Mazda MX-3 EC 96' B6D + LPG

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez arooscroocked » 15 cze 2016, 09:53

Witajcie!

Jakiś czas planowałem już zakup MX-3 i... stało się! Zdecydowałem się na ten samochód ponieważ szukałem auta w nadwoziu coupe/hatchback które zapewni lepsze osiągi i komfort niż moje poprzednie auto czyli Honda Civic V z silnikiem 1.3 i bazowym wyposażeniem bez klimatyzacji.

Udało mi się znaleźć egzemplarz posiadający komplet wyposażenia – choć czasem brakuje mi szyberdachu :( .
Dodatkowo samochód posiada sekwencyjną instalację LPG.

Kolor: VX – Noble Green

00f1dceefe2c1c22.jpg


Dane techniczne:
Pojemność skokowa --- 1598 cm3
Typ silnika --- benzynowy
Moc silnika --- 107 KM przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy --- 134 Nm
Umiejscowienie wałka rozrządu --- DOHC
Liczba cylindrów --- 4
Układ cylindrów --- rzędowy
Liczba zaworów --- 4

Przebieg w momencie zakupu --- 221500km
Przebieg na 01.05.2017r. -------249000km
Sekwencyjna instalacja LPG do 2024r.


Wyposażenie:

-Klimatyzacja
-Lusterka elektryczne
-Hamulce tarczowe na 4 kołach
-Elektryczne szyby
-ABS
-Centralny zamek
-Spoiler klapy od V6
-15" alufelgi Speedline z oponami Hankook Ventus V12 Evo 205/50

Zrobione

Pod maską:
– Wymiana silnika na 1.6 z Mazdy Xedos z 166 tyś. km. na liczniku, przy stanie 227 tyś. km. – poprzedni pobierał olej, teraz pobór oleju w normie – zalany olejem TEXACO HAVOLINE EXTRA 10W40 przy 237 tyś. km. po zastosowaniu Millers Oils Engine Flush
– Założenie nowego rozrządu przy zmianie silnika
– Wymiana alternatora i założenie nowego paska BANDO
– Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
– Montaż nowej chłodnicy – poprzednia już puszczała.
– Wymiana kabli i świec
– Nowa rura dolotu
– Wymiana zaworu VICS
– Wymiana 4 tulejek drążka zmiany biegów – zlikwidowało to luz na drążku dzięki czemu teraz nie da się mieszać lewarkiem po wrzuceniu biegu, wszystko działa sztywno i sprawnie
– Wymiana filtra powietrza oraz filtra LPG
– Wymiana elektrozaworu parownika LPG

Zawieszenie i hamulce:
– Zmiana linek hamulca ręcznego i regulacja ręcznego
– Wymienione amortyzatory przód/tył wraz z osłonami i odbojami
– Wymiana tulei wahaczy wzdłużnych
– Wymiana gniazda amortyzatora prawy tył
– Wymiana tylnych łączników stabilizatora

Koła:
– Świeżo malowane proszkowo alufelgi Speedline 15" z oponami Hankook Ventus V12 Evo w rozmiarze 205/50

Wizualne:
– Odmalowanie ramion wycieraczek
– Odmalowanie halogenów

Do zrobienia
– Przegląd stanu hamulców i przy okazji odmalowanie zacisków w czarny kolor i być może wymiana osłon tarcz
– Sprawdzenie poprawności ustawienia rorządu – mam pewne wątpliwości czy teraz jest na pewno OK
– Sprawdzenie zbieżności – chcę mieć pewność, że wszystko jest OK bo szkoda opon
– Plastiki bagażnika – część ma ułamane mocowania i nie trzyma się to pefekcyjnie przez co czasem dobiegają stamtąd jakieś dźwięki
– Odmalowanie wnętrza lamp na czarno – aktualnie z wnętrza lamp straszą tylko resztki srebrzanki
– Serwis klimatyzacji – czynnik po jakimś czasie ucieka – możliwe, że winna jest chłodnica klimatyzacji która jest już stara i nie wygląda najlepiej.
– Założenie dokładki na przód z pakietu V6.

Taki był stan auta po zakupie w czerwcu 2016 roku:
109bc5b3fd489c14.jpg

2c6a7d72c54e9242.jpg

00f1dceefe2c1c22.jpg

15 calowe alufelgi Speedline czekają na opony...
dc996649baf446be.jpg


... i otrzymują je na wiosnę 2017 <jupi> :
IMG_20170502_185531440.jpg

IMG_20170502_185544440.jpg
IMG_20170502_185521031.jpg
IMG_20170502_185503747.jpg


Początkowo nie spodziewałem się, że będę musiał naprawiać tyle rzeczy w tym aucie, posiadało ono swoje bolączki i kosztowało dużo pracy, czasu i pieniędzy ale na chwilę obecną udało mi się je doprowadzić do dobrego stanu technicznego, gdzie do zrobienia pozostały tylko drobne i mniej kosztowne rzeczy.

Niestety wrogiem tego pojazdu okazała się rdza, która okazała się rozwijać zakamuflowana gdzieś w progach, w związku z czym będzie czekać mnie decyzja co z tym zrobić – prawdopodobnie jeśli uda się znaleźć za jakiś czas środki na ten cel to progi zostaną wymienione tak, żeby zrobić to raz a porządnie, na razie postaram się to zabezpieczyć, żeby korozja nie postępowała.
Ostatnio edytowano 3 maja 2017, 15:48 przez arooscroocked, łącznie edytowano 10 razy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 cze 2016, 09:23
Posty: 11
Skąd: Pruszków/Garwolin
Auto: Mazda MX-3 1.6 DOHC

Postprzez Piotrek_154 » 15 cze 2016, 19:41

Prośba o umieszczenie zdjęć na naszym serwerze zgodnie z poradnikiem viewtopic.php?f=321&t=177089
Best ET: Czaplinek '15 17,813, Ryki '15 17,808
Moderator EC/NM
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 12 lip 2014, 15:21
Posty: 865 (39/14)
Skąd: Łódź
Auto: 3 BK '05r HB 1.6 Z6-VE
MX-3 KL-DE

Postprzez arooscroocked » 3 maja 2017, 15:13

WItajcie,

Sporo się zmieniło od czasu zakupu auta w czerwcu 16'.
Postarałem się zatem o dużą aktualizację pierwszego posta w celu odświeżenia swojego tematu i opisania co udało się zrobić z autem przez ostatni czas.

Take a look around!
mazda212s.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 cze 2016, 09:23
Posty: 11
Skąd: Pruszków/Garwolin
Auto: Mazda MX-3 1.6 DOHC

Postprzez arooscroocked » 28 cze 2017, 16:46

Jako, że mam fioła na punkci usprawniania auta do stanu fabrycznego to tym razem na tapetę wpadła tylna poducha silnika i tylne zaciski – juz dawno wiedziałem, że klocki z tyłu są na słowo honoru, bez żadnych blaszek montażowych, więc musialem to zmienić :).
IMG_20170624_141308115.jpg
Będzie dłubane :>


Dodatkowo zakupiłem reperaturki tylnych zacisków, ale z racji braku czasu w weekend zajmę się tym dopiero przy następnej okazji :(
IMG_20170624_161633633.jpg


Okazało się, że przednia poduszka była latwiutka w wymianie, zaś tylna to typowy przykład użycia zwrotu "pain in the ass" – na szczęście dzięki pomocy ojca udało się to złożyć do kupy ;)

O dziwo okazało się, że po wymianie przedniej i tylnej poduszki szarpanie przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu na niskich obrotach poprawiło się tylko trochę zatem szukam dalej – ktoś, coś?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 cze 2016, 09:23
Posty: 11
Skąd: Pruszków/Garwolin
Auto: Mazda MX-3 1.6 DOHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy