Mazda 323F BA KF '96 GT
Dziś w zielonej jak i mxe wymieniłem świece o ile mx3 nie było najgorsze,to w BA się opuściłem z tym a w sumie umknęło to mojej uwadze Ale wymienione mazda już dużo mniej szarpie między 2/3 tyś obrotów ,ostatnio też podminiłem przepustnicę,ustawiłem TPS,ale wrócę do poprzedniej tej której miałem w swoich zbiorach na tamtej jakoś mi się lepiej śmigało.
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
W maździe w weekend wymieniłem filtr powietrza,filtry kabinowe,wyprałem skóry,zabezpieczanie/nawilżanie ,mycie auta i nabłyszczanie czarnych el. zewnętrznych
Dodatkowo wyczyściłem przepustnicę na lustro,ustawiłem TPS ,ustawiłem wolne obroty,znalazłem nieszczelność w kolektorze dolotowym.....zakleiłem na szybko klejem do szyb bo miejsca tam zbyt nie ma.. i wydaje mi się że ten piękny kolektor będę zmuszony wymienić na taki który nie był 2x rozwiercany pod LPG.... I co mogę powiedzieć jest lepiej po ostatnich zabiegach ,mazda miała jechać do GazParts 130km od domu ,ale jeszcze rozważam zmianę kolektora i zrobienie od nowa rozwiertu pod LPG.
A 2 tygodnie temu wpadła dokładka z Laguny,pomalowana,po 200km już tego nie widać nawet że była malowana.
A żeby było mało,kupiłem używane lampy na przód (tamte -lewa parowała strasznie) i dość słabo świeciły ,i H1 LED dołożone 3000lm i 6000k ,jest lepiej ,ale barwa mi się niezbyt podoba,i będę szukał 4300k i więcej LM.Teraz jeszcze są nie ustawione na SKP tylko tak jak lampy były ustawione u poprzednika
Przebieg aktualny ok 342000km.
Jakość zdjęć niestety w telefonie mi się przestawiła i są w słabej rozdzielczości.
Dodatkowo wyczyściłem przepustnicę na lustro,ustawiłem TPS ,ustawiłem wolne obroty,znalazłem nieszczelność w kolektorze dolotowym.....zakleiłem na szybko klejem do szyb bo miejsca tam zbyt nie ma.. i wydaje mi się że ten piękny kolektor będę zmuszony wymienić na taki który nie był 2x rozwiercany pod LPG.... I co mogę powiedzieć jest lepiej po ostatnich zabiegach ,mazda miała jechać do GazParts 130km od domu ,ale jeszcze rozważam zmianę kolektora i zrobienie od nowa rozwiertu pod LPG.
A 2 tygodnie temu wpadła dokładka z Laguny,pomalowana,po 200km już tego nie widać nawet że była malowana.
A żeby było mało,kupiłem używane lampy na przód (tamte -lewa parowała strasznie) i dość słabo świeciły ,i H1 LED dołożone 3000lm i 6000k ,jest lepiej ,ale barwa mi się niezbyt podoba,i będę szukał 4300k i więcej LM.Teraz jeszcze są nie ustawione na SKP tylko tak jak lampy były ustawione u poprzednika
Przebieg aktualny ok 342000km.
Jakość zdjęć niestety w telefonie mi się przestawiła i są w słabej rozdzielczości.
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
Skoro i tak docelowo odwiedzisz MazdaParts, to zawieź kolektor Banaminowi, on Ci nawierci..
No chyba, że chcesz sam zabawić się z wiertałką..
No chyba, że chcesz sam zabawić się z wiertałką..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Docelowo i tak pojadę do nich ale kiedy jeszcze się zastanowię a jutro obadam jeszcze kolektor cały dokładnie i ten który mam w zapasie No szczelności nigdy nie będzie takiej jakbym chciał przy takim czymś w 100%. Ale i tak jest poprawa spora odnośnie jazdy,przyspiszania,i ''buta'' .
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
Widać, że fotograf z Ciebie kiepski Ważne, że mazda nadal jeździ i ładnie się prezentuje. Kolektor był dwa razy nawiecany przez dwóch gazowników bo jeden z..[tiiit] robotę ale z tego co pamiętam dałem ci elegancki kolektor bez nawiertów.
Niestety dokładka od laguny to:
Strasznie to wyszło. Masz super dokładkę GT i zakładaj. Ona duża wytrzyma i nie martw się o nią.
Kiedy blacharka
Niestety dokładka od laguny to:
Strasznie to wyszło. Masz super dokładkę GT i zakładaj. Ona duża wytrzyma i nie martw się o nią.
Kiedy blacharka
Moje autko : http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=135174
Wiem że mam super dokładkę ,ale mam remonty w promieniu 30km od domu które jeszcze mają być +/-2 lata,takie że szkoda gadać :/ ,Od laguny jest przejściowa,lepsza niż bez dokładki,a tej mi nie szkoda szczególnie,a mazda to wóz wielozadaniowy który musi często powoli przejechać przez te remonty.
Dokładka niech sobie wsi bezpiecznie w garażu pod sufitem nic jej nie będzie,a ja jestem spokojniejszy,zwłaszcza że wjazd do garażu mam taki że zderzak by zdjął jakbym wjeźdźdzał ''normalnie''
No jeździ i cały czas staram się poprawiać przy niej i jeszcze pośmiga bo ma się myślę dobrze.
Blacharka ,jak dobrze pójdzie to na wiosnę będzie miała coś robione ,ostatni rok mazda jeździła po 700km tygodniowo i nie było kiedy się zająć tym :/ , Teraz ustabilizować sytuację finansowa i inwestycji i blacha głownie próg lewy i amorki tył wymagają (dziur nie ma jest w stanie nie gorszym jak rok temu),a amorki z tyłu na deszczu bardzo stukają,wydają dziwne dźwięki ,no ale to chcę zrobić ze springami Eibech które też są cichym marzeniem na które mnie po prostu chwilowo nie stać najnormalniej w świecie.
W każdym razie cieszę się że auto nie jest gruzem co niestety niejedno krotne po sprzedaży się zdarza albo zaraz jest rozbite na drzewie... ;(
Ogólnie mazda ma się dobrze ,staram się coś co zacznę grzebać poprawić,spróbować coś zmienić itp. Raz lepiej raz gorzej,myślę że ważne że auto żyje
Dokładka niech sobie wsi bezpiecznie w garażu pod sufitem nic jej nie będzie,a ja jestem spokojniejszy,zwłaszcza że wjazd do garażu mam taki że zderzak by zdjął jakbym wjeźdźdzał ''normalnie''
No jeździ i cały czas staram się poprawiać przy niej i jeszcze pośmiga bo ma się myślę dobrze.
Blacharka ,jak dobrze pójdzie to na wiosnę będzie miała coś robione ,ostatni rok mazda jeździła po 700km tygodniowo i nie było kiedy się zająć tym :/ , Teraz ustabilizować sytuację finansowa i inwestycji i blacha głownie próg lewy i amorki tył wymagają (dziur nie ma jest w stanie nie gorszym jak rok temu),a amorki z tyłu na deszczu bardzo stukają,wydają dziwne dźwięki ,no ale to chcę zrobić ze springami Eibech które też są cichym marzeniem na które mnie po prostu chwilowo nie stać najnormalniej w świecie.
W każdym razie cieszę się że auto nie jest gruzem co niestety niejedno krotne po sprzedaży się zdarza albo zaraz jest rozbite na drzewie... ;(
Ogólnie mazda ma się dobrze ,staram się coś co zacznę grzebać poprawić,spróbować coś zmienić itp. Raz lepiej raz gorzej,myślę że ważne że auto żyje
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
Malina ,i tu jest pewien problem,ponieważ on w soczewce nie daje woq ciepła i zaleta i minus ,bo zimą będzie trzeba lamp pilnować ,ledy z tyłu mają radiatory,oczywiście nie są założone dekielki jak to przy ledzie bywa za duże są. Ogólnie nie grzeją się ręką w koło lampy brak ciepła..
Caroleck , wiem trzymam ten kolektor na gorsze czasy na strychu ale przed montażem wypadało by go odświeżyć i ''uzbroić'' ale to zobaczymy,muszę to przemyśleć ,te nawierty niezbyt mi się podobają w tym co jest obecnie.
Btw miałem pisać do ciebie już z rok temu jeszcze spytać o grzanie foteli,one tak dość słabo się te maty długo nagrzewają czy poprostu skóra tak długo to ciepło ''przewodzi'' ? Pewnie nic nie zmienię ale pytam z ciekawości
Pst. z planów zakupowych do zielonej to tulejki wybieraka skrzyni biegów,bo drążek lata jak pewien człowiek po pustym sklepie.
Caroleck , wiem trzymam ten kolektor na gorsze czasy na strychu ale przed montażem wypadało by go odświeżyć i ''uzbroić'' ale to zobaczymy,muszę to przemyśleć ,te nawierty niezbyt mi się podobają w tym co jest obecnie.
Btw miałem pisać do ciebie już z rok temu jeszcze spytać o grzanie foteli,one tak dość słabo się te maty długo nagrzewają czy poprostu skóra tak długo to ciepło ''przewodzi'' ? Pewnie nic nie zmienię ale pytam z ciekawości
Pst. z planów zakupowych do zielonej to tulejki wybieraka skrzyni biegów,bo drążek lata jak pewien człowiek po pustym sklepie.
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
Dziś jakoś mnie naszło jeszcze żeby dokopać się do poduszki od strony rozrządu i ocenić jej stan...
Jedzie nowa Yamato
W takim stanie jest obecna ''poduszka''
https://youtu.be/titI1KA6wkE
Jedzie nowa Yamato
W takim stanie jest obecna ''poduszka''
https://youtu.be/titI1KA6wkE
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
caroleck napisał(a):troche sylikonu i będzie bardzo dobra poduszka
taki miałem plan ,ale za mocno wyhuśtana
Zresztą w BA/MX/X6 itp z Kserią dużo osób zalewa/wzmacnia poduchy
Tyle że nie każda się nadaje
Ale w myślach po przeczytaniu twojego postu usłyszałem głos wazzupa
Była by bardzzzo dobra robota!
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
Także jest tak
Poucha zmieniona i wiecie co ?
To były najlepiej wydane pieniądze
Szarpanie prawie nie występuję i mogę nawet biegi zmieniać przy 5/6 tyś bez takiego napreżania sie silnika,jaki również jechać 10km/h na drugim biegu i dodać gazu mocono i nie stracić plomby przy tym
Zauważyłem też że po zalaniu dwóch skrzyni nie ma wibracji po rozgrzaniu do temp. roboczej
Miałem pewien problem bo poprzednia poducha wywalona wyszła bez problemu ,tutaj musiałem dość mocno silnik podnieść,ale się udało
Malina, poduszki nawet nowe wbrew pozorą sporo osób zalewa klejem do szyb,ale to temat no oddzielny post i poduszki silnika KF,jest tam dość sporo opisane,tylko ta poducha musi trzymać wymiary ,bo inaczej
Poucha zmieniona i wiecie co ?
To były najlepiej wydane pieniądze
Szarpanie prawie nie występuję i mogę nawet biegi zmieniać przy 5/6 tyś bez takiego napreżania sie silnika,jaki również jechać 10km/h na drugim biegu i dodać gazu mocono i nie stracić plomby przy tym
Zauważyłem też że po zalaniu dwóch skrzyni nie ma wibracji po rozgrzaniu do temp. roboczej
Miałem pewien problem bo poprzednia poducha wywalona wyszła bez problemu ,tutaj musiałem dość mocno silnik podnieść,ale się udało
Malina, poduszki nawet nowe wbrew pozorą sporo osób zalewa klejem do szyb,ale to temat no oddzielny post i poduszki silnika KF,jest tam dość sporo opisane,tylko ta poducha musi trzymać wymiary ,bo inaczej
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
malina970 napisał(a):Poduszka nie jest aż tak droga, a zalewanie jej sikikonem to tylko odkładanie problemu na później. Bujało ci auto że sprawdziłeś poduszkę? Musiałabym do swoich poduszek zajrzeć.
Tej poduszki nie da sie zalac "silikonem" jest olejowa. A zalewanie poduszek to bardzo dobra opcja jedunh minus to wibracje przenoszace sie na bude choc w v6 nie powinno byc tak czuc jak w r4...
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
rafał88 napisał(a):Tej poduszki nie da sie zalac "silikonem" jest olejowa. A zalewanie poduszek to bardzo dobra opcja jedunh minus to wibracje przenoszace sie na bude choc w v6 nie powinno byc tak czuc jak w r4...
Wiem,mimo to tę w mx-3 nie tyle zalałem co ją wzmocniłem ,i właśnie też przestało auto drżeć całe i no sztywniej jest bo tamta w zamieniku ok 300zł ,ale to 3 kropki raptem dostała z umiarem.
Ogólnie ktoś powie że o januszowanie chodzie,no właśnie jak ktoś chce mieć sztywny motor to albo zaleje poduchy albo zrobi pewien patent który zrobiła bodajże jedna osoba na MS i mi po głowie też to chodzi nie powiem,mianowicie amortyzator drgań silnika od 200SX bodajże ok 200zł i trzeba go pomodzić /spawać.
Ogólnie ja dziś pierwszy raz miałem banan na twarzy
Ale dziś też jechałem bez puchy filtra bo tak wyszło tylko przepływka , i musi wlecieć stożek jakiś lub Airbox jakaś bo bardzo ori na dzwięku traci przy pełnej kicie \
Lub wywalę rezonator i wrzucę rurę w zderzak
Ogólnie teraz wydaje mi się że dopiero teraz nauczę się tym autem jeździć jak trzeba bez jazdy nonstop bez szarpania a nie ratując się wciskaniem sprzęgła,wyczuję to lepsze słowo.
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
W maździe ostatnio padło światełko oświetlenia kabiny,niby nic ,ale dziś się zabrałem za to ,Karol zrobił to na fajnym patencie , ja wypiąłem spaloną płytkę,i dałem dwa paski po 3x2 diody mocne z taśmą 3m( takie same w mx3 mamy w podświetleniu tablicy rejs, już 2 lata świecą ) ,zeszflifowałem bo nie chciało zbyt się to zamknąć, i świeci ciut mocniej niż wcześniej
Zastanawiam się nad podświetleniem nóg przód-tył i wpiąć się pod któreś światło z drzwi np lub podświetlenie stacyjki dłużej by świeciło w sumie + zestaw RGB z pilotem ok 50zł i 4 listwy led w tym.
Zastanawiam się nad podświetleniem nóg przód-tył i wpiąć się pod któreś światło z drzwi np lub podświetlenie stacyjki dłużej by świeciło w sumie + zestaw RGB z pilotem ok 50zł i 4 listwy led w tym.
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
ten patent to z allegro gotowa płytka kosztowała chyba 12zł i tylko montaż, bez przeróbek
Moje autko : http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=135174
Płytka to wiem że gotowiec ,przeróbka zamiast szkiełka sprężynka z długopisu
Ale ogólnie padła ,a dałem co miałem w garażu szlifowałem bo prężyło i brakowało trochę ,ale efekt myślę spoko jest ,a dwa takie ''listki'' 5zł po rabacie w sklepie z elektroniką
Pomysł z płytką bardzo okey
Ogólnie z wnętrza to tylko nie podoba mi się przy włączeniu świateł drogowych i przeciwmgielnych przód w liczniku led który tam pewnie jest bo razi po oczach dość mocno,ale do czasu jak nie trzeba nic tam robić to nie dotykam ale póki działa to spoko ,reszta dobra robota Karol, cieszy oko i jest funkcjonalne.
Ale ogólnie padła ,a dałem co miałem w garażu szlifowałem bo prężyło i brakowało trochę ,ale efekt myślę spoko jest ,a dwa takie ''listki'' 5zł po rabacie w sklepie z elektroniką
Pomysł z płytką bardzo okey
Ogólnie z wnętrza to tylko nie podoba mi się przy włączeniu świateł drogowych i przeciwmgielnych przód w liczniku led który tam pewnie jest bo razi po oczach dość mocno,ale do czasu jak nie trzeba nic tam robić to nie dotykam ale póki działa to spoko ,reszta dobra robota Karol, cieszy oko i jest funkcjonalne.
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
https://allegro.pl/oferta/panel-modul-l ... 6919660151
Ja myślałem że ta sprężynka to samoróbka jakaś jest w aucie
Działają dość wolno się nagrzewają i w sumie nie wiem czy pytałem cię o to czy nie,ale tak z 8km potrzeba by się nagrzały tak dobrze,choć skóra tak nie oddaje ciepła to nie wiem czy tak miały u ciebie te maty
Zamówiłem farbkę modelarską ,Ambery znów wrócą
Caroleck i na 323 klub dodałem posta wreszcie
Ja myślałem że ta sprężynka to samoróbka jakaś jest w aucie
Działają dość wolno się nagrzewają i w sumie nie wiem czy pytałem cię o to czy nie,ale tak z 8km potrzeba by się nagrzały tak dobrze,choć skóra tak nie oddaje ciepła to nie wiem czy tak miały u ciebie te maty
Zamówiłem farbkę modelarską ,Ambery znów wrócą
Caroleck i na 323 klub dodałem posta wreszcie
- Od: 7 lis 2018, 12:51
- Posty: 251
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 133km 98KW ,1993.r (czerwona podobno szybsza :) )
i
i
Mazda 323F BA GT v6
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości