[3 BK MPS/Mazdaspeed3] Różnice wersji europejskiej i USA

Mazda3 MPS 2009– (BL) / Mazda3 MPS 2006–2009 (BK) / Mazda6 MPS 2006–2008 (GG)

Postprzez lukaszstamford » 17 wrz 2008, 20:39

Witam was wszystkich na forum, wlasnie sie zarejestrowalem.

Posiadam mazde CX-7 AWD Grand Touring, wersja amerykanska.
Zakupilem ja 8 miesiecy temu jako nowa od dealera za 33000 $ w leasing, jak bym placil gotowka to by zjechal jeszcze ze 4000 na dol.

Chcialby rozwiac tutaj pewne watpliwosci, moj model jest 08 czyli szyberdach ma w standardzie, wszystkie wersje GRAND TOURING maja naped na cztery kola, inne maja do wyboru FWD albo AWD, zreszta wystarczy zobaczyc na www.mazdausa.com.

Teraz wchodzi model 2009 i ma juz kierunki w lusterkach, bylem u dilera i nie ma z tym problemy zeby zalozyc.
Lampy przeciwmgielne to sa tylko nakladki na zderzak tylny w dolnej czesci, wiec moze polski dealer.
Nawigacja? Pisalem do NAVTEQ wiec mi odpisali ze wystarczy kupic od nich plyte z mapa europy (polska ma byc w tym roku chyba ze juz jest).

w srodku rozni sie tylko podlokietnikem i schowkiem pomiedzy siedzeniami ktory jest znacznie wiekszy (moj laptom sie miesci) reczny hamulec jest w nodzie wiec tutaj zaoszczedzono miejsca.

A czy USA a europa jest lepszy nie wiem, Kazdy rynek ma jakies wlasne specyfikacje, np w polsce sa wersje skandynawskie mazda 2 ma siedzenia podgrzewane w standardzie.

Moc jest inna chyba tylko z powodu paliwa tutja zalecane do auta jest 91 jak naleje 98 to vhba bedzie miec te 260.

Automat uwielbiam, mialem juz duzo samochodow z automatem i nigdy nie wroce do manuala, a wiekszosc sie zle o nim wypowada zle chba tylko dlatego ze w Polsce pnuje jeszce przekonanie ze automat to jest zlo wszelakie, nie wiem dalczego, nich kazdy przejezdzi nim przynajmniej 50000 tys km to mysle ze zmieni zdanie
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2008, 19:47
Posty: 19
Skąd: Stamford CT
Auto: Mazda CX-7 AWD GT

Postprzez Krzysztof_003 » 13 paź 2008, 17:06

Mam od kilku miesięcy CX-7 z USA, model 2008 Grand Touring z nawigacją.

1) Nawigacja już mi działa (zauważyłem, że nikt na forum nie może się tym pochwalić). Kupiłem mapę od speca. Okazuje się, że można przerobić mapę z czegoś innego. Mam pliki w formacje KWI i działa całkiem sprawnie.

2) Automat działa super. Mam jeszcze Volvo S60 z automatem i ten w Maździe jest znacznie lepszy. Przy normalnej jeździe nie zauważa się wogóle kiedy automat zmienia biegi – czego nie mogę powiedzieć o Volvo.

3) Spalanie jest faktycznie duże – po mieście ponad 16l, w trasie ciężko zejść poniżej 12l.

Szukam kogoś kto zna patent na zmianę regionu w odtwarzaczu DVD zamontowanym w dachu (DVD entertainment system) – niestety odbiera tylko filmy w regionie 1 lub 0 a kopione w Polsce mają region 2.
Krzysztof_003
Początkujący
 
Od: 6 paź 2008, 11:15
Posty: 5
Auto: Mazda CX-7

Postprzez Krzysztof_003 » 13 paź 2008, 17:24

Chciałem odnieść się do tego co napisał użytkownik :łukaszstamford.

Otóż wersja 2008 GT z USA na pewno może być nie tylko AWD ale i FWD.

Na pewno – gdyż w lutym przemierzałem kolejnych dealerów w USA szukając wersji dla siebie i było mnóstwo modeli z FWD.

Co teraz piszą na stronie internetowej – to inna sprawa.

Pozdrawiam,
Krzysztof_003
Początkujący
 
Od: 6 paź 2008, 11:15
Posty: 5
Auto: Mazda CX-7

Postprzez Foozy2 » 13 paź 2008, 18:13

Witam wszystkich na forum, jestem również zainteresowany Madzią CX-7.
Proszę o podpowiedz jak mam sprawdzić historię samochodu, znając numer nadwozia. Można sprawdzić w CARFAX-ie tylko jak-może tango podpowie bo ma już doświadczenie. I jeszcze jedno czy warto sprawdzać przed zakupem samochód w serwisie Mazdy- czy ktoś sprawdzał ?????? <jupi>
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2008, 00:40
Posty: 4
Skąd: Częstochowa
Auto: MADZIA – w planach

Postprzez Krzysztof_003 » 14 paź 2008, 09:33

Aby sprawdzić historię samochodu z USA można wejść na stronę Carfaxu: www.carfax.com i wpisać nr VIN interesującego pojazdu.
Niestety jako wynik otrzymamy tylko informację ile wpisów jest w rejestrze.
Aby je zobaczeć musimy uiścić opłatę (np. podając nr karty kredytowej) – o ile dobrze pamiętam za dostęp do 1 raportu płaci się 29$, za 10 raportów o 10 samochodach płaci się 35$ a za nieograniczony dostęp przez miesiąc – 39$.
Krzysztof_003
Początkujący
 
Od: 6 paź 2008, 11:15
Posty: 5
Auto: Mazda CX-7

Postprzez reno » 16 paź 2008, 08:21

Dorzucę coś, co znalazłem w necie, do toczącej się w tym wątku dyskusji odnośnie rożnic w CX-7 między wersjami US i EU
We like a lot of feedback from the road and our roads are not like those in North America, which is why the suspension has been tweaked and the tyres, steering characteristics and ESP settings are all different as well. All in all, around 30 per cent of our CX-7 setup is different to other global versions.

link do strony:
http://www.carpages.co.uk/mazda/mazda-c ... -02-08.asp

W swobodnym tłumaczeniu leci to tak:
"Lubimy czuć drogę (poprzez samochód) jednak drogi europejskie nie są takie jak w Ameryce Północnej, dlatego też zawieszenie zostało zmodyfikowane (podkręcone),jak również opony, charakterystyka prowadzenia i nastawy ESP są inne. Wszystko wszystkim,
różnice w zestrojeniu i ustawieniach dochodzą do około 30 % miedzy wersjami."

Wiem z własnego doświadczenia, bo miałem do czynienia z KIA Sorento i Jeepem Grand Cheerokie w wersjach US i EU, że różnice są. Dotyczą one generalnie innego zestrojenia zawieszenia i jakości wykończenia. W wykończeniu są to z reguły detale, ale zawsze na korzyść wersji EU. Nie oznacza to że odradzam kupno samochodu w
wersji US bo sam eksploatuję Jeepa Granda 5,7l HEMI sprowadzonego ze Stanów. Jednak samochody zza oceanu zawsze będą trochę inne od tych samych modeli sprzedawanych w EU. Diabeł, jak zawsze, tkwi w szczegółach
;) Osobiście będę szukał CX-7 z Europy, ale ponieważ jestem zakochany w skrzyni automatycznej nie wykluczam zakupu w USA. :D
Początkujący
 
Od: 16 paź 2008, 06:33
Posty: 6
Skąd: Koszalin
Auto: Jeep Grand Cherokiee 2005 5,7

Postprzez Foozy2 » 18 paź 2008, 18:35

Dzięki Krzysztof_003, będę oczywiście sprawdzał. Podpowiedzcie jeszcze jak kształtuje się spalanie średnie i minimalne w trasie Pozdro. ;)
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2008, 00:40
Posty: 4
Skąd: Częstochowa
Auto: MADZIA – w planach

Postprzez Krzysztof_003 » 21 paź 2008, 18:13

Nie udało mi się zejść poniżej 12l – może jeździłem zbyt dynamicznie.
Krzysztof_003
Początkujący
 
Od: 6 paź 2008, 11:15
Posty: 5
Auto: Mazda CX-7

Postprzez premier124 » 21 paź 2008, 21:38

Tym samochodem nie da się jeździć niedynamicznie bo kusi przy każdej okazji. Moim zdaniem największym błędem w wersji EU jest brak automatu. Automat w tym samochodzie jest zarąbisty. Biegi są króciutkie, skrzynka bardzo wychowana i jeszcze tryb M :) ]
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2008, 17:21
Posty: 5

Postprzez reno » 22 paź 2008, 17:15

To pytanie chyba już było, ale nie mogę znaleźć.
Czy w Mazdzie CX-7 wersja US da się przeprogramować licznik przebiegu z US miles na km???
W Jeep Grand Cherokee robi się to bardzo prosto z poziomu podstawowego menu kompa pokładowego, a jak jest w przypadku Mazdy??
Początkujący
 
Od: 16 paź 2008, 06:33
Posty: 6
Skąd: Koszalin
Auto: Jeep Grand Cherokiee 2005 5,7

Postprzez premier124 » 22 paź 2008, 20:19

To pytanie pada przy każdym samochodzie w wersji US. Osobiście nie słyszałem o takiej możliwości w tym modelu. Z drugiej strony wcale mi to nie przeszkadza, tak samo jak temperatura w fahrenheitach.
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2008, 17:21
Posty: 5

Postprzez lukaszstamford » 23 paź 2008, 00:12

temperature ja zmienilem na celsjusze, nie pamietam dokladnie musialbym popatrzec w instrukcje, ale wyadaje mi sie ze wystarczy przytrzymac dluzej przycisk AMB pod radiem,

Szybko naciskasz Temp, zewnatrz/wewnatrz
dlugo trzymasz F/C

jak nie dziala moge sprawdzic
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2008, 19:47
Posty: 19
Skąd: Stamford CT
Auto: Mazda CX-7 AWD GT

Postprzez premier124 » 23 paź 2008, 00:20

To sprawdź, wielu użytkowników będzie wdzięcznych ;)
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2008, 17:21
Posty: 5

Postprzez adamsbls » 28 paź 2008, 16:19

Witam wszystkich na forum ! Jestem od 2 miesiecy posiadaczem cx-7 wersja US . Musze przyznac ze brak automaty w wersji eu to duzy minus!, a inne drobne detale to raczej roznicy nie robia...Najwazniejsze ze madzia fantastycznie sprawuje sie na drodze i bardzo wygodnie sie nia podrozuje . Jedyny moj problem to nawigacja! Od 2 miesiecy zastanawiam sie co z nia zrobic ? Wymienic ja na jakas inna stacje multimedialna czy czekac az mazda zrobi mapy na europe...Stad moje pytanie do uzytkownika Krzysztof_003 co twoj spec zobil z tym chodzi mi o to czy to jest kwestia zrobienia nowej plyty czy trzeba tez ingerowac w sam unit? pozdrowienia ! P.S. bylbym wdzieczny jesli ktos by napisal jak jest z tym automatycznym domykaniem i otwieraniem szyb i szyberdachu , bo u mnie raz do polowy sie otwiera raz w ogole wiec nie wiem czy karta traci zasieg albo co żle przyciskam ...
Początkujący
 
Od: 26 paź 2008, 23:14
Posty: 5
Skąd: athens
Auto: CX-7 .08 AWD GT – US
Honda civic .00 – 1.6 vti

Postprzez lukaszstamford » 28 paź 2008, 23:00

sprawdzilem zeby zmienic stpnie na lelsjusze trzeba przytrzyma dluzej przycisk AMB pod radiem i po krzyku he he, to jest ten sam ktorym zmieniamy aby pokazywal temp na zewnatrz.

POZDRAWIAM
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2008, 19:47
Posty: 19
Skąd: Stamford CT
Auto: Mazda CX-7 AWD GT

Postprzez reno » 29 paź 2008, 07:20

adamsbls
Jakie uzyskujesz spalanie w swoim autku miasto/trasa???
Początkujący
 
Od: 16 paź 2008, 06:33
Posty: 6
Skąd: Koszalin
Auto: Jeep Grand Cherokiee 2005 5,7

Postprzez lukaszstamford » 29 paź 2008, 13:05

nie liczylem tego nigdy ale w miescie zrobie 200 mil na baku a poza miastem jakies 300, bez wlaczonej klimy.

Nie wiem czy to juz wszyscy wiedza, ale jak dajemy powietrze na szyby to kompresor od AC zawsze sie wlacza czy tego chcemy czy nie mimo iz na panelu nie wlaczylismy AC.

Ja zawsze daje na twarz i na nogi nawiewy ustawam w kierunku szyb, kompresor od klimy sie nie zalacza i spalanie jest znacznie mniejsze, roznice sa widoczne.
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2008, 19:47
Posty: 19
Skąd: Stamford CT
Auto: Mazda CX-7 AWD GT

Postprzez jancio68 » 29 paź 2008, 16:38

[quote="lukaszstamford"]nie liczylem tego nigdy ale w miescie zrobie 200 mil na baku a poza miastem jakies 300, bez wlaczonej klimy.

Nie wiem czy to juz wszyscy wiedza, ale jak dajemy powietrze na szyby to kompresor od AC zawsze sie wlacza czy tego chcemy czy nie mimo iz na panelu nie wlaczylismy AC.

Mnie wychodzi 13-15/l na 100 bez znaczenia czy w mieście czy poza. Skrzynia manual. Duże znaczenie ma styl jazdy a trudno się powstrzymac od depnięcia. Zrobiło się chłodniej i zaczął palic jakby więcej czyli w tym wyższym zakresie.

Faktycznie nawiew na szybę włącza się z klimą ale tak podobno ma byc a poza tym nie wiedziec czemu nie sposób się pozbyc zaparowanych szyb bez klimy.

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez reno » 29 paź 2008, 17:53

lukaszstamford
Dzieki za info – przelicze sobie na "nasze" :D

jancio68 napisał(a):Faktycznie nawiew na szybę włącza się z klimą ale tak podobno ma byc a poza tym nie wiedziec czemu nie sposób się pozbyc zaparowanych szyb bez klimy.

Rzecz jest prosta – chodzi o tzw. punkt rosy (ang. dew point). W skrocie – roznica temperatur przy ktorej nastepuje, w okreslonych warunkach, wykraplanie wilgoci. Zapewne sami zauwazyliscie, ze puszczenie cieplego nawiewu na zaparowane szyby powoduje, przez pewien czas, odwrotny skutek, a otwarcie szyb przyspiesza odparowanie.. Zimny nawiew niweluje roznice temperatur, co powoduje szybsze odparowanie szyb. Inna sprawa to to, ze powietrze z klimy jest bardzo suche, przez co bardziej higroskopijne, a za tym, intensywnie wchlaniajace wilgoc. Zauwazyliscie, ze przy wlaczonej klimie spod samochodu kapie woda. Jest to wilgoc "wytracona" przez klime z powietrza plynacego do samochodu
Takie samo zachowanie automatycznej klimy mialem w KIA Sorento – nawiew na szybe przednia = start A/C. Jest to zachowanie jak najbardziej normalne.
Początkujący
 
Od: 16 paź 2008, 06:33
Posty: 6
Skąd: Koszalin
Auto: Jeep Grand Cherokiee 2005 5,7

Postprzez adamsbls » 29 paź 2008, 20:29

U mnie mniej wiecej to samo ale musze przyznac ze jak wracalem do domu przez Serbje przy spokojnej jezdzie ok.120-130 km/h prawie dokladnie 10 l na 100. A w miescie tutaj w atenach przy tych tragicznych korkach i jeszcze upalach to od 15 do 17 .
Początkujący
 
Od: 26 paź 2008, 23:14
Posty: 5
Skąd: athens
Auto: CX-7 .08 AWD GT – US
Honda civic .00 – 1.6 vti

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed