Mazda MX-3 EC 1.8 V6 K8 '93

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez qazxsw1 » 16 cze 2011, 12:27

Witam. Zaczniemy z wysokiego "C" ;)
Ty jestes starym gratem
ja cie naprawię zatem
zmienię ci obudowę
i włożę cześci nowe
i będziesz piękna jak dawniej
i będziesz działać sprawnie
znów pokażesz klasę
i zaświergolisz czasem
a ja cię wsadzę w klatkę
byś nie odleciała przypadkiem...

A więc tak, Mazda MX-3 z silnikiem K8, jaki jest taki jest, każdy wie. Rocznik 1993, więc już pełnoletnia. Przebieg – w tej chwili niby 189k... Wyposażenie pełne na Niemcy, jest nawet lampka od rezerwy i końcówce płynu spryskiwacza, full opcja :) W moich rękach auto od 3 lat, zakupione już w kraju. Mój plan – całkowita seria, i tak też chyba jest, więc proszę nie wyskakiwać mi z clearami kierunkami od punto czy innymi wynalazkami.
Poprzedni właściciel jak to zwykle bywa, średnio dbał, no ale przez ten czas udało się wymienić chyba z połowę samochodu ;)
Postaram się po krótce wypisać co tam przy niej dłubałem, jednakże pewnie zapomnę sporo rzeczy. Oto ważniejsze z nich:

-rozrząd z CarSpeedu, oczywiście bez ściemy – na oryginalnych japońskich częściach (pasek SUN na 100 tys km, hydronapinacz OE MAZDA, rolka NTN i GMB) + pompa wody;
-zawias. Początkowo po zakupie były amorki Monroe Sensa-trac, ale coś mi one nie pasowały i były na wykończeniu. Włożyłem więc gazówki 4xTokico gazowe na sprężyny FK Automotive (takie już były). Jeździło się całkiem przyjemnie przez 2,5 roku, ale przyszła okazja i zakupiłem od kolegi weede roczne Kayaby Excell-G (4 zt) ze sprężynami H&R / Jamex (nie znoszę słowa "sportowe sprężyny", a więc po prostu sprężyny, no może obniżające i utwardzające... :) ) . Starego seta się pozbyłem i powiem, że ten jest sporo lepszy :) W zawieszeniu dodatkowo wymieniono: sworznie wahacza "555", łączniki stabilizatora Febi Bilstein, tylne wahacze wzdłużne, no i mocowania górne wiadomo. Aha, no i obie rozpórki – przód standard i tył dołożona.
-układ wydechowy: katalizator ceramiczny Walker (do 2,5 litra), tłumik środkowy Bosal, końcowy też Bosal.
– jest zło dla niektórych, ale dla mnie ekstra sprawa – gazik :) oczywiście sekwencja, zero problemów, spalanie 10 l i banan na twarzy.
-z innych rzeczy: akumulator bezobsługowy Centra Plus; czujnik ciśnienia oleju, świece Denso, żarówki Osram SilverStar +50% (które już dawno się przepaliły :D ), kable WN NGK, wszystkie przewody hamulcowe (TRW + do tyłu miedziane). Do tego nówki opony yokohama parada spec-2 195/50/15 – prowadzenie z tym zawiasem jest po prostu MEGA!
Pewnie o paru rzeczach zapomniałem, o filtrach, olejach itd nie wspominam – wymiana co 8-10 tys km na półsyntetyki: motul, elf, liqui moly, elf. Jako prawdziwy fan skompletowałem wnętrze z dotychczasowych braków (zaślepka szyberdachu, zapaliczka a jestem niepalący ;–), dorobiłem nawet oryginalny kluczyk który był ułamany.

W chwili obecnej mazda prezentuje się tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio edytowano 9 lis 2011, 11:23 przez qazxsw1, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2008, 12:34
Posty: 232
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.

Postprzez Matador » 16 cze 2011, 13:29

Mazda jak mazda byle służyła. O ile mi wiadomo chyba każda ma lampkę rezerwy ;)
Hehe zamiast siedzieć przy kompie wolałbym wyczyścić autko lub zrobić polerkę ;) POZDro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2010, 18:31
Posty: 215
Skąd: Werbkowice
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V

Postprzez D4NI3L » 16 cze 2011, 13:55

bardzo fajna czarnulka :) szerokiej drogi... :) szkoda ze zagazowana
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2861 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez DrGhost » 16 cze 2011, 15:39

Matador ... nie kazda ma lampke rezerwy byly wersje bez ;p

Zadbana seriaaa bardzo ladnie ;) ... bez awaryjnosci :)
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=97730
opis i fotki mojej Mx-3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2009, 01:27
Posty: 139
Skąd: Brzeg
Auto: Mx-3 1.8 V6 1997r Tuning

Postprzez qazxsw1 » 16 cze 2011, 15:43

No Matador, z Twoim twierdzeniem "Mazda jak mazda byle służyła" to się akurat nie zgodzę… Można drutować, wymieniać żaróweczki i pokrowce, pucować matowy lakier, kiedy rzeczy mechaniczne się sypią i dogorywają, a można też skupić się na wymianach części co jest znacznie droższe, ale daje znacznie lepsze efekty. Może kiedyś założysz sobie np. Yokohamy parady, lepszy zawias, to zobaczysz różnicę do tego co masz do tej pory. Wniosek – mazda maździe nie równa :)

A LPG to wiadomo, że drażliwy temat i nawet nie chcę go zaczynać, bo każdy wie swoje – jak ktoś woli w myśl wyższych ideałów wydawać 2 razy większą kasę na Pb – czemu nie!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2008, 12:34
Posty: 232
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.

Postprzez Matador » 16 cze 2011, 18:41

Tylko czy jest sens do 20-letniego auta pakowac cześci warte 2x mazdy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2010, 18:31
Posty: 215
Skąd: Werbkowice
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V

Postprzez qazxsw1 » 16 cze 2011, 19:19

Oczywiście, że jest sens, choćby po to, żeby Twojego mx-a objechać zawsze i wszędzie – nie dość że spod świateł to i w zakrętach. A wzrok zazdrości gdy staniesz obok mnie – bezcenny :) Niemniej jednak wiem, że inni mają lepsze mazdy w znacznie lepszym stanie, co mnie sprowadza na ziemię.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2008, 12:34
Posty: 232
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.

Postprzez Matador » 16 cze 2011, 19:24

Heh no nie gadaj że dzieki droższemu zawieszeniu z takim samym silnikiem bedziesz zawsze i wszedzie pierwszy ;) ahh Ty jesteś narazie zauroczony Madzią ;D ale prawda jest taka że kazdy wsadzony grosz nigdy sie nie wróci.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2010, 18:31
Posty: 215
Skąd: Werbkowice
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V

Postprzez qazxsw1 » 16 cze 2011, 19:31

Tak, na dziurach będziesz pierwszy, bo Twojego auta nie będzie szkoda i nie zdejmiesz nogi z gazu. A silnik mamy inny z tego co widzę. Idąc Twoim tokiem myślenia nic nigdy się nie zwróci i najlepiej chodzić na nogach. Temat uważam za wyczerpany, pozdro :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2008, 12:34
Posty: 232
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.

Postprzez Matador » 16 cze 2011, 19:39

no tak tak mam 1.6;) napisałem przykładowo. Heh nie rozumiemy się. Moze kiedyś osobiscie pogadamy na zywo ;D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2010, 18:31
Posty: 215
Skąd: Werbkowice
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V

Postprzez D4NI3L » 16 cze 2011, 23:03

dajcie sobie po buziaku już :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2861 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez noucamp » 16 cze 2011, 23:06

Matador napisał(a):Tylko czy jest sens do 20-letniego auta pakowac cześci warte 2x mazdy?

oczywiście :D
go big or go home
GO BIG OR GO HOME
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 14:27
Posty: 1619
Skąd: Gdańsk
Auto: Silvia power :*

Postprzez loockas » 17 cze 2011, 09:48

qazxsw1 napisał(a):nawet nie chcę go zaczynać, bo każdy wie swoje


Bo do tego trzeba dorosnąć. Odstawić na bok stereotypy i dokształcić się w tej tematyce. Jak człowiek przejdzie przez te etapy to nawet nie trzeba go namawiać do gazu. Sam założy ;)

Gratki. Madzia ładna i doinwestowana. Wiem co to znaczy wpakować w auto drugie tyle ;)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (315/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez gamer007 » 17 cze 2011, 11:44

Ładna mazda, zadbana pod każdym względem. Wiadomo że pieniądze włożone w auto się nie zwrócą ale satysfakcja posiadania takiego auta pozostaje , osobiście wole jeździć mazdą niż golfem III 1,4 bo do głolfa sie niedokłado i jeździ..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2010, 17:04
Posty: 66
Skąd: Iłża/Warszawa
Auto: MX-3 K8 92'

Postprzez boczek86 » 18 cze 2011, 13:24

polerka jak sie patrzy :) ladnie ja wypastowales :P zycze bezawaryjnosci :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez qazxsw1 » 18 cze 2011, 19:15

Najlepsze jest to, że żadnych polerek ani pastowania nie robię, a zdjęcia robiłem parę dni po myjni automatycznej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2008, 12:34
Posty: 232
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.

Postprzez Lukano » 18 cze 2011, 22:03

Matador napisał(a):Tylko czy jest sens do 20-letniego auta pakowac cześci warte 2x mazdy?

Pewnie, że jest.
Do mojej BG 1990 rocznik wpakowałem ze dwa razy więcej niż jest warta. Że jest stara to nie musi się rozpaść ;)
Mazdolina ładna, jak każda mx :) Tylko kto Ci tak spartaczył instalacje LPG :)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez qazxsw1 » 18 cze 2011, 23:53

Lukano, akurat na instalkę LPG złego słowa nie powiem – może i wygląda nie bardzo przez te węże na wierzchu, ale sprawuje się 5 lat bez kłopotów i oby tak dalej! Serwisuję ją tam gdzie była założona przez poprzedniego właściciela i robię to tylko tam – mam wrażenie, że ten gazownik jak podnosi to zna moje auto lepiej ode mnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2008, 12:34
Posty: 232
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.

Postprzez qazxsw1 » 22 gru 2011, 18:59

Rarytas, prawdopodobnie każdy chciałby go mieć, ale nie każdemu jest to dane :P

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2008, 12:34
Posty: 232
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.

Postprzez boczek86 » 23 gru 2011, 10:45

skad ten
qazxsw1 napisał(a):Rarytas
??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy