Mazda6 MPS (GG) – Opinie i Informacje
pinky napisał(a):sti555 jak oponki to tylko Bridgestone Potenza RE050
Tylko maja rozne opinie, jedni twierdza ze jest super inni ze do du...
Kumpel poleca mi rowniez uniroyal rainsport 2, sam nie wiem na co sie zdecydowac.
- Od: 11 sty 2009, 21:56
- Posty: 57
- Skąd: Warszawa
- Auto: 6 MPS
Mazda 2
moim zdaniem RE50A sa bardzo ok – mam fabrycznie, chociaz mogłyby być szersze niż 215
co do rainsport, miałem rainsport 1 i była niesamowita na mokrym, ale dla mnie trochę miekkie ścianki miała mimo że to było XL
co do rainsport, miałem rainsport 1 i była niesamowita na mokrym, ale dla mnie trochę miekkie ścianki miała mimo że to było XL
Jeździłem jeszcze na Turanzach 205/55/16 te miały twarde ścianki bo run-flat ale na mokrym masakra zero przyczepności. Za to na suchym miodzio. A teraz śmigam na Nokian NRVi 215/45/17 i też przyjemnie kleją nie kładą się mocno na zakrętach i zimą dały rade na mokrym kiepsko. Za cenę 270zł/szt też nie będę wymagał bóg wie czego.
ex MSP
bridgestone'y RE50A sa moim zdaniem naprawde niezlymi oponami, niemniej mnie urzekly TOYO R888, ktore evo'wcy bardzo sobie chwala
- Od: 23 lut 2008, 18:36
- Posty: 398
- Skąd: wziąć prąd?
- Auto: Zonda R swap z CCX
Mam Vredesteiny u siebie, właśnie 225/45/18 i nie narzekam. Co prawda mam je założone na felgę 8' i są troszkę wywinięte ale kleją ładnie. W Lublinie objechali mnie tylko lekkimi furaczami na 888 i innych "slickach", a 6 to nie jest śmigacz do latania po torze kartingowym. Może chcesz moje Po 1 sezonie, lekko zużyte, fajnie będą wyglądały na oryginalnych felgach 7'.
- Od: 13 paź 2007, 17:30
- Posty: 513
- Skąd: żeś się tu wziął ?
fazer72 napisał(a):Mam Vredesteiny u siebie, właśnie 225/45/18 i nie narzekam. Co prawda mam je założone na felgę 8' i są troszkę wywinięte ale kleją ładnie. W Lublinie objechali mnie tylko lekkimi furaczami na 888 i innych "slickach", a 6 to nie jest śmigacz do latania po torze kartingowym. Może chcesz moje Po 1 sezonie, lekko zużyte, fajnie będą wyglądały na oryginalnych felgach 7'.
Nie dzieki raczej interesuja mnie nowe.
a Toyo T1-R?
Tez inetresujaca propozycja tylko niewiem czy na Toyo nie bedzie za twardo.
- Od: 11 sty 2009, 21:56
- Posty: 57
- Skąd: Warszawa
- Auto: 6 MPS
Mazda 2
habzimierz napisał(a):bridgestone'y RE50A sa moim zdaniem naprawde niezlymi oponami, niemniej mnie urzekly TOYO R888, ktore evo'wcy bardzo sobie chwala
mam niejasne wrażenie, że koszty utrzymania MPSa na takich oponach mogłyby wyraźnie wzrosnąć komplet opon co 10kkm
Badałem ten temat po zużyciu fabrycznych Bridgestonów. Większość opon 215/45/18 ma nośność 89. 6MPS w Australii była sprzedawana z oponami 215/45/18 89 (nie pamiętam indeksu prędkości). Teoretycznie znając dopuszczalną masę całkowitą i rozkład mas na osie można wyliczyć minimalną nośność przypadającą na koło. Mimo, że 89 powinno wystarczyć (obciążenie przedniej osi, przy dopuszczalnej masie całkowitej 2065kg, to 1111kg, więc 555,5kg na koło, a 89 oznacza nośność 580kg, więc jest niecałe 25kg zapasu), ja osobiście bym takiej opony nie założył. Szukając w rozmiarze 225/45/18 większość opon ma nośność 91 i to, wydaje mi się, jest rozsądne minimum. Opona o nośności 92 więc wcale nie jest taka zła. Inna historia to to, co jest napisane w instrukcji. Producent nie przewidział do tego auta innych opon jak 215/45/18 93Y. Ja póki co stosuję się do tego i na lato mam Toyo Proxes T1R 215/45/18 93Y a na zimę Pirelli Winter 240 Sottozero 215/45/18 93V (tutaj niestety więcej jak V nie ma )
Ostatnio edytowano 6 mar 2009, 14:01 przez kowalesik, łącznie edytowano 1 raz
Kowalesik
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
hej, z tego co widze to misiekwaw troche pozmieniałeś w swoim aucie, http://www.streetunit.com/ rządzi, u mnie dotychczas AutoExe Carbon Fiber Front Grille, oraz StreetUnit Edition Red/Black Compact Dual Port Blow Off Valve Kit. wracając do tematu opon, mam wrażenie że BRIDGESTONE – RE050A nie są trwałymi oponami.
- Od: 16 lip 2008, 19:57
- Posty: 722
- Skąd: uk
- Auto: gh sport
(6mps)
Spójrz na indeks treadwear. W USA takie informacje przy oponach się podaje. Jak spojrzysz na opisy opon na www.tirerack.com, to możesz porównać te wartości. Punkt odniesienia to 100. Im wiekszy indeks tym trwalsza opona. Bridgestony mają 140, Toyo 280, więc teoretycznie powinny być 2 razy trwalsze. Jako, że w przyrodzie nie ma nic za darmo, skoro są trwalsze to pewnie mają gorszą przyczepność. Tutaj treadwear jest fajnie wyjaśniony: http://www.tirerack.com/tires/tiretech/techpage.jsp?techid=48& (również reszta oznaczeń UTQG).
Toyo Proxes R888 mają treadwear 100, więc będą jeszcze mniej trwałe od fabrycznych Potenza RE050A (opis tutaj: http://www.toyo.com/docs/tires/tires.asp?lpid=30029&name=Proxes%20R888&category=sport)
Toyo Proxes R888 mają treadwear 100, więc będą jeszcze mniej trwałe od fabrycznych Potenza RE050A (opis tutaj: http://www.toyo.com/docs/tires/tires.asp?lpid=30029&name=Proxes%20R888&category=sport)
Kowalesik
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
Wam to dobrze, możecie się zastanawiać nad 215 ja na 215 to nie narzekam na nadmiar przyczepności przednich kółek
a co sądzicie na temat 19' kół, http://www.keiracing.com/wheels_rss_hb.html , czy to juz zbyt wiele?
HARDLINE
- Od: 16 lip 2008, 19:57
- Posty: 722
- Skąd: uk
- Auto: gh sport
(6mps)
kryystian napisał(a):a co sądzicie na temat 19' kół, http://www.keiracing.com/wheels_rss_hb.html , czy to juz zbyt wiele?
na dobrze dobranych 19tkach napewno będzie bardzo ładnie wyglądać co do samego wzoru, patrząc po moich Enkei, schodzące w ten sposób ramiona optycznie pomniejszają felgę, zatem 19tka będzie wyglądała jak 18tka – u mnie 18tka wygląda jak 17tka
Ja mam jeszcze oryginalne Bridge 215/45R18 93Y ale już niedługo będe musiał pomyśleć nad wymianą, przednie nikną w oczach.
kowalesik naprawde fajne stronki.
misiekwaw a próbował ktoś założyć 235/40R18 na oryginalne felgi?
kowalesik naprawde fajne stronki.
misiekwaw a próbował ktoś założyć 235/40R18 na oryginalne felgi?
Ostatnio edytowano 7 mar 2009, 03:19 przez Jaroslaw, łącznie edytowano 1 raz
Tail of the Dragon
- Od: 14 cze 2008, 00:29
- Posty: 204
- Skąd: Krakow
- Auto: Mazda 3/Clio
z tego co wiem pół hameryki na takich jeździ tylko nie jestem pewny czy na seryjnych felgach.
Według tej tabeli:
http://www.felgi-opony.com/Aktualnosci/Szerokosc_opony__a_szerokosc_felgi_,3,32,15.html
7 cali jest dopuszczalnym minimum dla 235
Według tej tabeli:
http://www.felgi-opony.com/Aktualnosci/Szerokosc_opony__a_szerokosc_felgi_,3,32,15.html
7 cali jest dopuszczalnym minimum dla 235
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości