Poroso vs maty bitumiczne app.
1, 2
Witam. Jakiś czas temu wygłuszałem podłogę w swoim aucie porosem, no i powiem że efekt nawet nawet. Ostatnio myślę nad tym aby wygłuszyć całe auto czyli ściankę grodziową, bagażnik, tylne nadkola, drzwi no i wiadomo podłogę no i może słupki bo dach sobie daruję. Pytanie moje brzmi: czy warto zainwestować w maty bitumiczne app, czy może całość dokończyć porosem ? czy różnica między matami a porosem jest duża ? Dodam że bardziej mi zależy na wyeliminowaniu dźwięków z zewnątrz niż poprawie jakości car audio. Czekam na porady oraz pozdrawiam.
http://engine-artistry.wix.com/home
- Od: 25 sty 2010, 14:44
- Posty: 235
- Skąd: Gryfino :)
- Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.
Też brałem to pod uwagę tyle że nie wiedziałem że to się nazywa GMS cena całkiem ciekawa tylko jak to się ma do wilgoci ?
http://allegro.pl/pianka-mata-wygluszaj ... 53291.html
http://allegro.pl/gms-mata-pianka-akust ... 80300.html
http://allegro.pl/pianka-mata-wygluszaj ... 53291.html
http://allegro.pl/gms-mata-pianka-akust ... 80300.html
http://engine-artistry.wix.com/home
- Od: 25 sty 2010, 14:44
- Posty: 235
- Skąd: Gryfino :)
- Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.
Troche ostatnio poczytalem o matach i tych app bym nie bral.. byc moze i role wygluszenia spelnia ale raz ze sa twarde, dwa ze duzo waza a trzy-sa rakotworcze w koncu to mata asfaltowa.. Juz lepiej innymi matami to zrobic, niestety drozszymi.. ewentualnie, dobrym wyjsciem bedzie filc. Osobiscie w najblizszym czasie chce wygluszyc drzwi i z tych twardych typu app,boll lub dekarki zrezygnowalem..
Co do gms-a jest tego sporo na allegro, rozne rodzaje.. To juz dobre maty.
Co do gms-a jest tego sporo na allegro, rozne rodzaje.. To juz dobre maty.
Przeglądając tematy poświęcone wygłuszaniu wnętrza, ktoś wspominał o taśmie dekarskiej niby podobne do mat app. Fakt app ważą podobno 1 mata 50/25 cm waży 0,5kg. Mówisz Dominator o zwykłym filcu takim cienkim czy miałeś na myśli poroso ? => http://i.st-firmy.net/93wq57l/puh-delag ... so2200.jpg http://www.surtex.gdynia.pl/poll/img_up ... 001-52.JPG
http://engine-artistry.wix.com/home
- Od: 25 sty 2010, 14:44
- Posty: 235
- Skąd: Gryfino :)
- Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.
no wlasnie takowym do ktorego linki podeslales. Co prawda jest dosc gruby i nie da sie go wszedzie zastosowac, ale w polaczeniu z innymi matami (nie app, boll) bedzie to optymalne rozwiazanie wg mnie. Na allegro w dziale caraudio->elementy czy tam materialy wygluszajace, lub cos podobnego jest sporo mat, etc do wygluszania, jest w czym przebierac. zreszta do allegro sie to nie ogranicza..
Kiedyś widziałem aukcję, na której były dostępne różne grubości, 3mm, 7mm, 10, 15, 20 itd Zdecyduję się chyba jednak na poroso.
http://engine-artistry.wix.com/home
- Od: 25 sty 2010, 14:44
- Posty: 235
- Skąd: Gryfino :)
- Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.
Maty bitumiczne stosuje sie do pozbycia wibracji blach. Powoduja one ze blachy nie wibruja przy niskich czestotliwosciach. Poroso jest jednym z lepszych materialow do wyciszania stosowanym przez koncerny samochodowe i nie tylko. Jesli przeszkadzaja ci dzwieki i szumy z zewnatrz to uzyj porosa a jesli robisz instalacje audio to oba materialy. Ja osobiscie nie polecam mat bitumicznych ze wzgledu na ich slabe wlasciwosci i wage. Zdecydowanie lepsze sa maty butylowe. Alubutyl plus poroso daje swietne rezultaty. Maty polecam tylko firmowe przeznaczone do instalacji car audio. Zapomnij o jakichs tanich dekarkach typu boll itp. Strata czasu i pieniedzy a pozniej tylko klopot ze zrywaniem. Wyciszenie nadkoli, podlogi, klapy bagaznika oraz slupkow daje spory efekt w mazdzie3. Osobiscie niedlugo zabieram sie za dach gdzie pojda male kawalki alubutylu i na calosc poroso.
- Od: 9 sty 2013, 21:57
- Posty: 20
Wszystko na bazie butylu bedzie ok i nie trzeba wyklejac calego auta tylko czesci blachy najbardziej wibrujace tj plaskie powierzchnie. Porosem najlepiej wykleic cale auto. Noxudol jest polecany na wielu forach CA i nie tylko ale trzeba miec sprzet do tego albo zlecic komus. Mysle ze jest lepszym wyborem niz vibroplast i na pewno lzejszym. GMS swietna marka i polecam ale sa tansze rownie dobre materialy. Dobra inwestycja w wyciszenie jest kupno dodatkowych ew nowych uszczelek drzwi oraz wyciszenie okolicy i mocowania lusterek. Oryginalne sa kiepskiej jakosci i po 8 latach i 45000km wygladaja gorzej nis w audi a3 14 letnim z przebiegiem 200000. Blacha jest za pewne o polowe chudsza :/
- Od: 9 sty 2013, 21:57
- Posty: 20
Ja u siebie mazda 323f Ba całe wnętrze wymazałem środkiem sigil plast, nie mam porównia do noxudala, ale jak wyschnie tworzy gumową powłokę, przed złożeniem środka słychać róźnicę, jest ciszej niż było, na to wszystko chce dać pianke gms 01. Co do samych uszczelek, przymierzałem się do tego ale jak dowiedziałem się ile krzyczą w ASO odpusciłem...
- Od: 3 kwi 2010, 12:13
- Posty: 39
Ja chyba postawię na poroso, raz że cena przystępna a dwa że sprawdzone
http://engine-artistry.wix.com/home
- Od: 25 sty 2010, 14:44
- Posty: 235
- Skąd: Gryfino :)
- Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.
Co sądzicie o wygłuszeniu drzwi Bj-ki K-flex ST?
http://allegro.pl/pianka-wygluszajaca-i ... 68251.html
http://allegro.pl/pianka-wygluszajaca-i ... 68251.html
Było Mazda 323 BG 1.6 16v, Mazda Mx-3 1.8 V6, Mazda 323f bg 1.8 GT, Mazda 323f BA 1.5 16v, Mazda 323f BA 2.0 V6, 323f Bj 2.0 DiTD
Jest Mercedes Clk W208 2.3 Kompressor
Będzie Mx-5 dla mnie lub Mazda 6 dla rodziny :)
Jest Mercedes Clk W208 2.3 Kompressor
Będzie Mx-5 dla mnie lub Mazda 6 dla rodziny :)
Artmanbdg napisał(a):Co sądzicie o wygłuszeniu drzwi Bj-ki K-flex ST?
http://allegro.pl/pianka-wygluszajaca-i ... 68251.html
Jeśli chodzi tylko o wygłuszenie to ok, ale jeśli ma też pochłaniać drgania – to pianka się nie nadaje.
Ja polecam kontakt ze sprzedawcą z tej aukcji – sam zapytałem i rzeczowo mi odpowiedział (wiadomo, każdy będzie starał się sprzedać jak najwięcej...ale jego odpowiedź pokrywa się z powszechną opinią)
Fajnie też mi wytłumaczył różnicę pomiędzy różnymi materiałami wygłuszającymi...a większość aukcji z STP (którego szukałem) to akurat tego sprzedawcy
Ta aukcja to tylko żeby pokazać o co chodzi nie każdy wie co to k-flex lub arma flex k-flex jest akurat kauczukowy i używamy go do wytłumiania kanałów wentylacyjnych z efektu jestem bardzo zadowolony w końcu drzwi nie brzmią jak od Tarpana
Było Mazda 323 BG 1.6 16v, Mazda Mx-3 1.8 V6, Mazda 323f bg 1.8 GT, Mazda 323f BA 1.5 16v, Mazda 323f BA 2.0 V6, 323f Bj 2.0 DiTD
Jest Mercedes Clk W208 2.3 Kompressor
Będzie Mx-5 dla mnie lub Mazda 6 dla rodziny :)
Jest Mercedes Clk W208 2.3 Kompressor
Będzie Mx-5 dla mnie lub Mazda 6 dla rodziny :)
Ja wyglaszalem wczoraj swoja matami bitumicznymi z boll, czy jakos. obkleilem zewnatrzna czesc drzwi i wewnatrz , roznica juz w samym zamykaniu drzwi jest nie porownywalna a sluchanie muzyki teraz to dopiero przyjemnosc(mam dobre audio) zostalo mi tylko wygluszyc caly bagaznik i niektore czesci podlogi. A co do tej pianki jakos na sam widok mi sie to nie spodowalo i wolalem jednak bitumiczne.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Ja w przyszłym miesiącu zabiorę się trochę za poprawę wygłuszenia ponieważ teraz motocykl wyssał mi z kieszeni trochę $$ Wszystko jednak będę robił za pomocą porosa. Na chwilę obecną porosem mam wygłuszony jedynie środek auta, mam zamiar wygłuszyć jeszcze cały bagażnik, nadkola i ściankę grodziową, jak czas i nerwy pozwolą to jeszcze po bokach Do drzwi użyję chyba tak jak kolega wyżej mat app żeby nieco usztywnić blachę a na resztę pójdzie poroso
http://engine-artistry.wix.com/home
- Od: 25 sty 2010, 14:44
- Posty: 235
- Skąd: Gryfino :)
- Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.
Teroson ma również w ofercie maty. Tylko trzy rodzaje! Przeliczając na m2 i porównując do podobno niezłego i niedrogiego STP wychodzą x3 drożej. Przymierzałem się do tego Terosona, ale teraz zdecydowałem się STP – chociaż w kwestii usztywnienia drzwi Teroson bije na głowę wszystko. Sam widziałem zrobione 2 auta: osobowe i dostawcze tymi matami drzwi sprawiały wrażenie jakby były zrobione z co najmniej 5mm blachy, chodzi mi o sztywność. No i klej jaki mają maty Teroson jest the best.
GMS, Hollywood Energetic – bym odpuścił, zwykła chińszczyzna, trafiłem na artykuł gdzie goście pisali o tym jak się takie coś zamawia i jak trafia do np. PL. Również Boll, APP – gorzej już być nie może. Zamiast Boll, APP warto rozważyć Matoplast, W końcu dla Boll i APP ktoś to produkuje, a może jak poprzednicy też ściągają z Chin.
Ważną kwestią o której się zapomina jest skład poszczególnych materiałów. Czy np. aluminium to czyste aluminium czy z dodatkiem ołowiu, niklu itp. Czy warstwa bitumu/butylu nie ma w sobie składników rakotwórczych. Osobiście nie chciałbym siedzieć 10cm od substancji zagrażających mojemu życiu, a dzieciach nie wspomnę.
GMS, Hollywood Energetic – bym odpuścił, zwykła chińszczyzna, trafiłem na artykuł gdzie goście pisali o tym jak się takie coś zamawia i jak trafia do np. PL. Również Boll, APP – gorzej już być nie może. Zamiast Boll, APP warto rozważyć Matoplast, W końcu dla Boll i APP ktoś to produkuje, a może jak poprzednicy też ściągają z Chin.
Ważną kwestią o której się zapomina jest skład poszczególnych materiałów. Czy np. aluminium to czyste aluminium czy z dodatkiem ołowiu, niklu itp. Czy warstwa bitumu/butylu nie ma w sobie składników rakotwórczych. Osobiście nie chciałbym siedzieć 10cm od substancji zagrażających mojemu życiu, a dzieciach nie wspomnę.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje