Premacy – modyfikacja nagłośnienia

Wszystko o modyfikacjach i budowie nagłośnień naszych aut.

Postprzez croolick » 9 paź 2013, 22:59

Witajcie.

Pierwsza modyfikacja dokonana.
Czytałem wiele, wiele na temat jakie to fabryczne radio jest beee, a głośniki jeszcze gorsze.
Ale co kto lubi, i co kto chce osiągnąć.
Do rzeczy. Radio fabryczne, samo radio (bez CD i kasety, w niedalekiej przyszłości otrzyma cyfrowy emulator zmieniarki). Głośniki tył – fabryka. Głośniki przód po stwierdzeniu zgony prawego, zostały zmienione na dwudrożny odseparowany system Blaupunkt CX 170 165mm 260W Blue Magic, ale....

Zestaw posiada oczywiści zwrotnicę modyfikującą zarówno sygnał dla gwizdków jak i dla basowych.
Przerobiłem koncepcje producenta i podłączyłem basowe pod instalacje fabryczną a gwizdki przez zwrotnicę. W połączeniu z tyłem mam system niemal trójdrożny. Wierzcie że efekt jest więcej niż zadowalający jak brak modyfikacji instalacji fabrycznej i brak zmiany radia.
Już myślałem, że jak się te Blaupunkty nie sprawdzą to wywalę je na tył i kupię Hertz'e, ale nie.
Jedyna modyfikacja, jakiej wymaga ten zestaw to oczywiście dystanse MDF oraz trzeba albo obsrobać obudowę gwizdków, albo poszerzyć dziury w podszybiu (ja wybrałem to pierwsze) bo są jakieś 0,5-1,0mm za grube:(

Teraz jest wystarczająco dobrze i nawet za głośno :D

Głośniki nisko-budżetowe bo za niecałe 200pln ale jak ktoś nie chce dyskoteki to spokojnie polecam.

Pozdrawiam.

p.s.

mam nieodparte wrażenie, że jak by do fabrycznych dołożyć gwizdki to też nie było by tragedii...
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2013, 20:51
Posty: 6
Skąd: Tychy
Auto: Mazda Premacy 1,8 101KM Pb
2002r exclusive

Postprzez Marine_4000 » 10 paź 2013, 13:50

Najważniejsze, że Tobie się podoba granie <spoko>
Jak już grzebałeś, to mogłeś zamknąć otwory w drzwiach. To kolejny krok do poprawy brzmienia.

Zestaw posiada oczywiści zwrotnicę modyfikującą zarówno sygnał dla gwizdków jak i dla basowych.
Przerobiłem koncepcje producenta i podłączyłem basowe pod instalacje fabryczną a gwizdki przez zwrotnicę


To akurat był słaby pomysł. Woofer to nie jest głośnik szerokopasmowy, żeby puszczać go pełnym pasmem. Za jakiś czas możesz tu założyć temat "radio mi padło, pomóżcie" <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 439 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Postprzez croolick » 10 paź 2013, 20:14

Czołem.

Co do zalepiania dziur oraz wygłuszania to zostawiam to na moment, kiedy będę się nudził (obecnie nie narzekam na brak zajęć), czyli pewnie na wiosnę/początek lata.
Ale dzięki bardzo za zwrócenie uwagi.

Co do nie puszczenia wooferów przez zwrotnicę, to podobnie robiłem już nie raz (w ramach eksperymentowania) i działało lub nie = odsłuch = efekt.

Końcówka mocy nie może mieć mniejszej oporności, nie może mieć zwarcia, nie powinna mieć więcej oporności niż dwu-krotność jej nominalnej wartości.

A to czy puścisz bezpośrednio głośnik basowy, dynamiczy, sopranowy – dla radia nie ma zupełnie znaczenia pod warunkiem że będzie spełniał podstawowe parametry.
Oryginalny głośnik (przynajmniej ten z przodu) jest głośnikiem dynamicznym. Identyczny stosowano kiedyś w np radio-magnetofonach typu "jamnik" i innych bazarowych wynalazkach.

Co do mocy głośników to albo końcówka nie wydoli i zacznie krzyczeć, albo spali/wywali w kosmos membranę.

p.s.

tworzenie systemu trójdrożnego przy fabrycznym sprzęcie nie ma sensu – z poziomu sprzętu mamy tylko wpływ na bum bum i sssssssssssss czyli na bass i sopran:(
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2013, 20:51
Posty: 6
Skąd: Tychy
Auto: Mazda Premacy 1,8 101KM Pb
2002r exclusive

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje