby, ale ostatnio zaczęłam fotografować ciut lepszym sprzętem, wkleję potem pełną nazwę.
Jest to Sony DSC H9, ciekawy aparacik, ale trzeba umieć obsługiwać :)
Ania_TM
 

Postprzez Azazel85 » 8 kwi 2011, 15:48

Radex napisał(a):pierwsze zabawy w fotoszopie <czarodziej> :P


Ogólnie ocenianie fotek to wg mnie śliski temat, bo w końcu o gustach się nie dyskutuje...

Ale, jak dla mnie, rozmycie gaussowskie (jak mniemam) niestety rozjechało również auto, przez co fotka=> kosz. Ale don't worry, początki są zawsze trudne, o czym wiem doskonale, bo sam staram się podstawy PS'a ogarnąć :) Ale widziałem co potrafi.

Poczytaj i pomęcz warstwy i maski.
W tym przypadku przydałyby Ci się w dwóch kwestiach – raz, wyciąłbyś auto z tła, rozmył tło i wkleił ostre auto na ów rozmyte tło. A dwa – w trakcie robienia fotki, proponowałbym spróbować zrobić dwa a nawet trzy identyczne kadry, z tą różnicą, że raz naświetlałbyś na auto (czyli pomiar ekspozycji na samochodzie, tak żeby był poprawnie naświetlony, tak jak masz to zrobione teraz), druga naświetlanie na światła (latarnie, wtedy auto zginie Ci w mroku ale światła na zdjęciu będziesz miał dobrze naświetlone, bo teraz nie muszę chyba mówić że przejarane światła mocno przeszkadzają), i trzecia, jeżeli byłaby potrzebna, pomiar ekspozycji na kamienicy z tyłu.
I potem to wszystko w PS'ie pociąć i poskładać :)
A jak bym się miał jeszcze samej fotki "czepiać", spróbuj na takie kadry polować nieco wcześniej, tzn jak niebo będzie jeszcze granatowe – dużo fajniej to będzie wyglądało, szczególnie z czarnym autem.
Ponoć pierwsza miłość nigdy nie rdzewieje...
Ciekawe czy pierwsze auto też nie... :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 sty 2011, 04:19
Posty: 14
Skąd: 3miasto / Köln
Auto: Mazda 6 GY 2004 2.0 CiTD

Postprzez Radex » 8 kwi 2011, 16:14

dzięki Azazel :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Artiks » 8 kwi 2011, 23:01

Azazel85 napisał(a):A dwa – w trakcie robienia fotki, proponowałbym spróbować zrobić dwa a nawet trzy identyczne kadry, z tą różnicą, że raz naświetlałbyś na auto (czyli pomiar ekspozycji na samochodzie, tak żeby był poprawnie naświetlony, tak jak masz to zrobione teraz), druga naświetlanie na światła , i trzecia, , pomiar ekspozycji na kamienicy z tyłu.
Chyba tak się nie da bo punktowy pomiar odbywa się tylko w bieżącym punkcie ostrości, więc rozjechałaby się ostrość na poszczególnych obiektów przy nakładaniu warstw zdjęcia. Lepiej operować wartościami ekspozycji przy niezmiennym polu ostrości celem np. wydobycia przepalonego nieba, przy finalnej obróbce auto bardzo dobrym narzędziem jest dodge&burn. Radex jak chcesz taki efekt rozmycia spróbuj pobawić się w panning, albo jazda równoległa z autem i trochę dłuższe czasy , np 1/60s. Z programów do rigowania fajny jest virtual rig studio http://www.virtualrig-studio.com/ , ( trochę przegina z PSem :P) http://seanklingelhoefer.com/blog/?p=109.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez Azazel85 » 9 kwi 2011, 02:41

Artiks napisał(a):Chyba tak się nie da bo punktowy pomiar odbywa się tylko w bieżącym punkcie ostrości, więc rozjechałaby się ostrość na poszczególnych obiektów przy nakładaniu warstw zdjęcia.


Cóż, tu już zaczyna mieć znaczenie sprzęt którym operujemy. Pomiar ekspozycji a pomiar ostrości to dwie różne rzeczy, i żeby zrobić jak pisałem wyżej, najpierw blokujemy ekspozycję (AE), potem ostrość (AF) i dopiero wyzwalamy migawkę. Głowy nie dam, ale wydaje mi się że każdy punkt AF może mierzyć ekspozycję, nie tylko centralny. A nawet gdyby tylko centralnym trzeba by to robić, można zmierzyć i zablokować ekspozycję i przekadrować.
A jeszcze inną możliwością, jest po prostu ręczne ustawienie ostrości. Przez fotki próbne i powiększanie na ekranie znajdziemy optymalną płaszczyznę ostrości. Po za tym, te kadry raczej nie dużą ogniskową były robione, przysłonę można nieco przymknąć żeby mieć dużą GO, i podejrzewam nawet na oko na odległość wg skali z obiektywu od razu uda się dobrze ostrość ustawić. Potem przekadrować do pomiaru ekspozycji, przekadrować do pozycji wyjściowej (głębia ani płaszczyzna ostrości się nie zmienią), i focić :)

Nikt nie obiecywał że to będzie proste i szybkie, hehe :)
Ponoć pierwsza miłość nigdy nie rdzewieje...
Ciekawe czy pierwsze auto też nie... :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 sty 2011, 04:19
Posty: 14
Skąd: 3miasto / Köln
Auto: Mazda 6 GY 2004 2.0 CiTD

Postprzez Dominooo » 9 kwi 2011, 16:04

Azazel85 napisał(a):Głowy nie dam, ale wydaje mi się że każdy punkt AF może mierzyć ekspozycję, nie tylko centralny.


To zależy od marki aparatu, modelu i wyboru metody pomiaru światła.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Hyde Park