Madzia 323F BA Z5 '97 1,5 DOHC

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez black_pablo » 2 kwi 2013, 21:31

20hp + dobry bardzo wynik <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez jaaco » 2 kwi 2013, 21:49

black_pablo napisał(a):20hp + dobry bardzo wynik <spoko>


Jak nie więcej bo pewnie kilka(naście) już zdechło od nowości :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez konrad127 » 2 kwi 2013, 23:22

Świetny wynik <serduszka> a mówią że Z5 nie da rady ;D A mógłbyś coś więcej powiedzieć na temat tej całej przepustnicy, z jakiego auta, jak wygląda montaż itp;)
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2010, 20:15
Posty: 79
Skąd: Krzeszowice\Kraków
Auto: Mazda 323C 1.3 16v 1995r.
Mazda 323F 1.5 16v 1996r.

Postprzez rider143 » 3 kwi 2013, 00:41

Efekt zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu :D
Obrazek

Link do większej rozdzielczości:
http://w682.wrzuta.pl/obraz/6sjo3VtOmbD/zaplon+

Najbardziej cieszy mnie fakt, że 140Nm jest dostępne już od 1500rpm do 5300rpm <spoko>
Przy innym kącie udało się uzyskać 113KM i 158Nm ale niestety przebieg momentu nie był już tak płaski a na tym szczególnie mi zależy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez rafał88 » 3 kwi 2013, 07:08

Kurna mac :O dam moja motorwnie i tez chce tak :D
Wiedzial ze Z5 ma potencjal :) i to na potlenku jeszcze :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez rider143 » 3 kwi 2013, 12:26

arafal21 napisał(a):Wiedzial ze Z5 ma potencjal :) i to na potlenku jeszcze :P
Z5 nie ma zbyt dużego potencjału ale jak w każdym silniku zawsze można co nieco poprawić żeby przyjemniej i oszczędniej się jeździło. Pomiary robię na LPG bo jest to docelowe paliwo. Sądzę, że po zrobieniu dolotu i wydechu uda się bardziej spłaszczyć wykres momentu. A jeśli nie, to przepustnica za kolektorem i tak załatwi sprawę :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez misiak89-89 » 3 kwi 2013, 12:41

rider143 napisał(a):11,0:1 z fabrycznych 9,4:1


W jaki sposób udało Ci sie uzyskać taki stopień?? Wymieniles tloki?
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez rider143 » 3 kwi 2013, 13:09

Kształt denek tłoków lekko poprawiłem ale tłoki nadal zostały seryjne. Podniesienie CR to zasługa zabawy z głowicą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez misiak89-89 » 3 kwi 2013, 13:15

Tz zgladziles denka? Jeśli tak to musiałem zmniejszyc kąt zaplonu? Bardzo mnie to interesuje. Szkoda ze nie masz fot. Podawanie lpg też podkreciles?
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez rider143 » 3 kwi 2013, 13:31

Usunąłem wszelkie ostre krawędzie, które powodują lokalny wzrost temperatury i są przyczyną niekontrolowanych samozapłonów. Kąt wyprzedzenia zapłonu jest aktualnie wyższy od seryjnego o 4-5 stopnie. Na fotki nie było niestety czasu. Nową mapkę do LPG w Stagu zrobił mi Przemek323c z forum <spoko>
AFR jest ok a i spalanie ostatnio wyszło mi niecałe 9L więc może być <spoko> Kolor wszystkich świec-kawa z mlekiem. Świece po obróbce głowicy to Denso irydium, 1 stopień zimniejsze od seryjnych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez hopek » 3 kwi 2013, 17:51

black_pablo napisał(a):20hp + dobry bardzo wynik <spoko>

prawie jak Vtec ... <lol> jak dalej będziesz szalał z wydechem i dolotem to wyjdzie niedługo więcej niż v6 w serii <rotfl> zrób normalny pomiar <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez okruch » 3 kwi 2013, 20:08

niezła bestia :D
gratki :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 21:27
Posty: 259 (0/4)
Skąd: z zaskozenia
Auto: Mazda 323f BA 1,5 16v 1998r.

Postprzez rider143 » 5 kwi 2013, 09:08

Mała traska i spalanie znowu w okolicach 9L LPG <spoko> Nie jest źle zważywszy operowanie pedałem gazu w trybie 0-1 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Namiot_N1 » 10 kwi 2013, 18:25

nagraj filmik jak ona przyspiesza teraz :) ta moc 113KM i 158Nm super Z5 <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2011, 11:00
Posty: 75
Skąd: Ostrołęka
Auto: Mazda 323F ba 96r. Z5

Postprzez Bartg » 10 kwi 2013, 20:22

Dokładnie najlepiej pomiar na normalnej hamownii odsłoni realną moc po takich zmianach ;)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7819 (22/124)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez rider143 » 11 kwi 2013, 21:17

Bartg napisał(a):Dokładnie najlepiej pomiar na normalnej hamownii odsłoni realną moc po takich zmianach
Zgadza się chociaż póki co do zabawy wystarczy hamownia drogowa z Deta. Silnik nie jest jeszcze skończony a na "normalną" hamownię nie będę jeździł po każdej zmianie przy silniku.
Jest już flansza na nowy kolektor <spoko>
Seryjnie siedzi żeliwny typu 4-1, zostanie on zastąpiony rurowym typu 4-2-1, który zakończony będzie przepustnicą i wyjściem o średnicy 2 cale :D

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Bartg » 11 kwi 2013, 21:50

No tylko zakładam przekłamania rzędu 10-15 koni na takiej hamownii ;) Wiesz, żeby potem nie było rozczarowania.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7819 (22/124)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez rider143 » 13 kwi 2013, 01:31

Przekłamania i ja biorę pod uwagę także luz. Nie interesują mnie wartości max tylko kształt samego wykresu i różnice między wykresami po każdych zmianach w silniku.
Dziś powstał rurowy kolektor 4-2-1 :D i już siedzi na silniku <spoko>
Wykres w najbliższych dniach <spoko>

Poglądowa fotka:
Obrazek

Muszę poprawić jeszcze dwururkę i zrobić miejsce na sondę.

Edit:

Poprawiłem dwururkę, sonda lambda wróciła, dołożyłem przepustnicę. Silnik fajnie wyciszyło, wydech daje o sobie znać dopiero przy głębszych wciśnięciu gazu <spoko>

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Przemek323c » 19 kwi 2013, 20:10

W sumie niewazne ile ma ale odczuciowo jedzie duzo lepiej niz moje z5 mimo ze mam zdrowe. Zobaczymy co dalej bo jak na razie ecu radzi sobie z adaptacja, potem trzeba bedzie juz pewnie zaprzegnac DETa do pracy.
Przemek323c
 

Postprzez rufens » 27 cze 2013, 22:00

Coś się dzieje w temacie?
A na samochodach wcale się nie znam.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=63761
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 20:07
Posty: 60
Skąd: ŁÓDŹ
Auto: 323F (BA) '98

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy