Mazda6 MPS (GG) – Opinie i Informacje

Mazda3 MPS 2009– (BL) / Mazda3 MPS 2006–2009 (BK) / Mazda6 MPS 2006–2008 (GG)

Postprzez habzimierz » 10 kwi 2008, 11:37

grze.gorz napisał(a):U mnie pękła jedna z poduszek silnika – czekam na wymianę, kolejna sprawa to prawdopodobnie mocno bierze olej, czekam na potwierdzenie tego.
g


Na ile czasu to okreslili w serwisie? Maja czesci, czy zamawiaja i odbior jest 8 lat pozniej? No i czy w ogole da sie z tym jezdzic?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez fazer72 » 10 kwi 2008, 11:57

ps Fazer – jak maja sie takie klocki/tarcze do gwarancji? Nie piszczeli w serwisie?

Nie piszczeli. Nawet sami wymienili za drobne 200 co łaska.
Ale np. jak chciałem wymienić sprężyny to zadzwonili do "mądrej głowy" i powiedzieli, że mogę wymienić ale stracę gwarancję na zawieszenie. A najlepsze jest to: może pan wymienić tylko i wyłącznie w ASO ale straci pan gwarancję na zawieszenie. To po ch... mam wymieniać w ASO skoro i tak stracę gwarancję hahaha
Jedna uwaga – zawsze pytać czy wymiana jakiegoś elementu nie powoduje utraty gwarancji !! Sami nie powiedzą.

habzimierz niech Ci sprawdzą mocowanie dyfra (lubi pęc czasem przy "sportowej" jeździe)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez habzimierz » 10 kwi 2008, 12:33

fazer72 napisał(a):Jedna uwaga – zawsze pytać czy wymiana jakiegoś elementu nie powoduje utraty gwarancji !! Sami nie powiedzą.


powiedziec to oni moga, ale u nas niestety wszystko i tak trzeba miec na pismie, ech... Po historiach ktore mialem wczesniej z innymi markami nie mam w ogole zaufania do serwisow, jakichkolwiek.

fazer72 napisał(a):habzimierz niech Ci sprawdzą mocowanie dyfra (lubi pęc czasem przy "sportowej" jeździe)


no jak czytam takie rzeczyto mi sie robi niedobrze[/b]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez grze.gorz » 10 kwi 2008, 13:10

habzimierz napisał(a):
grze.gorz napisał(a):U mnie pękła jedna z poduszek silnika – czekam na wymianę, kolejna sprawa to prawdopodobnie mocno bierze olej, czekam na potwierdzenie tego.
g


Na ile czasu to okreslili w serwisie? Maja czesci, czy zamawiaja i odbior jest 8 lat pozniej? No i czy w ogole da sie z tym jezdzic?

Księżyno sprowadza tą część do tygodnia, montaż 1 dzień – tyle teorii. Jeździć można, ale to jest lekkie, nieznaczne pęknięcie – silnik mi sie nie urwał...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 11:14
Posty: 162
Skąd: Warszawa
Auto: szybkie sześć

Postprzez habzimierz » 10 kwi 2008, 14:54

troche jestem tym zawiedziony, z ciekawosci wszedlem sobie na forum EVO i tam tylko sie zawchwycaja, rozmawiaja o przerobkach itp. Na tym forum jest nas kilku i chyba kazdy mial juz jakies mniejsze lub wieksze klopoty
2013 Bugatti Veyron Zawieszenie KW, świecie Brisk, 2 Magnetyzery, Spoiler od EVO IV, Intercooler Iveco, orurowanie DIY, klocki przód BMW 328i, sprzeglo Radzikowski, Wałek inż Świątek, rozpórka kielichów, radio z mp3, pasy i szelki Sparco SOLD
2015 Zonda R, swap z CCX, polerowana głowica, kute śruby obudowy akumulatora, TIP na zamówienie (Ząbki, k/Warszawy), sprężyny Eibach, końcówka wydechu Mugen

Auto Księzyno – nie polecam!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez DISItune » 10 kwi 2008, 14:58

habzimierz napisał(a):troche jestem tym zawiedziony, z ciekawosci wszedlem sobie na forum EVO i tam tylko sie zawchwycaja, rozmawiaja o przerobkach itp. Na tym forum jest nas kilku i chyba kazdy mial juz jakies mniejsze lub wieksze klopoty


bo prawda jest taka ze MPS zarowno 3 jak i 6 to takie szybsze dupowozy i jako dupowozy sa budowane, co imho znacznie ogranicza ich wytrzymalosc

STI i Evo sa budowane do wsciekania sie stad tez inna ich trwalosc

celowo nie wspominam o WRXie bo on udaje auto do wsciekania i jest z nim sporo problemow jak ktos zaczyna sie wsciekac ;)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez habzimierz » 10 kwi 2008, 15:27

z tym WRXem to mnie zaskoczyles, widac zbyt latwo ulegam mitom japonskiej trwalosci :|
co innego gdybym mial jakiego golfa R – wtedy wiedzialbym od samego poczatku ze predzej czy pozniej cos tam peknie, trzasnie, walnie i odpadnie :]
2013 Bugatti Veyron Zawieszenie KW, świecie Brisk, 2 Magnetyzery, Spoiler od EVO IV, Intercooler Iveco, orurowanie DIY, klocki przód BMW 328i, sprzeglo Radzikowski, Wałek inż Świątek, rozpórka kielichów, radio z mp3, pasy i szelki Sparco SOLD
2015 Zonda R, swap z CCX, polerowana głowica, kute śruby obudowy akumulatora, TIP na zamówienie (Ząbki, k/Warszawy), sprężyny Eibach, końcówka wydechu Mugen

Auto Księzyno – nie polecam!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez DISItune » 10 kwi 2008, 15:32

habzimierz napisał(a):z tym WRXem to mnie zaskoczyles, widac zbyt latwo ulegam mitom japonskiej trwalosci :|


najwyrazniej <zeby>

przejrzenie na spokojnie forum subaru pozwala wylapac wiele tematow o stukajacych panewkach i wywalonych skrzyniach... czasem za pozno <glupek2> <lol> ;)

za to patrzac na STI znajomego rozumiem roznice w cenie w tych autach

habzimierz napisał(a):co innego gdybym mial jakiego golfa R – wtedy wiedzialbym od samego poczatku ze predzej czy pozniej cos tam peknie, trzasnie, walnie i odpadnie :]


nie wiem, czy go nie krzywdzisz ta opinia <lol> przynajmniej patrzac po mojej byłej Octavii TDI 130@194KM <jupi>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez andreass » 11 kwi 2008, 01:13

żeby nie było, że wszystkim się MPSki sypią – dołączam się do Faji i również stwierdzam, że póki co u mnie totalnie bezproblemowo, oleju nie bierze wcale, a zdarza się często, że autko dostaje po pupie. Wczoraj zaliczyłem jazdę do warszawy i spowrotem i tak się dobrze jechało że wykręciłem średnią 13 litrów na setkę :) ale wrażenia bezcenne. Jedynie nowy CL 65 AMG mnie dopadł – no ale on ma 612 koni, więc raczej miał prawo mnie dopaść :)

Nie wiem ilu z Was – posiadaczy MPSek kupiło je używane. Prawdę mówiąc bałbym się brać używane auto, które z powodu swojej natury niemal z pewnością było niemiłosiernie katowane. W niemczech (skąd większość używanych pochodzi), stanach MPSki i Mazdyspeed 6 kupują głównie młodzi ludzie z nadmiarem energii, bo starszych z nadmiarem energii stać na Porsche czy wymienionego już CL 65 AMG. A w jaki sposób jeździ młodzież to już ne muszę tłumaczyć chyba nikomu :]
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2006, 17:42
Posty: 234
Skąd: Wrocław
Auto: e46 330xd eMpowered by Jetronik, 6 Mps

Postprzez habzimierz » 11 kwi 2008, 11:08

Udało się dzisiaj ekspresowo umówić w auto2000, przestało stukać. Okazało się, że kilka rzeczy było niedokręconych (!!!) m.in. mocowanie dyfra. Panowie dokręcili, wszystko przebiegło szybko i sprawnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez fazer72 » 11 kwi 2008, 11:32

Jakoś nie chce mi sie wierzyć żeby małe japońskie rączki czegoś nie dokręciły. Raczej się wzięło i poluzowało, co oznacza, że małe japońskie móżdżki coś spieprzyły.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez habzimierz » 11 kwi 2008, 11:35

nie no, niekoniecznie :)
a to dlatego, ze moj samochod byl wczesniej samochodem dealera niemieckiego. Wiec stawialbym na to, ze to raczej niemieckie <killer> raczki cos spieprzyly
2013 Bugatti Veyron Zawieszenie KW, świecie Brisk, 2 Magnetyzery, Spoiler od EVO IV, Intercooler Iveco, orurowanie DIY, klocki przód BMW 328i, sprzeglo Radzikowski, Wałek inż Świątek, rozpórka kielichów, radio z mp3, pasy i szelki Sparco SOLD
2015 Zonda R, swap z CCX, polerowana głowica, kute śruby obudowy akumulatora, TIP na zamówienie (Ząbki, k/Warszawy), sprężyny Eibach, końcówka wydechu Mugen

Auto Księzyno – nie polecam!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez regiz » 11 kwi 2008, 22:40

rrr napisał(a):Mi jeszcze też nic nie odpadło, a najgorsze co mnie spotkało to przyzwyczajenie do przyśpieszenia – już nie cieszy jak na początku .... a dopiero kilka tyś za mną ...


U mnie to samo, ehh... to jedyny problem do tej pory nie liczac poszczerbionych felg.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2006, 22:02
Posty: 105
Skąd: Warszawa
Auto: 6 MPS '07

Postprzez habzimierz » 12 kwi 2008, 10:13

dla zainteresowanych

kawał wiedzy o maździe 6 mps – link
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez andreass » 21 kwi 2008, 00:48

z całą pewnością mogę potwierdzić, że MPS jest szybszy na 400m od:
– Audi A8 4.2 quattro (1.gen.) (o duuuużo szybszy)
– Honda CRX delsol (szybsza niż A8)
– Opel Astra GSi 16V (po pierwszych 100 metrach, 50 metrów za MPS)
oraz – niespodzianka nawet dla mnie :)
Chrysler 300C V8 Hemi – 345koni, 525Nm – dopiero po jakichś 500m zaczął doganiać MPSa, ale było już po ptakach.
I nie piszcie, że kierowca w 300C się nie starał czy coś, bo przegrał 100zł na tym wyścigu :P

Aha – nie ma co próbować się z Audi S2 Quattro rocznik około 1992.
220koni w serii, 6.1 do setki – masakrator. A tym bardziej jeśli wersja jest 'dłubnięta' do 290 koni, a kierowca informuje o tym po wyścigu :)
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2006, 17:42
Posty: 234
Skąd: Wrocław
Auto: e46 330xd eMpowered by Jetronik, 6 Mps

Postprzez baccara14 » 21 kwi 2008, 08:49

ravo napisał(a):baccara14 napisał:
Tylko nie rozumiemy tłumaczenia jaki był powód, ze olej był w układzie wydechowym. Sugeruja, ze auto zostało przegonione

co jak ? jak dostaje sie olej do wydechu przez turbo to uszczelnaicze na turbo, wedle ich opini to jak sie przegoni auto to tak ma byc



Podziele sie z Wami co zaobserwowałem w sobote.
Ponownie pojawił sie 'pieknie' pachnacy niebieski dym. Przejechalem ok. 200 m (delikatnie) i zatrzymalem sie bo milem wazny telefon. Rozmawialem przez telefon przy wlaczonym silniku ponad 15 minut i wtedy zaczelo dymic. !!! Siegnalem pamiecia do poprzedniego przypadku pod marketem i wtedy tez siedzialem w aucie majac wlaczony silnik przez ok. 30 min.
Kurcze, czy w tym modelu to nie mozna sobie silnika wlaczyc ?????
Ktos wie, co to moze byc za problem ? ktos to mial ?
Dodam, ze poziom oleju byl idealny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2007, 20:56
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: 6MPS

Postprzez DISItune » 21 kwi 2008, 12:02

andreass napisał(a):z całą pewnością mogę potwierdzić, że MPS jest szybszy na 400m od:
– Audi A8 4.2 quattro (1.gen.) (o duuuużo szybszy)
– Honda CRX delsol (szybsza niż A8)
– Opel Astra GSi 16V (po pierwszych 100 metrach, 50 metrów za MPS)
oraz – niespodzianka nawet dla mnie :)
Chrysler 300C V8 Hemi – 345koni, 525Nm – dopiero po jakichś 500m zaczął doganiać MPSa, ale było już po ptakach.
I nie piszcie, że kierowca w 300C się nie starał czy coś, bo przegrał 100zł na tym wyścigu :P

Aha – nie ma co próbować się z Audi S2 Quattro rocznik około 1992.
220koni w serii, 6.1 do setki – masakrator. A tym bardziej jeśli wersja jest 'dłubnięta' do 290 koni, a kierowca informuje o tym po wyścigu :)


ciekaw jestem jak by wygladalo starcie 3ki z 6tka na suchym :] bo na mokrym to wiem od razu hahaha <zeby>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez DISItune » 21 kwi 2008, 12:06

baccara14 napisał(a):Podziele sie z Wami co zaobserwowałem w sobote.
Ponownie pojawił sie 'pieknie' pachnacy niebieski dym. Przejechalem ok. 200 m (delikatnie) i zatrzymalem sie bo milem wazny telefon. Rozmawialem przez telefon przy wlaczonym silniku ponad 15 minut i wtedy zaczelo dymic. !!! Siegnalem pamiecia do poprzedniego przypadku pod marketem i wtedy tez siedzialem w aucie majac wlaczony silnik przez ok. 30 min.
Kurcze, czy w tym modelu to nie mozna sobie silnika wlaczyc ?????
Ktos wie, co to moze byc za problem ? ktos to mial ?
Dodam, ze poziom oleju byl idealny.


jest to conajmniej dziwne :| tak jakby pod wplywem dlugiej pracy na wolnych obrotach przepuszczal jakis uszczelniacz ?? <szok>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez ravo » 21 kwi 2008, 13:42

baccara14
mam identycznie w moim 20vt po postoju dluzszym z wlaczonym silnikiem zaczyna dymic, u mnie pojawilo sie to po wywaleniu kata, ja obstawiam powolna smierc turbo, tylko u Ciebie masz kata i wypala jeszcze olej wiec bez niego bylo by duzo wiecej dymu. Dla mnie to turbo do wymiany

p.s jest jeszcze jedno ale, mi znikly te objawy same od tygodnia ( bardzo dziwne )

Andreas dawaj ze mna :P zobaczymy co jest szybsze hehehe
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez kowalesik » 21 kwi 2008, 13:58

baccara, te objawy, ktore opisujesz to jest turbo. Padaja uszczelnienia w turbinie. Wymiana samych uszczelek moze niewiele zmienic i bedzie konieczna wymiana calego turbo. Tutaj nie ma na co czekac. Poczytaj na http://www.msprotege.com/forum/forumdisplay.php?f=138 pod haslami "smoke", "turbo seals". Dym pojawia sie wlasnie po jakims czasie pracy silnika na wolnych obrotach. Nie daj sobie wmowic, ze tak ma byc. Powodzenia
Kowalesik
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 23:08
Posty: 159 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: MazdaSpeed 6 GT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed