Strona 7 z 9

PostNapisane: 10 mar 2009, 12:39
przez domin1979
jancio68 napisał(a):W Cx sylwetka, nadwozie, układ kierowniczy, hamulce i napęd wiele obiecują i w przypadku 2.3 DISI to się spełnia. Z dieslem popadłbym w depresję gdyby C-crossery, Outlandery i wszelkie Ravki mnie objeżdżały jak wóz konny. Pozostaje się ścigać z Navarami, Hilluxami i innymi taczkami. Masakra.
Ze spalaniem zapewne będzie tak, że obiecane 7,5l uzyskasz pieszcząc i muskając pedał gazu. Chcąc "depnąć" łoł wyjdzie zapewne w okolicach przynajmniej 10l. Masa własna pewnie podchodzi pod 1900kg
Wersja silnikowa dla odważnych i bardzo statecznych faja .
Tu chyba zawarłeś wszystko co bym napisał <lol>

PostNapisane: 10 mar 2009, 12:44
przez BEN
delikatnie mówiąc nie lubię diesli wiec dla mnie mazda z dieslem odpada. co do spalania na poziomie 7,5 litra wierze ze jest to osiągalne ale na pewno meczące. ja ostatnio na trasie 500 km częściowo w miesicie ale większość na trasie uzyskałem spalanie 10,8 ale byłą to męczarnia (ale chciałem zobaczyć jak nisko da się zejść). średnio pali ok 14 wiec w porównaniu z dieslem który będzie na pewno droższy od silnika benzynowego nie wiem czy opłacalny będzie zakup diesla. a Co do osiągów to liczby same mówią za siebie nie trzeba ich komentować.

PostNapisane: 11 mar 2009, 17:15
przez zbylon
Temat diesla już sie gdzieś pojawił napisze drugi raz co myślę :)

wyższa cena , klekot, słabe osiągi, spalanie z 10l w mieście, droższy serwis, potencjalne problemy ze sprzęgłem czy wtryskami to mazda cx7 diesel

tak naprawdę to auto dla ludzi:
– którzy pamętaja jak benzyna była na kartki a ropa zawsze była na stacji,
– ludzi którzy posiadalii mercedesa 60KM lub passata TDI 90KM i myślą, że nowe diesle mimo że mają po 150-180 KM dalej tak mało palą
– ludzi, którzy roba 10-15tys roczne ale kupują tylko diesla bo są "najlepsze" cokolwiek to znaczy

[3 BK MPS/Mazdaspeed3] Różnice wersji europejskiej i USA

PostNapisane: 29 kwi 2009, 19:31
przez kocur75
na opisie wikipedii jest takie cudo, że niby speed ze stanów ma więcej KM niż MPS europejski.
http://en.wikipedia.org/wiki/MAZDASPEED6
prawda to?

już się też dowiedziałem, ze przynajmniej w 3 Speed są miększe amorki vs MPS

Re: mazda 3/6 speed vs mps

PostNapisane: 29 kwi 2009, 20:14
przez DISItune
kocur75 napisał(a):na opisie wikipedii jest takie cudo, że niby speed ze stanów ma więcej KM niż MPS europejski.
http://en.wikipedia.org/wiki/MAZDASPEED6
prawda to?


ciężko powiedzieć, ale skoro tak piszą to pewnie tak jest

teraz nie sprawdzałem, ale jak jeszcze były dostepne vehicle specs na stronie mazdausa to je sobie zapisałem i w specyfikacjach speed 3 i 6 są rózne moce i benzyny:

speed3: 263@5500RPM 91 Octane fuel minimum
speed6: 270@5500RPM 93 Octane fuel minimum

kocur75 napisał(a):już się też dowiedziałem, ze przynajmniej w 3 Speed są miększe amorki vs MPS


to pewne info?
ja już wiem że przednie klocki od Speed3 poasują do 3 MPS ;)

PostNapisane: 29 kwi 2009, 21:50
przez kocur75
pewne jak to w mazda polska ;) jedyny ktos sensowny z 4 miejsc od mazdy w wawie (w tym 3 z autoryzacja) wydal mi sie gosc z serwisu na wysockiego. i to stamtad to info. 1024 pln sztuka z sztuke przod. dobre co? i nigdzie poza tym jednym serwisiem nie maja do trojki, a sprawdzilem z 10 hurtowni.
wiec rozejrzalem sie za sportowymi bardziej i jedyne co znalazlem to Koni sport do tego modelu. ale ze 2200 pln wyjdzie za 4 szt. czyli praktycznie to samo co dwa z mps z mazdy :) Koni specjal tez chyba jest ale juz wejde w ten z regulacja.

zreszta w dziale tuning sie rozpisalem sie i o tym i o innych rzeczach. zerknij moze cos mi podpowiesz :)

czyli wychodzi na to ze MPS 6-ki ma najslabszy silnik......dziwne

PostNapisane: 29 kwi 2009, 22:48
przez DISItune
kocur75 napisał(a):czyli wychodzi na to ze MPS 6-ki ma najslabszy silnik......dziwne


3 MPS w EU oficjalnie też ma 260KM

PostNapisane: 30 kwi 2009, 00:32
przez Globy
To różnice z przeliczania mocy w USA i Europie. Popraw proszę temat na zgodny z FAQ forum, by był czytelny dla innych Forumowiczów:

temat: Różnice w Maździe 3 MPS i Mazdaspeed3
podtemat: 3 BK 2.3 DISI Turbo (lub symbol silnika L3-VDT)

Dziękuję <usmiech>

PostNapisane: 30 kwi 2009, 16:28
przez kocur75
Globy, a możesz coś skrobnąć o tych różnicach w przeliczaniu mocy?

PostNapisane: 30 kwi 2009, 16:30
przez DISItune
Globy napisał(a):To różnice z przeliczania mocy w USA i Europie.


w przypadku różnicy mocy między speed3 i speed6 to chyba nie za bardzo ;)

PostNapisane: 4 maja 2009, 12:33
przez Globy
A bebechy się różnią? <usmiech> Znalezione w sieci:

Pomiar mocy silnika odbywa się w określonych, znormalizowanych warunkach. Warunki pomiaru są jednak różne w kilku normach. Według norm polskich i niemieckich podczas pomiaru mocy silnik jest wyposażony w kompletny osprzęt, włącznie z tłumikiem układu wylotowego spalin. Włoska norma CUNA przewiduje odłączenie filtru powietrza i układu wylotowego, a według normy amerykańskiej SAE pomiar mocy odbywa się bez osprzętu: filtru powietrza, prądnicy (alternatora), dmuchawy układu chłodzenia, sprzęgła, pompy paliwa i układu wylotowego. Dlatego moc wg CUNA jest nieco większa niż moc zmierzona wg PN lub niemieckiej normy DIN, a w przypadku SAE nawet do 20 proc. większa.

PostNapisane: 4 maja 2009, 12:34
przez DISItune
Globy napisał(a):A bebechy się różnią? <usmiech>


wątpie ;)

PostNapisane: 20 maja 2009, 22:48
przez kryystian
mam pytanie, czy rozmiar tarcz hamulcowych i klocków jest taki sam w 6 mps jak i 6speed ??

PostNapisane: 20 maja 2009, 22:54
przez DISItune
kryystian napisał(a):mam pytanie, czy rozmiar tarcz hamulcowych i klocków jest taki sam w 6 mps jak i 6speed ??


wydaje mi się że tak naprawdę poza nazwą i jakimiś ekologicznymi śmieciami dorzuconymi (lub nie) do osprzętu czy softu w ECU to są identyczne auta.

Przynajmniej tak jest w 3ce i nie wydaje mi się żeby im się opłacało robić 2 różne auta :|

Subaru przez pewien czas tak robiło z WRXem i się wycofali, więc wątpię żeby to było jakoś ekonomicznie uzasadnione.

w 3 MPS hamulce są takie same, co do 6tki to porownujac dane techniczne rozmiar tarcz jest taki sam w MPS i MazdaSpeed

PostNapisane: 20 maja 2009, 22:58
przez kryystian
dz
aha z tego co zauważyłem to zbiorniczek na płyn hamylcowy jest z innej strony

PostNapisane: 20 maja 2009, 23:04
przez DISItune
kryystian napisał(a):dz
aha z tego co zauważyłem to zbiorniczek na płyn hamylcowy jest z innej strony


zwróć uwagę, że tak może być tylko w wersji UK <zeby> RHD znaczy ;)

PostNapisane: 20 maja 2009, 23:07
przez kryystian
no może, tu wszystko jest z innej strony :)

PostNapisane: 20 maja 2009, 23:10
przez DISItune
jak porownuje zdjecia spod maski MazdaSpeed3 i zaglądam do mojej , to prawdę mówiąc nie widzę różnic :D

PostNapisane: 20 maja 2009, 23:15
przez kryystian
w speed 6 pod maską z lewej strony patrząc, widac długą rurke w gumowym oplocie, mpsy tego nie mają

PostNapisane: 20 maja 2009, 23:44
przez DISItune
w 3ce niczego takiego nie stwierdziłem ;)