Mazda6 MPS (GG) – Opinie i Informacje

Mazda3 MPS 2009– (BL) / Mazda3 MPS 2006–2009 (BK) / Mazda6 MPS 2006–2008 (GG)

Postprzez DISItune » 30 mar 2008, 23:19

baccara14 napisał(a):Wy tu takie filozofie, a mi sie MPS'ka zesrała. Sorki za wyrazenia, ale jak nazwac kłeby smierdzacego dymu z obu rur ? i to jakie wilekie kłeby. Było to dzisiaj wiecziorem. Moze ktos wie co mogło sie stać ? :(


obstawiam turbine :|
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez baccara14 » 30 mar 2008, 23:26

No to ładnie. :(
Najciekawsze, ze nic specjalnego nie robilem. A przebieg poniżej 30 tys.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2007, 20:56
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: 6MPS

Postprzez kowalesik » 30 mar 2008, 23:27

Jesli w dodatku to kleby niebieskawego dymu to na 99% turbo. Znany i dosc czesty problem w Mazdaspeed6. Na gwarancji wymieniali tutaj albo uszczelki albo cale turbiny. W przypadku wymiany samych uszczelek, czesto problem powracal i wtedy juz turbo szlo do wymiany. Jak masz gwarancje to nie ma co sie martwic :) Gorzej bedzie po. Wlasnie z powodu turbo, cieknacych skrzynek rozdzielczych (ktorym tez pomaga wymiana calosci, a nie uszczelek), urywanych tylnych mostow mysle o pozbyciu sie tego auta i kupieniu czegos mniej problematycznego. Na razie nie mam problemow, ale lata i mile leca. Swoja droga to jednak auto nie do konca dopracowane: wadliwe sprzegla, padajace turbiny, slabe mocowanie tylne silnika i tylnego mostu, wadliwe skrzynki rozdzielcze...
Kowalesik
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 23:08
Posty: 159 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: MazdaSpeed 6 GT

Postprzez baccara14 » 30 mar 2008, 23:37

Czyli tak mialo byc. Gwarancja jest, wiec sie nie martwie. Czy nienbieski to nie wiem, bo było ciemno, ale z rana wszystko bedzie jasne. Szkoda tylko, ze bede musiał sie na jakis czas z nia rozstac, zanim podmienia turbine.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2007, 20:56
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: 6MPS

Postprzez habzimierz » 30 mar 2008, 23:53

baccara
mam nadzieję, że będzie to coś mniej poważnego niż turbo.
Zapytam się tylko czy chłodzisz turbinę i oszczędzasz ją przed rozgrzaniem silnika?

ravo
niezły z Ciebie researcher ;)

no i oczywiście dzisiejsza gwiazda czyli maciej loret
świetnie piszesz, brawo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez baccara14 » 31 mar 2008, 08:33

habzimierz napisał(a):Zapytam się tylko czy chłodzisz turbinę i oszczędzasz ją przed rozgrzaniem silnika?


Dbam o to. Poprzednio miałem 3 diesle, wiec jestem wrazliwy na takie sprawy. Dzisiaj auto na lawete i do serwisu. Rzeczywsicie dym jest niebieski i niesamowiecie brzydko pachnie- spalony olej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2007, 20:56
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: 6MPS

Postprzez grze.gorz » 31 mar 2008, 13:54

baccara14 napisał(a):
habzimierz napisał(a):Zapytam się tylko czy chłodzisz turbinę i oszczędzasz ją przed rozgrzaniem silnika?


Dbam o to. Poprzednio miałem 3 diesle, wiec jestem wrazliwy na takie sprawy. Dzisiaj auto na lawete i do serwisu. Rzeczywsicie dym jest niebieski i niesamowiecie brzydko pachnie- spalony olej.


To niepokojące, zwłaszcza, że mój ostatnio zaczął bardziej dymić, albo tak mi się wydaje bo wcześniej nie zwracałem na to uwagi.
Ostatnio musiałem ponad litr oleju dolać po około 12tys.

Odczuwasz ubytek mocy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 11:14
Posty: 162
Skąd: Warszawa
Auto: szybkie sześć

Postprzez baccara14 » 31 mar 2008, 14:01

grze.gorz napisał(a):Odczuwasz ubytek mocy?


U mne stało sie to nagle. Zadnych objawów nie bylo, osiagi, moc bez zmian. Wieczorkiem pojechałem do marketu i jak chciałem wracac po odpaleniu buchneło dymem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2007, 20:56
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: 6MPS

Postprzez baccara14 » 31 mar 2008, 14:17

Już wiem, że to padła turbina.
Ale co ciekawego. Serwis informuje, ze powodem był zbyt niski poziom oleju!!!!
Od ostatniego przeglądu zrobiłem 6 tys. km!!!! To chyba za mało go wlali podczas przeglądu ???? :)
Czyzby próbowali zrzucic naprawe z gwarancji ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2007, 20:56
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: 6MPS

Postprzez grze.gorz » 31 mar 2008, 14:38

baccara14 napisał(a):! To chyba za mało go wlali podczas przeglądu ???? :)


Ja tez mam takie wrażenie, ale nie sprawdzałem po przeglądzie.Teraz sprawdzę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 11:14
Posty: 162
Skąd: Warszawa
Auto: szybkie sześć

Postprzez kowalesik » 31 mar 2008, 15:07

Mnie oleju nie ubywa miedzy wymianami, ale ja wymieniam co 5 tys mil (8 tys km) i uzywam polsyntetyka 5W30. Mazda USA na pytanie o syntetyk odpowiedziala, ze nie jest zalecany i ze moga anulowac gwarancje jak zastosuje syntetyk. Pozostalem wiec przy polsyntetyku. Zreszta chyba kazdy olej powinien wytrzymac te 8 tys kilometrow. Jak na razie ani mi oleju nie ubywa ani nie dymi. Na jakim oleju jezdzicie? Moze tutaj lezy pies pogrzebany?
Ostatnio edytowano 31 mar 2008, 15:10 przez kowalesik, łącznie edytowano 1 raz
Kowalesik
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 23:08
Posty: 159 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: MazdaSpeed 6 GT

Postprzez grze.gorz » 31 mar 2008, 15:12

kowalesik napisał(a):Mnie oleju nie ubywa miedzy wymianami, ale ja wymieniam co 5 tys mil (8 tys km) i uzywam polsyntetyka 5W30. Mazda USA na pytanie o syntetyk odpowiedziala, ze nie jest zalecany i ze moga anulowac gwarancje jak zastosuje syntetyk. Pozostalem wiec przy polsyntetyku. Zreszta chyba kazdy olej powinien wytrzymac te 8 tys kilometrow. Jak na razie ani mi oleju nie ubywa ani nie dymi. Na jakim oleju jezdzicie? Moze tutaj lezy pies pogrzebany?

Z tego co pamiętam to w serwisie wlewają półsyntetyk i nie chcieli wlać syntetycznego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 11:14
Posty: 162
Skąd: Warszawa
Auto: szybkie sześć

Postprzez grze.gorz » 31 mar 2008, 16:21

baccara14 napisał(a):Już wiem, że to padła turbina.
Ale co ciekawego. Serwis informuje, ze powodem był zbyt niski poziom oleju!!!!
Od ostatniego przeglądu zrobiłem 6 tys. km!!!! To chyba za mało go wlali podczas przeglądu ???? :)
Czyzby próbowali zrzucic naprawe z gwarancji ?

Daj znać jak się sprawa skończyła.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 11:14
Posty: 162
Skąd: Warszawa
Auto: szybkie sześć

Postprzez Faja » 31 mar 2008, 16:51

baccara14-tak sie składa że zapewne wysłałeś swojego MPS-a do Poznania do Polodego.. i dziś akurat przechodziłem koło niego i zaciekawieniem zajrzałem, rzeczywistości kopci mocny smród , podejrzewają turbinę, słaba ilość oleju podejrzewają mogła doprowadzić do chwilowego jego braku w Turbinie..., co mogło spowodować właśnie takie skutki, prawdopodobnie jest to uszczelka, następnie jeśli chodzi o naszego MPS-a nam też kopcił ale to był powód złego paliwa, po wymianie świec wszystko było ok a przy przebiegu 30 tys nam trochę więcej chłapał ale przy 50tys znów palił normalnie oleju, dlatego nie można polegać tylko na serwisie trzeba samemu sprawdzać olej,.:) jeśli byś chciał mogę trochę ich przypilnować i sprawdzać co oni tam robią z twoim MPS-em :)
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez DISItune » 31 mar 2008, 17:19

ciekawe co piszecie o tym oleju, bo u mnie nawet nie drgnie jak do tej pory, co wrecz obniza czujnosc :|
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez habzimierz » 31 mar 2008, 19:20

misiekwaw napisał(a):ciekawe co piszecie o tym oleju, bo u mnie nawet nie drgnie jak do tej pory, co wrecz obniza czujnosc :|


mam tak samo, i chociaz zrobilem dopiero 3K to myślałem, że w międzyczasie będę musiał robić "dolewki". Martwi mnie z kolei to, że jest mnóstwo postów o awaryjności 6ki na amerykańskich forach – turbiny, napęd, utraty mocy i ogólne "kaput" są tam na porządku dziennym
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2008, 18:36
Posty: 398
Skąd: wziąć prąd?
Auto: Zonda R swap z CCX

Postprzez DISItune » 31 mar 2008, 19:23

habzimierz napisał(a):
misiekwaw napisał(a):ciekawe co piszecie o tym oleju, bo u mnie nawet nie drgnie jak do tej pory, co wrecz obniza czujnosc :|


mam tak samo, i chociaz zrobilem dopiero 3K to myślałem, że w międzyczasie będę musiał robić "dolewki". Martwi mnie z kolei to, że jest mnóstwo postów o awaryjności 6ki na amerykańskich forach – turbiny, napęd, utraty mocy i ogólne "kaput" są tam na porządku dziennym


ja zrobiłem prawie 8kkm i w tym czasie do WRXa dolałbym naprawdę sporo oleju a tu nic :| poziom nawet nie drgnał

co do wiadomości znalezionych na amerykańskich forach to dla 3ki MPS też nie są zbyt łaskawe <nie>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez DISItune » 31 mar 2008, 20:35

gari napisał(a):
misiekwaw napisał(a):co do wiadomości znalezionych na amerykańskich forach to dla 3ki MPS też nie są zbyt łaskawe



moglbys podac jakies konkrety??

dziex :)


nie mam teraz niestety czasu, bo moja szefowa nie potrafi zrozumiec ze wieczory nie sluza do pracy, ale chodzi o znane problemy z urwajacymi sie mocowaniami silnika, zgrzytajace przy szybkiej zmianie biegi, problemy z "trafieniem" w 3kę, o naprawie synchronizatorow i padnietym turbo tez znalazlem – polecam wnikliwa lekture www.mazdas247.com oraz www.mazda3forums.com
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Faja » 31 mar 2008, 21:21

Nie wiem panowie Mamy 97 tys przejechane i nic nam nie padło... Samochód nie ma lekko:D co chwile nadarza si okazja by podciągnąć bieg do 7 tyś :D <list> <diabełek> Gadałem z pewnym Facetem i powiedział że jeśli po ostrej jeździe poczeka sie aż turbinka sie schłodzi to ogólnie jest bardzo wytrzymała, wytrzymuje wszelkie katusze byle by pozwolić jej sie schłodzić :)
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez rrr » 31 mar 2008, 21:36

Czy moze ktoś z szanownych posiadaczy mps leje inny olej niż mazdowska dexelia? W poprzednich autach korzystałem z motula i bylo lepiej niz np na elfach – może też będzie łaskawszy dla turbiny mpsa? : http://www.motul.de/oelberater/auto/det ... d_kfz=3791
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 20:08
Posty: 68
Auto: 6MPS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed