Mazda6 MPS (GG) – Opinie i Informacje

Mazda3 MPS 2009– (BL) / Mazda3 MPS 2006–2009 (BK) / Mazda6 MPS 2006–2008 (GG)

Postprzez pinky » 5 mar 2009, 21:49

sti555 jak oponki to tylko Bridgestone Potenza RE050
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez sti555 » 5 mar 2009, 22:32

pinky napisał(a):sti555 jak oponki to tylko Bridgestone Potenza RE050

Tylko maja rozne opinie, jedni twierdza ze jest super inni ze do du...
Kumpel poleca mi rowniez uniroyal rainsport 2, sam nie wiem na co sie zdecydowac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2009, 21:56
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Auto: 6 MPS
Mazda 2

Postprzez DISItune » 5 mar 2009, 22:38

moim zdaniem RE50A sa bardzo ok – mam fabrycznie, chociaz mogłyby być szersze niż 215 <killer>

co do rainsport, miałem rainsport 1 i była niesamowita na mokrym, ale dla mnie trochę miekkie ścianki miała :| mimo że to było XL <zeby>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez pinky » 5 mar 2009, 22:43

Jeździłem jeszcze na Turanzach 205/55/16 te miały twarde ścianki bo run-flat ale na mokrym masakra zero przyczepności. Za to na suchym miodzio. A teraz śmigam na Nokian NRVi 215/45/17 i też przyjemnie kleją nie kładą się mocno na zakrętach i zimą dały rade ;) na mokrym kiepsko. Za cenę 270zł/szt też nie będę wymagał bóg wie czego.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez habzimierz » 5 mar 2009, 23:37

bridgestone'y RE50A sa moim zdaniem naprawde niezlymi oponami, niemniej mnie urzekly TOYO R888, ktore evo'wcy bardzo sobie chwala
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez fazer72 » 5 mar 2009, 23:43

Mam Vredesteiny u siebie, właśnie 225/45/18 i nie narzekam. Co prawda mam je założone na felgę 8' i są troszkę wywinięte ale kleją ładnie. W Lublinie objechali mnie tylko lekkimi furaczami na 888 i innych "slickach", a 6 to nie jest śmigacz do latania po torze kartingowym. Może chcesz moje ?? Po 1 sezonie, lekko zużyte, fajnie będą wyglądały na oryginalnych felgach 7'.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez Riki » 5 mar 2009, 23:44

a Toyo T1-R?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez sti555 » 6 mar 2009, 01:32

fazer72 napisał(a):Mam Vredesteiny u siebie, właśnie 225/45/18 i nie narzekam. Co prawda mam je założone na felgę 8' i są troszkę wywinięte ale kleją ładnie. W Lublinie objechali mnie tylko lekkimi furaczami na 888 i innych "slickach", a 6 to nie jest śmigacz do latania po torze kartingowym. Może chcesz moje ?? Po 1 sezonie, lekko zużyte, fajnie będą wyglądały na oryginalnych felgach 7'.

Nie dzieki raczej interesuja mnie nowe.
a Toyo T1-R?

Tez inetresujaca propozycja tylko niewiem czy na Toyo nie bedzie za twardo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2009, 21:56
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Auto: 6 MPS
Mazda 2

Postprzez Riki » 6 mar 2009, 02:51

sti555 napisał(a):czy na Toyo nie bedzie za twardo.


mówisz....? ;) mam u siebie i są rewelka ale.. to nie MPS <lol> :]
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez DISItune » 6 mar 2009, 09:37

habzimierz napisał(a):bridgestone'y RE50A sa moim zdaniem naprawde niezlymi oponami, niemniej mnie urzekly TOYO R888, ktore evo'wcy bardzo sobie chwala


mam niejasne wrażenie, że koszty utrzymania MPSa na takich oponach mogłyby wyraźnie wzrosnąć <lol> komplet opon co 10kkm <zeby>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez fazer72 » 6 mar 2009, 12:39

Nie wiem czy ma to kolosalne znaczenie, ale indeks nośności Toytoyów 888 w 225/40 wynosi 92, a zalecany dla 6 MPS jest 93 – niech się wypowie jakiś "gumiarz"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez kowalesik » 6 mar 2009, 13:13

Badałem ten temat po zużyciu fabrycznych Bridgestonów. Większość opon 215/45/18 ma nośność 89. 6MPS w Australii była sprzedawana z oponami 215/45/18 89 (nie pamiętam indeksu prędkości). Teoretycznie znając dopuszczalną masę całkowitą i rozkład mas na osie można wyliczyć minimalną nośność przypadającą na koło. Mimo, że 89 powinno wystarczyć (obciążenie przedniej osi, przy dopuszczalnej masie całkowitej 2065kg, to 1111kg, więc 555,5kg na koło, a 89 oznacza nośność 580kg, więc jest niecałe 25kg zapasu), ja osobiście bym takiej opony nie założył. Szukając w rozmiarze 225/45/18 większość opon ma nośność 91 i to, wydaje mi się, jest rozsądne minimum. Opona o nośności 92 więc wcale nie jest taka zła. Inna historia to to, co jest napisane w instrukcji. Producent nie przewidział do tego auta innych opon jak 215/45/18 93Y. Ja póki co stosuję się do tego i na lato mam Toyo Proxes T1R 215/45/18 93Y a na zimę Pirelli Winter 240 Sottozero 215/45/18 93V (tutaj niestety więcej jak V nie ma :) )
Ostatnio edytowano 6 mar 2009, 14:01 przez kowalesik, łącznie edytowano 1 raz
Kowalesik
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 23:08
Posty: 159 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: MazdaSpeed 6 GT

Postprzez kryystian » 6 mar 2009, 13:15

hej, z tego co widze to misiekwaw troche pozmieniałeś w swoim aucie, http://www.streetunit.com/ rządzi, u mnie dotychczas AutoExe Carbon Fiber Front Grille, oraz StreetUnit Edition Red/Black Compact Dual Port Blow Off Valve Kit. wracając do tematu opon, mam wrażenie że BRIDGESTONE – RE050A nie są trwałymi oponami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 19:57
Posty: 722
Skąd: uk
Auto: gh sport
(6mps)

Postprzez kowalesik » 6 mar 2009, 13:24

Spójrz na indeks treadwear. W USA takie informacje przy oponach się podaje. Jak spojrzysz na opisy opon na www.tirerack.com, to możesz porównać te wartości. Punkt odniesienia to 100. Im wiekszy indeks tym trwalsza opona. Bridgestony mają 140, Toyo 280, więc teoretycznie powinny być 2 razy trwalsze. Jako, że w przyrodzie nie ma nic za darmo, skoro są trwalsze to pewnie mają gorszą przyczepność. Tutaj treadwear jest fajnie wyjaśniony: http://www.tirerack.com/tires/tiretech/techpage.jsp?techid=48& (również reszta oznaczeń UTQG).
Toyo Proxes R888 mają treadwear 100, więc będą jeszcze mniej trwałe od fabrycznych Potenza RE050A (opis tutaj: http://www.toyo.com/docs/tires/tires.asp?lpid=30029&name=Proxes%20R888&category=sport)
Kowalesik
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 23:08
Posty: 159 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: MazdaSpeed 6 GT

Postprzez kryystian » 6 mar 2009, 13:37

sam sie zastanawiam nad wymiana opon na Toyo Proxes T1R 215/45/18 93Y, powiem szczerze że przekonujące są te argumenty,co do toyo R888 na tym się musi niezle jeżdzic, lecz coś za coś jak mówisz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 19:57
Posty: 722
Skąd: uk
Auto: gh sport
(6mps)

Postprzez DISItune » 6 mar 2009, 13:44

Wam to dobrze, możecie się zastanawiać nad 215 <lol> ja na 215 to nie narzekam na nadmiar przyczepności przednich kółek <zeby>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez kryystian » 6 mar 2009, 14:03

a co sądzicie na temat 19' kół, http://www.keiracing.com/wheels_rss_hb.html , czy to juz zbyt wiele? :)
HARDLINE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 19:57
Posty: 722
Skąd: uk
Auto: gh sport
(6mps)

Postprzez DISItune » 6 mar 2009, 14:22

kryystian napisał(a):a co sądzicie na temat 19' kół, http://www.keiracing.com/wheels_rss_hb.html , czy to juz zbyt wiele? :)


na dobrze dobranych 19tkach napewno będzie bardzo ładnie wyglądać ;) co do samego wzoru, patrząc po moich Enkei, schodzące w ten sposób ramiona optycznie pomniejszają felgę, zatem 19tka będzie wyglądała jak 18tka – u mnie 18tka wygląda jak 17tka <glupek2>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Jaroslaw » 6 mar 2009, 14:55

Ja mam jeszcze oryginalne Bridge 215/45R18 93Y ale już niedługo będe musiał pomyśleć nad wymianą, przednie nikną w oczach.
kowalesik naprawde fajne stronki.
misiekwaw a próbował ktoś założyć 235/40R18 na oryginalne felgi?
Ostatnio edytowano 7 mar 2009, 03:19 przez Jaroslaw, łącznie edytowano 1 raz
Tail of the Dragon :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 00:29
Posty: 204
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 3/Clio

Postprzez DISItune » 6 mar 2009, 15:02

z tego co wiem pół hameryki na takich jeździ <lol> tylko nie jestem pewny czy na seryjnych felgach.

Według tej tabeli:

http://www.felgi-opony.com/Aktualnosci/Szerokosc_opony__a_szerokosc_felgi_,3,32,15.html

7 cali jest dopuszczalnym minimum dla 235
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed