Firmy Car Audio- czy warto ????

Wszystko o modyfikacjach i budowie nagłośnień naszych aut.

Postprzez Xionc » 11 kwi 2008, 16:44

shadow25 napisał(a):przyczyna awarji od samego początku bylo radio z jednym wyjsciem na wzmacniacz


ta, a świnie latają


shadow25 napisał(a):Co jest jeszcze cikawe calkowicie zniknol problem przygasdających swiatel czy to tez byla wina radia czy cienkich kabli


No na prawdę ciekawe, ale to chyba wina samej instalacji kabla / regulacji wzmacniacza.

Chociaż przychodzi mi do głowy jeszcze inna sytuacja, airbob, może się wypowiesz. Wiem, że przy przeciążony wzmacniacz (bo np miał za cienkie kabelki i miał z 10 – 11V na zasilaniu) wytwarza na wyjściu stałe napięcie, co zazwyczaj jest przyczyną spalenia cewki głośnika. Może w tym czasie ma jakiś ogromny pobór i dlatego światła przygasały? A może bredzę :|
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez airbob » 11 kwi 2008, 20:35

Co do powodu awarii – że radio miało tylko jedne wyjście na wzmacniacz to oczywista bzdura, coś trzba klientowi powiedzieć.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to to że w radiu była upalona masa czinczy. Jest to częsta usterka przy wykonywaniu instalacji w momencie gdy wzmacniacz jest już zasilany.
Wystarczy że czincz się omsknie i dotknie przewodu zasilającego wzmacniacza i mamy upaloną masę czincza w radiu. Efekt jest taki że w głośnikach gwizda w rytm pracy silnika i inne zakłócenia typu dźwięk jak ze studni, ale tutaj chyba tego nie było.

Kolejna sprawa – światła przestały przygasać bo usterka została usunięta i pobór prądu się zmniejszył i jest teraz w granicach normy, takie jest moje zdanie. Grubość kabli do wzmacniacza nie ma wpływu na przygasanie świateł jedynie na pracę wzmacniacza.
Sprawny wzmacniacz w przypadku gdy napięcie spadnie poniżej jakiejś konkretnej wartości (co producent inna filozofia) wyłącza się, efektem tego są przerwy w jego pracy lub zablokowanie do momentu wyłączenia i ponownego włączenia sprzętu. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji sprawny wzmacniacz nie powinien podać stałego napięcia na swoim wyjściu. Ale fajnie że te kable zostały zmienione na grubsze. Jestem zwolennikiem robienia instalacji z pewnym zapasem i mało kiedy montowałem kable poniżej 16mm2 niestety zawsze jest to dylemat jeśli chodzi o fundusze.
Wielokrotnie podkreślam że chodzi o sprawny wzmacniacz, bo często mam uszkodzone wzmacniacze które niestety zachowują się nie przewidywalnie.
Wszystkie te moje wywody są oparte na moim doświadczeniu jednakże życie nas wciąż zaskakuje więc nie wykluczam całkowicie innej usterki, nie ja naprawiałem ten sprzęt więc nie mogę się jednoznacznie wypowiedzieć.
Naprawa WZMACNIACZY BOSE, Wyświetlaczy m6, Toyota Avensis
Naprawa ZMIENIAREK (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9 i inne
Wyjścia RCA do zewnętrznego wzmacniacza. Płyta startowa do nawigacji GH
kontakt 503304123
http://www.mazdaspeed.pl/forum/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=podz*+airbob*
Sprzedam oryginalny moduł zmieniarki na 6CD do mazdy 3 i 6, montaż
Żarówki podświetlenia klimatronika
kontakt 503304123
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2007, 10:55
Posty: 1545 (0/34)
Skąd: Wrocław gg8161056 tel.503304123

Postprzez Blase » 15 wrz 2008, 01:08

Odkopuję temat, co by nowego nie zakładać... :)

Macie jakieś doświadczenia z firmami CA na Śląsku, gdzie można by uderzyć o wycenę? Założyłbym coś mocniejszego niż seria (bez BOSE) do mojej M6, a obawiam się że przerasta mnie to czasowo i cierpliwościowo, nie mówiąc o braku doświadczenia, lub w skrócie – akurat z tym nie chcę się sam bawić :P
Nie musi to być firma z renomą na pół Europy, byle wiedzieli co robią...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2007, 23:49
Posty: 116 (0/1)
Skąd: Tychy/Bristol
Auto: Mazda 6 2,3 Hatchback '07

Postprzez shadow25 » 16 wrz 2008, 12:42

Extrem wie co robi tylko trzaba ich pilnowac i najlepiej nie mówic ze się nie ma zielonego pojęcia :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 07:15
Posty: 79
Skąd: wroclaw
Auto: Xedos B6 97r 1.6 DOHC

Postprzez pietras » 7 paź 2008, 19:47

Witam mam take pytanie bo mam szumy w rytm obrotów i chciałem się zapytać jak moge sprawdzić radio czy nie jest upalona masa czincza?? a i tak zapytam bo ludzie piszą żęby zamontować przy alternatorze kondensator!! pomaga to ?? jeśli tak to gdzie można kupić i jaki do mx3??
pietras
 

Postprzez airbob » 10 paź 2008, 16:45

Jeśli wszystko jest sprawne i dobrze podłączone to nie trzeba żadnych dodatkowych wynalazków.
Masę sprawdzasz miernikiem przejścia pomiędzy obudową radia a masą na wyjściu czincz, powinno być połączone.
Naprawa WZMACNIACZY BOSE, Wyświetlaczy m6, Toyota Avensis
Naprawa ZMIENIAREK (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9 i inne
Wyjścia RCA do zewnętrznego wzmacniacza. Płyta startowa do nawigacji GH
kontakt 503304123
http://www.mazdaspeed.pl/forum/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=podz*+airbob*
Sprzedam oryginalny moduł zmieniarki na 6CD do mazdy 3 i 6, montaż
Żarówki podświetlenia klimatronika
kontakt 503304123
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2007, 10:55
Posty: 1545 (0/34)
Skąd: Wrocław gg8161056 tel.503304123

Postprzez Ache » 12 paź 2008, 23:09

pietras napisał(a):Witam mam take pytanie bo mam szumy w rytm obrotów i chciałem się zapytać jak moge sprawdzić radio czy nie jest upalona masa czincza?? a i tak zapytam bo ludzie piszą żęby zamontować przy alternatorze kondensator!! pomaga to ?? jeśli tak to gdzie można kupić i jaki do mx3??


Nic nie kupuj tylko zrob tak:

Kabel zasilajacy do wzmaka pociagnij w progu kierowcy, chinche tunelem, a glosnikowe w progu pasazera, masz zaklocenia, bo kable sygnalowe pewnie leza za blisko zasilania, albo jakiegos kompa cz pompy i Ci swiszczy..
Ajajajajajajaj.. Co ludzie co za kraj..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 01:38
Posty: 1306
Skąd: Chorzów
Auto: Mitsubishi Galant EA Kombi 2.5 V6 manual Daimos Ltd :D

Postprzez shadow25 » 11 gru 2008, 10:43

Witam ponownie :) Firma extrem znó się nei popisala i kiedy wymienili kabel od zasilania dali go na STYK czyli teraz kiedy chece wzmacniacz przenisc w podłoge brakuje mi kabla:( Glośnikowe leża zwinięte pod kanapa więc tu pomysleli ale co za zasilającym teraz mam zrobic ??????? Wiem ze nie powinien byc lączony ale jednak nie chce go wymieniac bo to kupa roboty i dodatkowe koszta cvo mogę zrobic???????? czy polutowac czy moze połaczyc bespiecznikiem podobnym do tego który jest zaraz przy aku?????????

I jeszcze jedno pytanko -Gdybym chcial pod ten zestaw ( glosniki Infinity Reference 65.220sc ,wzmacnicz JBL gto75.4 do tego skrzynka Infinity Kappa 102.7 ) podłączyc jeszcze dwa glsniki w bagaju obok suba to czy wzmacniacz wydoli czy lepiej kupic osobny wzmak pod te glosniki........
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 07:15
Posty: 79
Skąd: wroclaw
Auto: Xedos B6 97r 1.6 DOHC

Postprzez airbob » 11 gru 2008, 12:44

Jest kilka możliwości sztukowania kabla zasilającego.
1. dolutować potrzebny kawałek (potrzebna solidna lutownica i trochę wprawy)
2. są takie tuleje ze śrubami służące do łączenia kabli
3. można zastosować tuleję miedzianą i praskę hydrauliczną do zagniatania kabli energetycznych (najsolidniejsze rozwiązanie ale trzeba mieć dostęp do takiej praski)

Po co Ci więcej głośników ? jeśli już tak musisz je mieć to sprawdź czy wzmacniacz charakteryzuje się stabilnością do 2 ohm na kanał wtedy możesz podłączyć do przednich głośników równolegle kolejne dwa głośniki, jest to rozwiązanie raczej nie stosowane i nie polecane. Częściej się stosuje dodatkowy wzmacniacz lub częściej wzmacniacz 5 kanałowy.
Kolejną możliwością jest podpięcie tylnych głośników pod radio.
Naprawa WZMACNIACZY BOSE, Wyświetlaczy m6, Toyota Avensis
Naprawa ZMIENIAREK (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9 i inne
Wyjścia RCA do zewnętrznego wzmacniacza. Płyta startowa do nawigacji GH
kontakt 503304123
http://www.mazdaspeed.pl/forum/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=podz*+airbob*
Sprzedam oryginalny moduł zmieniarki na 6CD do mazdy 3 i 6, montaż
Żarówki podświetlenia klimatronika
kontakt 503304123
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2007, 10:55
Posty: 1545 (0/34)
Skąd: Wrocław gg8161056 tel.503304123

Postprzez shadow25 » 11 gru 2008, 13:06

airbob napisał(a):Po co Ci więcej głośników ?


Chce zrobc zabódowę i myslalem aby do bagaja wsadzic jeszcze dwa glosniki po bokach suba ... ale moze faktycznie zostawie tylko sub i jakos ładnie go zabuduję bo kolejny wzmacniacz to za wiele i tak będzie malo miejsca. Dzięki za podopowiedz z tymi kablami praske myslę ze zalatwie bo mam znajomego elektryka i by mi to połączył
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 07:15
Posty: 79
Skąd: wroclaw
Auto: Xedos B6 97r 1.6 DOHC

Postprzez Extremer » 10 lut 2009, 19:23

Witam szanownych forumowiczów!

Ponieważ świat jest mały, a internet jeszcze mniejszy dotarły do nas informacje o toczącym się tu temacie. Mam nadzieję, że będąc stroną w tej sprawie mogę przedstawić sytuację z punktu widzenia naszej firmy co poniżej czynię ...

Ujmę tylko najistotniejsze dla sprawy fakty:

1. właściciel Xedosa otrzymał od nas ofertę i zgodził się na przedstawione w niej warunki bez przymusu

2. od samego początku WYRAŹNIE sygnalizowaliśmy, że zainstalowane w Mazdzie radio nie spełnia warunków optymalnego dopasowania do planowanego systemu hi-fi z powodu jednej pary wyjść pre-out na zewnętrzny wzmacniacz mocy; oczywiście informowaliśmy, że można sobie poradzić z tym instalując rozgałęźnik typu Y co jednak będzie miało wpływ na sposób wysterowania wzmacniacza, a tym samym na „osiągi” systemu (brzmienie i dynamikę); radio miało być jednak w najbliższej przyszłości wymienione na lepsze więc ufając zapewnieniom właściciela w tej kwestii przystąpiliśmy do instalacji zestawu

3. system został zainstalowany w oparciu o wszystkie niezbędne profesjonalne standardy i zgodnie z nimi – żaden z zainstalowanych elementów nie stanowił w tym zestawie wąskiego gardła – mamy pełną dokumentację zdjęciową, która pokazuje co i jak zostało zainstalowane.

4. tańszy subwoofer został zainstalowany omyłkowo – za co klienta od razu przeprosiliśmy instalując w zamian droższy głośnik bez żadnej dopłaty --->>> jeśli ktoś sądzi, że było to działanie celowe z naszej strony pomija fakt, iż na polskim rynku car audio działamy od 10 lat mając dobrą opinię i zamierzamy na nim działać dalej, a takie przekręty – gdyby rzeczywiście miały miejsce – „wystrzeliłyby nas w kosmos” już bardzo dawno temu! – wbrew obiegowej opinii o "zakładach usługowych" dla nas ISTNIEJE i LICZY SIĘ coś takiego JAK DOBRO KLIENTA i równie ważna DOBRA OPINIA O FIRMIE i aby to potwierdzić robimy dobrą robotę, a w razie jakichkolwiek problemów jesteśmy w stanie zrobić bardzo wiele by je jak najszybciej rozwiązać!

5. pierwsze problemy, które były sygnalizowane przez klienta sprawdzaliśmy NA BIEŻĄCO i od ręki – nie ustalaliśmy terminu spotkania serwisowego w bliżej nieokreślonej przyszłości licząc, że problem sam się rozwiąże lub klient „da spokój” tylko od razu – na miejscu nie bacząc czy akurat mamy coś ważnego "do roboty" zajmowaliśmy się KAŻDYM zgłaszanym przez właściciela Mazdy problemem! – za każdym razem kiedy do nas przyjeżdżał – dlaczego? –> patrz punkt 4 – DOBRO KLIENTA

6. uszkodzenie głośników przednich mogło wynikać z dwóch problemów – a) celowe przesterowanie wzmacniacza by uzyskać oczekiwaną przez klienta doskonałą dynamikę brzmienia mimo pojedynczego wyjścia pre-out z radia które pracując z napięciem pewnie ~ 1.5-2V musiało i tak zostać podzielone pomiędzy głośniki i subwoofer – nie wiemy jak bardzo właściciel Mazdy przesterowywał system (zalecaliśmy odpowiedni – bezpieczny poziom i właściwe ustawienie radia by to się nie stało) i kto jeszcze mógł mieć przekonanie, że wie lepiej od nas i przy tych ustawieniach grzebać (i w radiu i we wzmacniaczu) co sugeruje też wypowiedź właściciela w którymś poście; nie wiemy też czy nie grał głośno i długo na postoju, aż do wyczerpania baterii i zabicia systemu co nie jest zjawiskiem rzadkim; b) występująca osobno bądź w połączeniu z punktem a) kondensacja wilgoci, która jest zjawiskiem w samochodzie powszechnym i występującym samoistnie – może mieć wpływ na uszkodzenie głośników.

7. głośniki wymieniliśmy NA FABRYCZNIE NOWE (koszt samych midbasów 300zł para) pomimo faktu, iż takich uszkodzeń jak stwierdzone NIE POKRYWA ŻADNA GWARANCJA na świecie! – zrobiliśmy to na nasz koszt kierując się dobrem klienta; KAŻDORAZOWO przy jego wizycie informowaliśmy o potrzebie wymiany radia celem osiągnięcia optimum konfiguracji pozwalającej na wyciągnięcie z tego skąd inąd bardzo dobrego zestawu 110% jego możliwości! – dlaczego sami obciążyliśmy się kosztami? – patrz punkt 4 – DOBRO KLIENTA

8. wszystkie kolejne występujące działania serwisowe były wykonywane NATYCHMIAST i NIEODPŁATNIE bez gadania, ociągania się czy zbywania klienta! – co chciałem podkreślić gdyż nie jest to standardem nie tylko w naszej branży!

9. kolejna zgłoszona usterka miała swą przyczynę w uszkodzeniu radioodtwarzacza – klient przyjechał z zepsutym radiem – podczas testu w naszej firmie po jego włączeniu wyraźnie widać było wydobywający się ze środka dymek – właściciel Mazdy zareagował histerycznie (do czego być może miał prawo), ALE jeszcze ZANIM zdążyliśmy cokolwiek powiedzieć czy zrobić w tym momencie! –> przyjęliśmy na siebie PEŁNĄ odpowiedzialność za sytuację choć uszkodzenie radia absolutnie nie wynikało z naszej winy! – dlaczego? –> patrz punkt 4 – DOBRO KLIENTA

10. aby ZAKOŃCZYĆ całą sprawę – odwieźliśmy właściciela Mazdy do pracy na nasz koszt i przystępując natychmiast do pracy na nasz koszt wymieniliśmy radio Pioneer na AKTUALNY, FABRYCZNIE NOWY odtwarzacz Alpinie CDE-9874RR o wartości 549zł (posiadający 3 wyjścia na wzmacniacz w tym jedno do sterowania subwooferem), wymieniliśmy okablowanie zasilania na grubsze 20mm2 choć w tym systemie nie było ty absolutnie wymaganie i przeprowadziliśmy PEŁNĄ kontrolę systemu pod względem niezawodności nie znajdując ŻADNYCH innych usterek! – dlaczego wydaliśmy, aż tyle? czyżbyśmy czuli się winni? NIE – ale zrobiliśmy to bo ... patrz punkt 4 – DOBRO KLIENTA

11. jak właściciel sam stwierdził uzyskany efekt brzmieniowy przekroczył jego oczekiwania – nie spodziewał się, że wymiana radia może dać taką poprawę TAKŻE PRZY BARDZO GŁOŚNYM ODSŁUCHU – przez klienta preferowanym! – przypominam ... mówiliśmy o tym od samego początku sugerując już przy pierwszych pojawiających się problemach wymianę radia jako antidotum na wszystkie wskazywane przez właściciela Xedosa bolączki!

12. przy kolejnej okazji po wszystkich tych perypetiach widziałem Mazdę na wrocławskim Tuningowisku – miała po obu stronach na drzwiach / pod lusterkami przyklejone nasze naklejki – sądzę, że gdyby właściciel nie był zadowolony ze sposobu w jaki potraktowaliśmy jego i jak pomogliśmy wyprostować sytuację nie miałoby to miejsca! (jako dowód fotka z naszego archiwum http://www.extremecaraudio.pl/fotka.php ... d=5802&a=1)

13. od tego czasu (ponad pół roku?) "słuch po nim zaginął", aż do dzisiaj kiedy dowiedziałem się o toczącym się tu wątku – sądzę więc, że wszystko jest już OK!

REASUMUJĄC – ZROBILIŚMY ABSOLUTNIE WSZYSTKO, A NAWET ZNACZNIE WIĘCEJ BY NASZ KLIENT BYŁ ZADOWOLONY – BY NIE POCZUŁ SIĘ ZOSTAWIONY SAMEMU SOBIE! NIE BACZĄC NA KOSZTY (które wyniosły potężnie więcej niż zysk na tym systemie!) SPOWODOWALIŚMY, ŻE MOŻE CIESZYĆ SIĘ SWOIM ZESTAWEM Hi-Fi JAK WSZYSCY NASI KLIENCI. REAGOWALIŚMY NATYCHMIAST i NIEODPŁATNIE. DOŁOŻYLIŚMY DUŻO PIENIĘDZY BY POMÓC ROZWIĄZAĆ PROBLEMY! PRZYPOMINAM, ŻE NA NASZĄ PRACĘ DAJEMY BEZTERMINOWĄ GWARANCJĘ – jeśli odwalalibyśmy fuszerkę nie byłoby to zbyt mądre co?

MOGĘ MIEĆ TYLKO NADZIEJĘ, ŻE INNE FIRMY Z NASZEJ BRANŻY POSTĄPIŁYBY NA NASZYM MIEJSCU TAK SAMO. UWAŻAM, ŻE ZACHOWALIŚMY SIĘ ABSOLUTNIE FAIR DOTRZYMUJĄC STANDARDÓW, KTÓRE SAMI SOBIE NARZUCAMY!

Pozdrawiam … Tomek FECHTER, EXTREME CAR & AUDIO 2009.02.10


P.S. Przepraszam za długi wywód, ale i mnie mogą w końcu ponieść emocje :–) Zwłaszcza, że wiem, iż stanęliśmy absolutnie na wysokości zadania! To jedyna moja wypowiedź w tym wątku – proszę ADMINA o jej nie kasowanie gdyż przysługuje nam prawo wypowiedzi w sprawie, która nas dotyczy (obrona dobrego imienia firmy)

P.S.2 Przepraszam, że tak bez powitalni, ale jestem tu wyłącznie jednorazowym przelotem :–)

P.S.3 Szkoda tylko, że goniąc za sensacją właściciel Mazdy nie pozostał obiektywny w stosunku do naszej wobec niego postawy czego dowodem są posty w tym wątku. Być może ktoś inny na jego miejscu miałby odwagę cywilną by docenić nasze wysiłki.
Extremer
 

Postprzez alien_pila » 10 lut 2009, 22:30

Extremer napisał(a):P.S.3 Szkoda tylko, że goniąc za sensacją właściciel Mazdy nie pozostał obiektywny w stosunku do naszej wobec niego postawy czego dowodem są posty w tym wątku. Być może ktoś inny na jego miejscu miałby odwagę cywilną by docenić nasze wysiłki.

I wszystko na ten temat.
Fiat 126p, Renault Clio I, Ford Escort Mk IV, Renault 19, Mazda 323F BG, Ford Mondeo MK II, Mazda 323F BG.

Auto Folie – Przyciemnianie szyb
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2007, 00:08
Posty: 453
Skąd: Piła
Auto: V40

Postprzez Mev » 10 lut 2009, 22:37

Extremer<spoko>
f*ck
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 14:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez alien_pila » 10 lut 2009, 23:28

Mev napisał(a):Extremer

czego się czepiasz?

Napisał przecie:
Extremer napisał(a):wyłącznie jednorazowym przelotem
Fiat 126p, Renault Clio I, Ford Escort Mk IV, Renault 19, Mazda 323F BG, Ford Mondeo MK II, Mazda 323F BG.

Auto Folie – Przyciemnianie szyb
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2007, 00:08
Posty: 453
Skąd: Piła
Auto: V40

Postprzez Xionc » 11 lut 2009, 00:15

alien_pila napisał(a):
Mev napisał(a):Extremer

czego się czepiasz?

Napisał przecie:
Extremer napisał(a):wyłącznie jednorazowym przelotem


a gdzie on się czepia?

Extremer cieszę się, że udało się to jakoś wyprowadzić na prostą, chociaż przyznasz, że sprzęt JBL i 2Ohmowe głosniki to dość kiepskie rozwiązanie.

Co do 1 pary wyjść RCA, problemem było raczej kiepskie radio a samo rozdzielenie wyjścia. Nie powinno prowadzić to, do niczego złego. Po to jest gain we wzmacniaczu. Mój system grał tak przez rok i miał się świetnie, a miałem i archaiczne 7903 i 98xx nowiuteńkie...
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje