Mazda6 MPS (GG) – Opinie i Informacje

Mazda3 MPS 2009– (BL) / Mazda3 MPS 2006–2009 (BK) / Mazda6 MPS 2006–2008 (GG)

Postprzez DISItune » 12 lut 2008, 11:46

buba napisał(a):Także autko lekko bieże olej. Po 30tys km jest to około pól litra na 15 tys. Niby nic, niby taki wysilony silnik ale nie wiem czy tak powinno być przy nowym aucie. Ma ktoś wiedzę jak powinno być, co o tym sądzicie?


imho to nie duzo, przynajmniej w porownaniu z TDI i Impreza <zeby>

nalezy pamietac ze im ostrzej jezdzisz tym wiecej moze brac
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Jurek06 » 12 lut 2008, 14:54

Witam
Mam MPS od tygodnia i musze przyznać jest niesamowita. Jedyny mankament jaki wyszedł to spalanie średnie 20 l/100, z tego co mi powiedzieli w salonie to na początku tal ma być a pozniej powinno spasc. Napiszcie jak to wygląda po dłuższym użytkowaniu
Jurek06
 

Postprzez buba » 12 lut 2008, 22:48

Po kolei:
Sprawdzałem w VTG W-wa. A firma jest sensowna, mogę śmiało polecić.
Moja maździa ma moc nieco wyższą niż std ale dziwny moment, za niski i nie w tym miejscu na charakterystyce. Jak będę wiedział jak dodać wykres to go dodam. Na razie walczę o swoje i myślę, że wtedy będzi na prawdę co pokazać. Ciągle ten czip jest mglisty i nikt nie wie czy on działa czy nie.
Jeżeli chodzi o zużycie paliwa to – dla mnie, jest zadziwiająco niskie: ok. 10,0 l przy średniej ok. 120 km/h na drodze 1500 km na autostradach. W mieście można zejść łatwo poniżej 12 l ale norma to 13 – 14 l.
Z tym olejem to nie będę się zaklinał ale naprawdę nie jeżdżę "z wiórem" , no może tylko czasami.
Dalej proszę o maksymalną wymianę danych odnośnie MPS-a.
Pozdrawiam i dzięki za uwagi
buba
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2008, 22:36
Posty: 14
Skąd: W-wa
Auto: miało być: 6MPS 301KM 460Nm

Postprzez Faja » 13 lut 2008, 01:22

Powinieneś przejechać sie na zlot i przy tej mocy z luzem powinneś wpaść albo 13 , myśle ze przy 300 kucach czas 13 sekund na 1/4 jest bardzo możliwy:D Co wy na to? Licziłeś choć stoperem przyspieszenie?
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez DISItune » 14 lut 2008, 21:26

buba napisał(a):Proponuję także sprawdzić charakterystyki nowych mps-ów i czipowanych na hamowni. Moglibyśmy wtedy je porównać. Mogą być spore rozbieżności w stosunku do deklarowanych parametrów


http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 986#786986
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez habzimierz » 23 lut 2008, 19:10

Uszanowanie wszystkim mazdowiczom:)

Jestem swieżo zarejestrowany i swiezo po odebraniu MPSa i od razu podziele sie uwagami;)

Zacznę od samochodów, które również brałem pod uwagę (tu podziękowania dla grzegorza i baccary, których opinie również wpłynęły na moją decyzję ;) ):
– STI oraz EVO – dobre, sportowe samochody, ze znakomitym układem napędowym, jednak trochę zbyt bezkompromisowe. Poza tym nie udało się znaleźć atrakcyjnego egzemplarza, nie sprowadzanego z USA
– BMW 130 – porządne auto, super napęd tylny, R6 i dobry układ jezdny, jednak trochę zbyt mały i relatywnie drogi
– Nissan 350Z – fajne autko, dobrze się prowadzi, ale jest mało praktyczny

Samochód, odebrałem dzisiaj we Wrocławiu i pędem wróciłem do wwy (spalanie średnie z trasy wyszło 17l/100km :| ). Jechałem całą trasę z peugeotem 407 coupe 2,7hdi, więc korzystając z okazji zrobiliśmy kilka testów na autostradzie. We wszystkich moja madzia dosłownie miażdzyła peugeota <jupi>)

Oto kilka moich spostrzeżeń "na gorąco" dla chcących kupić MPS

1. Ogólnie
gdyby ktoś nie wiedział;) – ładne autko (czarne), na ładnych felgach i generalnie trochę gejowóz (faceci się za nim oglądają ;) )

2.Silnik
niezły, w zupełności wystarczy (jak na razie;)), chleje jak smok ale co zrobić, dźwięk mizerny (przyzwyczaiłem się do V'ek ;) ). Ochoczo reaguje na gaz i jest bardzo elastyczny.

3.Skrzynia biegów
b.dobra, krótki skok i pewnie wchodzące biegi, krótkie przełożenia – więc jadąc szybko autostradą trzeba się przygotować na wysokie obroty

4. Zawieszenie
Ok, twarde ale da się jeździć

5. Przeniesienie napędu
Ok, nawet zaliczyłem jednego drifta:))))

6. Wnętrze
Jakościowo niezłe, ergonomicznie raczej też. Sterowanie radiem średnie (np przełączanie stacji wg częstotliwości dopiero po dłuższym przytrzymaniu przycisku – irytujące), pod tym względem najlepsze sa joy'e peugeot'a i renault. Za to w tamtych zmieniarki są w bagażniku a tutaj mam pod nosem, gdyby jeszcze tylko obsługiwało MP3...
Po lewej pod kierownicą jest mały zamykany schowek który wydaje z siebie denerwujące trzeszczenie na nierównościach. Fotele twarde, ale w miarę wygodne, dla mnie trochę za mało sportowe. Poza tym przy swoich 194cm miałem kłopoty z ustawieniem odp pozycji. Siedziska zbyt krótkie. Irytuje mnie też automatyczne podświetlanie zegarów – w efekcie zapomniałem włączyć świateł (btw szkoda, że nie ma automatycznych) Schowki są, cupholdery też, gdybym miał stawiać notę to dałbym za wnętrze 4/5

Póki co jestem z MPS'ki b.zadowolony, no ale to dopiero 500km. Parę rzeczy mi brakuje (wspomniane światła i MP3, ściemniające się lusterka, tylna roleta, automatyczne zamykanie bagażnika, joystick do radia, polska mapa...) ale za ta cenę – tak wyposażony i szybki samochód – to znakomity, moim zdaniem, wybór.

Niedługo ją wypstrykam to zasilę galerię;)

Gorąco polecam i pozdrawiam Mazdowiczów

ps. macie może jakieś foty czarnych MPS'ów na czarnych felgach?????
2013 Bugatti Veyron Zawieszenie KW, świecie Brisk, 2 Magnetyzery, Spoiler od EVO IV, Intercooler Iveco, orurowanie DIY, klocki przód BMW 328i, sprzeglo Radzikowski, Wałek inż Świątek, rozpórka kielichów, radio z mp3, pasy i szelki Sparco SOLD
2015 Zonda R, swap z CCX, polerowana głowica, kute śruby obudowy akumulatora, TIP na zamówienie (Ząbki, k/Warszawy), sprężyny Eibach, końcówka wydechu Mugen

Auto Księzyno – nie polecam!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez grze.gorz » 25 lut 2008, 13:11

habzimierz napisał(a): (tu podziękowania dla grzegorza i baccary, których opinie również wpłynęły na moją decyzję ;) )
Dzięki, to miłe, dopisuję do listy i lecę do mazdy po prowizję.
w efekcie zapomniałem włączyć świateł (btw szkoda, że nie ma automatycznych)
Można zamontować (w serwisie) automatyczne włączanie, mam, polecam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 11:14
Posty: 162
Skąd: Warszawa
Auto: szybkie sześć

Postprzez andreass » 27 lut 2008, 14:58

wrzucałem już tę fotkę w dziale spotkań regionalnych, tutaj też dam :)

Wczoraj po spocie takie oto spotkanie mi się trafiło na myjni:
Obrazek
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2006, 17:42
Posty: 234
Skąd: Wrocław
Auto: e46 330xd eMpowered by Jetronik, 6 Mps

Postprzez habzimierz » 28 lut 2008, 15:21

baccara14 napisał(a):
habzimierz napisał(a):Jechałem całą trasę z peugeotem 407 coupe 2,7hdi, więc korzystając z okazji zrobiliśmy kilka testów na autostradzie. We wszystkich moja madzia dosłownie miażdzyła peugeota )


Ale w to nie uwierze. Aby rzetelenie sie próbowaliscie ? Przeciez tam jest 207 KM i wysoki moment.

Ładnie pociagnałes. W trasie 17l. Zacny wynik. :)


sam się zdziwiłem, wiedziałem, że będę szybszy, ale nie sądziłem, że aż tak. Z drugiej strony ten peugeot wcale jakąś rakietą nie jest, muszę go sprawdzić z 607 benzyną 3.0 z manualem ale wydaje mi się, że ten drugi będzie szybszy – kwestia skrzyni, która w 407 jest cieniutka. Komfortowa jest – owszem – ale czuć, że łagodzi zapędy silnika. Jeździłem tez 607 z takim samym silnikiem i skrzynią i tam jest jakoś lepiej, szybciej. Ale i tak ze wszystkich peugeotów najlepiej mi się jeździ w trasie wspomnianą wcześniej 3.0 benzyną – jakiś miesiąc temu zrobiłem nią kilka nienajgorszych fur w trasie, m.in. Megane sport i 530D :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez baccara14 » 28 lut 2008, 16:56

brii napisał(a):Co jakiś czas są duże zloty klubowe – zapraszamy wszystkich posiadaczy MPSów


Serdecznie dziekuje. :) Chciałbym sie spotkac w gronie mps, chocby z tego wzgledu, aby wiedziec o czym gadam. Przepraszam za szczerosc, ale osobiscie nie jestem miłosnikiem marki Mazda, tylko modelu 6MPS. To jest wyjatkowe auto, szkoda ze maja przestac produkowac, bo zapewne bym ponowił zakup za 2 lata. A tak zupełnie szczerze to uwielbiam Subaru :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2007, 20:56
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: 6MPS

Postprzez habzimierz » 29 lut 2008, 15:56

baccara14 napisał(a):
brii napisał(a):Co jakiś czas są duże zloty klubowe – zapraszamy wszystkich posiadaczy MPSów


Serdecznie dziekuje. :) Chciałbym sie spotkac w gronie mps, chocby z tego wzgledu, aby wiedziec o czym gadam. Przepraszam za szczerosc, ale osobiscie nie jestem miłosnikiem marki Mazda, tylko modelu 6MPS. To jest wyjatkowe auto, szkoda ze maja przestac produkowac, bo zapewne bym ponowił zakup za 2 lata. A tak zupełnie szczerze to uwielbiam Subaru :)


:)

ja – mówiąc zupełnie szczerze – nie jestem miłośnikiem ani mazdy, ani subaru, ani mitsubishi, ani bmw, chyba ze chodzi o MPS, STI, EVO, lub M3 ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez kowalesik » 1 mar 2008, 23:08

Nie jestescie jedyni. Taki urok tego auta – dziwne sprzeglo (ktore zreszta ja mam wymienione, jest lepiej, ale ciagle nie jest to ideal), slabe fabryczne tylne mocowanie silnika. Ja tez to mam, zwlaszcza jak jest zimno, rano po uruchomieniu. Pomaga zmiana oleju na syntetyczny (co zamierzam uczynic). Ten Typ Tak Ma :)
Kowalesik
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 23:08
Posty: 159 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: MazdaSpeed 6 GT

Postprzez Faja » 2 mar 2008, 00:52

Sprzęgło jest naprawdę dobre:D aaaaa to sie odzwierciedla, bardzooo długim żywotem mamy już 90 tys i nic sie nie ślizga :D
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez kowalesik » 2 mar 2008, 01:22

Sprzeglo jest do kitu. W Stanach byla nawet akcja wymiany albo calego sprzegla albo czesci elementow (typ A lub typ B, jak okreslala Mazda w swoim biuletynie serwisowym). Bierze za wysoko, skokowo, w dodatku to wlasnie mocowanie silnika sprawia, ze pojawiaja sie klopoty z wlaczeniem 1 i 2 biegu. STI zachowywalo sie pod tym wzgledem o wiele lepiej. Poza tym 90tys dla sprzegla to nie powinien byc jakis specjalny przebieg. Poczekaj do 200 tys, wtedy zobaczymy.
Kowalesik
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 23:08
Posty: 159 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: MazdaSpeed 6 GT

Postprzez brii » 2 mar 2008, 12:04

kowalesik napisał(a):STI zachowywalo sie pod tym wzgledem o wiele lepiej.

Nie wiem jak w MPS ale w Legacy sprzęgło jest tragiczne – po 3 ostrych startach zaczyna piszczeć i się ślizgać :| (przebieg 14 000km)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez baccara14 » 2 mar 2008, 15:57

kowalesik napisał(a):STI zachowywalo sie pod tym wzgledem o wiele lepiej.


Mam inne wrazenia z STI Solberg (305KM). Tam to dopiero jes wsciekłe sprzegło. Do MPS idzie sie przyzwyczaic, w koncu to nie diesel ze 120KM. Owszem, kilka pierwszych dni, to był problem. Puszca bardzo gwałtownie i jest rzeczywiscie krókie.

brii napisał(a):Nie wiem jak w MPS ale w Legacy sprzęgło jest tragiczne – po 3 ostrych startach zaczyna piszczeć i się ślizgać (przebieg 14 000km)


Z jakim silnikiem to legacy ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2007, 20:56
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: 6MPS

Postprzez kowalesik » 3 mar 2008, 14:48

W Stanach nie bylo, przynajmniej w ostatnich 3 latach STI Solberg, ale zwykle STI (300hp) – i takim jezdzilem. Musze tez przyznac, ze w Corvette (2002), ktora mialem okazje jezdzic, tez sprzeglo zdecydowanie "przyjazniej" funkcjonowalo. Wlasnie to zero-jedynkowe dzialanie sprzegla w mazdzie mi nie pasuje, ale jak powiedziales, mozna przywyknac :) A ruszac najlepiej z kopyta i nie odpuszczac sprzegla do konca przed wrzuceniem 2 biegu – wtedy jest OK :)
Kowalesik
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 23:08
Posty: 159 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: MazdaSpeed 6 GT

Postprzez regiz » 3 mar 2008, 14:56

habzimierz napisał(a):Samochód, odebrałem dzisiaj we Wrocławiu i pędem wróciłem do wwy (spalanie średnie z trasy wyszło 17l/100km :| ).


Jak mi wyszło na trasie Warszawa-Wejherowo 17 litrów to wszyscy kręcili głową z niedowierzaniem. Ale jak widać na szczęście nie tylko ja taki zdolny jestem :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2006, 22:02
Posty: 105
Skąd: Warszawa
Auto: 6 MPS '07

Postprzez brii » 3 mar 2008, 15:50

baccara14 napisał(a):Z jakim silnikiem to legacy ?

Z padliną straszną 2.0 165KM.
Jeden Foresterm ma STi :D
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez habzimierz » 3 mar 2008, 22:25

kowalesik napisał(a):Nie jestescie jedyni. Taki urok tego auta – dziwne sprzeglo (ktore zreszta ja mam wymienione, jest lepiej, ale ciagle nie jest to ideal), slabe fabryczne tylne mocowanie silnika. Ja tez to mam, zwlaszcza jak jest zimno, rano po uruchomieniu. Pomaga zmiana oleju na syntetyczny (co zamierzam uczynic). Ten Typ Tak Ma :)


hmm, no u mnie jest odwrotnie, dopóki się nie rozgrzeje, nic nie szarpie. Po rozgrzaniu ost dosyć często. Np kiedy wyhamujesz z jakiejś prędkości na światłach. Czekasz chwile, zielone, wrzucasz jedynkę i akurat w momencie wchodzenia biegu czuć lekkie szarpnięcie samochodem do przodu. Co dziwne, jeśli biorę potem na luz i z powrotem jedynkę to szarpania nie ma

kowalesik napisał(a):A ruszac najlepiej z kopyta i nie odpuszczac sprzegla do konca przed wrzuceniem 2 biegu – wtedy jest OK :)


ja mam inny sposób, trzymasz na 4-4,5tyś i zwyczajnie puszczasz sprzęgło:) Potem tylko potrzebny refleks, żeby zdążyć wrzucić dwójkę:)

regiz napisał(a):
habzimierz napisał(a):Samochód, odebrałem dzisiaj we Wrocławiu i pędem wróciłem do wwy (spalanie średnie z trasy wyszło 17l/100km :| ).


Jak mi wyszło na trasie Warszawa-Wejherowo 17 litrów to wszyscy kręcili głową z niedowierzaniem. Ale jak widać na szczęście nie tylko ja taki zdolny jestem :P


no, no, c'est la vie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed