Efekt "turbo" i buczenie.

Wszystko o modyfikacjach i budowie nagłośnień naszych aut.

Postprzez Xionc » 7 wrz 2006, 21:38

dizzi napisał(a):gowno juz probowałem z 5 radiami i to samo !


A z moim nie buczało przecież?
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez dizzi » 8 wrz 2006, 00:52

nie buczało bo świateł nie właczełm
MÓJ WARSZTACIK DOBRYCH CEN :) www.mstechnik.dbv.pl

WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2003, 17:02
Posty: 641
Skąd: Warszawa - Włochy
Auto: M323BG, Rover 200si 1.4l 103HP

Postprzez Bartheez » 15 wrz 2006, 20:49

Witam
Jestem ciekaw czy uporales sie juz z tym bo ja juz probowalem prawie wszystkiego jeszcze tylko sprobuje wszystkie kable puscic w pleszu ale kazdy oddzielnie moze to cos pomoze ?? zobacze.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2006, 20:56
Posty: 1034
Auto: 323F(BG) 1.6i 8v,1991

Postprzez dizzi » 15 wrz 2006, 21:36

nic sie nie zmieniło .....
MÓJ WARSZTACIK DOBRYCH CEN :) www.mstechnik.dbv.pl

WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2003, 17:02
Posty: 641
Skąd: Warszawa - Włochy
Auto: M323BG, Rover 200si 1.4l 103HP

Postprzez Bartheez » 27 wrz 2006, 17:48

Witam !!
Na dzien dzisiejszy uporalem sie z tymi usterkami : puscilem kable oddzielnie w peszlu <jupi>
Jak narazie nic wiecej procz muzyki w glosnikach nie slychac :D a i dowiedzialem sie jeszcze ze jedynm z wielu (prostym) sposobow na tego typu zaklucenia jest owijanie kabli w folie aluminiowa.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2006, 20:56
Posty: 1034
Auto: 323F(BG) 1.6i 8v,1991

Postprzez buba74 » 28 wrz 2006, 15:38

Nie ma co owijać w folię aluminiową...gotową plecionkę (taką jak w kablach kocetrycznych) można kupić w sklepach elektronicznych. Zakłada się na przewody i łączy z masą. Temat zakłóceń jest rozległy... istnieją też filtry przeciwzakłóceniopwe na 12V . Także trzeba popytać w elektronicznych, szczególnie tam gdzie mają kity do samodzielnego montażu. Można też spróbować założyć na przewodzie zasilającym kilka kondensatorów elektrolitycznych (minimum 2) o dużej pojemności. Czasami pomaga. Częstą przyczyną zakłóceń są szczotki alternatora...może on ładować i to nawet bardzo dobrze, ale iskrzą, a to zakłóca strasznie.
Kolega w fordzie zastosował trochę inną metodę i nawet poskutkowała...założył płytkę zasilacza stabilizowanego na 12V ...musiał tylko przerobić elementy wyjściowe na większy prąd 25A i radiatory. Uzyskał stałe napięcie i bez zakłóceń...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2005, 13:12
Posty: 415
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`

Postprzez crack22 » 6 paź 2006, 16:43

u mnie swiszczy jakby z tweeterow przy dodawaniu gazu i wydaje mi sie ze poprostu powietrze przechodzi przez z nie jakos od tapicerki sproboje bardziej uszczelnic od spodu i zobacze co bedzie wtedy
Początkujący
 
Od: 21 lip 2006, 11:38
Posty: 22
Auto: mazda323F(ba)1.5 90 km

Postprzez Bartheez » 4 lis 2006, 12:37

crack22 napisał(a):u mnie swiszczy jakby z tweeterow przy dodawaniu gazu i wydaje mi sie ze poprostu powietrze przechodzi przez z nie jakos od tapicerki sproboje bardziej uszczelnic od spodu i zobacze co bedzie wtedy

odlacz tweetery i sprawdz czy tez jest ten efekt :) jesli tak to sa zaklucenia z alternatora <killer>
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2006, 20:56
Posty: 1034
Auto: 323F(BG) 1.6i 8v,1991

Postprzez adam626 » 23 maja 2007, 13:29

odswieżę nieco temat
piszczy i u mnie na każdym radiu pomimo podłaczenia bezpośrednio zasilania z akumulatora.
Piszczy na samym radiu sprawdzałem na 5 różnych egzemplarzach.
Po podłaczeniu wzmacniacza efekt jest odpowiednio wzmocniony.
Kable to 20mm2 bezpośrednio z klem akumulatora, radio nie ma kontaktu z karoserią (petla masy) no chyba że kabel antenowy jeszcze został. Wzmacniacza nie podłaczam bo w tej sytuacji nie ma sensu.
Próbowałem podłaczyć zasilanie przez dławik ale bez rezultatu.
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez buba74 » 23 maja 2007, 14:49

adam626 powinieneś przeczytać to co wcześniej napisałem. Zakłoceń wywołanych pracą alternatora nie da się wykluczyć przy pomocy grubych i podłączonych do akumulatora przewodów. Nie tędy draga. grube przewody zapobiegają stratom, jakie występują przy wiekszych prądach na cienkich przewodach (spadek napięcia). Cienkie przewody zachowują się wtedy już jako włókno grzałki. Co za tym idzie spada napięcie na zasilanym urządzeniu. Grube przewody temu zapobiegają.
Dlatego trzeba poszukać dobrego filtra na 12V lub poprostu spróbować powalczyć z alternatorem. Zaznaczę, że regulator napięcia nie jest filtrem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2005, 13:12
Posty: 415
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`

Postprzez adam626 » 4 paź 2007, 10:40

znowu nieco odświerzę

szukałem szukałem i znalazłem

banalny powód zakłóceń

fabryczna wiązka zasilania radia w GD nie posiada przewodu masy pomimo mocowania radia w plastikowej konsoli centralnej (blacha mocująca z tyłu jest przykrecona też tylko do plastiku i nie ma kontaktu z masą)

Masa do radia dochodzi w jednym jedynym punkcie jakim jest antena czy też raczej jej mocowanie do karoserii

zapaleni audiofile ciagną dobre kabelki zasilające aby polepszyć jakość zasilania na radiu dodając oczywiście kabelek masowy bezpośrednio z akumulatora. I tutaj powstaje pętla na której indukują się zakłócenia.

Na tą chwilę sprowadziłem masy wszystkich komponentów audio do jednego punktu na obudowie radia, izolując ich obudowy od karoserii
co jest chyba najtrudniejsze, odłączyłem masę bezpośrednią z akumulatora, pozostawiając obwód masy przez antenę.
W ten sposób pozbyłem się wszelkich zakłóceń.
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez chudy » 4 paź 2007, 18:20

adam626 napisał(a):Na tą chwilę sprowadziłem masy wszystkich komponentów audio do jednego punktu na obudowie radia

Chyba nie masz wzmacniacza? Bo ekran anteny który służy jako masa Twoich komponentów audio może długo nie wytrzymać takiego natężenia prądu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez adam626 » 4 paź 2007, 20:44

masz rację
jednak chodziło o wredne do wykrycia żródło zakłóceń
teraz jak je już znam
trzeba wybrać
która masa ma zostać
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez chudy » 5 paź 2007, 19:33

zawsze można pociągnąć kabel o grybszym przekroju przy kablu antenowym i wpiąć go w masę (prawdopodobnie do karoserii) przy antenie – bo jest tam punkt łączenia masy do którego podpiety jest również ekran anteny.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez kiepaz » 22 lis 2007, 13:19

odswierze temaciki :0

to jest od masy miedzy innymi i te zaklucnia ida od alternatora i jedynym rozwiazaniem jest kupienie filtra .

mailem takie cos ze przy dodawaniu gazu slyszalem swist w subie czy tez przy przelaaczaniu nutki jakies szmery po zakupie na allegro glupiego filtru za 14 zł ktory sie podpina pod wzmaka poprzez chincz czyli idzie kabel sygnalowy chincz od radia pozniej filtr i chincze z filtra pod wzmaka i wsio Ustalo i jest grejt . nic nie slychac i dziala jak nalezy wiec nie ma co kombinowac z kablami itp tylko wydac te 14 zł i po problemie :) pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 10:42
Posty: 165
Skąd: W-M Susz
Auto: mazda 323 f 1.8 dohc. 96 r.

Postprzez Xionc » 26 lis 2007, 10:20

kiepaz ten filt właśnie izoluje masę na kablach sygnałowych. Niestety, pogarasza on też jakość dzwięku
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez kiepaz » 26 lis 2007, 20:48

nie wiem nie spotkałem się z tym ze sie pogarsza :) zarowno jak i moj kolega mamy ten filtr i jest super wszystko zniknelo wiec....

tym bardziej kolega ma mocnego suba Alphard Yakuza no chyba znasz ten glosniczek :) + wzmacniacz pyle na mostku ma 250 wat w rms :) + kondensator dietz czy jakos tak :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 10:42
Posty: 165
Skąd: W-M Susz
Auto: mazda 323 f 1.8 dohc. 96 r.

Postprzez chix » 27 lis 2007, 00:31

No w tym przypadku to zuwazalnej roznicy w jakosci na pewno nie bedzie.... :P
Ostatnio edytowano 27 lis 2007, 15:28 przez chix, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 19:00
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: R19 GTS

Postprzez Xionc » 27 lis 2007, 09:44

A tak, Alphard Yakuza wyższa półka, zwracam honor <diabełek>
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Adaś » 31 gru 2009, 20:09

Odświeżam temat, wczoraj włożyłem DIY skrzynkę na wzmacniacze z kondensatorem do bagażnika, podłączyłem pod Focala przednie głośniki i mam efekt turbo :| Jak głośniki grały pod radiem takiego efektu nie było :/

Klema (+) Stinger, przewody 25mm2, kondensator 1F. Masa podpięta do karoserii (śruba mocująca tylny pas)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje