Mazda6 MPS (GG) – Opinie i Informacje

Mazda3 MPS 2009– (BL) / Mazda3 MPS 2006–2009 (BK) / Mazda6 MPS 2006–2008 (GG)

Postprzez regiz » 16 lip 2008, 17:55

Jestem po przeglądzie w Big Autohandel na Okęciu – wszystko sprawnie, mogę polecić. Inna rzecz, że nie było żadnych problemów z autem przed przeglądem, więc jak by się sprawdzili w sytuacji kryzysowej nie wiem. Możliwe też, że da się coś ruszyć z nawigacją, po zmianie softu może będzie czytać płyty do nowego mondeo. Ale dam znać jak będę miał konkrety.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2006, 22:02
Posty: 105
Skąd: Warszawa
Auto: 6 MPS '07

Postprzez radnor » 17 lip 2008, 13:49

regiz napisał(a):Prawda jest taka, że aut które na prostej są szybsze od 6MPS jest sporo. BMW 335d to twardy orzech do zgryzienia, a to przecież diesel! Z M3 E46 nie ma się w ogóle co porównywać. Ale sytuacja się zmienia na torze. 6MPS z racji AWD ma pewną przewagę, łatwiej też osiągać dobre, równe wyniki. Jedyne porównanie tych dwóch aut (M3 E46 i 6MPS) na jednym torze jakie znam to tor TopGear. Wynik M3 – 1:31.8, 6MPS: 1:32.2. Niecałe pół sekundy na kółku. Nie tak dużo. Plus w M3 340 KM przekazywanych na tylną oś daje w kość, trzeba sprawnego kierowcy żeby wykręcić dobry czas. A w 6MPS nawet ja bym sobie poradził ;)



Top gear to jajcarski program, ktorego nie bralbym za wyrocznie w takich dyskusjach.

Nie czarujmy sie, to jest w miare szybkie i dobrze trzymajace sie drogi auto, ale nie sportowe. Ot rodzinny, praktyczny samochod, ktorym tata moze sobie przycisnac w weekend za miastem.

Pozwole sobie tez wtracic, ze AWD w MPSie przegra na torze z autem o podobnych osiagach, ale stalym napedzie na wszystkie lapy.Tyle ze tu juz sporo wiecej paliwa na codzien nam ucieknie, wiec wszystko to kwestia kompromisu, dlatego MPS tak kusi. :)
323F BG 1.8 | Prelude 2.2vtec JDM | MX-6 2.5v6 EDM | MX-6 JDM KLZE | Civic 1.6esi | Civic 1.8VTI | Przekonywanie drugiej polowy do Imprezy – in progress
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2004, 13:32
Posty: 103

Postprzez habzimierz » 19 lip 2008, 23:01

awaria???

usłyszałem dzisiaj małe klik klik przy zmianach obciążenia (raczej przy tych mocniejszych). Pojawia się zarówno przy wciskaniu, jak i puszczaniu gazu. Klik pojawia się jednokrotnie – dokładnie wówczas gdy ciężar przechodzi na tylną oś. Ten metaliczny dźwięk do złudzenia przypominający kliknięcie, moim zdaniem wydobywa się gdzieś z przodu. Słychać to tylko z zewnątrz (tj przy otwartej szybie). Słychać go również podczas cofania. Przy delikatnym przyspieszaniu niesłyszalny.

Może ktoś z Was się z czymś takim już spotkał????

Pozdr
2013 Bugatti Veyron Zawieszenie KW, świecie Brisk, 2 Magnetyzery, Spoiler od EVO IV, Intercooler Iveco, orurowanie DIY, klocki przód BMW 328i, sprzeglo Radzikowski, Wałek inż Świątek, rozpórka kielichów, radio z mp3, pasy i szelki Sparco SOLD
2015 Zonda R, swap z CCX, polerowana głowica, kute śruby obudowy akumulatora, TIP na zamówienie (Ząbki, k/Warszawy), sprężyny Eibach, końcówka wydechu Mugen

Auto Księzyno – nie polecam!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez DISItune » 20 lip 2008, 08:29

tylna poduszka silnika? ale wydaje mi sie ze ja by bylo slychac rowniez w srodku przy zamknietej szybie, chyba ze to za wczesnie... BTW mam wrazenie ze u mnie tez sie pojawia coraz wiecej nowych dzwiekow <glupek2>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez habzimierz » 20 lip 2008, 11:25

mam nadzieje, ze to właśnie poduszka, a nie jakiś dyfer np... poduszki miał, zdaje się, wymieniać grzegorz więc jeśli też miał słyszalne kliki to sprawa jest jasna
Ostatnio edytowano 20 lip 2008, 11:59 przez habzimierz, łącznie edytowano 1 raz
2013 Bugatti Veyron Zawieszenie KW, świecie Brisk, 2 Magnetyzery, Spoiler od EVO IV, Intercooler Iveco, orurowanie DIY, klocki przód BMW 328i, sprzeglo Radzikowski, Wałek inż Świątek, rozpórka kielichów, radio z mp3, pasy i szelki Sparco SOLD
2015 Zonda R, swap z CCX, polerowana głowica, kute śruby obudowy akumulatora, TIP na zamówienie (Ząbki, k/Warszawy), sprężyny Eibach, końcówka wydechu Mugen

Auto Księzyno – nie polecam!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez Adaś » 20 lip 2008, 11:39

misiekwaw napisał(a):BTW mam wrazenie ze u mnie tez sie pojawia coraz wiecej nowych dzwiekow

Polskie drogi :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Ralpheek » 23 lip 2008, 09:59

Odnośnie kliku: obstawiam podporę prawej półosi i luz poosiowy na łożysku. Nic nie stuknie też czasem na takich większych kołyszących wybojach poza tym klikiem po dodaniu i ujęciu gazu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2005, 15:54
Posty: 53
Skąd: Dolny Śląsk
Auto: Skoda Octavia Super '59 1.3

Postprzez buba » 23 lip 2008, 20:05

Faja napisał(a):Buba ma 301 km i 460 nm wiec sie nie dziwie ze nie ma problemów :D
A Silnik jak buba nic sie nie dzieje? kontrolka sie nie świeci od silnika ? :)

Cześć Faja. Długo mnie nie było na forumnie.
Sprawdź moje poprzednie relacje, w skrócie: dostałem zwrot pieniędzy za nieistniejący chip. Czyli jestem standardem. Pomiary zgrubne wykazują około 6 do setki. Nie mam niestety czasu zająć się tym tematem dalej. A chciałbym coś zrobić z mocą.
Swoją drogą czy jest ktoś kto ma chipowanego MPS-a ?
Co do oleju to, jak może pamiętasz miałem jakieś jaja z poziomem ale teraz jest wszystko OK. 50 tys i autko bez zarzutu. Innych problemów też nie ma.
Pozdrawiam serdecznie.
buba
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2008, 22:36
Posty: 14
Skąd: W-wa
Auto: miało być: 6MPS 301KM 460Nm

Postprzez buba » 23 lip 2008, 20:28

radnor napisał(a):Top gear to jajcarski program, ktorego nie bralbym za wyrocznie w takich dyskusjach.

Nie czarujmy sie, to jest w miare szybkie i dobrze trzymajace sie drogi auto, ale nie sportowe. Ot rodzinny, praktyczny samochod, ktorym tata moze sobie przycisnac w weekend za miastem.


Będę bronił i Top Gear i MPS'a, choćby dla tego:
1. Top Gear jako jedyny ogólnie dostępny program próbuje porównywać wiele aut w zbliżonych warunkach. Nawet jak dla jaj, chłopaki nie są kelnerami (bez obrazy) i mają pojęcie o autach. Jak coś jest szybsze na ich lotnisku to jest i nie ma cudów. Jeżeli twierdzą, że nie warto kupować BMW w cenie 200% ceny MPS'a przy tych samych lub gorszych osiągach to mają cholerną rację.
2. MPS w swojej cenie nie ma konkurencji w zbliżonej skali auta. Każdy z nas wie, że nie kupuje auta sportowego – to widać po cenie.
3. Zabójcze argumenty dla mnie to: świetny a wręcz zabójczy wygląd, samochód całkowicie niespotykany na drogach, na prawdę bardzo szybki o świetnych osiągach, podatny na tuning, świetne własności na krętych drogach (sprawdziłem ostatnio na Dolnym Sląsku, oklolice Złotoryi Gryfowa, Szklarskiej) mimo pewnej podsterowności i wreszcie jakość Mazdy.
Generalnie to masz rację ale coś mnie ruszyło więc musiałem napisać. Gdtbym miał kupić 3,2 Audi A6 których w W-wie mijam rano dziesięć za dwa razy takie pieniądze to bym chyba musiał ocipieć. Nie to że by auto było nie OK. Audik jest super.
Ale MPS jest INNY.
I tyle.
Serdecznie pozdrawiam
buba
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2008, 22:36
Posty: 14
Skąd: W-wa
Auto: miało być: 6MPS 301KM 460Nm

Postprzez Maciej Loret » 23 lip 2008, 21:24

buba napisał(a):Jak coś jest szybsze na ich lotnisku to jest i nie ma cudów.


Oczywiście. Ale to działa w dwie strony. Jeśli na innych torach MPS-y dostają w tyłek, to tak jest i nie ma cudów.

buba napisał(a):Jeżeli twierdzą, że nie warto kupować BMW w cenie 200% ceny MPS'a przy tych samych lub gorszych osiągach to mają cholerną rację.


To dlatego na MPSy są zapisy na rok naprzód a BMW są wysyłane na Fidżi, bo w Europie nikt nie chce złomu kupować...

buba napisał(a):2. MPS w swojej cenie nie ma konkurencji w zbliżonej skali auta.


Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
Zawsze tak można dobrać parametry brzegowe, żeby wyszło na nasze... <lol>
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez fazer72 » 24 lip 2008, 08:53

Maćku, buba pisał o osiągach, a nie o całości auta jako takiego i tu ma rację.
Natomiast patrząc na prestiż, wyposażenie (MPS to surówka, nie oszukujmy się), wygodę itp. to rewelacji nie ma.
Czy ma konkurencję w zbliżonej skali auta ? HGW, nie rozglądałem się za innym, ale wydaje mi się, że nówki (wiem, na razie "wyszło" z produkcji) o takich parametrach "jezdnych" i w podobnej cenie bym nie znalazł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez Maciej Loret » 24 lip 2008, 09:38

fazer72 napisał(a):Maćku, buba pisał o osiągach, a nie o całości auta jako takiego i tu ma rację.


W którym miejscu?
Tu:
"Jeżeli twierdzą, że nie warto kupować BMW w cenie 200% ceny MPS'a przy tych samych lub gorszych osiągach to mają cholerną rację. "
czy tu:
"2. MPS w swojej cenie nie ma konkurencji w zbliżonej skali auta. Każdy z nas wie, że nie kupuje auta sportowego – to widać po cenie. " ?

fazer72 napisał(a):Natomiast patrząc na prestiż, wyposażenie (MPS to surówka, nie oszukujmy się), wygodę itp. to rewelacji nie ma.


Nie wiem, nie oceniam, bo nawet na obrazku nie oglądałem...
"Surówka" – masz na myśłi skromne wyposażenie?

fazer72 napisał(a):Czy ma konkurencję w zbliżonej skali auta ? HGW, nie rozglądałem się za innym, ale wydaje mi się, że nówki (wiem, na razie "wyszło" z produkcji) o takich parametrach "jezdnych" i w podobnej cenie bym nie znalazł.


Vectra OPC. Tylko gdybam, ale skoro na torze Astra OPC bije 3MPS, to być Vectra OPC może być ciut lepsza od 6MPS. Mi tam Vectra lata, ale niezaprzeczalną (dla mnie) zaletą jest w Vectrze V6 (choć nie wiem co on sobą reprezentuje )...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez krawcu100 » 24 lip 2008, 09:47

Mimo iż stronniczo jak zwykle ale jednak porównał TOP GEAR trzy zbliżone cenowo auta- mondeo ST, mazdę 6 MPS oraz vectrę OPC. Polecam link http://pl.youtube.com/watch?v=WNxrzfryI7o
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2008, 08:30
Posty: 18
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda6 2.0MZR-CD 136KM TOP

Postprzez fazer72 » 24 lip 2008, 09:48

Tu – "... przy tych samych lub gorszych osiągach to mają cholerną rację. "

Surówka czyli skromne wyposażenie – opcją był szyberdach i nawigacja.

Vectra OPC nie ma napędu na 4 koła.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez DISItune » 24 lip 2008, 10:12

Maciej Loret napisał(a):Tylko gdybam, ale skoro na torze Astra OPC bije 3MPS


zależy na którym torze i kto podaje wyniki :]

Rzeczywiście na Nordschleife Astra szybsza i ma rekord klasy

ale w zależności od toru raz jedna raz druga jest szybsza:

http://www.fastestlaps.com/car45c81efb18f1d.html

http://www.fastestlaps.com/car458eb821b0c66.html

Jedna uwaga, Astra OPC nie występuje w wersji 5d, zatem jej praktyczność nigdy nie będzie na poziomie 3ki a w podstawowej wersji z manualną klimą, bez radia i komputera pokładowego jest drozsza od 3ki MPS o 20kzł <lol> . A po wyrównaniu wyposażenia z MPSem osiąga pułap 130kzł i zbliża się cenowo do Audi S3 co jest nawet zabawne <zeby>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Maciej Loret » 24 lip 2008, 10:15

fazer72 napisał(a):Tu – "... przy tych samych lub gorszych osiągach to mają cholerną rację. "


To OK. Pod skórą jednak czuję, że gdyby Daewoo zrobiło auto pokroju MPSa, to na tym forum nie miało by szans bo ... to Daewoo.

fazer72 napisał(a):Surówka czyli skromne wyposażenie – opcją był szyberdach i nawigacja.


Zgoda. Ale za to sam standard wyposażenia był juz całkiem niezły.

fazer72 napisał(a):Vectra OPC nie ma napędu na 4 koła.


Zgoda. Za to MPS jest wolniejszy i ma tylko jedną wersję nadwoziową a nie 3... ;)
Itp, itd... Każdemu nie dogodzisz, dlatego przy różnie dobieranych kryteriach mogą zwyciężyć różne auta...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez fazer72 » 24 lip 2008, 10:32

"Każdemu nie dogodzisz, dlatego przy różnie dobieranych kryteriach mogą zwyciężyć różne auta..."

I dlatego BMW, Vectry OPC itd. są sprzedawane nie tylko na Fidżi ;)

Co do standardu wyposażenia hmmmm... no może i jest niezły, ale "zwykłe" 6 miały np. dostępny czujnik deszczu, chyba czujnik cofania i pewnie jakieś inne czujniki i przełączniki też.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez DISItune » 24 lip 2008, 21:34

Maciej Loret napisał(a):
regiz napisał(a):Z M3 E46 nie ma się w ogóle co porównywać. Ale sytuacja się zmienia na torze.


A była mowa o autostradzie.


http://pl.youtube.com/watch?v=KSzWL1ZbtC8
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez radnor » 25 lip 2008, 12:32

buba napisał(a):
Będę bronił i Top Gear i MPS'a, choćby dla tego:
1. Top Gear jako jedyny ogólnie dostępny program próbuje porównywać wiele aut w zbliżonych warunkach. Nawet jak dla jaj, chłopaki nie są kelnerami (bez obrazy) i mają pojęcie o autach. Jak coś jest szybsze na ich lotnisku to jest i nie ma cudów. Jeżeli twierdzą, że nie warto kupować BMW w cenie 200% ceny MPS'a przy tych samych lub gorszych osiągach to mają cholerną rację.



Pewnie wystarczy ze Stig ma zly dzien, albo jakiegos auta Clarkson nie lubi. Nie oszukujmy sie, cholopacy sa baaardzo stronniczy. Zreszta mam nadzieje niedlugo zobaczyc program na zywo, ocenimy jak to wyglada z drugiej strony kamery. :)

buba napisał(a):
2. MPS w swojej cenie nie ma konkurencji w zbliżonej skali auta. Każdy z nas wie, że nie kupuje auta sportowego – to widać po cenie.



A Impreza turbo? Staly naped na 4, osiagi lepsze, 4 drzwi, bagaznik i wyglada zdecydowanie lepiej (mowie o modelu sprzed 2008 oczywiscie:) ). Nowy WRX w salonie jest tanszy od nowego MPSa nawet. Wbrew pozorom auto wcale nie jest spartanskie i nawet dosc wygodne, chociaz nie wiem jak to na typowo polskich dziurach bedzie sie prowadzic, pewnie komfortowi Mazdy jednak nie dorowna.

Mialem okazje prowadzic Impreze wrx i STI, jechalem tez kilka razy jako pasazer w MPSie kolegi z pracy i uwierz – nie ma porownania. Czekam kiedy wreszcie wlasciciel MPSa pozwoli mi poprowadzic to cudo, wiec trudno mi bezposrednio porownywac wlasciwosci jezdne, ale wrazenia z jazdy w subaru sa zdecydowanie lepsze. Do tego w MPSie z tylu bylo mi dosc ciasno, mam wrazenie ze Impreza ma nieco wiecej miejsca na nogi, moze to kwestia poprzestawiania foteli. Cena zblizona, ewentualnie i tak celuje w rok starsza impreze, niz MPSa. Na minus sporo wieksze spalanie, ponizej 15/100 w miescie naprawde trudno zejsc jezdzac spokojnie, a przeciez nie kupujemy takiego auta zeby turlac sie na luzie z gorki..


buba napisał(a):
3. Zabójcze argumenty dla mnie to: świetny a wręcz zabójczy wygląd, samochód całkowicie niespotykany na drogach, na prawdę bardzo szybki o świetnych osiągach, podatny na tuning, świetne własności na krętych drogach (sprawdziłem ostatnio na Dolnym Sląsku, oklolice Złotoryi Gryfowa, Szklarskiej) mimo pewnej podsterowności i wreszcie jakość Mazdy.


Generalnie to masz rację ale coś mnie ruszyło więc musiałem napisać. Gdtbym miał kupić 3,2 Audi A6 których w W-wie mijam rano dziesięć za dwa razy takie pieniądze to bym chyba musiał ocipieć. Nie to że by auto było nie OK. Audik jest super.
Ale MPS jest INNY.
I tyle.
Serdecznie pozdrawiam



Dlatego mamy tyle roznych samochodow na drogach, kazdy lubi cos innego i bardzo dobrze. :) Na plus MPSa to fakt, ze jest cichociemny, lubie takie autka. :)
323F BG 1.8 | Prelude 2.2vtec JDM | MX-6 2.5v6 EDM | MX-6 JDM KLZE | Civic 1.6esi | Civic 1.8VTI | Przekonywanie drugiej polowy do Imprezy – in progress
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2004, 13:32
Posty: 103

Postprzez kowalesik » 25 lip 2008, 13:16

radnor,
W kwestii miejsca na nogi mowisz o 3MPS czy 6MPS? Impreza do 6MPS iloscia miejsca nawet sie nie umywa. Ja mam 189cm wzrostu i po przesiadce z miejsca kierowcy na tylna kanape za kierowca spokojnie miejsca mi wystarcza (mowa oczywiscie o 6). STi to w ogole inna bajka i do MPS bym jej nie porownywal. Prawda jest taka, ze Subaru lepiej znosi modyfikacje i upalanie. Mazdy niestety sa jakies delikatne i niewiele wiecej ponad fabryke da sie z nich wycisnac (bez szkod czy fury pieniedzy).
Kowalesik
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 23:08
Posty: 159 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: MazdaSpeed 6 GT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed