Jakie są koszty użytkowania Mazdy 6 MPS, które aktualnie ma 7-8 lat i 100-140k przebiegu. Mówię o dobrej sztuce, bezwypadkowej.
Może ktoś podać orientacyjne ceny np:
– turbo
– sprzęgło/dwumas
– amortyzatory
– rzeczy które wymienia się już przy takich przebiegach (co pada?)
Jest coś wyjątkowo drogiego co odróżnia tą wersję od zwykłej 6tki?
Spalanie można przyjąć przy normalnej jeździe 15miasto/10trasa? Bez szaleństw?
Słyszałem, że te auta sa mocno przelane, po programie auto generalnie pali mniej przy spokojnej jeździe?
Dziękuje za porady
Mazda 6 MPS – Koszty użytkowania
Strona 1 z 1
Trochę stary temat ale ku pamięci wrzucę od siebie:
– Ceny części łatwo sprawdzić. Z moich dotychczasowych napraw to koszty podobne do zwykłych 6, poza np. tarczami hamulcowymi czy klockami. Da się wiele rzeczy tanio zrobić bo części dużo pasuje ale nie o to chodzi.
– warto często zmieniać olej – mówią, że co 10k km
– spalanie w stocku jest słabe (~15l/100km przy spokojnej jeździe po mieście), po programie DISItune jest dużo lepiej (u mnie 11-12l/100km przy spokojnej jeździe A->B)
– trzeba się przygotować na rdzę, to bywa spory koszt, ale to w każdej 6 z tego okresu
– opony raczej warto mieć dobre, seryjny rozmiar jest dość unikalny więc to też wydatek, albo można szukać popularniejszych rozmiarów
Więcej MPSowych ciekawostek nie pamiętam. Moja przesiadka z MX-3 z 94 roku do 6MPS z 2006 jest odczuwalna finansowo, ale tak samo jak przy każdym innym aucie o tyle młodszym by była. Jak się już przyzwyczaiłem to nie boli i nawet doinwestowywać można
– Ceny części łatwo sprawdzić. Z moich dotychczasowych napraw to koszty podobne do zwykłych 6, poza np. tarczami hamulcowymi czy klockami. Da się wiele rzeczy tanio zrobić bo części dużo pasuje ale nie o to chodzi.
– warto często zmieniać olej – mówią, że co 10k km
– spalanie w stocku jest słabe (~15l/100km przy spokojnej jeździe po mieście), po programie DISItune jest dużo lepiej (u mnie 11-12l/100km przy spokojnej jeździe A->B)
– trzeba się przygotować na rdzę, to bywa spory koszt, ale to w każdej 6 z tego okresu
– opony raczej warto mieć dobre, seryjny rozmiar jest dość unikalny więc to też wydatek, albo można szukać popularniejszych rozmiarów
Więcej MPSowych ciekawostek nie pamiętam. Moja przesiadka z MX-3 z 94 roku do 6MPS z 2006 jest odczuwalna finansowo, ale tak samo jak przy każdym innym aucie o tyle młodszym by była. Jak się już przyzwyczaiłem to nie boli i nawet doinwestowywać można
- Od: 4 cze 2006, 20:11
- Posty: 382 (7/20)
- Skąd: Szczecin/Poznań
- Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości