Po pół roku i 10 tys. km wciąż jestem zachwycony
Za 2 tyg. wybieram się na Chorwację więc dojdzie opinia z długiej trasy.
Z mankamentów do tej poty zauważyłem:
– skrzypiący lewy boczek fotela kierowcy, tylko podczas wsiadania więc w sumie można by olać ale i tak zgłoszę, od tego jest gwarancja
– podobno jest problem z tarczami, że się szybko wichrują. Jednemu z forumowiczów wymienili na nowy zestaw tarcz (inny stop) i osłon kurzowych co podobno ma poprawić wymianę ciepła. U mnie trochę biją > 120 km/h więc pewnie czeka mnie wymiana tylko czekam na jakieś dobre rozwiązanie, a nie wymianę na to samo
– rysuję się gałka zmiany biegów, a w Polsce akurat zwyczaj, że obrączki na prawej ręce...
– krótkie sprzęgło, podobno tak ma być a a 'la sportowym aucie, wymaga trochę przyzwyczajenia.
– po myciu woda lubi siedzieć za lusterkami więc jak się wyjedzie prosto z myjni to się zachlapie pod nimi czysty samochód.
– brak lampki w schowku i nie ma przy lusterkach (to akurat mam gdzieś)
– rysują się plastiki w bagażniku
Tyle póki co minusów, szczerze wszystko wymieniłem.
Co do reszty to na prawdę fajne auto, dużo fajniejsze niż M6 wg mnie. Moja żona też zachwycona, a ogólnie ma w d...ie samochody
Świetnie się trzyma drogi no i cichy silnik z turbiną, V bieg można spokojnie wrzucać od 70-80 km/h więc jest na prawdę cicho. 200 km/h na VI i 4.500 obr. Jedynie poczucie prędkości małe ze względu na gabaryty, trzeba patrzeć w lusterko za siebie
. Duże koła nadają się akurat na polskie warunki. Komfort jazdy lepszy niż w M6 ale też jest sztywno (coś za coś). Bagażnik podobny ale daje możliwość upakowania do góry (miałem M6 HB).
Bardzo dobrze sprawdza się przyciemnianie okien z tyłu i jasna skóra, dużo mniej się nagrzewa i junior nie wskakuję do sauny.
Ma fajny schowek w konsoli z podwójnym dnem i wyjściem na zapalniczkę, które przydaje się jak podłączam odtwarzacz dla juniora.
Nic mi nie skrzypi/dzwoni w środku, a tego nie lubię.
Historię spalania jest tu:
http://www.spritmonitor.de/en/detail/311186.html
Jeżdżę mniej więcej 50/50 miasto/trasa. Styl raczej szybki ale w granicach rozsądku. Trasa (dobra) tak 110-130, autostrady 150-160. Od czasu do czasu deptam żeby się nie zamulił