Panie I Panowie,
w poniedziałek sprawdzam jedną CX9 przed potencjalnym zakupem. Auto idzie do serwisu Forda bo mazda zażyczyła sobie kwoty na poziomie BMW i Jaguara:) a zakres ten sam.
Oczywiście mam wiedzę teoretyczną co Panowie w serwisie powinni szczególnie sprawdzić ale poprosiłbym też o porady z codziennego użytkowania tego auta? Co sprawdzić szczególnie na jeździe próbnej? Co z hamulcami? Jak je przetestować? Będę wdzięczny za praktyczne porady od użykowników:)
Dzieki wielkie
Na co zwrócić uwagę przez zakupem
Strona 1 z 1
Czy coś konkretnego w pracy skrzyni biegów? Jakieś specjalne testy?
- Od: 7 sty 2014, 00:06
- Posty: 21
- Auto: BMW 335D E91, Toyota Rav 4 USA 3,5 V6
To co w każdym automacie:
-płynność zmiany biegów
-brak szarpnięć
-szybki kick-down
-terminy zmiany oleju
No i sam olej kolor i zapach
-płynność zmiany biegów
-brak szarpnięć
-szybki kick-down
-terminy zmiany oleju
No i sam olej kolor i zapach
-
Grucha
Reakcja na kick down powinna być? Jaka? Co oznacza spinanie napedow? Cały czas chyba dystrybucja mocy jest na wszystkie koła? Czy chodzi generalnie o zachowanie auta na śliskim?
- Od: 7 sty 2014, 00:06
- Posty: 21
- Auto: BMW 335D E91, Toyota Rav 4 USA 3,5 V6
Generalnie jak się depnie gaz do podłogi jest redukcja o 2 biegi w dół i samochód zaczyna zapie... U mnie zajmuje to może z 1/2 – 1 sekundy? Normalnie napęd jest na przód, jeśli jest potrzeba dołączany jest tył. Czy jest ok można sprawdzić na śliskim, samochód powinien jeździć jak przyklejony bez zapalania się żadnych kontrolek. Można to też sprawdzić na podnośniku, wrzucałem do któregoś linku instrukcję serwisową mazdy do sprawdzenia poprawności działania skrzyni rozdzielczej, jeśli nie znalazłeś mogę poszukać?
Widziałem to. W wolnym tłumaczeniu:
1. auto na podnośnik
2. jedna osoba w środku, stacyjka w pozycji on, silnik zgaszony, ręczny zaciągnięty
3. Osoba w środku wciska gaz a pozostali próbują obrócić koła do przodu
4. Jeśli się kręcą jest dupa:)
5. Wniosek – muszą pozostać nieruchome?
Panowie
Chciałbym sie upewnić co do procedury. Jeśli sie nie obracają koła przednie jest ok? Jeśli sie obracają odpuszczamy ręczny i sprawdzamy tył. Jeśli sie tylne koła sie nie obracają to reduktorow do śmieci a jeśli obracają to inna przyczyna? Dobrze zinterpretowalem?
1. auto na podnośnik
2. jedna osoba w środku, stacyjka w pozycji on, silnik zgaszony, ręczny zaciągnięty
3. Osoba w środku wciska gaz a pozostali próbują obrócić koła do przodu
4. Jeśli się kręcą jest dupa:)
5. Wniosek – muszą pozostać nieruchome?
Panowie
Chciałbym sie upewnić co do procedury. Jeśli sie nie obracają koła przednie jest ok? Jeśli sie obracają odpuszczamy ręczny i sprawdzamy tył. Jeśli sie tylne koła sie nie obracają to reduktorow do śmieci a jeśli obracają to inna przyczyna? Dobrze zinterpretowalem?
- Od: 7 sty 2014, 00:06
- Posty: 21
- Auto: BMW 335D E91, Toyota Rav 4 USA 3,5 V6
Jestem po sprawdzeniu. Auto przeszło wszystkie testy zarówno na jeździe jak i procedurę z biuletynu. Spina napędy szybko, skrzynia chodzi cicho i łagodnie. Genralnie dobry wynik sprawdzianu choć w sumie auto ma 75000 km więc co miałoby się spsuć. Przeniesienie napędu suche – jedyne spocenie na łączeniu skrzyni z silnikiem – wyglądało jakby wyciek pochodził z góry – nie dało się tego zlokalizować. W serwisie Forda gdzie auto było sprawdzane stwierdzili że to drobnostka. Macie koncepcję co to może być?
- Od: 7 sty 2014, 00:06
- Posty: 21
- Auto: BMW 335D E91, Toyota Rav 4 USA 3,5 V6
Dzień dobry
Chcę kupić CX9 i chciałem się dowiedzieć gdzie rzetelnie mogę zrobić przegląd w Warszawie ?
Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Pozdrawiam
Chcę kupić CX9 i chciałem się dowiedzieć gdzie rzetelnie mogę zrobić przegląd w Warszawie ?
Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Pozdrawiam
-
owc4
Wyciek z gory? Nie potrafili tego zdiagnozowac? Dziwne. U mnie tak bylo po wymianie olejow. Mysle ze masz wyciek z odpowietrznika skrzynki rozdzielczej. Musisz zdemontowac ten nieszczesny dyfer. Czeka Cie wyczyszczenie syfu jaki tam jest bo oleju juz pewnie nie ma. Udroznienie odpowietrznika. Przeglad skrzynki pod katem wyciekow oraz lozyska czy sa nie uszkodzone. Jak widac napedy u Ciebie sprawne to o tyle dobrze ze moze skonczy sie na tym co opisalem wyzej.
Witam,
stoje przed zakupem Cx-9 , lecz z racji problemow z skrzynia redukcyjna troche sie waham , czy jest szansa sprawdzenia tego elementu przed zakupem oraz wieloklinu ? Jakie jest zdanie Tadziola na ten temat oraz jaka jest praktyka w serwisie CX-9 :–) ?
stoje przed zakupem Cx-9 , lecz z racji problemow z skrzynia redukcyjna troche sie waham , czy jest szansa sprawdzenia tego elementu przed zakupem oraz wieloklinu ? Jakie jest zdanie Tadziola na ten temat oraz jaka jest praktyka w serwisie CX-9 :–) ?
- Od: 2 wrz 2009, 22:58
- Posty: 44
- Skąd: Katowice
- Auto: Mx-5 NA, Is200, Insignia Turbo, Is250
Zapytaj właściciela, czy zmieniał olej, jak często w skrzynce, skrzyni biegów, tylnym dyfrze. Będziesz wiedział wszystko o aucie i właścicielu. Bez względu jakie auto kupisz, jeszcze nie wymyślono auta, w którym olejów się nie zmienia. Nie skrzynka jest problemem, tylko ludzie.
Nówkę skrzynkę awaryjnie kupisz za 4,5-6 tys. na allegro, ale wiem, że nie o to chodzi.
Nówkę skrzynkę awaryjnie kupisz za 4,5-6 tys. na allegro, ale wiem, że nie o to chodzi.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9