Mazda6 MPS (GG) – Opinie i Informacje

Mazda3 MPS 2009– (BL) / Mazda3 MPS 2006–2009 (BK) / Mazda6 MPS 2006–2008 (GG)

Postprzez kowalesik » 22 sty 2009, 08:36

raff,
Wersja USA nie ma komputera pokładowego a czerwone pole zaczyna się na 6500. Nie wiem gdzie odcina, bo tego silnika nie ma sensu kręcić wyżej niż 5500.
Kowalesik
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 23:08
Posty: 159 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: MazdaSpeed 6 GT

Postprzez raff » 22 sty 2009, 13:26

Jeździłem również Mazdaspeed6 i są to niuanse, niemniej jednak Mazdaspeed ma redline od 6700 i wynika to z tego, że wersja USA ma nieco zmienione oprogramowanie w stosunku do wersji europejskiej, tzn krzywe momentu i mocy przesunięte są trochę w wyższy zakres prędkości obrotowych. Teoretycznie powinno skutkować nieco lepszą dynamiką w górnym zakresie obrotów, w praktyce jest to prawie niezauważalne, natomiast zuważyłem różnicę w zakresie 2000-3000 gdzie MPS6 jakby trochę lepiej ciągnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2008, 21:35
Posty: 65
Skąd: Kraków
Auto: 6 MPS, Yamaha Warrior

Postprzez kowalesik » 22 sty 2009, 13:45

raff,
Rzeczywiście, masz rację, mój błąd. Redline jest od 6700, oficjalna specyfikacja Mazdy tyle podaje. Maksymalna moc jest przy 5500, maksymalny moment przy 3000.
Bez hamowni trudno powiedzieć co gdzie lepiej ciągnie, wszystko to wrażenia subiektywne, "ass dyno" jak mawiają Amerykanie :)
Kowalesik
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 23:08
Posty: 159 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: MazdaSpeed 6 GT

Postprzez raff » 22 sty 2009, 14:11

Jak ktoś ma ochotę popatrzeć sobie na wykresy MPS i nie tylko to polecam stronę
http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=258
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2008, 21:35
Posty: 65
Skąd: Kraków
Auto: 6 MPS, Yamaha Warrior

Postprzez fazer72 » 22 sty 2009, 14:20

Coś te wykresy lipne są. Znaczy wykres jako taki ok, ale nie wydaje mnie się żeby ta moc była "na kołach" jak tam piszą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez raff » 22 sty 2009, 17:02

Firma jest raczej poważna i robią testy dla m.in. szwedzkiego odpowiednika Auto motor & sport (w bazie mają ponad 600 wykresów). Tu masz info na temat warunków i parametrów przeprowadzania testu.
http://www.rri.se/index.php?DN=28
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2008, 21:35
Posty: 65
Skąd: Kraków
Auto: 6 MPS, Yamaha Warrior

Postprzez fazer72 » 22 sty 2009, 21:54

Że niby dużo za dużo :) Jako dane fabryczne podawana jest moc "na silniku" (nawet na tamtej stronie), a jako moc zmierzona podawana jest "na kołach". Zakładając stratę mocy między silnikiem, a kołami na poziomie 20% (wiemy, że są większe) to faktyczna moc "na kołach" ZAWSZE będzie mniejsza niż "na silniku" – a u nich jest inaczej, dlatego piszę, że "nie wydaje mnie się"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez raff » 22 sty 2009, 22:49

Niestety nikt w danych fabrycznych nie podaje rzeczywistej mocy na kołach i pewnie aby wyniki były porównywalne tutaj też podają moc na silniku mierzoną wg norm europejskich. Natomiast jezeli ktoś się tym interesuje, jest to ciekawa baza porównawcza jak deklaracje producentów mają sie do rzeczywistości...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2008, 21:35
Posty: 65
Skąd: Kraków
Auto: 6 MPS, Yamaha Warrior

Postprzez kowalesik » 23 sty 2009, 10:36

raff,
Przecież na tym wykresie, który wskazałeś, jak wół jest napisane, że zmierzona moc to moc na kołach. Jeśli to jest seria to rzeczywiście bardzo ciekawy wynik, moc na kołach wyższa niż nominalna na silniku.
Kowalesik
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 23:08
Posty: 159 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: MazdaSpeed 6 GT

Postprzez raff » 24 sty 2009, 17:57

kowalesik napisał(a):raff,
Przecież na tym wykresie, który wskazałeś, jak wół jest napisane, że zmierzona moc to moc na kołach. Jeśli to jest seria to rzeczywiście bardzo ciekawy wynik, moc na kołach wyższa niż nominalna na silniku.

Dlaczego tam jest napisane "moc na kołach" to pytanie nie do mnie (na stronie jest opcja "contact"), natomiast jak zauważyłeś lub nie napisałem wcześniej, że wg mnie jest to moc na silniku, mierzona tak aby była możliiwośc porównania do wartości podawanych przez producentów. Nigdzie nie napisałem, że jest to moc na kołach. Poza tym z całym szacunkiem ale nigdzie nie widziałem wykresu z hamowni, który pokazywałby moc i moment na kołach (niektóre podają tylko straty mocy w kW w stosunku do wartości na silniku).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2008, 21:35
Posty: 65
Skąd: Kraków
Auto: 6 MPS, Yamaha Warrior

Postprzez habzimierz » 30 sty 2009, 13:00

Nowa Insignia OPC nadciaga, jesli bedzie miec deklarowane w art 320KM to bedzie samochod bez konkurencji (podejrzewam, ze bedzie kosztowac < 150K ). Do tego naped 4x4, szpera na tylnej osi no i porzadnie ryczaca V6ka. Nigdy nie lubilem Opli ale ten model wydaje sie byc naprawde niezla propozycja.

http://carscoop.blogspot.com/2009/01/hi ... -with.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez Malinakra » 1 lut 2009, 01:08

I wyladowal na polskiej ziemi kolejny MPS.
Piekny, szybki i czerwony :)
Niestety warszawskie koleiny ostudzily moj entuzjazm do zera. Nawet przez chwile myslalem ze mi auto rozwalili jak wyciagali z kontenera, ale na rownym kawalku drogi jedzie jak po sznurku, problem jest tylko na koleinach, ale za to jaki?! Masakra.
Na dodatek letnie opony mam wiec na razie garaz.
Szukam w warszawie stacji diagnostycznej ktora mi klepnie pierwsze badanie bez przeciwmgielnego.
Moze ktos cos podszepnac?
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 06:00
Posty: 39
Skąd: Krakow/Warszawa
Auto: Mazda Speed6 MPS

Postprzez Faja » 1 lut 2009, 16:41

Właśnie wróciliśmy z 2400 km wycieczki, MPS nie wziął ani grama oleju.
Była to ciężka wycieczka od polskich dróg, poprzez niemieckie autostrady, kończąc na austriackich zawijasach pod i z górki.
Nie zawiódł, nic się nie przepaliło i odpalił jak na dotyk choć stał 7 dni w -15 mrozie.
1200km w 12 h.
Pozdrawiam.
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez habzimierz » 8 lut 2009, 20:05

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez DISItune » 8 lut 2009, 22:01

habzimierz napisał(a):http://www.44tuning.pl/najnowsze-wiadomosci/chip-tuning-mazda-3-6-mps-cx7-2.3-disi-turbo-244-260-km-chiptuning-dpp-na-gwarancji.html

hmm, co to w ogole za firma... ???


wraz z pomiarami na hamowni i indywidualną optymalizacją 3500 zł


a firma... sam niedawno znalazłem informacje o niej, opony mają koszmarnie drogo <zeby> ;) róbta róbta niech się uczą na Waszych :D

druga rzecz – drogo :| 766€ po dzisiejszym kursie, słynny Piassini to 650€ plus przesyłki wprawdzie ale zrobił on DISI conajmniej dziesiątki jak nie setki patrząc po różnych forach, chyba prędzej zaufałbym jemu <oczy>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez fazer72 » 8 lut 2009, 22:24

Coś mnie się wydaje, że "chłopcy" ściągnęli z jueseju AP COBB'a i bawią sie w tjuning Mazdaspeed'ów, a jak podjedzie się do nich MPS'em to rozłożą bezradnie ręce :(
No, ale kto ich tam wie ? W końcu już robią silniki diesla 2,2 w CX7 <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez DISItune » 8 lut 2009, 22:34

Chyba nie, bo ma to byc modul wpinany miedzy ecu a reszte i latwo demontowalny a AP COBBa robi reflash
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez JanekCX7 » 9 lut 2009, 00:30

Może tak na wstępie do sie przywitam i pozdrawiam użytkowników motorku DISI Turbo w 6 MPS. . Mam Mazde CX7 2.3 DISI Turbo w automacie i to po tuningu. Czy ktos z forum ma taki model, bo nie umialem znalesc kontaktu ani tematu?
Początkujący
 
Od: 9 lut 2009, 00:10
Posty: 5
Skąd: Soest
Auto: Mazda CX 7 DISI Turbo automat

Postprzez raff » 9 lut 2009, 13:29

Napisz coś więcej o tuningu w swoim aucie. Wersja USA?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2008, 21:35
Posty: 65
Skąd: Kraków
Auto: 6 MPS, Yamaha Warrior

Postprzez Globy » 9 lut 2009, 18:57

Smyki, gdyby kogoś interesował zakup MPS'a, ta sztuka jest po powodzi:

Obrazek
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed