Motocykle

Nasze hobby i zainteresowania, sprawy niemotoryzacyjne.

Postprzez brii » 21 gru 2009, 21:52

Brii gratki Ale trójki z przodu nie będzie

Ale jest V :D I do tego VTEC :D :D
Dodam, że wujowo się jeździ po śniegu ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Kojec » 29 gru 2009, 01:22

Moje cudo :D
Obrazek

Ale planuje zakupić Gs 500 ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2009, 01:21
Posty: 208
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323f 1.6 16v 92r

Postprzez michasiek » 29 gru 2009, 14:41

Witam kolegów ;]

Przymierzam się do zakupu CBR F4i – być może zakupu uda się dokonać w lutym, najpóźniej marzec. Chciałbym się zapytać czy jest ktoś, kto ma względnie większe pojęcie o mechanice motocyklowej z okolic podkarpacia i mógłby się udać ze mną na jakieś oględziny?:}

Narazie pytam wstępnie, bo jeszcze nie wiem czy moto będzie kupowane w Rzeszowie czy gdzieś dalej, ale szukam już teraz kogoś, kto poradzi by trupa nie kupić :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 02:09
Posty: 268 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 3MPS BL
RX7 FD

Postprzez brii » 29 gru 2009, 17:23

Chcesz dobrze sprawdzić moto to musisz je rozebrać na kawałki – w dobrym serwisie zajmuje to jakieś 5 godzin i kosztuje ~500zł. Stosując ten sposób masz 95% szans na uniknięcie zakupu trupa czy średniego moto.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez KrystianR » 29 gru 2009, 19:09

dokladnie, choc nie kazdy sie na to zgodzi..proponuje zaplacic komus niech obejrzy i poslucha kto na codzien sie tym zajmuje..

f4i to rower jakich malo i technicznie slabe ale wzgledem trwalosci dobre moto..na pierwsze/drugie moto jest ok
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez organo » 29 gru 2009, 19:56

michasiek
jak bedzie z polnocnej strony wawy to pisz czy dzwon w miare mozliwosci pomoge.
w moto jak i w aucie najlepiej sobie zapisac na karce papiero iles tam punktow co trzeba ogladac i sprawdzac kazdy punkt po kolei bo z doswiatczennia wiem ze jak sie tak jedzie olgadac to polewe rzeczy sie zapomina dojrzec. ale moto o wiele prosciej sprawdzic tylko wazne by pogoda byla jakas taka bo ogladac bez przejechania sie to nie polecam.
Placic ? to moze przesada nawet dobrzy wachowcy nie wychwca wszystkiego ja tam popieram by jezdzic ogladac w kilka osob kazda jakies tam doswiatczenie ma wiec cos tam moze dojrzy.
a to jest uzywka nikt nowego ci nie sprzeda napewno jakies wady ma tylko kwestia jakie, hondy maja to do siebie ze silniki sa dosc trwale i ramy jak i skrzynki wiec raczej czesci typowo eksploatacyjne trzeba ogladac i czy jakies wywrotki wieksze byly czy nie sszpachlowane jak i rozrzad czy nie slychac hamulce zawieszenie itp itp.
wazne by ktos kto sprzedaje nie mial nic przeciw po dobrym rozgrzaniu po pilowaniu tego troszkie na max obr bo to sie musi kreci dobrze.. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez organo » 29 gru 2009, 20:13

Kojec

hehe fajne cudo scigacz+naked bike w jenym hehe do tego chyba 1cylinder :)
ogolnie to jak masz troszkie doswiatczenia to nie kupuj 500tki bo to 2cylindrowe kub sobie jakies cacko ale 4cylinderki jesli nie koniecznie duzej mocy to jakis fajny klasyk to Zefir -a kupisz w podobnej cenie a o niebo fajniesze cudo i ten dzwiek :)
ogolnie to poprstu przynajmniej ja nie lubie dwoch cylinderkow chodzi to troszkie jak jakies mzki czy cos :) a jest w czym wybierac i yamahe XJ czy wlasnie zefirka czy jeszcze jakies cudo jak ciut szybsze do GSX-R 400tke czy jakiegos olejaka. no kwestia wogole co ty lubisz czy jakis scigacz czy naked czy jakis chooper no i ile masz kaski na to :)
ja zaczynalem do zefirka upierajac sie ze za stary jestem na scigacza i szkoda zycia ale pod koniec sezonu juz mialem scigacza hehe szelenstwo jest super tylko trzeba naprawde uwazac . ale kazdy ma swoj tam gust ogolnie to porpsotu polecam na poczatki jakiegos nakeda maja swietny wyglad doskonale jak na dosc duzy motor wlasciwosci skretne i moc ok 50-60KM to w zupelnosci wystarcza na poczatki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez michasiek » 29 gru 2009, 20:14

KrystianR napisał(a):f4i to rower jakich malo i technicznie slabe

co rozumiesz przez pojęcia rower jakich mało i dlaczego technicznie słabe?
rozwiń proszę swoją opinię, bo jestem ciekaw skąd te stwierdzenia się biorą ;]

organo napisał(a):michasiek
jak bedzie z polnocnej strony wawy to pisz czy dzwon w miare mozliwosci pomoge.


dzięki za rady :) jak będę się do czegoś konkretnego przymierzał i akurat będzie w Twoich okolicach to się odezwę :)

będzie to pierwsze poważne moto. interesuje mnie F4i z kanapą czyli wersja sportowo-turystyczna :)
dzięki za informacje :)
m.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 02:09
Posty: 268 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 3MPS BL
RX7 FD

Postprzez KrystianR » 29 gru 2009, 23:36

michasiek napisał(a):
KrystianR napisał(a):f4i to rower jakich malo i technicznie slabe

co rozumiesz przez pojęcia rower jakich mało i dlaczego technicznie słabe?
rozwiń proszę swoją opinię, bo jestem ciekaw skąd te stwierdzenia się biorą ;]

to moje pierwsze slowa po tym jak przesiadlem sie z gixa750 na f4i..tak nazywam po prostu te moto :) z tego wzgledu ze: mocą niestety nie grzeszy, zawiecha slaba(nawet niema upsow), calosc techczninie w miare prosta i malo rozwienieta na tle konkurencji wg mnie..

ale...wlasnie zalezy do czego..jak na pierwsze dobre moto to bedzie bardzo ok. bo moto jak juz ktos wspomnial jest odporne(z tego wzgledu tez kupilem) choc niema reguly bo kumpel zajechal taka w mgnieniu oka.. nawet jesli pojedziesz ogladac taka f4i to pewna przypadlosc jest taka ze nawet po przebiegu rzedu 10tkm potrafi już rzęzić lancuszek rozrzadu-niema sie tym co stresowac bo to normalne jest dla tego typu bo przyczyna jest napinacz ktory jest slaby oryginalnie..bardzo dobrze rade daje wtedy przerobka takiego napinacza na manualny-czyli naciagniecie regulowane sruba z kontra..u mnie o dziwo jeszcze nie slychac.

tak poza tym warto sprawdzic to co wszedzie..rame dokladnie oblukac, luzy na glowce ramy, sama glowke, chlodnice, odstep przedniego kola od laczenia plastikow, czy moto proste, uszczelniacze i cale lagi, naped, dlugo by wymienial..
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez michasiek » 29 gru 2009, 23:45

Dzieki za wyjaśnienie :) ogólnie moto będzie do rekreacyjnej zabawy niż do wkręcania na czerwone pole. W cenie za F4i mógłbym pomyśleć o ZX6R 636 bo wyglądem mnie zaczarował dawno temu, ale kawy mają opinię mało przyjaznych nowicjuszom ;)

Dzięki raz jeszcze, jak już kupię to się pochwalę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 02:09
Posty: 268 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 3MPS BL
RX7 FD

Postprzez KrystianR » 29 gru 2009, 23:59

636 03-04 piekny sprzet...jesli chodzi o moc to niema porownania f4i do niej..agresywniejsza jest..no i piekna..i jest to juz calkiem inna era kaw...bardzo dobre sprzety to sa..

a wkrecac na czerwone pole zdrowo:)
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez Bimbak » 30 gru 2009, 02:11

Tylko że 636 w rękach nowicjusza to kiepski pomysł. Kawy ogólnie zwykle mają więcej momentu w średnim zakresie obrotów i bardziej sportową pozycję, ale 636 miażdży każą zwykła szejsete a sposób oddawania mocy bardzo przypomina SRADa 750.
W f4i może denerwować – po obyciu się z motocyklem – kiepski średni zakres obrotów i totalny brak osiągów w niskim. Spalanie nie należy też do najmniejszych. 7-8l na 100 to standard, owszem da się zejść do niskich 6l ale tylko jeśli nie przekraczasz 8 tys obrotów. Na standardowym przełożeniu osiągi na 6tym biegu to kpina i bez redukcji o 2 biegi w dół nie pociśniesz, czasem nawet trzeba po trójkę sięgać. Pomoże zmiana przedniej zębatki na 14Z ale to od razu winduje spalanie. Miałem taką zębatkę z przodu i nigdy nie udało mi się zejść poniżej 8l na 100km ale nigdy też się nie starałem :d tym bardziej że kumple latają litrami staranie się o to było awykonalne. Teraz latam na 15Z z przodu, pali mało, ale i tak na wiosnę wracam do 14 zębów bo dziura między 4 a 5 biegiem staje się nie do zniesienia. (BTW ja mam F4 na gaźnikach które ma lepszą krzywą momentu od F4i) Mimo wszystko F4i jest zawsze bardzo przewidywalna i dość łatwa do ogarnięcia, jeśli nie jeździłeś wcześniej sportem to najlepszy wybór.
Zawiecha mimo że to nie jest upsidedown to daje radę na normalnych drogach i nie odstaje w niczym od konkurencji. Nawet na torze (co prawda po skręceniu prawie na dechę) z odpowiednim ogumieniem pozwala objechać niejednego litra. Ma prawie pełną regulację – brakuje tylko podziału wolne/szybkie tłumienie – ale to spotkasz tylko w typowo sportowych sprzętach, którym F4i nie jest.
No właśnie – bo to bardzo uniwersalna koza o niespotykanej niezawodności. Świetnie hamuje i tak samo się prowadzi. Przy tym jest – jak na tego typu sprzęt – bardzo wygodna.
Rama w F4 i F4i to pierwsza aluminiowa rama Hondy w klasie 600 i jest bardzo solidna. Ogólnie trzeba naprawdę solidnie zgruzować sprzęt by jej zaszkodzić. Szukaj śladów malowania na ramie i zbadaj dokładnie główkę ramy i jej luzy. Co do napinacza to bardzo głośnie grzechotanie w zakresie między 4 a 6 tys obrotów to właśnie jego przyczyna i wcale nie oznacza problemów z silnikiem. Usłyszeć stuków z silnika jeszcze w żadnej CBR nie uraczyłem. Poza tym problemy z wbijaniem dwójki i znajdywanie luzu przy szybkiej redukcji miedzy 5 a 4 tym biegiem to oznaki zużycia skrzyni biegów – nie pamiętam już czy to wina wybieraka czy wytartych wodzików. Zużyty napęd będzie potęgował te przypadłości skrzyni biegów.
No i ostatnią wadą prawie każdej hondy są wadliwe regulatory napięcia. Sprawdź ładowanie i sprawdzaj je po zakupie regularnie bo jeśli przekracza znacznie 15V to grozi to totalnym pomorem w elektronice.

Może ci się po tym wydawać że to kiepski sprzęt ale przynajmniej dla mnie w zestawieniu z 600tkami kawasaki i suzuki stanowi bardziej przyjazną całość dla normalnego użytkownika i będzie sprawiać zdecydowanie mniej problemów jak pozostała dwójka. Możesz go zabrać na tor i długą trasę i na pewno się nie zawiedziesz. Robiłem już po 800 km jednego dnia i byłem zmęczony ale tak samo jakbym to zrobił samochodem. Jestem pewien że z gsx-r albo zx-6r po takiej trasie wylądowałbyś na najbliższym oddziale ortopedii. Moja padlina ma już jakieś 70 tys km i mimo że nie ma ze mną lekko i u poprzedniego właściciela też lekko nie miała, to nie bierze wcale oleju a dzięki kilku akcesoriom na pewno nadal przekracza seryjną moc – wiosną jadę na hamownię.
By wdepnąć na minę z F4i na prawdę trzeba tego chcieć albo być ślepcem.
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3093 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez KrystianR » 30 gru 2009, 02:20

uważasz że zawiecha od f4/f4i równa się takiej z kawy 636?mowa oczywiscie 03-04?

jesli tak to prosze zamien sie ze mna calym przodem bo chetnie bym zaadoptowal wlasnie taki przod do swojej f4i..

co do mocy..f4 a f4i to roznica typu gaznik wtrysk...a wiec mniej problemow typu regulacja itp i dla mnie gaznik niema polotu..(tak mialem wczesniej gazniki, ostatnio w yzf750) ahoj :)
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez Bimbak » 30 gru 2009, 02:39

KrystianR napisał(a):uważasz że zawiecha od f4/f4i równa się takiej z kawy 636?mowa oczywiscie 03-04?

hehe nie ... broń boże nie, bo 03-04 wyprzedziła swoją klasę o lata świetlne poza tym 636 to jakby klasa sama dla siebie. Jej nosa utarł dopiero Triumph 675 – moim zdaniem.
Mamy ten sam przód :P i wiesz o tym dobrze. Pisząc o tym, że nie odbiega od konkurencji miałem na myśli zx-6r (w tym też 636) przed 2003

Co do różnicy między gaźnikiem a wtryskiem to każde ma swoje plusy i minusy. PGM-Fi Hondy to nie jest szczyt osiągnięć jeśli chodzi o technologię wtryskową i w CBR 600 gaźnik poza emisją spalin radził sobie nieco lepiej z zasilaniem silnika (wyższa moc i lepsza krzywa momentu obrotowego). Fakt trzeba je regulować ale wtrysk też nie jest bezobsługowy. Ja na razie problemów nie miałem, nic nie szarpie na niskich obrotach i odpala prawie na dotyk, przy tym reakcja na gaz jest natychmiastowa. No ale nie wiem jak to jest w serii bo seryjnych dysz nigdy nie miałem. Stoppie też nie robię więc nic się nie zalewa ;)
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3093 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez michasiek » 30 gru 2009, 11:22

Bimbak dzięki za wyczerpującą odpowiedź i cenne rady :) Wszystko sobie zanotowałem i wykorzystam na pewno przy zakupie.
Nie szukam maszyny stricte sportowej, która będzie przyprawiała mnie o mimowolne skurcze mięśni przy każdym odkręceniu manetki ;) szukam czegoś pomiędzy, co nada się w trasy dłuższe i krótsze, a czasem spróbować coś na torze pojeździć. Wybór padł na CBRkę bo ze wszystkich pseudo-turystyków sportowych ten podoba mi się najbardziej.

Choć wczoraj pojawił się problem innego rodzaju... Zacząłem się zastanawiać nad F4i Sport, tylko i wyłącznie z pobudek wyglądu zewnętrznego. Zawsze mnie ciągnęło do ostrych sportowych kształtów i dzielonej kanapy, ale będę woził ze sobą kobietę i nie wiem czy jej się spodoba siedzenie na małym zadupku sportowym

Pytanie techniczne – w wersji F4 oraz F4i na tylnej kanapie są uchwyty dla pasażera. Jak to wygląda w praktyce – czy pasażer tego w ogóle używa? Czy raczej trzyma się kierującego motocyklem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 02:09
Posty: 268 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 3MPS BL
RX7 FD

Postprzez organo » 30 gru 2009, 12:46

michasiek
wszystko zalezy od pasazera, np ja swojej kobiety nie potrafie namowic na trzymanie sie za raczke boi sie ze spadnie hehe trzymanie sie mnie hmn jest naprawde uciazliwe hehe no ale coz wprawny pasazer to przy hamowaniu wypiera sie reka o bak ja niestety musze dzwigac te 50kg razy przeciazenie na swoich barkach a powiem ci ze po godz smigania to juz jestem zmeczony hehe:)
wogole to powiem ci ze tak do dluzszego smigania z pasazerem jak zamierzasz jezdzic to wogole nie polecam CBR predzej juz CB horneta czy jakas inna marke. i co nie wiem czy smigales juz z "plecaczkiem" swoim jesli nie to najpierw przed zakupem niech sie przejedzie z kims czy z toba jesli masz troszkie w prawy na moto i zobaczysz czy drugi raz wogole wsiadzie :) grono dziewczyn nie chce pozniej juz wejsc na motor wiec kupisz sobie moto specjalnie pod jazde we dwoje a bedziesz smigal sam :)

a mowie jak do latania we dwoje to cos w stylu horneta jak ma byc szybcie i zwinne jak spokojne to wogole jakiegos chopera.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez Winetou » 30 gru 2009, 20:38

moja trzyma się mnie i zapiera się o bak przy hamowaniu :) Ale ogólnie nie lubię z nią jeździć bo co mi się ręka bardziej omsknie od razu [tiiit] dostaję :P Natomiast co do komfortu to na F4i zrobiliśmy w tym roku jednorazowo 400km razem i dała radę :)
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez michasiek » 30 gru 2009, 20:42

Winetou a Ty posiadasz F4i z całą kanapą czy F4i Sport z dzieloną kanapą?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 02:09
Posty: 268 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 3MPS BL
RX7 FD

Postprzez Winetou » 30 gru 2009, 21:11

z całą kanapą
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez Winetou » 30 gru 2009, 21:13

sorry za posta pod postem ale to zupełnie odrębny temat:


[cenzura]... ale bym polatał :(
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Hyde Park