[Mazda3/Mazda6] Przebudowa oryginalnej nawigacji.

Wszystko o modyfikacjach i budowie nagłośnień naszych aut.

Postprzez lukasrap » 10 lip 2013, 20:36

I tak i nie. Sama winda, przykrecona jest na tych 2 srubach pod zaslepkami, ale winda polączona jest razem z wyswietlaczem ktory rowniez jest przykrecony na 2 srubach (są one pod panelem radia), niezbedne jest wyciągniecie calego panelu. Dlatego zeby wyciagnąc winde, nalezy odkrecic 4 sruby (2 pod zaslepkami i 2 od wyswietlacza radia). Potem winde od wyswietlacza radia mozna odzielic, ale niestety nie jest to chyba mozliwe przed wyciągnieciem calego zestawu.
Ponizej masz foto, z zaznaczonymi miejscami gdzie znajdują sie sruby... Pzdr.
9.jpg
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez enter84 » 10 lip 2013, 22:07

Dzięki za odpowiedź,u mnie jest o tyle dobrze,że mam fabryczną navi.Kupiłem już nawigację 7",kabel kątowy mini usb z adapterem pod zapalniczkę itp.Pozostaje kwestia samego włączania nowej nawigacji-czy wykorzystując przycisk TILT jako włączenie nawigacji,automatyczne otwieranie/zamykanie będzie działać tak jak wcześniej?(wywalę tylko ori wyświetlacz,bebechy zostaną)
Chcę się po prostu wpiąć w ścieżkę układu scalonego w nowej nawigacji do przycisku power i połączyć z przyciskiem TILT.
Ogarniał ktoś jeszcze ten temat?
Dzięki wielkie
Początkujący
 
Od: 13 lut 2012, 14:43
Posty: 13
Skąd: Ostrołęka
Auto: Mazda 6 sedan 2.0 CITD 2003r.

Postprzez lukasrap » 10 lip 2013, 22:24

Jezeli chodzi o kabel mini usb kątowy to ja musialem calego rozwalac.. Nie chcial i tak sie tam zmiescic..
Co to podlączenia pod przycisk TILT to spokojnie to zrobisz. Ja tak zrobilem, od przycisku power wyprowadzilem przewody i podpiąlem pod TILT. Dziala bez zarzutu.
Jezeli chodzi otwieranie i zamykanie, to jesli sie nie myle, to bedzie Ci dzialac, tylko pod warunkiem, ze zostawisz stary sprzet. Np. schowany pod siedzeniem albo w schowku (w miejscu DVD). Z tego wzgledu, ze wlasnie navi steruje otwieraniem i zamykaniem windy. A konkretnie jak rozbierzesz, to bedziesz widzial plytke sterującą, ktora jest polączona z monitorem. No chyba ze chcesz wywalic caly sprzet, wtedy bedziesz musial kombinowac z otwieraniem.
Tu masz o tym wszystko. viewtopic.php?f=28&t=40560&start=1760
Pare osob rozgryzlo ten temat. "Mick" z tego co wiem, zostawil sobie wlasnie caly osprzet w schowku, ktos inny wywali wszystko a zamontowal nadprądowy sterownik silnika DC, takze sam mozesz wybierac i kobinowac.
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez enter84 » 10 lip 2013, 22:27

O taką właśnie odpowiedź mi chodziło...Dzięki wielkie
Początkujący
 
Od: 13 lut 2012, 14:43
Posty: 13
Skąd: Ostrołęka
Auto: Mazda 6 sedan 2.0 CITD 2003r.

Postprzez lukasrap » 10 lip 2013, 22:55

<spoko>
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez enter84 » 11 lip 2013, 11:59

Słuchajcie,jeśli mogę coś doradzić w kwestii wywalania czytnika DVD od nawigacji to niestety trzeba ją zostawić z tego względu,że wczoraj zabrałem się za montaż nowej nawigacji i po złożeniu wszystkiego,gdy włączyłem radio nie grał przedni prawy głośnik,a to pewnie dlatego,że nawigacja podłączona jest do niego,po ty by było słychać komunikaty głosowe.Dotyczy to przynajmniej użytkowników z fabryczną navi.
Początkujący
 
Od: 13 lut 2012, 14:43
Posty: 13
Skąd: Ostrołęka
Auto: Mazda 6 sedan 2.0 CITD 2003r.

Postprzez mądry » 28 lip 2013, 22:53

Koledzy, więc i ja się zajarałem tematem nawigacji <faja> . Zakupiłem już nawigację GOCLEVER Navio 705V PLUS i oryginalny kompletny monitor nawigacji mazdy 6. Założenie wstępne jest że może gdzieś wcisnę stare bebechy nawigacji by działało otwieranie i zamykanie, tylko że w tym momencie zrodziło mi się następujące pytanie. Otóż skąd oryginalna nawigacja bierze zasilanie do zamykania monitora? Czy jak włożę ten oryginalny monitor nawigacji i podepnę wtyczkę do wyświetlacza radia to będzie działać otwieranie i zamykanie? Sorry za może banalne pytania ale chcę wiedzieć na jakie problemy mogę trafić zanim porozbieram trochę w aucie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez NIEBO! » 30 lip 2013, 17:44

Ja też się przez lukasrapa zajarałem :D ... poczyniłem podobne zakupy jak Kolega mądry, tylko że tak jak pisałem wyżej nie zamierzam upychać gdzieś starych gratów i sam robię sterowanie tylko, że nie takie jak kolega dexter1515 (dzięki za inspirację) ...
... no i na razie najgorsze mam już za sobą (sterowanie kierunkiem silnika, sterowanie mocą (zmniejszam moc przy domykaniu dlatego tak nie trzaska, wykrycie otwarcia/zamknięcia, automatyczne otwarcie po odpaleniu stacyjki i automatyczne zamkniecie po wyjęciu kluczyka)... pracę potrwają jeszcze pewnie kilka miesięcy, bo muszę to zbudować od zera (na razie mam to w środowisku uruchomieniowym i nie działa jeszcze wszystko co bym chciał), ale mogę już przedstawić początki :) Zastanawiam się w ogóle czy dorabiać przycisk OPEN/CLOSE, bo ja kupiłem navi bez wyświetlacza od radia więc będę, miał te same przyciski co poprzednio. Ale skoro navigacja się sama otworzy i sama zamknie, a dodatkowo navroad mi się też sam włączy i wyłączy przy zaniku zasilania to po co mi dodatkowa funkcja zamknięcia podczas jazdy... muszę to przemyśleć ... najwyżej zmienię później oprogramowanie <cfaniak>

A Ty mądry chyba będziesz miał problem to wszystko połączyć, bo z tego co wiem to auto z oryginalną navi ma inną wiązkę (więcej przewodów) niż auto bez navigacji... ale życzę powodzenia <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)

Postprzez mądry » 30 lip 2013, 17:55

NIEBO! napisał(a):A Ty mądry chyba będziesz miał problem to wszystko połączyć, bo z tego co wiem to auto z oryginalną navi ma inną wiązkę (więcej przewodów) niż auto bez navigacji... ale życzę powodzenia
No właśnie też tak się zastanawiam, puki co to mam teraz dni przemyśleń jak to rozwiązać <lol> . Powoli zaczynam myśleć nad zbudowaniem jakiegoś układu do tej windy, u mnie zamysł jest podobny jak u Ciebie czyli że musi się koniecznie otwierać przy zapłonie i zamykać po wyjęciu kluczyka (dla mnie to niezła bajera <faja> ) zobaczymy jak nam to wyjdzie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Paweł_Radom » 2 sie 2013, 09:37

Witam
A może by któryś z kolegów który zna się na elektronice by opracował schemat i widok płytki?
W Mazdzie 3 silniczek od nawigacji jest taki sam jak w 6-stce (RF-370CB15370).
Oryginalnie jest on sterowany za pomocą scalaka AN8049.
Potencjometr liniowy 10k który określa pozycję klapki nawigacji.

I ja chcę uruchomić swoją nawigację tylko że chcę aby można było użyć tylko jednego przycisku OPEN/CLOSE.
Tak sobie myśle że potencjometr można wpiąć w obwód z wyjściem na silnik i kiedy narasta rezystancja to wtedy spowalnia się silniczek. A sterowanie silnikiem można zrealizować że po przyciśnięciu przycisku stycznik jest podtrzymywany przez załóżmy 5 sekund. I wtedy jak klapka od nawigacji dochodzi do pozycji krańcowej to potencjometr go spowalnia i po tych 5 sekundach znika napięcie na przekaźniku.
Nie wiem, nie znam się dobrze na elektronice dlatego zadałem pytanie i ktoś kumaty ogarnie to.
Pozdrawiam
Paweł
Paweł_Radom
 

Postprzez mądry » 3 sie 2013, 19:31

no i trochę ostatnio podziałałem w temacie, a mianowicie udało my się stworzyć układ który po podaniu napięcia np. po stacyjce otwiera navi a po zaniku napięcia navi się zamyka :D . Układ jest dosyć prosty i składa się raptem z czterech przekaźników, diody i dwóch kondensatorów ;) Po niedzieli jak stworzę schemat układu to wrzucę dla potomnych.
A poniżej przedstawiam to co udało mi się stworzyć ostatnimi wieczorami. Niestety filmik nagrywany telefonem i pod światło więc jakość nie powala na kolana a no i w sumie nie wiem czemu ale na filmiku słychać jak by winda trochą trzaskała w rzeczywistości nie słychać trzaskania ;)


No i dobrnąłem do końca moich zmagań z nawigacją, układ sterujący otwieraniem -zamykaniem windy i włączaniem nawigacji upchnąłem z tyłu nawigacji w obudowę starej płytki od wyświetlacza do tego wszystkiego dorzuciłem kamerkę cofania i teraz jestem zadowolony <faja>
Efekty poniżej
-s0.zmniejszacz.pl-DSC_0834_zmniejszacz-pl_631149.jpg

-s0.zmniejszacz.pl-DSC_0837_zmniejszacz-pl_207988.jpg

-s0.zmniejszacz.pl-DSC_0836_zmniejszacz-pl_660448.jpg




I na deser przed chwilą stworzony schemat układu sterującego nawigacją.
To mój pierwszy schemat robiony w paincie także proszę o wyrozumiałość ;)
Shemat układu nawigacji mazda 6 poprawiony.jpg


Dopisano 11 sie 2013 0:28:
Ostatnio edytowano 21 sie 2013, 23:53 przez mądry, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez mądry » 11 sie 2013, 00:55

Ponieważ zainspirowaliście mnie do działania to i tu pochwalę się moim urządzeniem :D
Nawigacja załącza się po przekręceniu kluczka w pierwszą pozycję stacyjki i wyłącza po wycofaniu kluczyka

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Zigi86 » 12 sie 2013, 10:50

Kolego a jak rozwiązałeś kwestie zasilania nawigacji ? na filmiku widać, że bateria się ładuje, więc jak się domyślam nie wyciągałeś jej z urządzenia ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 14:58
Posty: 274
Skąd: Łdz
Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM

Postprzez mądry » 12 sie 2013, 21:44

Dokładnie, bateria została w urządzeniu- jest to konieczne by nawigacja pamiętała ustawienia. Jeśli chodzi o ładowanie to ładowarka jest podłączona przewodami pod zapalniczkę od tyłu i wszystko ładnie schowane ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Zigi86 » 12 sie 2013, 21:58

Ale mnie chodzi o to jak zrobiłeś, że włącza się po podaniu zasilania a wyłącza kiedy go nie ma ? chyba że panel zamyka się z włączoną nawigacją, a ona działa dopóki nie padnie bateria ?|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 14:58
Posty: 274
Skąd: Łdz
Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM

Postprzez NIEBO! » 12 sie 2013, 22:27

hehe powiem tak – najważniejsze, że działa! <spoko> Schematu narysowanego w ten sposób nie jestem w stanie przeanalizować, bo mi się po prostu nie chce :) Zastanawia mnie tylko czy układ realizuje wyłączenie silnika po otwarciu/zamknięciu jeśli tak to w jaki sposób (napisz tak na szybko) .. za sprawą tych kondensatorów?

Obawiam się, że gdy ja skończę schemat to dopiero mnie zabijecie śmiechem :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)

Postprzez mądry » 12 sie 2013, 23:03

NIEBO! napisał(a):Zastanawia mnie tylko czy układ realizuje wyłączenie silnika po otwarciu/zamknięciu jeśli tak to w jaki sposób
No jasne że realizuje wyłączenie silnika po otwarciu i zamknięciu ;)
NIEBO! napisał(a):za sprawą tych kondensatorów

a jednak coś tam zerknąłeś :P Dokładnie tak, to kondensatory realizują włączanie i wyłączanie silnika nawigacji, pojemność kondensatorów decyduje o tym jak długo silnik będzie pracował.
NIEBO! napisał(a):Obawiam się, że gdy ja skończę schemat to dopiero mnie zabijecie śmiechem

albo opadnie nam kopara po prezentacji ;) , im więcej rozwiązań tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez mądry » 12 sie 2013, 23:14

początkowo zacząłem się bawić skryptami, ale nie szło mi to :| . Więc wyciągnąłem z nawigacji przewody od włącznika i wpiąłem się nimi w zbudowany wcześniej układ sterujący windą nawigacji ;)
Schemacik na dole wątku viewtopic.php?f=28&t=155099&start=20 ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Zigi86 » 13 sie 2013, 14:21

No ja mam rozwiązane to skryptem, ale niestety ma to swoje minusy jeżeli ktoś rzadko jeździ samochodem tak jak ja ... póki co musi zostać, pzdr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 14:58
Posty: 274
Skąd: Łdz
Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM

Postprzez kerfi » 21 sie 2013, 13:09

mądry,
W tym schemacie górne, prawe oczko przekaźnika, który jest na samym dole powinno być połączone z masą tak? Pokazałeś fajne rozwiązanie tematu, które zrozumiałem :D Gdzie w stacyjce znajdę kabel +12v? Zasilanie stałe +12v wziąłeś z zapalniczki?
Początkujący
 
Od: 16 cze 2013, 19:00
Posty: 8
Auto: Mazda 3, 2005, 1.6 MZ-CD 110KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje