MAZDASPEED Protegé BJ FS-DET '03

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez pinky » 25 sty 2010, 16:39

Ja polecam Mazda247 akurat tam znalazłem najwięcej informacji o swoim modelu i o przerabianiu zwykłych fs-de (protege dx, protege5) na fs-det.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez People_Hate_Me » 25 sty 2010, 16:43

pinky ciekawe czy znajde cos o FS na FS-T :P
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez pinky » 25 sty 2010, 16:48

People_Hate_Me jak wszędzie szukajka się kłania ale bardzo fajne forum i ludzie przyjaźni dla obcokrajowców, pomogą poprowadzą za rączke itd itp.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez People_Hate_Me » 25 sty 2010, 17:04

pinky spoko :–) poszukam :–)
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez pinky » 5 lut 2010, 11:06

Się pochwale, FMIC zamontowany. Rurki poprzedłużane, ładnie wypiaskowane i pomalowane czarnym półmatem. Wielkie podziękowania dla Gronka za 2 dni spędzone w garażu i składanie tego wynalazku.

Obrazek
Obrazek
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez PLaster » 16 mar 2010, 13:10

całkiem cacy i dyskretnie to widać, no i w końcu IC jest we właściwym miejscu a nie jak fabrycznie ;)
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2351 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez pinky » 16 mar 2010, 13:19

Doszedł jeszcze kolektor ssący i nowy downpipe 2.5" i czekam na strojenie :D
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez PumaRST » 16 mar 2010, 21:12

pinky napisał(a):Doszedł jeszcze kolektor ssący


czy twoja dupohamownia odczuła jakąś różnice po zmianie ssaka??
była 2 x 323GLX, była 323GT

Nissan Almera GTI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2006, 13:46
Posty: 83
Skąd: O.B.R. Niestachów

Postprzez pinky » 16 mar 2010, 22:51

Stwierdziła lepszy dół, lepsza reakcja na gaz w zakresie 1500-3000 obr.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez PumaRST » 17 mar 2010, 12:02

czyli w wypadku N/A też by to mogło poprawić dół względem serii
była 2 x 323GLX, była 323GT

Nissan Almera GTI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2006, 13:46
Posty: 83
Skąd: O.B.R. Niestachów

Postprzez pinky » 17 mar 2010, 12:13

Cena kolektora to aż 60-80zł do tego kpl uszczelek 80zł więc taki tani mod wiec nawet ja coś popsuje to nie obciąży kieszeni. A akurat już miałem przetarty szlak bo za wielką wodą to podstawowy mod MSP, tyle że tam kolektor taki kosztuje 319$ na streetunit.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez pinky » 17 mar 2010, 21:38

Trochę fotek:

ObrazekObrazek

Stary kolektor z VICS i VTCS po lewej, po prawej nowy z GF'a high power'a.

ObrazekObrazek

Jakby kogoś interesowało jak wygląda kanał dolotowy bezpośrednio do zaworów.

ObrazekObrazek

Kolektor na silniku, oprócz przewodów od egr'a wszystko jest p'n'p. Podziękowania dla Wojtka (AZ Auto) za pomoc przy montażu po godzinach :) :)

ObrazekObrazekObrazek

Dodatkowo wjechał też nowy downpipe 2.5" (za forum mazdas247 s-pipe i j-pipe). Seryjnie przelot miał 46mm obecnie koło 62mm. Pozostaje jeszcze strojenie i zobaczymy co tam z poczciwego FS'a da się wykrzesać. Z silnika który ponoć jest odporny na mody :D :D
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez PLaster » 17 mar 2010, 21:55

no to całkiem fajne te zabawki ;)
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2351 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez ravo » 17 mar 2010, 22:08

oo nie zaglądałem tutaj a fajny projekt się robi ;) ciekawe jak tam w Koninie to pojedzie przed strojeniem jeszcze
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez pinky » 17 mar 2010, 22:50

Na razie to ma humory :D kicha prycha i warczy. A na strojenie przed Koninem niestety nie mam co liczyć. Może tylko zdążę zhamić autko.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez PumaRST » 18 mar 2010, 09:29

czym jest sterowny "VICS i VTCS" jakaś elektronika czy mechanika sama??
swoją droga wcale sie nie dziwie że się pojawiła lepsza reakcja na gaz z racji zmniejszenia się pojemności ssaka. Ale cały czas jestem ciekaw jak to sie ma do n/a
była 2 x 323GLX, była 323GT

Nissan Almera GTI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2006, 13:46
Posty: 83
Skąd: O.B.R. Niestachów

Postprzez People_Hate_Me » 18 mar 2010, 12:51

pinky przyglądam sie bacznie temu co robisz mam nadzieje ze za jakis czas też będę walczył z FS'em :D
dobrze ze przecierasz szlak (szkoda że miałeś seryjnie uturbionego FS'a :P)
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez phenomenelik » 18 mar 2010, 13:11

Zrob strojenie jak najszybciej i skoc z na hamownie, bo chyba nie tylko ja jestem ciekawy ile mocy wyjdzie... :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2008, 22:57
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f Bj 2.0 Sportive

Postprzez pinky » 22 mar 2010, 08:16

Solenoidy od VICS/VTCS są sterowane elektronicznie, w wcześniejszych wersjach VICS działał tylko na podciśnienie. Przed zlotem udało się jeszcze zamonować ecumajstra i przeprowadzić konwersję MAF na MAP i teraz możemy z boostem podjechać. Podczas strojenia wyszło że seryjne przezajebiaszcze wtryski o wydajności aż 290ccm nie dały rady więc przyszedł czas na wtryski od Rx8 highpower o wydajności: 450cc/min at 3 bar, 486cc/min at 3.5 bar, 524cc/min at 4 bar. Obecnie regulator ciśnienia jest seryjny ale zablokowany na stałe na 3,5bara. Pozostaje jeszcze temat zapłonu ale z tym jeszcze z Coobciem nie wiemy co zrobić ze względu na to że czujnik położenia wału jest zsynchronizowany z czujnikiem położenia wałka rozrządu od strony wydechu.


Może się jeszcze uda że wjedzie jeszcze wałek ssący 241stopni zamiast seryjnego 230.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez People_Hate_Me » 22 mar 2010, 12:06

Szkoda że nie dałeś rady dojechać swoim samochodem na zlot :(
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy