Mazda6 MPS (GG) – Opinie i Informacje

Mazda3 MPS 2009– (BL) / Mazda3 MPS 2006–2009 (BK) / Mazda6 MPS 2006–2008 (GG)

Postprzez Maciej Loret » 25 lip 2008, 13:25

kowalesik napisał(a):W kwestii miejsca na nogi mowisz o 3MPS czy 6MPS? Impreza do 6MPS iloscia miejsca nawet sie nie umywa.


Zgadza się. Impreza jest półkę niżej (wielkościowo) – trzeba ja porównywać z "3".
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez DISItune » 25 lip 2008, 13:48

radnor napisał(a):
buba napisał(a):
2. MPS w swojej cenie nie ma konkurencji w zbliżonej skali auta. Każdy z nas wie, że nie kupuje auta sportowego – to widać po cenie.



A Impreza turbo? Staly naped na 4, osiagi lepsze, 4 drzwi, bagaznik i wyglada zdecydowanie lepiej (mowie o modelu sprzed 2008 oczywiscie:) ). Nowy WRX w salonie jest tanszy od nowego MPSa nawet. Wbrew pozorom auto wcale nie jest spartanskie i nawet dosc wygodne, chociaz nie wiem jak to na typowo polskich dziurach bedzie sie prowadzic, pewnie komfortowi Mazdy jednak nie dorowna.


hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha

widziales kiedys ceny 3MPS i Imprezy WRX? a jak juz ktos zwrocil uwage nie z 6tka a z 3ka nalezy WRXa porownywac.

Mialem Impreze z 2000 roku i wiem ze jej wnetrze wyglada przy MPSie jak smietnik (i wiem rowniez ze w kolejnych ewolucjach tego nadwozia ani wyglad ani jakosc wnetrza sie nie zmienialy) a biorac pod uwage wersje WRX to w kazdym momencie poza samym odepchnieciem sie z miejsca jest od 3 MPS wolniejsze :]
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez habzimierz » 25 lip 2008, 14:32

kowalesik napisał(a):Mazdy niestety sa jakies delikatne i niewiele wiecej ponad fabryke da sie z nich wycisnac (bez szkod czy fury pieniedzy).


o tak, a poza tym nawet nie tuningowane potrafia sie pusc:| U mnie dzisiaj się okazało, ze jest uszkodzony przegub, ale jako ze sam nie wystepuje, to trzeba wymieniać cala półoś
2013 Bugatti Veyron Zawieszenie KW, świecie Brisk, 2 Magnetyzery, Spoiler od EVO IV, Intercooler Iveco, orurowanie DIY, klocki przód BMW 328i, sprzeglo Radzikowski, Wałek inż Świątek, rozpórka kielichów, radio z mp3, pasy i szelki Sparco SOLD
2015 Zonda R, swap z CCX, polerowana głowica, kute śruby obudowy akumulatora, TIP na zamówienie (Ząbki, k/Warszawy), sprężyny Eibach, końcówka wydechu Mugen

Auto Księzyno – nie polecam!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez no_fear » 25 lip 2008, 14:36

OT
misiekwaw, gratki za objechanie z rolowanego EK4 B16T Type S hahaha
pewnie teraz chłopak spać przez Ciebie nie może :P
/OT
Sprzedam: aparat P5 z cewką zewnętrzną by "Tadziol"
Obrazekwww.SPAmobile.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez gari » 25 lip 2008, 14:47

misiekwaw napisał(a):Mialem Impreze z 2000 roku i wiem ze jej wnetrze wyglada przy MPSie jak smietnik (i wiem rowniez ze w kolejnych ewolucjach tego nadwozia ani wyglad ani jakosc wnetrza sie nie zmienialy) a biorac pod uwage wersje WRX to w kazdym momencie poza samym odepchnieciem sie z miejsca jest od 3 MPS wolniejsze


misiekwaw ma 100% racji :) jakosc wykonczenia i wrazenia zjazdy znacznie pozytywniejsze w MPS3 <faja>

radnor napisał(a):Nowy WRX w salonie jest tanszy od nowego MPSa nawet

radnor napisał(a):Mialem okazje prowadzic Impreze wrx i STI, jechalem tez kilka razy jako pasazer w MPSie kolegi z pracy i uwierz – nie ma porownania


tak jak pisza koledzy

kowalesik napisał(a):STi to w ogole inna bajka i do MPS bym jej nie porownywal.


WRXa to mozna porownywac z MPS3 (z ktorym zreszt przegrywa zarowno w testach jak i w moich prywatnych porownaniach jako kierowca :P ) a STI sa natomiast zupelnie nieporwnywalne z MPS3 i MPS6 (zreszta rownie podobnie jak WRX i WRX STI)...no ale jesli juz chcemy z czyms rownac STI to moze np z czyms takim ;)

Obrazek
-jednakowo niewygodne
-rownie ciasne
-zblizone spalanie

chociaz czolg chyba taniej wychodzi w ubezpieczeniu ;)

POZDR
Toyota Corolla / Nissan Murano + Infiniti G20
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2006, 18:25
Posty: 291
Skąd: 3miasto/Richmond,VA
Auto: Corolla/ Murano+InfinitiG20

Postprzez DISItune » 25 lip 2008, 14:58

no_fear napisał(a):OT
misiekwaw, gratki za objechanie z rolowanego EK4 B16T Type S hahaha
pewnie teraz chłopak spać przez Ciebie nie może :P
/OT


OT

on ma z tym autem coś nie tak, bo gdyby miało te 265KM które powinno mieć to by mnie zmasakrowało :| a tak ze startu było tak:

http://pl.youtube.com/watch?v=vINgZ-SuEFk

a z rolowanego odjechałem na tyle że mnie nie doszedł <zeby>

/OT ;)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez DISItune » 25 lip 2008, 15:04

kowalesik napisał(a):STi to w ogole inna bajka i do MPS bym jej nie porownywal. Prawda jest taka, ze Subaru lepiej znosi modyfikacje i upalanie. Mazdy niestety sa jakies delikatne i niewiele wiecej ponad fabryke da sie z nich wycisnac (bez szkod czy fury pieniedzy).


STi owszem, WRX niestety nie jest zbyt trwały <glupek2>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez kowalesik » 25 lip 2008, 15:12

Mowiac Subaru w tym konkretnym przypadku mialem na mysli STi :) Ja sam, przed Mazda przygladalem sie WRX i niestety, wykonczenie wnetrza mnie odrzucilo. Zarowno 3 i 6 MPS swietnie sprawdzaja sie jako auta codzienne, ktorymi czasami mozna zaszalec (byle nie za mocno, bo urywaja sie dyfry, poduszki silnika i inne polosie) :) Ot, po prostu szybki kompakt (3MPS) i szybki sedan (6MPS), oba dobrze wyposazone :) Co mi sie w nich podoba to fakt, ze nie rzucaja sie w oczy a 90% ludzi nie odrozni ich od zwyklej 3 czy 6 :)
Kowalesik
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 23:08
Posty: 159 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: MazdaSpeed 6 GT

Postprzez DISItune » 25 lip 2008, 15:15

kowalesik napisał(a):Ja sam, przed Mazda przygladalem sie WRX i niestety, wykonczenie wnetrza mnie odrzucilo. Zarowno 3 i 6 MPS swietnie sprawdzaja sie jako auta codzienne, ktorymi czasami mozna zaszalec (byle nie za mocno, bo urywaja sie dyfry, poduszki silnika i inne polosie) :) Ot, po prostu szybki kompakt (3MPS) i szybki sedan (6MPS), oba dobrze wyposazone :) Co mi sie w nich podoba to fakt, ze nie rzucaja sie w oczy a 90% ludzi nie odrozni ich od zwyklej 3 czy 6 :)


jakbym sam to napisał <zeby> ;)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez radnor » 25 lip 2008, 15:23

Niezbyt wiem co rozumiecie przez "niezbyt trwaly", bo widze tu sporo WRXow ponad 10-letnich i jezdza, znajomy niedawno sprzedal rocznik 1999 z nieco ponad 200tys km przebiegu i problemow z nim nie mial. A nie oszukujmy sie, 200k w takim aucie to jak 600 dla golfa ujezdzanego przez emeryta.. ;)


Wykonczenie moze nie powala, ale nie rozumiem porownania do MPS3 – zupelnie nie ta liga, zwlaszcza jesli wziac pod uwage naped. LSD nie zastapi AWD niestety..
323F BG 1.8 | Prelude 2.2vtec JDM | MX-6 2.5v6 EDM | MX-6 JDM KLZE | Civic 1.6esi | Civic 1.8VTI | Przekonywanie drugiej polowy do Imprezy – in progress
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2004, 13:32
Posty: 103

Postprzez DISItune » 25 lip 2008, 15:27

radnor napisał(a):Niezbyt wiem co rozumiecie przez "niezbyt trwaly", bo widze tu sporo WRXow ponad 10-letnich i jezdza, znajomy niedawno sprzedal rocznik 1999 z nieco ponad 200tys km przebiegu i problemow z nim nie mial. A nie oszukujmy sie, 200k w takim aucie to jak 600 dla golfa ujezdzanego przez emeryta.. ;)


mam na mysli notorycznie rozsypujace sie skrzynie biegow i pukajace panewki

radnor napisał(a):Wykonczenie moze nie powala, ale nie rozumiem porownania do MPS3 – zupelnie nie ta liga, zwlaszcza jesli wziac pod uwage naped. LSD nie zastapi AWD niestety..


miałem WRXa mam MPS3 i tak jak napisałem – pod każdym względem oprócz odepchnięcia się z miejsca MPS3 deklasuje Impreze WRX. STI to faktycznie inna liga
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez kowalesik » 25 lip 2008, 15:36

radnor,
Jesli chodzi o ilosc miejsca w srodku, to WRX nalezy porownywac z 3MPS, a nie 6MPS. Fakt, staly naped na 4 kola w WRX nijak sie ma do napedzanej tylko przedniej osi w 3MPS. I to jest JEDYNA przewaga WRX nad 3MPS. Pod wzgledem wielkosci 6MPS powinienes zestawiac raczej z Legacy GT. "Mniej trwale"? W upalanych WRXach notorycznie sypia sie silniki i skrzynie. Mysle, ze mowiac "mniej trwale" misiekwaw mial na mysli fakt, ze WRX jest mniej trwaly od STi. STi to inna liga i nie ma odpowiednika w Mazdzie. Konkurentem STi jest chyba jedynie Evo.
Kowalesik
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 23:08
Posty: 159 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: MazdaSpeed 6 GT

Postprzez DISItune » 25 lip 2008, 15:46

kowalesik napisał(a):W upalanych WRXach notorycznie sypia sie silniki i skrzynie. Mysle, ze mowiac "mniej trwale" misiekwaw mial na mysli fakt, ze WRX jest mniej trwaly od STi.


napisałem "nie jest zbyt trwały" i miałem na mysli dokładnie to co napisałem dalej a później Ty też potwierdziłeś – padające jak muchy skrzynie i rozsypujące się panewki
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez radnor » 25 lip 2008, 18:37

Padajace skrzynie to raczej wynik rownania

4wd + mocny silnik + dupowaty kierowca chcacy ruszyc z piskiem


Nie slyszalem zeby byla to jakas wielka wada WRXow..
323F BG 1.8 | Prelude 2.2vtec JDM | MX-6 2.5v6 EDM | MX-6 JDM KLZE | Civic 1.6esi | Civic 1.8VTI | Przekonywanie drugiej polowy do Imprezy – in progress
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2004, 13:32
Posty: 103

Postprzez DISItune » 25 lip 2008, 18:51

radnor napisał(a):Padajace skrzynie to raczej wynik rownania

4wd + mocny silnik + dupowaty kierowca chcacy ruszyc z piskiem


Nie slyszalem zeby byla to jakas wielka wada WRXow..


to poczytaj wiecej, bo skoro padaja w Stanach i w Polsce to w UK zapewne też. Poza tym nie pada 1ka od ruszania z piskiem a 2ka i 3ka
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez DISItune » 27 lip 2008, 12:55

Zgodnie z obietnicą <zeby>

SAMOCHODOWY RAJD SZKOLENIOWY połączy w sobie dwa elementy – szkolenie z techniki jazdy i zawody.
Zawodnicy przed startem otrzymają konspekty dotyczące ustawienia, konfiguracji i sposobu jazdy prób szybkościowych. Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą sie jak prawidłowo pokonać trasę – gdzie hamować , jak skręcać , w którym momencie dodawać gazu , aby jak najbezpieczniej i najszybciej pokonać trasę.

Drugą częścią szkolenia będzie przejazd zapoznawczy (kilka okrążeń).

Z uwagi na bezpieczeństwo uczestników konfiguracja ustawień zakrętów w zakresie 60 – 160 km/h. Do przejechania w sumie ponad 20 km szybkościowych.

Jeżeli startujący będą chcieli porównać osiągi swoich samochodów , to po zawodach udostępnimy długą prostą trasę – 240km/h gwarantowane (jeżeli auto da radę) nawet w układzie porównawczym 1/4 mili w wersji tradycyjnej.

WYPOSAŻENIE OBOWIĄZKOWE:
OC,NW, aktualny przegląd techniczny, gaśnica, apteczka, trójkąt, kaski ochronne dla załogi (motoryzacyjne)


Jezeli uda się zebrać 30 aut koszt dla jednego auta wyniesie 150zł

Zasady ogólne takie same jak w zeszłym roku:
– dojazd (około 100km od Wawy w kierunku na Lublin) i wyżywienie we własnym zakresie: polecamy kiełbasę w ilościach umiarkowanych, większe ilości staja w gardle, na grillowanie mięsa nie za bardzo jest czas <zeby>


UWAGA: Uczestnicy powinni się liczyć z tym, że w przypadku dużego zaangażowania w naukę ich przednie opony mogą na koniec dnia wyglądać tak:

Obrazek

lub tak:

Obrazek

za co oczywiście nie ponosimy odpowiedzialności <zeby>


Uprzedzając ewentualne pytania i wątpliwości – tak jest sens jechac zwykłym, seryjnym samochodem – nie chodzi o wyścig o złote kalesony podstawowym celem jest fun i poprawienie swoich umiejętności za kierownicą <peace>
W zależności od tego jakie auta się zgłoszą pomyślimy o jakimś sprawiedliwym podziale na "klasy" ;)

Proponowany termin 31 sierpnia 2008

Proszę o poważne potraktowanie tematu
Osoby chętne do wzięcia udziału proszone są o dopisywanie się do listy w tym wątku, choć najlepiej byłoby gdyby od razu zapisywały się na forum OCP – ułatwi mi to organizację <uklon>

http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=18474

Filmik z jednego z wyjazdów: http://ssllaawweekk.wrzuta.pl/film/6pT7 ... bar_na_srs

Relacja zdjęciowa z zeszłego roku :D

http://www.centrumszkoleniarajdowego.pl ... 0&blogid=1

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Na forum Octavia Club Polska znajdują się również wątki (wymagana rejestracja) z wrażeniami zdjęciami itd z poprzednich wyjazdów :)

http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=9392

http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=10901

W czasie poprzednich wyjazdów żadne auto nie uległo żadnym uszkodzeniom (o ile dobrze pamietam ucierpiała jedna felga), natomiast jak wiadomo dużo zalezy od właściciela/kierowcy :|
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez radnor » 28 lip 2008, 10:04

misiekwaw napisał(a):
radnor napisał(a):Padajace skrzynie to raczej wynik rownania

4wd + mocny silnik + dupowaty kierowca chcacy ruszyc z piskiem


Nie slyszalem zeby byla to jakas wielka wada WRXow..


to poczytaj wiecej, bo skoro padaja w Stanach i w Polsce to w UK zapewne też. Poza tym nie pada 1ka od ruszania z piskiem a 2ka i 3ka



Naprawde – pierwsze slysze.
323F BG 1.8 | Prelude 2.2vtec JDM | MX-6 2.5v6 EDM | MX-6 JDM KLZE | Civic 1.6esi | Civic 1.8VTI | Przekonywanie drugiej polowy do Imprezy – in progress
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2004, 13:32
Posty: 103

Postprzez Ralpheek » 28 lip 2008, 15:05

Cieszę się Habzimierz, ze to taki drobiazg, czułem ze to będzie coś takiego wlasnie. DObrze, ze wyłapałeś wcześnie sprawę, bo do wymiany byłoby zdecydowanie wiecej klocków lego. To była prawa strona, prawda? Najlepiej (szczególnie, ze to pewnie na gwarancji) faktycznie wymienić całą i zapominasz o sprawie. Luz na półosi udarem obciążał to wszystko jednak dosyć mocno..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2005, 15:54
Posty: 53
Skąd: Dolny Śląsk
Auto: Skoda Octavia Super '59 1.3

Postprzez Faja » 29 lip 2008, 00:37

Mamy 120 tys przejechane, nic nie wymieniane(jedna poduszka pod silnikiem ,wielka japa była wielka!) nie wiem co wy nimi robicie ale nasz nie jest oszczędzany :) może jednak różnica serwisów :)?
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez habzimierz » 30 lip 2008, 09:20

Ralpheek napisał(a):Cieszę się Habzimierz, ze to taki drobiazg, czułem ze to będzie coś takiego wlasnie. DObrze, ze wyłapałeś wcześnie sprawę, bo do wymiany byłoby zdecydowanie wiecej klocków lego. To była prawa strona, prawda? Najlepiej (szczególnie, ze to pewnie na gwarancji) faktycznie wymienić całą i zapominasz o sprawie. Luz na półosi udarem obciążał to wszystko jednak dosyć mocno..


Dz Ralpheek, miales rację, prawie w 100% – to jest lewa półoś :)

Faja napisał(a):może jednak różnica serwisów :)?


Faja to na pewno, ale zobaczymy, oddalem do nowego serwisu, moze sie panowie spisza lepiej
2013 Bugatti Veyron Zawieszenie KW, świecie Brisk, 2 Magnetyzery, Spoiler od EVO IV, Intercooler Iveco, orurowanie DIY, klocki przód BMW 328i, sprzeglo Radzikowski, Wałek inż Świątek, rozpórka kielichów, radio z mp3, pasy i szelki Sparco SOLD
2015 Zonda R, swap z CCX, polerowana głowica, kute śruby obudowy akumulatora, TIP na zamówienie (Ząbki, k/Warszawy), sprężyny Eibach, końcówka wydechu Mugen

Auto Księzyno – nie polecam!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed