Maciej Loret napisał(a):habzimierz napisał(a):Miarodajna jest tylko i wyłącznie moc – a więc 260KM będzie zawsze szybsze niż 240KM (oczywiście przy założeniu idealnego podobieństwa pozostałych warunków) Oczywiście to w jakich partiach obrotów moment osiąga maksimum jest istotne – np jesli weźmiemy dwa samochody z auto,matem – jeden diesel i jeden benzyna – to b. mozliwe, że do setki przyspieszy szybciej diesel, z tego względu, że szybciej "wkręci się" na właściwy poziom obrotów gwarantujący pełnię mocy... ale za długo by można o tym pisać
Sugerujesz, że z dwóch aut: benzyna i diesel, przy tej samej mocy, w teście 0-100km/h szybszy będzie diesel? Jeśli tak, to podaj jakiś przykład...
Skoro jestesmy przy audi to np Q7: diesel 326KM 6,4s, benzyna 350KM 7,4s
Dalej np BMW X5: diesel 235KM 8,1s, tyle samo potrzebuje wersja 3.0si, mocniejsza o 37KM i lżejsza o 75kg...
oczywiście jak już się te samochody rozpędzą do jakiejś prędkości rollowej to IMO na pewno szybsze będzie 3.0si, patrz to co pisałem wcześniej