Mazda6 MPS (GG) – Opinie i Informacje

Mazda3 MPS 2009– (BL) / Mazda3 MPS 2006–2009 (BK) / Mazda6 MPS 2006–2008 (GG)

Postprzez habzimierz » 23 cze 2008, 19:40

baccara14 napisał(a):
buba napisał(a):Z moich doświadczeń nigdy nie udało się im powalczyć przy na prawdę dynamicznej jeździe.


Moze probowales sie z jakimis emerytami. :)
Nie zgodze sie z Toba. Poza tym audiA4 z 4x4 lepiej prowadzi sie od MPS, takze w zakretach. Jeszcze jedna uwaga, gdy my staramy sie dotrzymac kroku takim dieslom, jadac bardzo dynamicznie i dokonujac wszelkich operacji w optymalnych momentach, diesle w tym czasie robia to bardziej spokojnie, naturalnie, mozna rzec: na luzie.


Hmm, niedługo dojdziemy do tego, że MPS wcale szybki nie jest, a takie stwierdzenie byłoby oczywista nieprawdą ;) MPS jest BARDZO szybki (przynajmniej mój :] ). Niestety, podejrzewam że Twój może mieć nie do końca fabryczne parametry :| A może audi, z którym się mierzyłeś był modowany??? Generalnie mam takie same doświadczenia jak buba, 3.0TDI i 330D pożeram <jem> I – z całym szacunkiem – nawet jesli A4 4x4 lepiej się prowadzi w zakrętach, to nie znaczy, że będzie w nich szybszy :)

pzdr
2013 Bugatti Veyron Zawieszenie KW, świecie Brisk, 2 Magnetyzery, Spoiler od EVO IV, Intercooler Iveco, orurowanie DIY, klocki przód BMW 328i, sprzeglo Radzikowski, Wałek inż Świątek, rozpórka kielichów, radio z mp3, pasy i szelki Sparco SOLD
2015 Zonda R, swap z CCX, polerowana głowica, kute śruby obudowy akumulatora, TIP na zamówienie (Ząbki, k/Warszawy), sprężyny Eibach, końcówka wydechu Mugen

Auto Księzyno – nie polecam!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez Faja » 23 cze 2008, 23:50

habzimierz napisał(a):to nie znaczy, że będzie w nich szybszy usmiech

Dokładnie :) zwłaszcza jak kiedyś ścigaliśmy sie z porsche 911 targa 4 bodajże i na zakręcie uciekał mu tył a my sie trzymaliśmy bardzo stabilnie :) również tak bardzo nie odchodził ale było to w mieście i tu już zadecydowały umiejętności :) <diabełek> <diabełek> <jelen>
Ostatnio edytowano 24 cze 2008, 00:59 przez Faja, łącznie edytowano 1 raz
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez regiz » 24 cze 2008, 00:05

Gratuluję dobrego samopoczucia, Porsche GT2 na wstecznym jest szybsze niż nasza madzia do przodu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2006, 22:02
Posty: 105
Skąd: Warszawa
Auto: 6 MPS '07

Postprzez Faja » 24 cze 2008, 00:58

911 targa 4 już sprawdziłem to było to auto, nie poczuwałem sie zbytnio bo jak już napisałem :

Faja napisał(a):gt2 bodajże

I tyle mogę powiedzieć :)
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez Puhcio » 24 cze 2008, 20:13

Ja dziś byłem na jeździe próbnej CX-7 2.3 Turbo ;)

Jak na taki kloc, silnik sobie dobrze radził z samochodem. Wyobrażam sobie co musi być w 3 MPS ;)
Jednak trochę zdziwiła mnie charakterystyka silnika. Czy w 6 MPS też kopa dostaje dopiero w okolicach
3500 – 4000 rpm ? Nie oglądałem wykresów, ale przy 5500 – 6000 rpm sporo osłabł.

Silnik nawet z niskich obrotów jakoś sobie radzi, ale życie zaczyna się > 4000 rpm.
CX7 6 MT była subiektywnie wolniejsza od C70 T5 4AT, ale od 6MPS dostanę baty na bank.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez DISItune » 29 cze 2008, 10:53

Max moment jest w okolicy 3500 obrotow wiec wtedy dostaje wyraznego kopa, a max moc przy 5600 i cos jest pozniej zrobione z programem bo po niej bardzo mocno slabnie. Tak naprawde zakres obrotow do dynamicznej jazdy jest taki jak w turbodieslu <lol> – okolo 2000rpm generalnie trzeba sie wyrabiac ze zmiana biegow <zeby> a ciagniecie powyzej 6000 jest kompletnie pozbawione sensu :(
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Puhcio » 29 cze 2008, 10:57

misiekwaw napisał(a):a max moc przy 5600 i cos jest pozniej zrobione z programem bo po niej bardzo mocno slabnie.


Dokładnie miałem takie uczucie, przed wyprzedzaniem zredukowałem na 2 (jak w szlifierkach) trochę kopa i zaraz zesłabło i musiałem 3 wrzucić, żeby się zmieścić. ;)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez DISItune » 29 cze 2008, 11:41

Puhcio napisał(a):
misiekwaw napisał(a):a max moc przy 5600 i cos jest pozniej zrobione z programem bo po niej bardzo mocno slabnie.


Dokładnie miałem takie uczucie, przed wyprzedzaniem zredukowałem na 2 (jak w szlifierkach) trochę kopa i zaraz zesłabło i musiałem 3 wrzucić, żeby się zmieścić. ;)


nie wiem z jakich predkosci to wyprzedzanie, ale w 3ce MPS bardzo zadko jest faktyczna potrzeba redukowac ponizej 3ki ;)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Puhcio » 29 cze 2008, 12:25

Nie jestem przyzwyczajony do 6-cio biegowych skrzyń ;) Prędkość była chyba w okolicach 60 km/h ...

Trudno mi porównywać silnik do naszego volviaka, głównie przez skrzynie 6MT vs. 4AT. Wydaje mi się, że Volvo wcześniej ciągnie (2700 – 5100 rpm maks moment – 330Nm), ale nie wiem kiedy i czy słabnie bo skrzynia
przerzuca bieg. ;) Ale 5 cyl brzmi ładniej niż 2.3 DISI ...
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez DISItune » 29 cze 2008, 12:40

Puhcio napisał(a):Nie jestem przyzwyczajony do 6-cio biegowych skrzyń ;) Prędkość była chyba w okolicach 60 km/h ...


to jezeli tam jest taka krotka skrzynia jak u mnie to w zasadzie bez sensu ta redukcja, bo 2ka sie konczy przy 80 i czas potrzebny na zmiane w dol i zmiane w gore przewyzsza zysk na lepszym przyspieszeniu – imho oczywiscie

Puhcio napisał(a):Trudno mi porównywać silnik do naszego volviaka, głównie przez skrzynie 6MT vs. 4AT. Wydaje mi się, że Volvo wcześniej ciągnie (2700 – 5100 rpm maks moment – 330Nm), ale nie wiem kiedy i czy słabnie bo skrzynia
przerzuca bieg. ;) Ale 5 cyl brzmi ładniej niż 2.3 DISI ...


jezeli w Focusie ST jest ten sam silnik to naprawde pieknie brzmi <serduszka> ale slyszalem silniki gorzej brzmiace od 2.3 DISI ;) DISI przy pedale w podlodze daje rade, przy delikatniejszej jezdzie moglby brzmiec ladniej, to fakt ;)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Puhcio » 29 cze 2008, 12:42

misiekwaw napisał(a):jezeli w Focusie ST jest ten sam silnik to naprawde pieknie brzmi


Brzmi podobnie, ale to nie ten sam silnik. Focus ST i S40/V50 T5 mają te same silniki.
To jest 5cyl 2.5T – 220 KM.

Ja mam stare T5, pojemność 2.3, 240 KM 330 Nm. Ale brzmi przepięknie, jednak tylko przy
mocniejszym obchodzeniu się z gazem. ;)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez baccara14 » 30 cze 2008, 09:47

Pamietacie temat dudniacych hamulcow? Serwis wymienil mi tarcze i klocki, a po dwóch dniach wszytsko jak wczesniej. Mialem okazje troche pojezdzic po autostradach. Hamowanie z 200, 160 i nawet 130 jest tragiczne. Nie chodzi o skutecznosc hamowania, ale ten beznadziejny, dudniacy dzwiek.
Czy wszyscy uzytkownicy 6MPS maja takie same wrazenia na fabrycznych tarczach i klockach ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2007, 20:56
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: 6MPS

Postprzez regiz » 30 cze 2008, 11:59

U mnie hamulce działają bez zarzutu, cicho i równo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2006, 22:02
Posty: 105
Skąd: Warszawa
Auto: 6 MPS '07

Postprzez grze.gorz » 30 cze 2008, 12:19

baccara14 napisał(a):Pamietacie temat dudniacych hamulcow? Serwis wymienil mi tarcze i klocki, a po dwóch dniach wszytsko jak wczesniej. Mialem okazje troche pojezdzic po autostradach. Hamowanie z 200, 160 i nawet 130 jest tragiczne. Nie chodzi o skutecznosc hamowania, ale ten beznadziejny, dudniacy dzwiek.
Czy wszyscy uzytkownicy 6MPS maja takie same wrazenia na fabrycznych tarczach i klockach ?
Jak juz pisałem ja też tak mam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 11:14
Posty: 162
Skąd: Warszawa
Auto: szybkie sześć

Postprzez habzimierz » 30 cze 2008, 17:38

Puhcio napisał(a):
misiekwaw napisał(a):jezeli w Focusie ST jest ten sam silnik to naprawde pieknie brzmi


Brzmi podobnie, ale to nie ten sam silnik. Focus ST i S40/V50 T5 mają te same silniki.
To jest 5cyl 2.5T – 220 KM.

Ja mam stare T5, pojemność 2.3, 240 KM 330 Nm. Ale brzmi przepięknie, jednak tylko przy
mocniejszym obchodzeniu się z gazem. ;)


liczę na to, że w nowym MPSie znjadzie się pod maską właśnie ta piatka, może być w tej samej konfiguracji co w nowym RSie, chociaż wolałbym dopiąć do 300 :)
2013 Bugatti Veyron Zawieszenie KW, świecie Brisk, 2 Magnetyzery, Spoiler od EVO IV, Intercooler Iveco, orurowanie DIY, klocki przód BMW 328i, sprzeglo Radzikowski, Wałek inż Świątek, rozpórka kielichów, radio z mp3, pasy i szelki Sparco SOLD
2015 Zonda R, swap z CCX, polerowana głowica, kute śruby obudowy akumulatora, TIP na zamówienie (Ząbki, k/Warszawy), sprężyny Eibach, końcówka wydechu Mugen

Auto Księzyno – nie polecam!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez habzimierz » 30 cze 2008, 17:39

grze.gorz napisał(a):
baccara14 napisał(a):Pamietacie temat dudniacych hamulcow? Serwis wymienil mi tarcze i klocki, a po dwóch dniach wszytsko jak wczesniej. Mialem okazje troche pojezdzic po autostradach. Hamowanie z 200, 160 i nawet 130 jest tragiczne. Nie chodzi o skutecznosc hamowania, ale ten beznadziejny, dudniacy dzwiek.
Czy wszyscy uzytkownicy 6MPS maja takie same wrazenia na fabrycznych tarczach i klockach ?
Jak juz pisałem ja też tak mam.


chyba większość z nas tak ma, niemniej skuteczność pozostaje ok
2013 Bugatti Veyron Zawieszenie KW, świecie Brisk, 2 Magnetyzery, Spoiler od EVO IV, Intercooler Iveco, orurowanie DIY, klocki przód BMW 328i, sprzeglo Radzikowski, Wałek inż Świątek, rozpórka kielichów, radio z mp3, pasy i szelki Sparco SOLD
2015 Zonda R, swap z CCX, polerowana głowica, kute śruby obudowy akumulatora, TIP na zamówienie (Ząbki, k/Warszawy), sprężyny Eibach, końcówka wydechu Mugen

Auto Księzyno – nie polecam!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez baccara14 » 11 lip 2008, 11:10

Widac zmiany w Mazda Polska. Na stronie www pojawily sie nowe salony i serwisy. Z tego, co sie orientuje sa to porzadne firmy (miały wczesniej inne marki). W koncu te dziadkowskie serwisy, które grzeszyly niekompetencja i nawet nie raczyly umyc auta po serwisie lub naprawie, zostaly zepchniete na drugi plan, a na sprzedaz aut nie dostały autoryzacji od mazdy. To dobry znak, bedzie lepiej. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2007, 20:56
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: 6MPS

Postprzez DISItune » 11 lip 2008, 14:10

zwłaszcza Bołtowicz <lol> kolega mieszkający dwie przecznice od nich miał kiedyś FIATa i po kilku próbach stwierdził że nigdy więcej hahaha zresztą jest teraz tu na forum może się wypowie :] ;)

a Pani w Odysseyu na każde pytanie odpowiada prośbą o VIN hahaha

– Ille kosztują felgi taki to a taki model? poproszę VIN

– Ile będzie kosztował przegląd takiego modelu auta, taki rocznik, taki przebieg? poproszę VIN

<rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Maciej Loret » 11 lip 2008, 14:22

misiekwaw napisał(a):zwłaszcza Bołtowicz <lol> kolega mieszkający dwie przecznice od nich miał kiedyś FIATa i po kilku próbach stwierdził że nigdy więcej hahaha zresztą jest teraz tu na forum może się wypowie :] ;)


1. Kiedyś nie oznacza teeraz.
2. Wśród właścicieli Alf, Bołtowicz nie ma rewelacyjnej opinii. Nieco lepszy jest Carserwis. Ale to normalne wśród ASO, że nie są darzone specjalnm sentymentem.
3. Znam jedno ASO Fiata, w którym zostawiłbym auto bez mrugnięcia okiem, a znam też takie w którym rozpi....lili mi rozrząd.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez baccara14 » 11 lip 2008, 14:27

Moge polecic z nowych: gdansk (maja tez mercedesa) oraz big autohandel warszawa (maja forda).
widac nowa polityke. Nie beda nam naprawiac mazd w garazach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2007, 20:56
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: 6MPS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed