Wlacznik/wylacznik anteny elektrycznej

Wszystko o modyfikacjach i budowie nagłośnień naszych aut.

Postprzez Inte » 25 mar 2009, 15:03

chudy napisał(a):http://www.sprus.republika.pl/schemat.jpg


dobrze, że dałeś ten schemat bo za nic nie zrozumiał bym o czym piszecie. To dlatego, że myślałem, ze radio po właczeniu daje tylko impuls na kablu "antena" po czym ona się wysuwa i sama utrzymuje wysunięta.
a tu jednak jest stałe napiecie, ale... z tego niebieskiego kabla też wychodzi 12V?
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez Erix » 30 mar 2009, 11:10

czyli rozumiem, że wystarczy podpiąć pod przełącznik ON/OFF jeden kabel wychodzący z radia na którym jest podany impuls ? (u mnie to kolor szary).

I drugie pytanie może troszkę odbiegajace od głównego tematu, ale chciałbym się dowiedzieć jak zrobić by radio było na zapłon (po przekręceniu stacyjki), bo teraz jest bez ingerencji staycjki i mam wrażenie , że po pójściu do domu te radio coś mi za dużo pobiera prądu gdyż jest w stanie standby (czuwania).
To że trzeba znaleźć kabel (plus) który dostaje napięcie po przekręceniu stacyjki to wiadomo, ale jak sprawdzić to bez miernika? jakieś oznaczenie ten kabel ma? jakiś kolor tego kabla (czerwony)?
I czy tylko plus trzeba zmienic czy mase też?

Pzdr.
Dobry bajer pół sukcesu :)
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2007, 16:46
Posty: 33
Skąd: Tilburg
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CD

Postprzez Inte » 30 mar 2009, 11:53

Erix napisał(a):To że trzeba znaleźć kabel (plus) który dostaje napięcie po przekręceniu stacyjki to wiadomo, ale jak sprawdzić to bez miernika? jakieś oznaczenie ten kabel ma? jakiś kolor tego kabla (czerwony)?
I czy tylko plus trzeba zmienic czy mase też?


radio potrzebuje 2 plus-y, jeden po stacyjce (czerwony*) drugi stały (żółty*)
*według standardu Iso
jeśli masz kostkę do radia (specjalna pod radio), którą łączysz z 2 uniwersalną (połączoną na stałe z instalacją samochodu) to musisz do tej 2 poprawnie podpiąć dwa w/w kable.
jak to sprawdzić bez miernika? ciężka sprawa (generalnie przydałaby się jakakolwiek, żarówka/dioda na 12v) ale na upartego można by podpiąć kabel żółty (ze stałym +) we właściwe miejsce, włączyć zapłon,
a pod kabel czerwony podpinać po kolei wolne kable z instalacji radia – jeśli, któryś z nich będzie plusowy to radio powinno się włączyć.

choć nie wiem czy to dobry pomysł ;)
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez Erix » 31 mar 2009, 14:58

ok włącznik zamontowany.

U mnie kabel z kostki przy radiu wychodził szary – tniemy go na pół .
kupujemy wł/wył ( w moim przypadku dwupozycyjny). do jednej nózki wlutowujemy 1 kabel (1 zyłka), i do drugiej nóżki wł/wył wlutowujemy drugi kabelek (2ga zyłka).
każda z tych kabelków idących od wł/wył skręcamy (zlutowujemy) z półowkami przeciętego wczesniej (u mnie szarego) kabla. Zaizolowac wszystko i po kłopocie.

Wł/Wył zamontowałem u siebie koło ręcznego (zaślepka wychodzi po podważeniu np nożykiem). potem na ciepło wycinamy dziure na wł/wył (wedle rozmiaru zakupionego).
kabelki ciągniemy do radia. Żadna filozofia jak się okazuje :)


A teraz pytanie do znawców. podłączyłem sobie radio pod zapłon stacyjki. Zrobiłem tak jak było fabrycznie. zółty i czerwony (plusowe). Wszystko działa. ale co zaobserwowałem to tak jakby podwyższone obroty silnika (?) , dziś mimo że jest blisko 15C to miałem 1500 obrotów na ssaniu. gdzie w zime to miałem 1200 obr na ssaniu.
Czy ten sposób podłączenia ma jakis wpływ na prace silnika? :)
Wiem że dość głupie to pytanie, i może nie możliwe , no ale nie zadawałbym go , gdybym dziś sam nie zobaczył takiego zachowania auta.
No i w ogółe tak jak by auto miało lepszego "kopa" :|

Pzdr.
Dobry bajer pół sukcesu :)
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2007, 16:46
Posty: 33
Skąd: Tilburg
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CD

Postprzez Inte » 31 mar 2009, 15:57

a czy nie dzieje sietak samo jak właczysz dmuchawę na 2 i wyłaczysz radio?
podwyższony pobór prądu powoduje zwięszenie obrotów.
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez Erix » 31 mar 2009, 16:12

to że obroty się zwiększają (światła, dmuchawa , radio) to normalne.
ale zawsze to na ssaniu było 1200 i to ZIMĄ;)
a teraz 1500obr w ciepła wiosne, tylko dlatego że inaczej radio podłączone?:|

Temat uważam za zamknięty:)
Pzdr.
Dobry bajer pół sukcesu :)
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2007, 16:46
Posty: 33
Skąd: Tilburg
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CD

Postprzez Inte » 31 mar 2009, 17:53

rzeczywiście dosyć dziwne, może jak masz chwilę czasu to wróć do poprzedniego ustawienia (lub odłącz + radia w ogóle) i zobaczysz czy wszystko wróci do poprzedniego stanu.
wtedy będziesz wiedział czy winny jest sposób podłączenia radia (mało prawdopodobne), czy usterki należy szukać gdzie indziej.
(sorry za niefachowe odpowiedzi ale nie jestem specem w tych sprawach ;) )
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez Lucasek » 23 maja 2009, 13:47

mam pytanko,
zrobilem przelacznik,
niebieski namierzylem i looz to dziala.
ale ten battery, u mnie jest czerwony oznaczony 12V
i jak podpinam do 3 nozki i przerzucam zeby antenka sie wysunela na amen
nie dziala.
pozatym jak wylacze stacyjke to radio nie dziala
bylo tak odkad ja mam,
wiecie jak zrobic zeby radyjko dzialalo zawsze ?
i zeby to wieczne wysuanie anteny dzialalo ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2009, 13:32
Posty: 200
Skąd: Bytom
Auto: było: Mazda 323F BA 1,5 DOHC 98' SE

Postprzez Inte » 23 maja 2009, 14:14

poza tym jak wylacze stacyjke to radio nie dziala
bylo tak odkad ja mam,
wiecie jak zrobic zeby radyjko dzialalo zawsze ?

tak powinno być, do radia dochodzą 2 plusy :
1. na którym pojawia się napięcie po stacyjce
2. ciągle jest 12v
jeśli chciałbyś aby radio działało zawsze trzeba np. odłączyć z kostki ten plus po stacyjce i zamiast niego od kabla ze stałym napięciem poprowadzić przewód.
lub po prostu znaleźć gdzieś kabel na którym plus jest zawsze (ew. poprowadzić go od aku) i go wpiąć w kostkę – to już trochę lepsza opcja.

ale tak na prawdę po jakimś czasie to zacznie Cię wkurzać i wrócisz do poprzednich ustawień. tym bardziej, że aby radio działało wystarczy przekręcić kluczyć na 1 pozycję – jeszcze przed zapłonem, wtedy masz radio zegarek i zapalniczkę. spokojnie może sobie to tak chodzić.
z resztą radio wyłączające się po wyciągnięciu kluczyka jest wygodniejsze w użytkowaniu. uwierz mi :)
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez Lucasek » 25 maja 2009, 13:47

ok
ale podlaczylem do anteny ten kabel 12V i antena nie wysunela sie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2009, 13:32
Posty: 200
Skąd: Bytom
Auto: było: Mazda 323F BA 1,5 DOHC 98' SE

Postprzez Inte » 25 maja 2009, 14:58

czyli antena wysuwa się po podłączeniu pod niebieski a pod 12v z zasilania radia już nie?
na pewno jest na nim to 12v jak próbujesz podłaczyć do anteny ( nie jest to czasem ten plusowy po stacyjce, a Ty masz w tym momencie stacyjkę wyłączoną? :D )
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez Lucasek » 28 maja 2009, 13:01

musze miec wlaczona, bo inaczej radio nie bedzie dzialalo.
na kablu pisze 12V
jak zepne z antena nie wysuwa sie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2009, 13:32
Posty: 200
Skąd: Bytom
Auto: było: Mazda 323F BA 1,5 DOHC 98' SE

Postprzez Inte » 28 maja 2009, 13:23

nikt nie ma pomysłu więc ja spróbuję pomóc raz jeszcze.

pomyśl logicznie:
podłączasz niebieski kabel 12v – antena się wysuwa
podłączasz kabel (podobno) 12v antena się nie wysuwa
co Ci przychodzi do głowy? Bo mi tylko, że na tym kablu tak na prawdę tych 12V nie ma... masz coś czym mógłbyś to sprawdzić i mieć pewność?

ew. może przełącznik, który wmontowałeś jest winny, coś nie styka? próbujesz także "na krótko"?
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez nieznaszmnie » 13 lis 2009, 10:25

Hej dziś biorę się za montaż włącznika i tu parę pytań, gdzie najlepiej odciac kabel i dac wlacznik?? czy jak przecinaliscie kabel kolo kostki to robiliscie przedluzke zeby go wyprowadzic dalej czy poprostu szliscie po kablu i w wygodnym miejscu przecinaliscie, czy wiazka od radia idze gdzies kolo recznego zeby tam dac sobie wlacznik. w ogole jakie jest nawygodniejsze i najmniej pracochlonne miejsce do umiejscowienia wlacznika?? POZDRAWIAM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 15:40
Posty: 87
Skąd: Sush
Auto: Mazda 323F 1.8 BA BP

Postprzez nieznaszmnie » 18 lis 2009, 21:48

no i zrobione narazie prowizora bo nie mialem lutownicy ale wlacznik walnąłem sobie uwaga w popielniczce, myslalem myslalem i wymyslilem, nie palę w aucie popielniczka zupelnie nie potrzebna, a tak jesli antenka ma sie wysunąc wyciagam popiolke i przelacam , bardzo wygodne i nie widoczne :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 15:40
Posty: 87
Skąd: Sush
Auto: Mazda 323F 1.8 BA BP

Postprzez yaro626 » 23 kwi 2010, 18:03

Trochę odswieże temat,ma ktoś jakąś fotkę jak to powinno być zrobione,chodzi o antena wysuwa sie jak jest radio i schowana jak gra cd.
Ostatnio edytowano 26 kwi 2010, 17:11 przez yaro626, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2008, 11:17
Posty: 331
Skąd: Lublin/Turka
Auto: 626 GH 2.2 163km

Postprzez Kluska » 23 kwi 2010, 19:17

nie jestem specem ale wyłącznik powinien być na trzy

czyli
zero i dwie pozycje

taki daje tylko możliwość całkowitego wyłączenia anteny lub włączenia

przełącznik który ma trzy pozycje daje możliwośc ustawienia
oryginał – włączasz radio wysuwa się antena
pozycja I antena cały czas schowana nieważne czy radio włączone
pozycja II antena cały czas wysunięta nieważne czy radio włączone

taki byłby lepszy
Przełącznik kołyskowy trzy pozycyjny


wiecej na allegro
Kluska
Obrazek Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2008, 19:41
Posty: 116
Skąd: Ziemia Sieradzka
Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5

Postprzez yaro626 » 24 kwi 2010, 09:02

No właśnie mnie by interesowały tylko te dwie pozycje "0"-antena schowana i "1" -jak gra radio,wcześniej był link do fotki(schematu)ale już nie działa.

Przełącznik podłączony i wszystko gra.
Ostatnio edytowano 26 kwi 2010, 17:12 przez yaro626, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2008, 11:17
Posty: 331
Skąd: Lublin/Turka
Auto: 626 GH 2.2 163km

Postprzez adamax4 » 24 kwi 2010, 15:03

yaro626 napisał(a):No właśnie mnie by interesowały tylko te dwie pozycje "0"-antena schowana i "1" -jak gra radio,wcześniej był link do fotki(schematu)ale już nie działa.

Tamten włącznik co wcześniej pokazałeś będzie dobry. A co do schematu, to tam nie ma nic skomplikowanego. Przecinasz po prostu przewód, który idzie do sterowania anteny i tam wpinasz włącznik.
Ja u siebie będę montował taki jak poniżej, tylko z zieloną kontrolką.
http://www.centrumelektroniki.pl/produc ... =150&h=143
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez tomus » 27 kwi 2010, 20:03

yaro626 napisał(a):Trochę odswieże temat,ma ktoś jakąś fotkę jak to powinno być zrobione,chodzi o antena wysuwa sie jak jest radio i schowana jak gra cd.

chcesz fotkę z tego jak mam zrobiony sam przycisk czy kabel do przycisku?
tomus
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje