Poroso vs maty bitumiczne app.

Wszystko o modyfikacjach i budowie nagłośnień naszych aut.

Postprzez sheerydrain » 15 mar 2013, 23:25

Witam. Jakiś czas temu wygłuszałem podłogę w swoim aucie porosem, no i powiem że efekt nawet nawet. Ostatnio myślę nad tym aby wygłuszyć całe auto czyli ściankę grodziową, bagażnik, tylne nadkola, drzwi no i wiadomo podłogę no i może słupki bo dach sobie daruję. Pytanie moje brzmi: czy warto zainwestować w maty bitumiczne app, czy może całość dokończyć porosem ? czy różnica między matami a porosem jest duża ? Dodam że bardziej mi zależy na wyeliminowaniu dźwięków z zewnątrz niż poprawie jakości car audio. Czekam na porady oraz pozdrawiam.
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Postprzez Swoop » 15 mar 2013, 23:42

a może GMSy? sam się nad nimi zastanawiam i chyba jednak je wybiorę
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 22:42
Posty: 302 (4/0)
Skąd: Ełk
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez sheerydrain » 15 mar 2013, 23:48

Też brałem to pod uwagę tyle że nie wiedziałem że to się nazywa GMS :) cena całkiem ciekawa tylko jak to się ma do wilgoci ?

http://allegro.pl/pianka-mata-wygluszaj ... 53291.html
http://allegro.pl/gms-mata-pianka-akust ... 80300.html
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Postprzez Swoop » 15 mar 2013, 23:52

nie porównam bo nie mam żadnych. Na podłogę i drzwi daj najpierw GMS-05 a później na to 02...

z tego, co już mi doradzano w tej materii ;)
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 22:42
Posty: 302 (4/0)
Skąd: Ełk
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez Dominator » 15 mar 2013, 23:57

Troche ostatnio poczytalem o matach i tych app bym nie bral.. byc moze i role wygluszenia spelnia ale raz ze sa twarde, dwa ze duzo waza a trzy-sa rakotworcze w koncu to mata asfaltowa.. Juz lepiej innymi matami to zrobic, niestety drozszymi.. ewentualnie, dobrym wyjsciem bedzie filc. Osobiscie w najblizszym czasie chce wygluszyc drzwi i z tych twardych typu app,boll lub dekarki zrezygnowalem..
Co do gms-a jest tego sporo na allegro, rozne rodzaje.. To juz dobre maty.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez sheerydrain » 16 mar 2013, 00:07

Przeglądając tematy poświęcone wygłuszaniu wnętrza, ktoś wspominał o taśmie dekarskiej niby podobne do mat app. Fakt app ważą podobno 1 mata 50/25 cm waży 0,5kg. Mówisz Dominator o zwykłym filcu takim cienkim czy miałeś na myśli poroso ? => http://i.st-firmy.net/93wq57l/puh-delag ... so2200.jpg http://www.surtex.gdynia.pl/poll/img_up ... 001-52.JPG
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Postprzez Dominator » 16 mar 2013, 00:40

no wlasnie takowym do ktorego linki podeslales. Co prawda jest dosc gruby i nie da sie go wszedzie zastosowac, ale w polaczeniu z innymi matami (nie app, boll) bedzie to optymalne rozwiazanie wg mnie. Na allegro w dziale caraudio->elementy czy tam materialy wygluszajace, lub cos podobnego jest sporo mat, etc do wygluszania, jest w czym przebierac. zreszta do allegro sie to nie ogranicza..
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez sheerydrain » 16 mar 2013, 01:16

Kiedyś widziałem aukcję, na której były dostępne różne grubości, 3mm, 7mm, 10, 15, 20 itd :) Zdecyduję się chyba jednak na poroso.
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Postprzez ajuztam » 31 mar 2013, 17:52

Maty bitumiczne stosuje sie do pozbycia wibracji blach. Powoduja one ze blachy nie wibruja przy niskich czestotliwosciach. Poroso jest jednym z lepszych materialow do wyciszania stosowanym przez koncerny samochodowe i nie tylko. Jesli przeszkadzaja ci dzwieki i szumy z zewnatrz to uzyj porosa a jesli robisz instalacje audio to oba materialy. Ja osobiscie nie polecam mat bitumicznych ze wzgledu na ich slabe wlasciwosci i wage. Zdecydowanie lepsze sa maty butylowe. Alubutyl plus poroso daje swietne rezultaty. Maty polecam tylko firmowe przeznaczone do instalacji car audio. Zapomnij o jakichs tanich dekarkach typu boll itp. Strata czasu i pieniedzy a pozniej tylko klopot ze zrywaniem. Wyciszenie nadkoli, podlogi, klapy bagaznika oraz slupkow daje spory efekt w mazdzie3. Osobiscie niedlugo zabieram sie za dach gdzie pojda male kawalki alubutylu i na calosc poroso.
Początkujący
 
Od: 9 sty 2013, 21:57
Posty: 20

Postprzez Green-323 » 2 kwi 2013, 19:44

Mam calutkie auto wygłuszone butylem i piankami. Napewno polecam GMS'a a wygłuszenie dachu dało największą satysfakcje zarówno pod względem dzwięku jak i izolacji termicznej w zimę.
Początkujący
 
Od: 11 mar 2013, 16:33
Posty: 18
Auto: MAZDA

Postprzez christoo » 8 kwi 2013, 20:58

Miał ktoś styczność z noxudol 3100? Jak się ma on do stp vibrpolast?
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2010, 12:13
Posty: 39

Postprzez ajuztam » 29 kwi 2013, 21:12

Wszystko na bazie butylu bedzie ok i nie trzeba wyklejac calego auta tylko czesci blachy najbardziej wibrujace tj plaskie powierzchnie. Porosem najlepiej wykleic cale auto. Noxudol jest polecany na wielu forach CA i nie tylko ale trzeba miec sprzet do tego albo zlecic komus. Mysle ze jest lepszym wyborem niz vibroplast i na pewno lzejszym. GMS swietna marka i polecam ale sa tansze rownie dobre materialy. Dobra inwestycja w wyciszenie jest kupno dodatkowych ew nowych uszczelek drzwi oraz wyciszenie okolicy i mocowania lusterek. Oryginalne sa kiepskiej jakosci i po 8 latach i 45000km wygladaja gorzej nis w audi a3 14 letnim z przebiegiem 200000. Blacha jest za pewne o polowe chudsza :/
Początkujący
 
Od: 9 sty 2013, 21:57
Posty: 20

Postprzez christoo » 3 maja 2013, 15:52

Ja u siebie mazda 323f Ba całe wnętrze wymazałem środkiem sigil plast, nie mam porównia do noxudala, ale jak wyschnie tworzy gumową powłokę, przed złożeniem środka słychać róźnicę, jest ciszej niż było, na to wszystko chce dać pianke gms 01. Co do samych uszczelek, przymierzałem się do tego ale jak dowiedziałem się ile krzyczą w ASO odpusciłem...
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2010, 12:13
Posty: 39

Postprzez sheerydrain » 3 maja 2013, 20:25

Ja chyba postawię na poroso, raz że cena przystępna a dwa że sprawdzone :)
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Postprzez Artmanbdg » 10 cze 2013, 16:12

Co sądzicie o wygłuszeniu drzwi Bj-ki K-flex ST?

http://allegro.pl/pianka-wygluszajaca-i ... 68251.html
Było Mazda 323 BG 1.6 16v, Mazda Mx-3 1.8 V6, Mazda 323f bg 1.8 GT, Mazda 323f BA 1.5 16v, Mazda 323f BA 2.0 V6, 323f Bj 2.0 DiTD

Jest Mercedes Clk W208 2.3 Kompressor
Będzie Mx-5 dla mnie lub Mazda 6 dla rodziny :)
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2009, 21:30
Posty: 370 (0/2)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: CL500 W215

Postprzez slisman » 10 cze 2013, 17:24

Artmanbdg napisał(a):Co sądzicie o wygłuszeniu drzwi Bj-ki K-flex ST?

http://allegro.pl/pianka-wygluszajaca-i ... 68251.html


Jeśli chodzi tylko o wygłuszenie to ok, ale jeśli ma też pochłaniać drgania – to pianka się nie nadaje.

Ja polecam kontakt ze sprzedawcą z tej aukcji – sam zapytałem i rzeczowo mi odpowiedział (wiadomo, każdy będzie starał się sprzedać jak najwięcej...ale jego odpowiedź pokrywa się z powszechną opinią)

Fajnie też mi wytłumaczył różnicę pomiędzy różnymi materiałami wygłuszającymi...a większość aukcji z STP (którego szukałem) to akurat tego sprzedawcy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez Artmanbdg » 14 cze 2013, 21:59

Ta aukcja to tylko żeby pokazać o co chodzi nie każdy wie co to k-flex lub arma flex k-flex jest akurat kauczukowy i używamy go do wytłumiania kanałów wentylacyjnych z efektu jestem bardzo zadowolony w końcu drzwi nie brzmią jak od Tarpana
Było Mazda 323 BG 1.6 16v, Mazda Mx-3 1.8 V6, Mazda 323f bg 1.8 GT, Mazda 323f BA 1.5 16v, Mazda 323f BA 2.0 V6, 323f Bj 2.0 DiTD

Jest Mercedes Clk W208 2.3 Kompressor
Będzie Mx-5 dla mnie lub Mazda 6 dla rodziny :)
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2009, 21:30
Posty: 370 (0/2)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: CL500 W215

Postprzez rafał88 » 16 cze 2013, 09:21

Ja wyglaszalem wczoraj swoja matami bitumicznymi z boll, czy jakos. obkleilem zewnatrzna czesc drzwi i wewnatrz , roznica juz w samym zamykaniu drzwi jest nie porownywalna a sluchanie muzyki teraz to dopiero przyjemnosc(mam dobre audio) :) zostalo mi tylko wygluszyc caly bagaznik i niektore czesci podlogi. A co do tej pianki jakos na sam widok mi sie to nie spodowalo i wolalem jednak bitumiczne.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez sheerydrain » 16 cze 2013, 21:28

Ja w przyszłym miesiącu zabiorę się trochę za poprawę wygłuszenia ponieważ teraz motocykl wyssał mi z kieszeni trochę $$ :) Wszystko jednak będę robił za pomocą porosa. Na chwilę obecną porosem mam wygłuszony jedynie środek auta, mam zamiar wygłuszyć jeszcze cały bagażnik, nadkola i ściankę grodziową, jak czas i nerwy pozwolą to jeszcze po bokach :) Do drzwi użyję chyba tak jak kolega wyżej mat app żeby nieco usztywnić blachę a na resztę pójdzie poroso :)
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Postprzez maziadm » 2 wrz 2013, 08:28

Teroson ma również w ofercie maty. Tylko trzy rodzaje! Przeliczając na m2 i porównując do podobno niezłego i niedrogiego STP wychodzą x3 drożej. Przymierzałem się do tego Terosona, ale teraz zdecydowałem się STP – chociaż w kwestii usztywnienia drzwi Teroson bije na głowę wszystko. Sam widziałem zrobione 2 auta: osobowe i dostawcze tymi matami drzwi sprawiały wrażenie jakby były zrobione z co najmniej 5mm blachy, chodzi mi o sztywność. No i klej jaki mają maty Teroson jest the best.
GMS, Hollywood Energetic – bym odpuścił, zwykła chińszczyzna, trafiłem na artykuł gdzie goście pisali o tym jak się takie coś zamawia i jak trafia do np. PL. Również Boll, APP – gorzej już być nie może. Zamiast Boll, APP warto rozważyć Matoplast, W końcu dla Boll i APP ktoś to produkuje, a może jak poprzednicy też ściągają z Chin.
Ważną kwestią o której się zapomina jest skład poszczególnych materiałów. Czy np. aluminium to czyste aluminium czy z dodatkiem ołowiu, niklu itp. Czy warstwa bitumu/butylu nie ma w sobie składników rakotwórczych. Osobiście nie chciałbym siedzieć 10cm od substancji zagrażających mojemu życiu, a dzieciach nie wspomnę.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje