Mazda CX-7 (ER) – Opinie i Informacje

Mazda CX-7 2006–2012

Postprzez Deniorek » 9 sty 2010, 14:47

Sebal napisał(a):to fakt że Mazda Polska jakoś od kilku miesięcy nie jest w stanie przetłumaczyć do CX-7 po FL instrukcji obslugi. Żenada. Do samochodu dodaja instrukcje od starej cx-7 a troche dodatkowych funkcji jest w samochodzie i będę musiał sie pomęczyć ze szwabską istrukcją bo Niemcy jakoś potrafili taką zrobić.


Spokojnie. To nie tylko tak Mazda ma. Jakoś ostatnio z salonu kupowałem auta, które debiutowały na rynku i jeszcze nigdy instrukcji od razu nie otrzymałem. Wysyłali albo zapraszali po nie po ok. 2 miesiącach. :P 3/3 razy tak było więc to norma w ciągu ostatnich 4 lat. [Toyota, Suzuki]

Polskie realia są jakie są.

Recenzenci nie narzekali na odejście auta na prostej drodze, tylko mówili, że na obrotach 1500 i mniej ciężko mówić o dobrym podjeździe pod górkę

No i tak jak brii napisał, że tutaj raczej mierzy się moment od załączenia turbinki (to kopnięcie i "odejście" o jakim się tyle dyskutuje). Swoją drogą to chętnie zobaczyłbym na jakimś filmie porównanie DISI i diesela na prostej jak bardzo różnią się.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez Sebal » 10 sty 2010, 20:29

Dzisiaj próbowałem Cx'a przy podjazdach pod wieksze górki i naprawde nie mam nic mu do zarzucenia. Poniżej 1500 obr./min rzadko który diesel dobrze ciągnie. Moja 6. poniżej 1500 obr./min praktycznie nie istaniała nawet na prstej drodze. Napewno nie jest to typowy terenowiec który przy 1000 obr/min idze bez problemu pod stromą górke ale w tym samochodzie zestopniowanie skrzyni i przyrost momentu jest moim zdaniem wystarczający. Myśle, że bezproblemowo bedzie się nim jeździć po górskich trasach.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez jancio68 » 11 sty 2010, 12:00

Jednak co 4 łapy to 4 łapy!
Mieszkam na uboczu i na pług śnieżny liczyć nie mogę. Śniegu wiadomo ile nawaliło. 3/4 sąsiadów nie wyjechało z posesji a parę samochodów zakopanych na poboczu.
Wyjazd i przejazd tych najgorszych odcinków bezproblemowy. Napęd ciągnie aż miło. Można docenić w końcu wyższy prześwit i napęd na 4. <jupi>
Trochę trudniejsze warunki i człowiek doceni to co ma. Nie trzeba nawet w góry jechać. ;)
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez Sevyoruum » 11 sty 2010, 14:30

W takim razie nie jestem jedynym, ktory ma niezla ucieche z tego:)

CX to moje pierwsze auto z napedem na 4 kolka i powiem szczerze, ze frajda nieslychana! Podczas gdy sasiedzi przez 15 minut probuja wyjechac, ja wsiadam, ruszam i jade:) I do tego ten komfort, gdy nie msuze myslec- o tu moge wjechac? Wyjade pozniej? Jasne, ze wyjade:)
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 13:00
Posty: 89

Postprzez Kamil » 11 sty 2010, 15:37

:) U mnie na peryferiach tez śniegu po kolana, na razie zaspy pokonuje CRV'ką (radzi sobie świetnie, 2.2 i-ctdi szacuneczek), ale już złożyliśmy zamówienie i czekamy na CX-7, to będzie do czego porównać ;) oby śniegu trochę zostało :)
Kamil
 

Postprzez Globy » 11 sty 2010, 16:09

Koniecznie musisz się wypowiedzieć w wątku o CX'ie z dieslem => http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=70553

Szerokości <usmiech>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Lucass » 11 sty 2010, 17:00

jancio68 napisał(a):Jednak co 4 łapy to 4 łapy!
Mieszkam na uboczu i na pług śnieżny liczyć nie mogę. Śniegu wiadomo ile nawaliło. 3/4 sąsiadów nie wyjechało z posesji a parę samochodów zakopanych na poboczu.
Wyjazd i przejazd tych najgorszych odcinków bezproblemowy. Napęd ciągnie aż miło. Można docenić w końcu wyższy prześwit i napęd na 4. <jupi>
Trochę trudniejsze warunki i człowiek doceni to co ma. Nie trzeba nawet w góry jechać. ;)


Dlatego zdecydowałem że kupie Cx-a który dla mnie jest uterenowionym autem sportowym.W naszych warunkach klimatycznych 4 łapy i zwiększony prześwit jest bardzo potrzebny zwłaszcza kiedy się również jeżdzi w góry. Niektórzy na forum się z tego śmiali i twierdzili że co to za napęd i próbowali porównywac Cx-a do np. Verso ;P
Właśnie ten napęd doskonale daje sobie rade w ciężkich warunkach i jak ktoś nie ma zamiaru latac po polach i brać udziału w zawodach off-road to bedzie zadowolony.
Jeszcze jest jedna kwestia a mianowicie komfort psychiczny podczas pobytu np. na feriach , nie muszę się szczypać z jakimiś podjazdami zjazdami tylko wsiadam i jadę pod samiuśki stok :)
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2007, 10:43
Posty: 213
Skąd: Lodz
Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11

Postprzez maler » 11 sty 2010, 17:08

SEBAL,
jak ja odebrałem swoją cx-7 diesel, to też nie dostałem instrukcji, ale po 3 dniach mi dosłali listem, więc instrukcja po polsku istnieje, bo ja taką posiadam. (auto odebrałem 3 grudnia)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 paź 2009, 12:53
Posty: 22
Auto: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD SPORT

Postprzez Pawko_6 » 11 sty 2010, 22:04

Przyłączam się i potwierdzam, zimą Cx daje radość z jazdy niesamowitą, napęd znakomicie pracuje. Wjeżdżam na zaśnieżone szlaki bez obawy. Pozostają tylko ślady kół i podwozia. Na równym terenie można trochę driftować (gdyby jeszcze dało się wyłączyć TCS).
Najgorsze jest to, że przez to auto polubiłem zimę... :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Sebal » 11 sty 2010, 23:20

Hmmmmm no to chyba komuś się dostanie za tą instrukcję...
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez MDO » 12 sty 2010, 14:18

Tu we Francji sniegi jak w Polsce, tak wiec nie probowalem elastycznosci. Ale moge Wam powiedziec ze przejechalem sie do Polski i spowrotem. Mam juz prawie 6000 km tak wiec cos moge powiedziec o eksploatacji.

Auto jest za....ste. Przyspieszenie , wyprzedzanie, spalanie, komfort itd naprawde bardzo OK.
Z praktycznych sprawto:
Pierwsza rzecz, wskaznik plynu do oczyszczania spalin nie zmenil sie. Jesli informacja ze plynu starcza na 20000 jest prawdziwa to powinienem zuzyc 1/4. Wdzialem inna informacje ze plynu starcza na 60000 moze to jest prawda.
Druga sprawa to uwaga na letnie pliwo zima. Wyjechalem z Francji z paliwem letnim i spotkala mnie niespodzianka. Przy minus 17 auto rano odpailo, ale nie moglem jechac szybciej niz 20km/h. Zjechalem z autostrady powiadomilem ADAC o awari. ADAC zadzwonilo do Mazda DE i tu niespodzianka. Wypieli sie na mnie i moja europejska asistance. Na szczescie auto stalo 30 min na poboczu na wolnych obrotach, komora silnika sie nagrzala i dalej pojechalem bez klopotow. Wlalem dobre paliwo a w Polsce kupilem preparat do diesla na zime. Wracajac ,rano w Berlinie napotkalem ok 20 cm sniegu na autostradzie. I tu sie zaczelo. Poczulem za co zaplacilem kupujac CX. Z oponami zmowymi to auto na sniegu spisuje sie rewelacyjnie. Uklad jezdny naped .... Wszyscy sie slimaczyli a ja jechalem jak po swoim. Srednie zuzycie na dystansie 4500km to 8.2l/100. Jechalem roznie, 100 i 160 tak wiec biorac pod uwage warunki drogowe jest OK.
Z uwag praktycznych moge powiedziec ze troche Mazda mnie zawiodla.
Przykady.
Chce kupic lancuchy sniegowe. Do modelu z oponami 235/55R19 nie ma lancuchow na rynku. Mazda proponuje skarpetki textylne ale te nie sa homologowane na stacje narciarskie.
GPS -przy zakupie auta dowiedzialem sie ze zgodnie z oferta i instrukcja auto posiada mapy europy wschodniej i zachodniej. W praktyce sa tylko europy zachodniej a za wschod trzeba zaplacic 500euro <glupek2> . Uaktualnienie kosztuje 300euro <glupek2> <glupek2> Mazda chyba sobie robi jaja z powaznych ludzi.
Generalnie mimo tych malych problemow jestem bardzo zadowolony z auta. Dynamika, komfort, ekonomia itd wszystko jak dla mnie OK. Nawet jesli jakis test wykaze ze dynamika lub przyspieszenie jest o np 0,??? gorszy od jakiejs Hondy to naprawde odczucia sa bardzo dobre i to sie liczy. Na autostradzie nie czulem ze ktos moze zagrac mi na nosie.
Pozdro i szerokosci
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 paź 2009, 14:20
Posty: 25
Auto: Mazda CX7 2.2MZRCD Performance

Postprzez domin1979 » 16 sty 2010, 12:16

Co ile robimy przegląd, co 15 czy 20 tys?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez brii » 16 sty 2010, 15:55

Lucass napisał(a):ten napęd doskonale daje sobie rade w ciężkich warunkach

Powiedziałbym w trudnych – przy ciężkich się podda ;)
Pawko_6 napisał(a):Na równym terenie można trochę driftować (gdyby jeszcze dało się wyłączyć TCS).

Wystarczy dostać się do bezpieczników i jeden wyciągnąć ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez jancio68 » 18 sty 2010, 11:42

brii napisał(a):
Lucass napisał(a):ten napęd doskonale daje sobie rade w ciężkich warunkach

Powiedziałbym w trudnych – przy ciężkich się podda ;)


"Właśnie ten napęd doskonale daje sobie rade w ciężkich warunkach i jak ktoś nie ma zamiaru latac po polach i brać udziału w zawodach off-road to bedzie zadowolony."


brii napisał(a):
Pawko_6 napisał(a):Na równym terenie można trochę driftować (gdyby jeszcze dało się wyłączyć TCS).

Wystarczy dostać się do bezpieczników i jeden wyciągnąć ;)


Dobra rada. <lol>
Jak coś ci się stanie zgłoś się tutaj.
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez Grzyby » 20 sty 2010, 13:04

Panowie, a powiedzcie mi jedną rzecz. Na naszym rynku sprzedawana jest wersja AWD.
Czy istnieje wersja 2WD ??
Patrząc na broszurę CX7 USA wychodzi że jak najbardziej tak.
Dla silnika 2.5 jest tylko napęd na przód, a dla 2.3T jest 2WD i również AWD
http://www.mazdausa.com/MusaWeb/musa2/p ... cs_CX7.pdf
Od kiedy jest opcja CX7 2WD ?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Globy » 20 sty 2010, 13:09

Na rynku amerykańskim chyba od początku produkcji (dlatego trzeba uważać na wersje zza Oceanu).
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Grzyby » 20 sty 2010, 13:23

A czy to jest wersja TYLKO na rynek północnoamerykański?
I czy gdzieś jeszcze poza USA występuje wersja z silnikiem 2.5 ?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez domin1979 » 20 sty 2010, 17:32

Grzyby napisał(a):I czy gdzieś jeszcze poza USA występuje wersja z silnikiem 2.5 ?

Chyba nie ale 2.5 to świeża opcja wprowadzona przy liftingu więc może i się pojawi z czasem w Europie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez tery » 20 sty 2010, 18:42

palczak napisał(a):U mnie na peryferiach tez śniegu po kolana, na razie zaspy pokonuje CRV'ką (radzi sobie świetnie, 2.2 i-ctdi szacuneczek), ale już złożyliśmy zamówienie i czekamy na CX-7, to będzie do czego porównać


Czekam z zainteresowaniem na Twoją opinię porównawczą CX-7 MZR-CD vs. CRV CDT-i, tak jak napisał Globy.
Ja tylko raz jeździłem chwilę dieslem CX-7 a to zbyt mało jak dla mnie, aby obiektywnie się wypowiedzieć. Jesteś bodaj jedynym forumowiczem, który przesiada się z diesel`a CRV-ki na CX-7 MZR-CD. Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez Kamil » 20 sty 2010, 19:55

tery jak już dostanę sprzęta, zasiądę za kółkiem, przejadę się po parafii to i sklekocę parę zdań ;)
Kamil
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9