Napisane: 31 sie 2009, 14:45
a w jakich markach jest format SDAL?
dawidrx napisał(a):a w jakich markach jest format SDAL?
radzi89 napisał(a):Czy dostal ktos mape naszej ojczyzny do Mazdy 3 w wersji euro?
Wiem, ze mozna kupic taka mape ale dziala tylko w mazdach z USA.
krzych napisał(a):Powiem Wam chlopaki, ze oprocz "orientacji w terenie" (czytanie danych z samochodu o jego polozeniu w przyadku braku sygnalu GPS) to nasza (poliftowa) nawigacja ma tez TMC. Jakie to jest zaaaaaj***ste to tylko w Niemczech mozna sie chyba przekonac.
krzych napisał(a):Tak ze jesli bedzie dalo sie aktualozwac KWI do naszych nawigacji – ja nie chce innej, ta jest THE BEST (automapa ssie – testowane w wielu krajach kontra nasza wbudowana).
krzych napisał(a):Wbudowana bez problemu prowadzi po "nieplatnych" drogach, nawet fragmentami po autostradach tam gdzie oplat nie ma, a AM bez przerwy sie majta raz w te, raz we w te.
krzych napisał(a):AM przydaje sie chyba tylko do ostrzegania przed radarami bo podaje ich parametry, ale tutaj programisci tez dali d*py bo zanim wypowie "fotoradar czerwone swiatlo piecdziesiat kilometrow na godzine, piecset metrow" to robi sie z tego 200 metrow odleglosci, a preciez dlugosc odtwarzanego tekstu mozna tak latwo policzyc i podac z wyprzedzeniem....
krzych napisał(a):Do tego wszystkiego dodac tylko moge, ze nasze nawi wbudowane z mapa zachodniej europy z roku 2007 praktycznie ma pokrycie prawie 100% (a zwiedzalem rozne dziury) i routuje wlasciwie wszedzie. Niestety wschodnia europa nie jest taka sama – routing w malych miastach (ok 50t mieszkancow) juz czasem daje w kosc na niektorych uliczkach, pod Warszawa chociazby tez, a do tego w eur. zach. nie ma tylu remontow, bo tam drogi mieli juz dawno, u nas dopiero robia, wiec czesto sa nieznaczne zmiany, a to wiadukt, a to rondo, itp. Ale i tak w wiekszosci przypadkow uzywam wbudowanej, nawet na azymut.
krzych napisał(a):Jest naprawde bardzo wygodna i skuteczna. Oby tylko nadal ktos produkowal nam KWI...
Maciej Loret napisał(a):Jeśli pozostałych około 10 krajów europejskich nie liczyć, to prawda... usmiech
Maciej Loret napisał(a):Można też chyba odpowiednio poustawiać opcje w AM?
Maciej Loret napisał(a):Fakt – nawigacja w Maździe jest prostsza jeśli chodzi o konfigurację POI... oczko
Maciej Loret napisał(a):A jak tam z mapami Bułgarii, Rumunii, Mołdawii czy Chorwacji w maździanej nawigacji? Jak z importem POI?
Maciej Loret napisał(a):Oby który z producentów aut w końcu poszedł po rozum do głowy i zaimplementował WinowsCE w samochodowej nawigacji...
krzych napisał(a):Maciej Loret napisał(a):Jeśli pozostałych około 10 krajów europejskich nie liczyć, to prawda... usmiech
I tu sie mylisz Jak spojrzysz na wikipedie gdzie daja TMC – wszedzie praktycznie, tyle ze nie kazdy za darmo (a w Polsce to i nawet za kase nie ma ).
krzych napisał(a):Z tego co ja wiem, to nie baudzo Opoznienie bedziesz mial zawsze jesli chodzi o podawanie odleglosci. Mozesz jedynie kazac jej przy wiekszych predkosciach mowic po raz trzeci z odpowiednim wyprzedzeniem (np tysiac metrow), ale wtedy tez Cie oszuka (bo juz bedzie 500 metrow zamiast tysiaca). Generalnie, spartolili bardzo prosta rzecz.
krzych napisał(a):Maciej Loret napisał(a):A jak tam z mapami Bułgarii, Rumunii, Mołdawii czy Chorwacji w maździanej nawigacji? Jak z importem POI?
Sa.
krzych napisał(a):Maciej Loret napisał(a):Oby który z producentów aut w końcu poszedł po rozum do głowy i zaimplementował WinowsCE w samochodowej nawigacji...
Oby nikt Twojej rady nie wysluchal... Android.
Maciej Loret napisał(a):Nie przeczytałeś swojego zdania, mojej odpowiedzi albo nic z tego nie skumałeś... oczko
Maciej Loret napisał(a):Dla mnie to w zupełności wystarczy. Wiesz, że za chwilę będzie POI. Czy za sekundę czy za pięć – niewielka różnica... A przepaść dzieląca od prawie każdej nawigacji fabrycznej jednak ogromna...
Maciej Loret napisał(a):I to chyba jedyne dobre, co da się o nich powiedzieć. Istnieją... Bo stopień pokrycia jest (tylko podejrzewam, ale chyba niewiele się mylę) pomiędzy żadnym a mizernym?
Maciej Loret napisał(a):Różne są zboczenia... usmiech
krzych napisał(a):Maciej Loret napisał(a):Nie przeczytałeś swojego zdania, mojej odpowiedzi albo nic z tego nie skumałeś... oczko
To powiedz o co Ci poszlo, bo swoja wypowiedz rozumiem (traktuje o przydatnosci TMC jako kolejna zaleta wbudowanej nawi), a Twoja odebralem jako krytyke tego ustrojstwa (TMC) w innych niz Niemcy krajach...
krzych napisał(a):Jedz do Szwajcarii, zobaczysz jak Ci "wystarczy" Panstwo policyjne cholera Tam musialem brac ciagle poprawke na to gdzie jestem inaczej bylyby pamiatki.
krzych napisał(a):Co do przepasci, tak, nawigacje wbudowana dzieli wielka przepasc od AM – gdy jedziesz troche pozwiedzac, decyzje ktoredu jechac, po co, dlaczego i jak zapadaja natychmiast – zmiana parametrow za pomoca joya w ktory wbudowana jest wyposarzona i za pomoca jej prostego interfejsu jest banalna podczas jazdy. Nie mialem z tym nigdy problemu. Natomiast w AM jak najbardziej – touchscreen w AM to jakas wiekla pomylka, szczegolnie w trybie 3D, w Garminie bylo nieco lepiej, ale odswiezanie mapy bylo tak wolne, ze g... to dawalo, nadal kicha podczas jazdy. Generalnie nie ma to jak plynnosc, prostota i joy przy drazku skrzyni biegow. Uwierz mi, uzywalem zarowno HTC (touchscreen) jak i Nokii, jak tez Mio (bardzo plynne) i we wszystkich procz Nokii mialem zarowno AM i Garmina, nigdzie nie bylo tak dobrze jak we wbudowanej nawi.
krzych napisał(a):Maciej Loret napisał(a):I to chyba jedyne dobre, co da się o nich powiedzieć. Istnieją... Bo stopień pokrycia jest (tylko podejrzewam, ale chyba niewiele się mylę) pomiędzy żadnym a mizernym?
Calkowicie wystarczajacy jesli nie zwiedzasz starowek samochodem albo okolicznych wsi na ktorych same pola, bo tam wprawdzie ulice sa wszystkie, ale nie zawsze routowalne. Pokrycie natomiast jest bardzo dobre.
krzych napisał(a):Jestem za wszystkim co darmowe lub oparte na darmowym i elastyczne, bo mozesz sobie swoje rzeczy dorzucac, kompilowac, tworzyc. Sam zreszta jestes przeciwnikiem zamknietych rozwiazan (Twoje POI ktorych nie dorzycisz do wbudowanej to typowy przyklad – kiedys byly problemy z WinCE – obecnie juz ich nie ma bo wiele firm na to kase wladowalo a Ty im ta kase oddajesz ). Ja z powodzeniem (wielkim, o wiele wiekszym niz XP) uzywam w domu Linuxa dlatego tez zawsze bede za rozwiazaniami Free a tym bardziej pochodnymi od Linuxa.
Maciej Loret napisał(a):Słyszysz, że za X metrów/sekund jest POI... Robisz co trzeba bez względu na to jak mocno walnął się soft/hard...
Maciej Loret napisał(a):Wszystko fajnie. Ale ja wolę najgorszą ergonomię i przynajmniej jakieś mapy, niż najlepszą ergonomię i generalnie białe plamy na mapie...
Maciej Loret napisał(a):Możesz pokazać fotki planów miast z nawigacji w Maździe oraz AM np. Złotych Piasków, Mostaru, Rasnova?Ja niestety mógłbym tylko pokazać z iGo,ale to nie ma sensu, bo pokrycie map na Bałkanach w iGo ma się tak do AM i Mazdy jak 6GH doTrabanta...
Maciej Loret napisał(a):Piękne i szczytne cele... A jaki jest wybór softu nawigacyjnego pod Linuxa? AM, iGo, Garmin? oczko
To, że nie da się POI z dużych baz danych do nawigacji w aucie, to jest problem nawigacji w aucie... Niestety...
krzych napisał(a):Maciej Loret napisał(a):Słyszysz, że za X metrów/sekund jest POI... Robisz co trzeba bez względu na to jak mocno walnął się soft/hard...
A pasazer zglasza sie do protetyka
krzych napisał(a):Maciej Loret napisał(a):Wszystko fajnie. Ale ja wolę najgorszą ergonomię i przynajmniej jakieś mapy, niż najlepszą ergonomię i generalnie białe plamy na mapie...
Ale ja nie mam plam KWI lepsiejsze niz SDAL (i w dodatku _prawie_ aktualne )
krzych napisał(a):Ok, specjalnie dla Ciebie wkleje jak tylko zrobie z wbudowanej, z AM pozostawiam Tobie, bo ja AM "nie mam"
Maciej Loret napisał(a):Piękne i szczytne cele... A jaki jest wybór softu nawigacyjnego pod Linuxa? AM, iGo, Garmin? oczko
To, że nie da się POI z dużych baz danych do nawigacji w aucie, to jest problem nawigacji w aucie... Niestety...
krzych napisał(a):Poki co tylko NavIt wyglada na przydany (i to az dziw bierze, z routingiem jest), ale powiedz mi, ile czasu zajelo googlowi stworzenie androida? Jak myslisz, skoro w co drugiej komorce robia juz gps, ile czasu zejdzie googlowi z przekonaniem sie, ze ich google maps sa glupim rozwiazaniem i czas juz zrobic cache w pamieci zeby nie narazac usera na koszty? Ja daje im rok
Maciej Loret napisał(a):Ja mam AM tylko na Polskę, bo tu się najlepiej sprawdza. Na Bałkany nie ma to jak iGo (i Garmin, ale tu już cenowo nie jest konkurencyjnie)...
Maciej Loret napisał(a):Szczerze, to mało mnie to interesuje... Zarówno GoogleMaps jak i Android...
Nie ma softu, to jest to tylko ciekawostka na lekcje informatyki...
krzych napisał(a):Maciej Loret napisał(a):Ja mam AM tylko na Polskę, bo tu się najlepiej sprawdza. Na Bałkany nie ma to jak iGo (i Garmin, ale tu już cenowo nie jest konkurencyjnie)...
Bo to wstretne zabojady robia
krzych napisał(a):To wlasnie jest przyczyna miernego rozwoju darmowego oprogramowania – 70% ludzi "g... to interesuje" Gdyby nie to, byloby juz o wiele lepiej, ale jak widac, ludzie od darmowego softu sie nie poddaja za latwo, mimo braku poparcia, jest blizej niz dalej do wstretnej komerchy
Maciej Loret napisał(a):Co robią żabojady?
Maciej Loret napisał(a):Tu raczej darmowy soft może polec
Maciej Loret napisał(a):Albo producenci softu nawigacyjnego zauważą darmowe systemy operacyjne albo nie...
krzych napisał(a):Maciej Loret napisał(a):Co robią żabojady?
No Garmina przecie
krzych napisał(a):Maciej Loret napisał(a):Tu raczej darmowy soft może polec
Patrz NavIt, mape maja – chgw skad, patrz nasz polski projekt map (zapomnialem nazwy, ale w Wawie sie sprawdza podobno lepiej niz Garmin) itp. Wszystko mozna od zera, byle miec plan gry.
krzych napisał(a):Ale OpenOffice jest. StarOffice tez. KOffice rowniez, i pare innych (aboword, gnumeric, ect).